Άρθρα

«Θρηνούμε τον θάνατο 6 συνανθρώπων μας και η παραβατική συμπεριφορά στους δρόμους συνεχίζεται»: Η Αστυνομία για τα τροχαία

Τον προβληματισμό και την ανησυχία της εκφράζει η Αστυνομία σε ανακοίνωσή που εξέδωσε σχετικά με τα τροχαία δυστυχήματα και την οδηγική συμπεριφορά των Κυπρίων.

Χαρακτηριστικό είναι το σημείο της ανακοίνωσης το οποίο αναφέρεται στα θανατηφόρα τροχαία των τελευταίων ημερών και τις παρατυπίες που συνεχίζουν, παρ’ όλα αυτά, οι οδηγοί να κάνουν.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση

H Αστυνομία εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της για το γεγονός, ότι ενώ τις τελευταίες ημέρες θρηνούμε το θάνατο έξι συνανθρώπων μας σε αντίστοιχες οδικές συγκρούσεις, τα κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς με την απουσία οδικής συνείδησης, δυστυχώς συνεχίζονται.

Προκαλεί πράγματι μεγάλη απογοήτευση, ότι κατά τους εντεινόμενους ελέγχους στο οδικό δίκτυο, η Αστυνομία εντόπισε τέσσερις ανήλικους τις δύο τελευταίες ημέρες να οδηγούν με τη συνοδεία ή την ανοχή των γονέων τους, χωρίς να κατέχουν άδεια οδήγησης και χωρίς να καλύπτονται από πιστοποιητικό ασφάλειας.

Παράλληλα, παρά το γεγονός, ότι εξαγγέλθηκαν και εφαρμόζονται αυστηρά μέτρα, η Αστυνομία εντόπισε σωρεία από άλλα κραυγαλέα δείγματα μιας λανθάνουσας νοοτροπίας που πρέπει να αλλάξει ριζικά. Ενδεικτικά είναι τα ακόλουθα παραδείγματα:

Το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, 42χρονος στη Λάρνακα οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλης βρέθηκε ξαφνικά στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Σήμερα τα ξημερώματα, 24χρονος οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα, έως και 182 χλμ την ώρα αντί του επιτρεπτού ορίου των 100 χλμ την ώρα στον αυτοκινητόδρομο Αγίας Νάπας – Ριζοελιάς.

Επίσης, τα ξημερώματα σήμερα 22χρονος στην Αγία Νάπα εντοπίστηκε με ποσοστό αλκοόλης 56μg αντί 9μg, και θετικός σε προκαταρκτικό έλεγχο νάρκοτεστ.

Αυτά είναι μερικά από τα δεκάδες περιστατικά που τα μέλη μας καθημερινά έρχονται αντιμέτωπα και αντικατοπτρίζουν την έλλειψη από μερίδα οδηγών, οδικής συνείδησης και σωστής οδηγικής συμπεριφοράς.

Ως Αστυνομία θα συνεχίσουμε τις προληπτικές εκστρατείες, ενημέρωσης και διαφώτισης, αλλά και τους τροχονομικούς ελέγχους και θα εξαντλήσουμε τα όρια αυστηρότητας για τον κάθε παραβάτη, ανεξαρτήτως αν προκαλείται πολλές φορές δυσαρέσκεια, αφού για μας προέχει η ασφάλεια στους δρόμους και η εφαρμογή της νομοθεσίας.

Είναι πραγματικά τρομακτική και ανυπολόγιστη, η  απώλεια που επιφέρει ο αδόκητος και άδικος χαμός ενός ανθρώπου, συνεπεία οδικής τροχαίας σύγκρουσης. 

Η κάθε θανατηφόρα ή και σοβαρή τροχαία σύγκρουση μας προκαλεί απέραντη θλίψη και προβληματισμό. Ως  Αστυνομία έχουμε πλήρη επίγνωση της ευθύνης μας απέναντι στην κοινωνία.

