Πότε το παιδί είναι πραγματικά πεινασμένο; Το πείραμα με τα μπαλόνια που μας βοηθά να καταλάβουμε

Πότε το παιδί είναι πραγματικά πεινασμένο; Το πείραμα με τα μπαλόνια που μας βοηθά να καταλάβουμε

«Μαμά, πεινάω»: Η κλασική ατάκα που ακούει κάθε μαμά με μικρά παιδιά και κάθε φορά θα πρέπει να βρίσκει ένα σνακ για να του κόψει την πείνα. Όμως, το παιδί πεινά πραγματικά εκείνη τη στιγμή;

Η Διατροφολόγος με ειδίκευση στη Δημόσια Υγεία και Διατροφή, Ιωάννα Μασούρα, μέσω ενός πειράματος με μπαλόνια μαθαίνει στις μαμάδες πώς να καταλάβουν, αν το παιδί τους όντως πεινά ή συμβαίνει κάτι άλλο και φυσικά στη συνέχεια εκείνες να μάθουν στα παιδιά τους πώς να το ξεχωρίζουν.

Η ανάρτηση της διατροφολόγου

Μαθαίνουμε τι είναι πείνα! Θα μπορούσατε πάρετε τρία μπαλόνια σε διαφορετικό χρώμα (μπορείτε να ζωγραφίσετε και διαφορετικές φατσούλες στο κάθε ένα).

Α: χωρίς αέρα αντιστοιχεί στο άδειο στομάχι άρα πεινάω και αισθάνομαι κουρασμένος

B: με κανονική ποσότητα αέρα αντιστοιχεί στο γεμάτο στομάχι και αισθάνομαι χορτασμένος και χαρούμενος

Γ: με μεγάλη ποσότητα αέρα αντιστοιχεί στο πάρα πολύ γεμάτο στομάχι και αισθάνομαι βαρυστομαχιασμένος και αισθάνομαι δυσφορία

Ακολούθως, μπορούμε να ρωτάμε το παιδί πως αισθάνεται το στομάχι του είναι χαρούμενο (δηλαδή χορτάτο) κ.ο.κ. με αυτό τον τρόπο θα κατανοήσουν την έννοια της πείνας και να μπορούν να ακούν το σώμα τους και να πράττουν ανάλογα με τα «σήματα» που θα τους δίνει.

Έχουμε πλάνο διατροφής!

Απαραίτητα τρία ισορροπημένα κύρια γεύματα και τουλάχιστον δύο με τρία σνακ. Πολλές φορές τα παιδιά τρώνε περισσότερα σνακ (πολλές φορές πλούσια σε ζάχαρη) και αποφεύγουν την κατανάλωση των κυρίως γευμάτων. Μια καλή πρακτική ετοιμάστε μαζί το εβδομαδιαίο πλάνο και μπείτε μαζί στην κουζίνα.

Βάζουμε τα όρια μας! Συγκεκριμένα οριοθετήστε στις πόσες φορές την εβδομάδα (ιδανικά όχι πάνω από 2 φορές) είναι επιτρεπτό η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λίπος, αλάτι και ζάχαρη.

Απαραίτητα να δώσουμε επιχειρήματα όχι απλώς να απαγορεύουμε μια τροφή. Λέμε στο παιδί ότι όταν ένα άτομο καταναλώνει τέτοιες τροφές καθημερινά και σε μεγάλη ποσότητα, τότε θα έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρήσει αύξηση στο σωματικό του βάρος, έλλειψη συγκέντρωσης για να διεκπεραιώσει τις εργασίες του, να έχει μειωμένη ενέργεια (αδυναμία και κόπωση), γαστρεντερολογικά προβλήματα (πρήξιμο, δυσκοιλιότητα), εμφάνιση ακμής και οδοντικής τερηδόνας.

Επεξηγούμε την διαφορά της βιολογικής με την συναισθηματική πείνα! Πολλές φορές «τρώμε τα συναισθήματα μας» και είναι κάτι που έχουμε μάθει από μικρή ηλικία, επομένως αν για παράδειγμα το παιδί ενώ έχει καταναλώσει το ισορροπημένο σνακ του (π.χ. γιαούρτι με φρούτο και δημητριακά) και εξακολουθεί να πεινάει τότε συζητήστε μαζί του αν όντως πεινάει ή αισθάνεται βαρεμάρα ή λύπη ή στρες κτλ.

Διαβάστε επίσης:

Τέξας: Αυτή είναι η «μοίρα» του σχολείου μετά το μακελειό με τα 19 νεκρά παιδιά

Μετακομίζουν ο πρίγκιπας Ουίλιαμ, η Κέιτ και τα παιδιά – Δείτε τη νέα τους κατοικία!

Robotex: Ελάτε στην μεγαλύτερη γιορτή Ρομποτικής με διαγωνισμούς, εκπλήξεις και παιχνίδια