Γιατί πρέπει να λέμε ΌΧΙ στα παιδικά μενού; Η διατροφολόγος Ιωάννα Μασούρα απαντά

Ομολογουμένως τα παιδιά λατρεύουν τα παιδικά μενού, ιδιαίτερα από καταστήματα φαστ φουντ. Ναι, με είναι νόστιμα, αλλά κρύβουν μη ωφέλιμα συστατικά για τα παιδιά, κάτι που μπορεί να αυξήσει το βάρος τους.

Όπως σημειώνει η Διατροφολόγος με Ειδίκευση στην Δημόσια Υγεία και Διατροφή, Ιωάννα Μασούρα, όσο περνούν τα χρόνια υπάρχει αύξηση του ποσοστού παχύσαρκων παιδιών στην χώρα μας και οι κύριες αιτίες είναι η «κακή» διατροφή και η έλλειψη άσκησης.

Πολλές φορές, οι γονείς ή ακόμη και οι παππούδες, υποκειμένου να αποφύγουν τις συγκρούσεις με τους μικρούς μας φίλους καταλήγουν να τους προσφέρουν τα αγαπημένα τους πιάτα όπως, μακαρόνια, pizza, κοτομπουκιές, μπιφτέκια κ.ά.

Οι γονείς λόγο ανησυχίας για το τι θα φάνε τα παιδιά τους κάνουν τα χατίρια.

Συγκεκριμένα προσφέρουν τις τροφές που θέλουν οι μικροί με το φόβο μη μείνουν νηστικά, πράγμα που δεν θα βοηθήσει τα παιδιά να δοκιμάζουν νέες τροφές.

Όλοι μας ακόμη και τα παιδιά χρειάζονται χρόνο, μπορεί να πρέπει να δοκιμάσουμε ένα τρόφιμο πάρα πολλές φορές, για να αποφασίσουμε εάν μας αρέσει. Επομένως το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή, επιμονή και φαντασία στο μαγείρεμα.

Ακόμη κι αν δεν δοκιμάσει κάτι σήμερα, συνέχισε να το σερβίρεις τακτικά.

Να θυμάσαι για να δοκιμάσει μια νέα τροφή θα πρέπει να υπάρχει στο πιάτο του.

Να θυμάσαι εσύ ως γονιός αποφασίζεις:

  • το φαγητό που θα σερβίρεις
  • την ώρα που θα σερβιριστεί το φαγητό
  • το πού θα φάει το παιδί για παράδειγμα, στο τραπέζι
  • Ενώ το παιδί αποφασίζει:
  • αν θα καταναλώσει το γεύμα
  • πόση ποσότητα θα καταναλώσει

Κανείς δεν λέει όχι σε πιάτα πλούσια σε αλάτι, ζάχαρη και λίπος. Έτσι, πώς περιμένεις να πει όχι το παιδί σου;

Όταν πια θα ξαναβγούμε έξω ή ακόμη κι αν παραγγείλουμε, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να διαλέξει φαγητό από το παιδικό μενού, αλλά το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξει από τα φαγητά που προσφέρει το εστιατόριο και να το μοιραστείτε.

Η ιδανική λύση είναι ένα ισορροπημένο πιάτο με πρωτεΐνη (π.χ. κοτόπουλο ή ψάρι ή χοιρινό κρέας), άμυλο (π.χ. πατάτα ή ρύζι ή μακαρόνια) και λαχανικά (π.χ. πουρέ λαχανικών ή λαχανικά στον ατμό ή σαλάτα).