Στα θέματα της οδικής ασφάλειας, τα μέλη μας καταβάλλουν καθημερινά, συνεχείς, επίμονες και επίπονες, προσπάθειες.

Θα συνεχίσουμε και θα  εντατικοποιήσουμε ακόμη περισσότερο τις προσπάθειες μας, για να φέρουμε την αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας στα θέματα οδικής συνείδησης, η οποία φαίνεται να ευθύνεται στην πλειονότητα των σοβαρών και θανατηφόρων συγκρούσεων.

Παράλληλα η Αστυνομία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ορισμένες αψυχολόγητες νοοτροπίες γονέων και για τα λανθασμένα πρότυπα που καλλιεργούνται στην κοινωνία τα οποία δεν είναι δείγμα σοβαρότητας και πολιτισμού. 

Ως  Αστυνομία είμαστε αποφασισμένοι να επιδείξουμε μηδενική ανοχή γιατί μόνο έτσι τελικά μπορεί να εισακουστούν τα αγωνιώδη μηνύματα μας για υπεύθυνη και αμυντική οδήγηση.

Το junk food καθυστερεί την ανάπτυξη των παιδιών, σύμφωνα με νέα έρευνα

Η ανάπτυξη των παιδιών επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την σωστή διατροφή.

Η ανθυγιεινή διατροφή μπορεί να επηρεάζει την ανάπτυξη των παιδιών αρνητικά, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο “Journal of Nutrition”.

Η έρευνα διεξήχθη στην Κοιλάδα του Κατμαντού, στο Νεπάλ, σε 745 οικογένειες με παιδιά ηλικίας μεταξύ 12 και 23 μηνών, όπου διαπιστώθηκε ότι όλα τα παιδιά κατανάλωναν junk food.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Σύμφωνα με τους ερευνητές, όσα παιδιά προσλάμβαναν πάνω από τις μισές θερμίδες τους από σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, αλάτι και λίπη, ήταν πιο κοντά από παιδιά ίδιας ηλικίας που κατανάλωναν σε μικρότερη συχνότητα τέτοιες τροφές.

Επίσης, δεν είχαν επαρκή επίπεδα θρεπτικών στοιχείων που είναι ζωτικά για την ανάπτυξη τους, συμπεριλαμβανομένου πρωτεΐνης, καλίου, σιδήρου, βιταμίνης Α και ψευδαργύρου.

Τα συσκευασμένα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αλάτι είναι υπερβολικά διαθέσιμα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ήδη υπάρχει αυξημένη ανησυχία για το ρόλο τους στην παιδική παχυσαρκία, ωστόσο η νέα έρευνα δείχνει ότι αυτές οι τροφές μπορεί να έχουν και άλλες επιπτώσεις στα μικρά παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση σε προϊόντα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τονίζουν οι ερευνητές.

«Εργαζόμενη μαμά, ο χρόνος με τα παιδιά μας είναι ελάχιστος, ας τον χαρούμε όσο κουρασμένες κι αν είμαστε»

Ο λίγος χρόνος που περνάμε με τα παιδιά μας οι μαμάδες, ιδίως εκείνες που εργαζόμαστε εκτός σπιτιού, είναι ένας από τους σοβαρότερους λόγους που νιώθουμε τύψεις.

Τύψεις επειδή χάνουμε όμορφες στιγμές από τη ζωή των παιδιών μας, τύψεις επειδή δεν είμαστε κάθε ώρα μαζί τους, τύψεις γιατί απλώς μας λείπουν αφάνταστα.

Πολλές δικαιολογούμαστε λέγοντας ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να τα κάνουμε όλα. Είμαστε κουρασμένες και είναι απόλυτα φυσιολογικό. Οι ευθύνες που αναλαμβάνουμε μέσα στην ημέρα είναι πάρα πολλές που η σκέψη τους και μόνο μας… εξουθενώνει.

