Φτιάξτε μόνοι σας σπιτική, υγιεινή πραλίνα για το κολατσιό των παιδιών σας!

Την πραλίνα την λατρεύουν τα παιδιά, όλοι το ξέρουμε καλά.

Γιατί να μην φτιάξετε την δική σας με τα χεράκια σας, γνωρίζοντας τι υλικά θα βάλετε μέσα; Είναι νόστιμη, πιο υγιεινή από την έτοιμη και γίνεται πανεύκολα!

Η διατροφολόγος με ειδίκευση στη Δημόσια Υγεία και τη Διατροφή, Ιωάννα Μασούρα έχει να προτείνει μία υπέροχη και υγιεινή συνταγή.

Τι θα χρειαστείτε
  • 200γρ. φουντούκια καβουρδισμένα
  • 150 γραμμάρια λιωμένη μαύρη σοκολάτα κουβερτούρα
  • 1 κουταλιά της σούπας υγρή βανίλια
  • 2 κουταλιές της σούπας κακάο
  • 4 κουταλιές της σούπας σιρόπι σφενδάμου (maple syroup) ή μέλι ή 10 χουρμάδες χωρίς κουκούτσι (Μούλιασε τους σε ζεστό νερό για δέκα λεπτά.)
  • 1 κουταλιά της σούπας λάδι καρύδας

70ml γάλα της επιλογής σας ακόμη και φυτικό (Προαιρετικά αναλόγως πόσο απαλή υφή θέλετε να έχει το άλειμμα σας.)

Εκτέλεση

Ψήνετε τα φουντούκια στους 180°C για 10 περίπου λεπτά στον αέρα. Αφήνετε τα φουντούκια να κρυώσουν και αφαιρέστε την φλούδα.

Βάζετε στο μπλέντερ τα φουντούκια και ανακατεύετε μέχρι να σχηματιστεί ένα λείο άλειμμα.

Ακολούθως, προσθέτετε στο μπλέντερ τη σοκολάτα, τη βανίλια, το κακάο, το maple syrup (ή το μέλι ή τους χουρμάδες), το λάδι καρύδας, το γάλα και ανακατεύετε πάρα πολύ καλά.

Γεμίζετε με το άλειμμα ένα αεροστεγές δοχείο και φυλάσσεται σε δροσερό μέρος ή στο ψυγείο.

Τα μυστικά της διατροφολόγου

Η κ.Ιωάννα Μασούρα μάς προτείνει και tips για να απολαύσουμε την πεντανόστιμη πραλίνα.

Μπορούμε να απλώσουμε το άλειμμα σε απλή ρυζογκοφρετα (χωρίς ζάχαρη και αλάτι) ή στο ψωμί με κομματάκια μπανάνας ή απλά  σε μπισκότο τύπου Digestive.

Επίσης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το άλλειμα σε βρώμη ή να φτιάξουμε κέικ σε ποτηράκι.

Πώς θα το κάνουμε αυτό;  Ανακατεύουμε σε ένα φλιτζάνι 3 κουταλιές βρώμη, 1 αυγό, 1 κουτάλι άλειμμα πραλίνας, 1 κουταλάκι κακάο, 1 κουταλάκι σόδα και 1 κουταλάκι αλάτι και ψήνω στον φούρνο μικροκυμάτων για 2 λεπτά.

Όπως αναφέρει η κα Μασούρα, η δημιουργία της συνταγής σε καμία περίπτωση δεν έχει γίνει για να ενοχοποιηθεί τo έτοιμο άλειμμα πραλίνας, αλλά για να σας δώσει μια πιο υγιεινή επιλογή απαλλαγμένη από συντηρητικά, μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και λίπους. 

Διαβάστε επίσης:

Κέικ σοκολάτας χωρίς ζάχαρη και αλεύρι που γίνεται σε 8 λεπτά!

Φτιάχνουμε σούπα σοκολάτας που θα κρατήσει τα παιδιά ζεστά τις κρύες μέρες

Brownie γλυκοπατάτας με σοκολάτα: Το σνακ χωρίς ζάχαρη που θα ξετρελάνει τα παιδιά