Άρθρα

Το να μυρίζεις το κεφαλάκι του νεογέννητου είναι σα να παίρνεις ναρκωτικά

Τι είναι αυτό το μαγικό που έχει η μυρωδιά από το κεφαλάκι του νεογέννητου; Απέκτησα το μωρό μου πριν από 6 χρόνια, κι όμως ακόμα θυμάμαι, ότι όταν μύριζα το κεφαλάκι του ένιωθα την καρδιά μου έτοιμη να σπάσει, ένιωθα την απόλυτη ευτυχία! Μυρωδιά απολαυστική, θεϊκή, που σε κάνει να νιώθεις γαλήνη και πληρότητα.

Η όσφρηση, άλλωστε, είναι η πλέον πρωτόγονη ανθρώπινη αίσθηση. Τα μωρά μπορούν να αναγνωρίσουν τη μυρωδιά της μαμάς τους από την πρώτη στιγμή που θα έρθουν στον κόσμο, ενώ και οι μαμάδες, όταν ελέγχθηκαν με έρευνα, μπορούν κατά 90% να αναγνωρίσουν τη μοναδική μυρωδιά του μωρού τους.

Το ακόμα πιο αξιοσημείωτο, όμως, είναι έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2013, σύμφωνα με την οποία, όταν μυρίζεις το κεφαλάκι του νεογέννητου μωρού σου τα συναισθήματα που βιώνεις και ο τρόπος που λειτουργεί τη στιγμή εκείνη ο εγκέφαλός σου είναι σα να παίρνεις ναρκωτικά! Αλήθεια! Και δεν μας φαίνεται καθόλου παράλογο…

Η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Psychology, μελέτησε τους εγκεφάλους γυναικών που μόλις είχαν μυρίσει τα κεφαλάκια νεογέννητων μωρών. Από τις 30 γυναίκες, οι 15 είχαν γεννήσει πρόσφατα και οι άλλες 15 δεν είχαν γίνει μαμάδες ποτέ. Στις γυναίκες δόθηκαν διάφορα αρώματα να μυρίσουν και έπειτα τους ζητήθηκε να αναγνωρίσουν ποιο από αυτά άνηκε σε νεογέννητο. Δεν κατάφεραν όλες να απαντήσουν σωστά, όμως δεν ήταν αυτό το ενδιαφέρον της έρευνας.

Την ώρα που οι ερευνητές παρατηρούσαν τις μαγνητικές των εγκεφάλων τους, διαπίστωσαν, ότι τη στιγμή που οι γυναίκες εισέπνεαν τα αρώματα, έντονη δραστηριότητα στη «διαδρομή» της ντοπαμίνης παρατηρήθηκε σε όλες όταν το άρωμα είχε σχέση με το αίσθημα της «επιβράβευσης». Οι ερευνητές εξήγησαν, ότι η μυρωδιά του νεογέννητου μωρού ενεργοποιεί στον εγκέφαλό μας αυτό ακριβώς το συναίσθημα και ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που οι μαμάδες «δένονται» αμέσως τόσο πολύ με τα μωρά τους.

Το ίδιο συναίσθημα «γεννάται» όταν κανείς μυρίζει λαχταριστά φαγητά ή όταν η ντοπαμίνη ενεργοποιείται από τη χρήση ναρκωτικών.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι εξίσου δυνατά συναισθήματα γεννήθηκαν από τη μυρωδιά του βρεφικού κεφαλιού και στις γυναίκες που δεν είχαν αποκτήσει παιδιά, όταν διεξήχθη η έρευνα. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που κάθε άνθρωπος έχει την έμφυτη προστατευτική τάση προς τα νεογέννητα, ακόμα κι αν δεν έχει γίνει γονιός…

Πηγή: scarymommy.com

Παρβοϊός Β19 στην εγκυμοσύνη: Τι πρέπει να γνωρίζουμε και πότε πρέπει να γίνεται έλεγχος;

Ο ανθρώπινος παρβοϊός Β19 είναι ένας μικρός ιός που μπορεί να προκαλέσει ευρύ φάσμα ασθενειών, από αυτοϊώμενο λοιμώδες ερύθημα, μέχρι ανεπάρκεια του μυελού των οστών και εμβρυϊκό θάνατο. Μεταδίδεται, όπως στις περισσότερες περιπτώσεις, μέσω των αναπνευστικών εκκρίσεων και ως Πέμπτη νόσος παρατηρείται συνήθως σε παιδιά σχολικής ηλικίας.

Αυτός είναι και ο λόγος που η έγκυος, η οποία δεν έχει αντισώματα κατά του ιού και έρχεται σε επαφή με μικρά παιδάκια, τα οποία αρρωσταίνουν συχνά, πρέπει να προσέχει ιδιαίτερα ώστε να μη νοσήσει και να ενημερωθεί από τον γυναικολόγο της ως προς την παρακολούθηση του εμβρύου.

Ο μαιευτήρας-χειρουργός γυναικολόγος κ. Δημήτρης Μπιλάλης, εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζει η έγκυος για τον παρβοϊός Β19:

Τα συμπτώματα της μόλυνσης από Παρβοϊό Β19 περιλαμβάνουν πυρετό, αρθραλγία, κόπωση, πονοκέφαλο και εξάπλωση ενός χαρακτηριστικού κηλιδοβλατιδώδους ερυθήματος και εμφανίζονται περίπου δύο εβδομάδες μετά την έκθεση στον ιό. Εξαιτίας του ότι ο Παρβοϊός Β19 στην εγκυμοσύνη έχει συνδεθεί με σοβαρές επιπλοκές και προβλήματα στην ανάπτυξη του εμβρύου συνιστάται έλεγχος της εγκύου, στην περίπτωση που εκτεθεί στον ιό ή παρουσιάζει συμπτώματα που συνδέονται με την μόλυνση από αυτόν.