Μία εργαζόμενη μαμά, όμως, με μια ανάρτησή της στον λογαριασμό του Instagram “Humans of New York”, κατάφερε να γεμίσει με αισιοδοξία και δύναμη άλλες μαμάδες που κάνουν παρόμοιες σκέψεις για τη ζωή και τα παιδιά τους. Τα λόγια της είναι πολύ ειλικρινή και, πολύ πιθανό, να βοηθήσουν και εσάς.

Διαβάστε το κείμενό της

«Ως εργαζόμενος γονέας είμαι πάντα κουρασμένης. Δεν έχω χρόνο ούτε να σκεφτώ. Περπατάω πολύ γρήγορα και γενικά… τρέχω όλη την ημέρα. Όταν πια γυρίζω στο σπίτι το μόνο που θέλω είναι ξαπλώσω στο κρεβάτι και να δω τηλεόραση. Αλλά τώρα είναι καλοκαίρι. Οπότε τα παιδιά θέλουν συνέχεια να κάνουμε κάτι. Πόσο θέλω να τους πω “Αργότερα…” ή “Αύριο” ή “Την επόμενη μέρα”, αλλά αναγκάζω τον εαυτό μου να σηκωθεί. Βγαίνω από το σπίτι και πάω στην παραλία, το πάρκο, τις κούνιες.

Επειδή δεν έχει σημασία πώς νιώθω εγώ. Ξέρω ότι υπάρχει ελάχιστος χρόνος. Μοιάζει σαν χθες που ήμουν έγκυος. Ήμουν τόσο νευρική και χαρούμενη. Την επόμενη εβδομάδα ο μεγάλος μου γιος γίνεται 10 ετών. Κοιτάζω πίσω και σκέφτομαι: “Θεέ μου! Όλα έγιναν τόσο γρήγορα”.

Δουλειά, δουλειά, δουλειά. Λίγες ώρες μέσα στην ημέρα. Απλώς προσπαθώ να επιβιώσω. Αλλά ήμουν καλή μητέρα. Είμαι περήφανή γι’ αυτό. Πάντα έβρισκα χρόνο και χώρο για τα παιδιά μου. Ακόμα κι αν ήμουν εξαντλημένη. Επειδή ήξερα ότι η ώρα που εγώ ήμουν εξαντλημένη ήταν η μόνος χρόνος που είχα…»

Δείτε την αρχική ανάρτηση στο Instagram

View this post on Instagram

“As a working parent, I’m always tired. I don’t have time to think. I speed walk wherever I go. When I finally get home in the evening, I just want to lie in bed and watch TV. But it’s summer now. So the kids always want to do something. It’s so tempting to tell them ‘later,’ or ‘next week.’ But I force myself to do it. I get out of the apartment and go to the park. Or the museum. Or the beach. Because no matter how I feel, I know there’s such little, little time. It seems like just the other day I was pregnant. I was so excited and nervous. Now next week my oldest son is turning ten. I look back and say: ‘Oh my God.’ It all passed in the blink of an eye. Working, working, working. Never enough hours in the day. Just trying to survive. But I was a good mother. I’m proud of that. I always made time and space. Even if I was exhausted. Because I knew the time I was exhausted was the only time I had.”

A post shared by Humans of New York (@humansofny) on

 

Ανήκουστο! Γιατροί καυγάδισαν μπροστά στους ασθενείς στο νοσοκομείο Πάφου!

Μάρτυρες σε ένα λιγάκι… παράξενο περιστατικό έγιναν ασθενείς και νοσηλευτικό προσωπικό στο νοσοκομείο Πάφου, όταν γιατροί «πιάστηκαν» στα χέρια!

Σύμφωνα με πληροφορίες της Cyprus Times, το περιστατικό σημειώθηκε το πρωί όταν μετά από λογομαχία μεταξύ των δύο, στήθηκε τρικούβερτος καβγάς στο γραφείο ενός εκ των δύο γιατρών.

