Δάσκαλος γέμισε πίνακες τους τοίχους ενός χωριού για να μην χάνει κανένα παιδί το μάθημα (video)

Δάσκαλος γέμισε πίνακες τους τοίχους ενός χωριού για να μην χάνει κανένα παιδί το μάθημα (video)

Ένας δάσκαλος που αγαπά τη δουλειά του και σέβεται τους μαθητές του δεν διανοείται να χάσει κάποιο παιδί τη μόρφωσή του, το μάθημά του. Πόσο μάλλον, όταν διαμένουν σε απομακρυσμένες και δύσκολα προσβάσιμες περιοχές.

Σε ένα τέτοιο, λοιπόν, χωριό της ανατολικής Ινδίας, ένας δάσκαλος αποφάσισε να γεμίσει τους τοίχους του με σχολικές πίνακες και να μετατρέψει τους δρόμους σε αίθουσες διδασκαλίας, προκειμένου τα παιδιά να αναπληρώσουν τα χαμένα τους μαθήματα μετά το παρατεταμένο lockdown στη χώρα.

Ο 34χρονος Deep Narayan Nayak, δάσκαλος στο χωριό Joba Attpara, ζωγράφισε στους τοίχους σπιτιών μαυροπίνακες και δίδαξε τα παιδιά στους δρόμους πέρυσι. Το τοπικό σχολείο είχε κλείσει, έπειτα από τους αυστηρούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν σε όλη τη χώρα -και όλον τον κόσμο σχεδόν- τον Μάρτιο του 2020.

«Η εκπαίδευση των παιδιών μας σταμάτησε από τοτε που επιβλήθηκε το lockdown. Έτσι, τα παιδιά περιφέρονταν στους δρόμους. Ο δάσκαλος ήρθε και άρχισε να τους κάνει μάθημα», δήλωσε στο Reuters η Κίραν, μητέρα ενός από τους μαθητές.

Ο Nayak διδάσκει τα πάντα: από παιδικά ποιήματα μέχρι τη σημασία της χρήσης μάσκας και της καθαριότητας των χεριών στους περίπου 60 μαθητές και είναι διάσημος ως ο «Δάσκαλος του Δρόμου».

Τον περασμένο μήνα τα σχολεία στην Ινδία άρχισαν να ανοίγουν σταδιακά. Ορισμένοι επιδημιολόγοι και κοινωνικοί επιστήμονες απευθύνουν έκκληση να ανοίξουν όλα, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια της μάθησης για τα παιδιά.

Ο φόβος του αναλφαβητισμού

Μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο με τη συμμετοχή 1.400 παιδιών έδειξε, ότι στις αγροτικές περιοχές μόνο το 8% έκαναν μάθημα τακτικά, 37% δεν έκαναν καθόλου και περίπου τα μισά δεν μπορούσαν να διαβάσουν παρά μόνον λίγες λέξεις.

Πάντως, και οι περισσότεροι γονείς θέλουν τα σχολεία να ανοίξουν όσο το δυνατό νωρίτερα.

Ο δάσκαλος Nayak εξέφρασε την ανησυχία του, ότι τα περισσότερα παιδιά που είναι μαθητές πρώτης γενιάς και οι γονείς τους είναι άνθρωποι του μεροκάματου είναι πιθανό να μην μορφωθουν καν, αν δεν συνεχίσουν το σχολείο.

Πήρε την πρωτότυπη απόφαση της υπαίθριας εκπαίδευσης όταν είδε τα παιδιά να περιπλανιούνται στο χωριό «και να φροντίζουν τα ζώα. «Ήθελα να βεβαιωθώ ότι δεν θα σταματούσαν να μαθαίνουν», κατέληξε.

Πηγή: Reuters

Διαβάστε επίσης:

Δάσκαλος έκανε το μάθημα συλλαβισμού ένα υπέροχο παιχνίδι στην τάξη!

«Ο πολλαπλασιασμός του 9»: Πώς ένας δάσκαλος δίδαξε στα παιδιά να μην κρίνουν απ’ τα λάθη

Το παιχνίδι με το τσιρότο: Πώς μία δασκάλα δίδαξε στα παιδιά την έννοια της δικαιοσύνης