Προσπαθούσαν να τους χωρίσουν

Σημειώνεται ότι για αρκετή ώρα άλλα μέλη του προσωπικού, γιατροί και νοσηλευτές, προσπαθούσαν να τους χωρίσουν.

καταγγελία στην Αστυνομία δεν έχει γίνει, ακόμα, και φαίνεται πως ούτε πρόθεση υπάρχει από τους δύο γιατρούς για κάτι τέτοιο, αφού όπως φαίνεται αμφότεροι επιθυμούν να μην δώσουν μεγαλύτερες διαστάσεις στην υπόθεση.

Το πιθανότερο είναι ότι προσωπικές διαφορές μεταξύ των δύο αντρών οδήγησαν στο δυσάρεστο γεγονός, το οποίο όλοι προσπαθούν να ξεχάσουν…

Συμβαίνει τώρα: Μεγάλη πυρκαγιά σε χωριό της Λεμεσού

Σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη πυρκαγιά στη Λάνια της Λεμεσού, η οποία έθεσε σε συναγερμό την Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Ανακοίνωση της Πυροσβεστικής

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της Πυροσβεστικής, Ανδρέα Κεττή, η φωτιά ξέσπασε σε δύσβατο έδαφος και ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής και του τμήματος Δασών βρίσκονται στην περιοχή για την κατάσβεση.

Όπως ανέφερε ο κ. Κεττής, κινητοποιήθηκαν δέκα οχήματα του Τμήματος Δασών, πέντε της Πυροσβεστικής και τέσσερα ελικόπτερα για πτητική κατάσβεση.

Συνεδριάζει η Επ. Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά εν μέσω αντιδράσεων και προβλημάτων

Για την ετοιμότητα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας σε σχέση με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα προβλήματα που ενδεχομένως να υπάρξουν, θα ενημερωθεί, κατά τη σημερινή συνεδρία της, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.

Σύμφωνα με την ατζέντα της Επιτροπής, τα μέλη της θα συζητήσουν πρώτα διαδικαστικά θέματα, θα προχωρήσουν σε εγγραφή θεμάτων με τη διαδικασία του αυτεπαγγέλτου και θα γίνει διαβούλευση για την κατάρτιση της ημερήσιας διάταξης της επόμενης συνεδρίας της Επιτροπής.

Κακοί οιωνοί για τη νέα σχολική χρονιά

Με κακούς οιωνούς θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, καθώς οι μαθητές τάσσονται ενάντια στις εξετάσεις τετραμήνων, με τον πρόεδρο της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), κ. Παναγιώτη Γεωργίου, να δηλώνει χαρακτηριστικά πως οι εξετάσεις «μπήκαν από τη πίσω πόρτα», έπειτα από την ψήφιση των κανονισμών που προώθησε το Υπουργείο Παιδείας.

Ο κ. Παναγιώτης Γεωργίου σε δηλώσεις του στον Reporter, διευκρίνισε: «Σαν ΠΣΕΜ διαφωνούμε κάθετα με την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων, παρά τις τροποποιήσεις που ψήφισε η Ολομέλεια της Βουλής. Οι τροποποιήσεις αυτές, ουσιαστικά, απλά έβαλαν τις εξετάσεις από την πίσω πόρτα», υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ.

Κληθείς να σχολιάσει εάν η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει ομαλά, ο Παναγιώτης Γεωργίου ανέφερε πως «από την πλευρά μας δεν θα ξεκινήσει με καλούς οιωνούς. Θα δούμε πως θα είναι το κλίμα στα σχολεία και θα λάβουμε τις ανάλογες αποφάσεις», ενώ πρόσθεσε πως σαν Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών θα ζητήσουν συναντήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για το θέμα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ΟΕΛΜΕΚ

Στο ίδιο μήκος κύματος με τους μαθητές κυμαίνεται και η οργάνωση των καθηγητών, η οποία υποδεικνύει πως οι τροποποιήσεις που έγιναν επί των κανονισμών για την αξιολόγηση του μαθητή σε κάθε τετράμηνο, δεν την ικανοποιούν.

Χωρίς περιφράξεις σχολεία στη Λάρνακα

Πολλά σχολεία, κυρίως, στην περιοχή της Λάρνακας δεν έχουν  ενταχθεί στο πρόγραμμα για τις περιφράξεις.

Το παράδοξο με τις περιφράξεις, είναι ότι παρόλο που τα μέτρα για την ασφάλεια στα σχολεία, -ύψους μάλιστα 10 εκατομμυρίων-,πάρθηκαν με αφορμή την απαγωγή των 11χρονων μαθητών από το προαύλιο σχολείου στη Λάρνακα, η ίδια η Σχολική Εφορία της επαρχίας δεν έχει προχωρήσει καν σε προσφορές για τις περιφράξεις, πράγμα που δημιουργεί αισθήματα δυσφορίας και θυμού στους εμπλεκόμενους.

Μιλώντας στο SigmaLive,ο πρόεδρος των Σχολικών Εφορειών, Ντίνος Έλληνας, σημείωσε πως υπάρχει πρόβλημα με τις Σχολικές Εφορίες στη Λάρνακα αλλά και στην Αγλαντζιά.

«Παρόλο που το 57% των περιφράξεων έχουν ολοκληρωθεί σε πολλά σχολεία και ένα ποσοστό γύρω στο 35% είναι προς ολοκλήρωση, η Σχολική Εφορεία στη Λάρνακα δεν έχει μέχρι στιγμής προχωρήσει σε προσφορές. Θα έλεγα πως αυτή τους η δράση είναι απαράδεκτη. Έχουν τα χρήματα από τον Δεκέμβριο και έχουν αποσταλεί προς όλες τις Σχολικές Εφορίες 3-4 επιστολές για τα μέτρα, η Σχολική Εφορία της Λάρνακας αλλά και των Λατσιών δεν έχει κάνει τίποτα», εξήγησε.

Πρόγραμμα «Ανοιχτό Σχολείο»: Επιστρέφει για 12η χρονιά στον Δήμο Στροβόλου γεμάτο νέες δραστηριότητες

Ο Δήμος Στροβόλου διοργανώνει για 12η συνεχή χρονιά το πρόγραμμα «Ανοιχτό Σχολείο» το οποίο απευθύνεται σε μικρά παιδιά, εφήβους και ενήλικες.

Σκοπός του προγράμματος

Το Πρόγραμμα Ανοικτό Σχολείο του Δήμου Στροβόλου είναι πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και λειτουργεί στον Δήμο από το 2008.

Σκοπός του Προγράμματος είναι η αξιοποίηση των σχολικών χώρων ως Κέντρων Πολιτισμού, Αθλητισμού και Δημιουργίας κατά τα απογεύματα και, γενικά, όταν δεν χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς του αναλυτικού προγράμματος.

Σε αυτό το πρόγραμμα προσφέρεται η δυνατότητα σε παιδιά και ενήλικες όπως εκπαιδευτούν σε εκμάθηση διαφόρων χορών, ηλεκτρονικών υπολογιστών, μουσικών οργάνων, μαγειρική – ζαχαροπλαστική, θεατρικό εργαστήρι, ζωγραφική, διάφορα αθλήματα κλπ.

Οι σχολικοί χώροι στον Δήμο Στροβόλου ανοίγουν τις πόρτες τους κατά τις απογευματινές ώρες, Σαββατοκύριακα και αργίες και φιλοξενούν το «Ανοικτό Σχολείο».

Εγγραφές και έναρξη

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τα προγράμματα του Ανοικτού Σχολείου και να προμηθευτούν τη δήλωση συμμετοχής από την Ιστοσελίδα του Δήμου Στροβόλου www.strovolos.org.cy (Aρχική σελίδα/Ανοικτό Σχολείο Δήμου Στροβόλου/Πρόγραμμα).

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις μπορείτε να αποτείνεστε στη Διευθύντρια του Ανοικτού Σχολείου Δήμου Στροβόλου, κυρία Λουκία Τσούκκα, στα τηλέφωνα 22470343, 99160227.

Οι αιτήσεις για τα προσφερόμενα προγράμματα πρέπει να υποβάλλονται μαζί με το αντίστοιχο ποσό, στο ισόγειο του Δημοτικού Μεγάρου Στροβόλου (Λεωφ. Στροβόλου 100) από τη Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2019 έως και την Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2019 μεταξύ των ωρών 8:00π.μ. – 2:00μ.μ.

Τα μαθήματα για τη Σχολική Χρονιά 2019–2020 θα αρχίσουν τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τα προγράμματα του Ανοικτού Σχολείου και να προμηθευτούν τη δήλωση συμμετοχής από την Ιστοσελίδα του Δήμου Στροβόλου www.strovolos.org.cy (Aρχική σελίδα/Ανοικτό Σχολείο Δήμου Στροβόλου/Πρόγραμμα).

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις μπορείτε να αποτείνεστε στη Διευθύντρια του Ανοικτού Σχολείου Δήμου Στροβόλου, κυρία Λουκία Τσούκκα, στα τηλέφωνα 22470343, 99160227.

Είμαστε άξιοι της μοίρας μας: Μικρά παιδιά κινδύνευσαν στους δρόμους της Λεμεσού, λόγω ανευθυνότητας

Δεν θα βάλουμε ποτέ μυαλό, όπως φαίνεται. Παρά τον άδικο χαμό 7 συνανθρώπων μας τις τελευταίες μέρες σε τροχαία, παρά τα τόσα παιδιά που μένουν χωρίς τους γονείς τους, λόγω των δυστυχημάτων στους δρόμους, εμείς συνεχίζουμε να επιτρέπουμε στα ανήλικα παιδιά μας να οδηγούν – χωρίς άδεια και χωρίς καμία γνώση!

Επίδοξος ανήλικος οδηγός συνελήφθη στη Λεμεσό

13χρονο συνέλαβε η Αστυνομία σε περιοχή της Λεμεσού να οδηγεί λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα της Τρίτης.

Ο 13χρονος που οδηγούσε αυτοκίνητο στην οδό Αγίας Σοφίας, στην Λεμεσό εντοπίστηκε και ανακόπηκε από μέλη του ΟΠΕ Λεμεσού για έλεγχο πέντε λεπτά πριν τα μεσάνυκτα.

Ο νεαρός οδηγήθηκε με ασφάλεια στον τοπικό Αστυνομικό Σταθμό όπου κλήθηκε και προσήλθε η μητέρα του, η οποία είναι η εγγεγραμμένη ιδιοκτήτρια του οχήματος.

Σύμφωνα με τα υπό εξέταση στοιχεία, ο 13χρονος φέρεται να οδηγούσε το όχημα χωρίς τη συγκατάθεση της ιδιοκτήτριας, χωρίς να καλύπτεται από πιστοποιητικό ασφάλισης ευθύνης έναντι τρίτου προσώπου και χωρίς να είναι κάτοχος άδειας οδήγησης.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ο νεαρός απέκτησε κατοχή του οχήματος διερευνώνται, ενώ η ιδιοκτήτρια του οχήματος φέρεται να παρέλειψε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα φύλαξης του, με αποτέλεσμα το όχημα να οδηγηθεί από τον 13χρονο.

Αυτή κατηγορήθηκε γραπτώς για να κλητευθεί ενώπιον Δικαστηρίου για εκδίκαση της υπόθεσης.

Νέο τροχαίο με τραυματία 11χρονο κορίτσι

Λίγο νωρίτερα σήμερα έγινε γνωστό ότι μητέρα και κόρη τραυματίστηκαν σε τροχαίο στο χωριό Ζωοπηγή της Επαρχίας Λεμεσού.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, η μητέρα η οποία οδηγούσε το όχημα της με συνεπιβάτιδα την 11χρονη κόρη της, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε σε πάσσαλο της ΑΗΚ.
Μητέρα και κόρη μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες, με την κατάσταση της υγείας τους να μην εμπνέει ανησυχία.
Διαβάστε τα 4 μέτρα τα οποία θα μειώσουν τα τροχαία, όπως τα αποφάσισαν οι αρχηγοί της Αστυνομίας σε έκτακτη συνεδρίασή τους, την περασμένη Δευτέρα.

“Πότε σταματά η καταβολή διατροφής για τα παιδιά;”

“Διατροφή δίνεται μέχρι τα 18 των παιδιών ή συνεχίζεται και μετά; Τι γίνεται αν τα παιδιά κλείνουν 18 και ακόμα πηγαίνουν σχολείο;”

Μαμά Ελένη

Απαντά η Μελίνα Διονυσίου

Director / Legal Consultant to Corporate & Banking Dept. @ TOTALSERVE MANAGEMENT LIMITED

Η υποχρέωση καταβολής διατροφής ανήλικου τέκνου, σταματά αυτόματα με την συμπλήρωση του έτους ενηλικίωσης του, το οποίο σήμερα είναι καθορισμένο στο 18ο έτος.

Περαιτέρω, σύμφωνα με τον περί Σχέσεων Γονέων και Τέκνων Νόμου του 1990 και όπως αυτός έχει τροποποιηθεί μέχρι σήμερα, προβλέπεται ότι με απόφαση και σχετική ρύθμιση από το Δικαστήριο, η υποχρέωση των γονέων για καταβολή διατροφής των τέκνων τους, είναι δυνατό να συνεχίσει και μετά την ενηλικίωση του τέκνου, στις περιπτώσεις όπου ειδικές περιστάσεις επιβάλλουν τούτο, όπως σε περίπτωση ανικανότητας ή αναπηρίας του τέκνου ή υπηρεσίας θητείας του στην Εθνική Φρουρά ή φοίτησής σου σε εκπαιδευτικό ίδρυμα ή επαγγελματική σχολή.

Επομένως, εάν συντρέχουν οι πιο πάνω προϋποθέσεις/περιπτώσεις, τότε το ενήλικο τέκνο έχει δικαίωμα να ζητήσει καταβολή διατροφής από τους γονείς του. Στην προκειμένη περίπτωση ο δικαιούχος (και ως εκ τούτου Αιτητής) θα είναι το ίδιο το ενήλικο τέκνο. Θα πρέπει, δηλαδή, το ίδιο το τέκνο να καταχωρήσει νέα αίτηση στο Οικογενειακό Δικαστήριο, ούτως ώστε να εξεταστεί, το κατά πόσο συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την έκδοση διατάγματος διατροφής και μετά την ενηλικίωση.

 

Ξεκινά ο 10ος Παγκύπριος Διαγωνισμός BEBRAS για μαθητές Γυμνασίου – Πώς θα λάβετε μέρος

Ανακοίνωση για την έναρξη του 10ου Παγκύπριου Διαγωνισμού BEBRAS για μαθητές Γυμνασίου εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας.

Ο Παγκύπριος Διαγωνισμός BEBRAS για Μαθητές Γυμνασίου διοργανώνεται από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Πληροφορικής σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Καθηγητών Πληροφορικής (ΣΥ.ΚΑ.Π) στα πρότυπα του διεθνούς διαγωνισμού BEBRAS (www.bebras.org) στο διεθνή οργανισμό του οποίου συμμετέχει ο Σύνδεσμος ως ο επίσημος εκπρόσωπος της Κύπρου.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού θα διεξαχθεί κατά την περίοδο 13-21 Δεκεμβρίου 2019 και η τελική φάση ορίζεται, καταρχήν, για το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020.

Παρακαλούμε όπως εγκρίνετε τον πιο πάνω διαγωνισμό και κοινοποιήσετε την ανακοίνωση σε όλα τα Γυμνάσια για ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών ώστε να ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετάσχουν.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί και φέτος σε διαδικτυακή πλατφόρμα και οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν είτε την ελληνική είτε την αγγλική ως την γλώσσα στην οποία θα εμφανίζονται οι ερωτήσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ όπως αποτείνεστε στο Δρ. Πανίκο Μασούρα (τηλ. 22460680, 99373757 και p_masouras@ccs.org.cy), Επίκουρο Καθηγητή στο ΤΕ.ΠΑ.Κ., ο οποίος έχει τη γενική ευθύνη για τη διοργάνωση.

Προκήρυξη 10ου Παγκύπριου Διαγωνισμού BEBRAS για Μαθητές Γυμνασίου

Προκηρύσσεται ο 10ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Πληροφορικής BEBRAS για Μαθητές Γυμνασίου (Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου), ο οποίος διοργανώνεται από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Πληροφορικής (Κυ.Συ.Π, CCS – Cyprus Computer Society) και το Σύνδεσμο Καθηγητών Πληροφορικής (ΣΥ.ΚΑ.Π.)·

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται στα πρότυπα του διεθνούς διαγωνισμού BEBRAS (www.bebras.org) στον οργανισμό του οποίου συμμετέχει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Πληροφορικής ως ο επίσημος εκπρόσωπος της Κύπρου.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών όπως η επίλυση προβλημάτων (problem solving), η αναλυτική, υπολογιστική και αλγοριθμική σκέψη (analytical, computational & algorithmic thinking), η συνεργασία (collaboration) και ο εντοπισμός ταλαντούχων μαθητών (student talents) της Α’, Β’ και Γ τάξης Γυμνασίου οι οποίοι θα μπορούσαν να ασχοληθούν και να συμμετέχουν στις ακαδημίες πληροφορικής και σε άλλους διαγωνισμούς πληροφορικής, τοπικούς και διεθνείς.

Διεξαγωγή Διαγωνισμού

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί μέσω του διαδικτύου με τη χρήση της νέας πλατφόρμας που έχει αναπτυχθεί για το σκοπό αυτό από το CCS και θα περιλαμβάνει δύο (2) γύρους ως εξής:

Ο 10ί γύρος θα έχει διάρκεια μια βδομάδα και θα διεξαχθεί από την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019 στις 03:00 μέχρι το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019 στις 14:00. Οι μαθητές θα μπορούν να συμμετέχουν, οποιαδήποτε μέρα και ώρα κατά την πιο πάνω περίοδο, από οποιοδήποτε σημείο διαθέτει πρόσβαση στο διαδίκτυο, είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι τους. Η διάρκεια του διαγωνισμού θα είναι 75 λεπτά.

Στο 2° γύρο θα προκριθούν μέχρι πενήντα (50) μαθητές από κάθε τάξη (Α, Β, Γ γυμνασίου) που θα πετύχουν τις ψηλότερες βαθμολογίες στον πρώτο γύρο.

Ο 2ος γύρος ορίζεται, καταρχήν, για το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2019 η ώρα 09:00 και η διάρκεια του θα είναι μέχρι 2 ώρες. Οι μαθητές θα προσέλθουν σε εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών σχολείων της ευρύτερης περιοχής τους τα οποία προκαταρκτικά ορίζονται τα πιο κάτω:

ΕπαρχίαΣχολείο
ΑμμόχωστοςΓυμνάσιο Δερύνειας
ΛάρνακαΛύκειο Αραδίππου
ΛεμεσόςΛανίτειο Λύκειο
ΛευκωσίαΛύκειο Αποστόλου Μάρκου
ΠάφοςΛύκειο Κύκκου Πάφου

Για σκοπούς ταυτοποίησης των μαθητών είναι απαραίτητη η επίδειξη δελτίου ταυτότητας. Κανένας μαθητής δεν θα μπορεί να λάβει μέρος στο δεύτερο γύρο της διοργάνωσης χωρίς ταυτότητα.