Η μόλυνση από παρβοϊό B19 ελέγχεται με μία εξέταση αίματος, στην οποία ανιχνεύονται αντισώματα που έχει παράξει το ανοσοποιητικό σύστημα ενάντια στον ιό. Μετά τη μόλυνση από τον ιό, το ανοσοποιητικό σύστημα θα παράξει ειδικά αντισώματα IgΜ, σε περίπου μία με δύο εβδομάδες από την αρχική έκθεση. Η παραγωγή αντισωμάτων IgM αυξάνεται για ένα μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια μειώνεται. Τελικά, τα επίπεδα των αντισωμάτων IgM του παρβοϊού B19 συνήθως «πέφτουν» κάτω από τα ανιχνεύσιμα επίπεδα.

Τα IgG αντισώματα παράγονται από τον οργανισμό λίγες εβδομάδες μετά την αρχική μόλυνση ώστε να παρέχουν μακροχρόνια προστασία. Τα επίπεδα IgG αντισωμάτων αυξάνονται κατά τη διάρκεια της ενεργού λοίμωξης, και σταθεροποιούνται όταν αποκατασταθεί η λοίμωξη από τον παρβοϊό Β19. Όταν ένα άτομο έχει μολυνθεί από παρβοϊό Β19, θα έχει κάποια μετρήσιμη ποσότητα αντισωμάτων IgG στο αίμα του για το υπόλοιπο της ζωής του. Συγκρίνοντας την απουσία ή την παρουσία και των δύο τύπων αντισωμάτων IgG και IgM στο ίδιο δείγμα, μπορεί να γίνει διάγνωση μεταξύ τρέχουσας, πρόσφατης και παρελθούσης λοίμωξης.

Η τραγωδία της μεταναστευτικής κρίσης σε μια φωτογραφία που συγκλονίζει τον πλανήτη

Άσχημες μνήμες μάς ξύπνησε η φωτογραφία από τα σύνορα ΗΠΑ – Μεξικού, που δείχνει έναν μπαμπά αγκαλιά με την κόρη του νεκρούς στην όχθη του Ρίο Γκράντε.

Ο Όσκαρ Αλμπέρτο Μαρτίνες και η δύο ετών κόρη του, Άντζι Βαλέρια, πνίγηκαν στα ρεύματα του Ρίο Γκράντε την Κυριακή, 23 Ιουνίου, προσπαθώντας να μπουν στις ΗΠΑ. Οι σοροί τους βρέθηκαν τη Δευτέρα, 24 Ιουνίου.

Στη φωτογραφία, το χέρι της Άντζι Βαλέρια είναι περασμένο μέσα από τη μπλούζα του πατέρα της. Τον κρατούσε από τους ώμους μήπως να καταφέρουν να διασχίσουν το ποτάμι. Τα σώματά τους, όμως, βρέθηκαν δίπλα σε άδεια και πεταμένα κουτιά μπύρας.

Τη φωτογραφία τράβηξε η δημοσιογράφος Τζούλια Ντε Λουκ, που ζει στο Μεξικό.

Ο μικρός Αϊλάν

Πριν περίπου 5 χρόνια, η φωτογραφία του μικρού Αϊλάν στην παραλία της Αλικαρνασσού, συγκλόνισε ολόκληρο τον κόσμο. Ο Αϊλάν Κούρντι πνίγηκε μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του, τον Γκαλίπ και τη μητέρα τους, τη Ρεχάνα, όταν το φουσκωτό στο οποίο επέβαιναν βυθίστηκε στο Αιγαίο. Το πτώμα του παιδιού ξεβράστηκε σε μια τουρκική παραλία στις 2 Σεπτεμβρίου 2015. Η φωτογραφία εκείνη, με το παιδί ξαπλωμένο μπρούμυτα στην αμμουδιά, έκανε τον γύρο του κόσμου και σόκαρε την κοινή γνώμη παγκοσμίως.

Σε έξαρση είναι η γαστρεντερίτιδα: Τι πρέπει να προσέξετε

Σε έξαρση είναι τα κρούσματα γαστρεντερίτιδας τις τελευταίες εβδομάδες, με αρκετά παιδιά, μάλιστα, να έχουν νοσηλευτεί στο Μακάρειο Νοσοκομείο.

Μιλώντας στο SigmaLive, ο Διευθυντής της Παιδιατρικής Κλινικής του Μακαρείου, Αβραάμ Ηλία, ανέφερε ότι την περασμένη εβδομάδα τα κρούσματα ήταν ιδιαίτερα αυξημένα, ενώ τις τελευταίες ημέρες παρουσιάζεται βελτίωση της κατάστασης, ωστόσο τα κρούσματα εξακολουθούν να είναι σε έξαρση.

Όπως ανέφερε ο κ. Ηλία, υπάρχουν δύο τύποι γαστρεντερίτιδας, η ιογενής που οφείλεται σε ιούς και η μικροβιακή που προκαλείται από βακτήρια.

Πώς μεταδίδεται η νόσος – Συμπτώματα

Η ιογενής γαστρεντερίτιδα είναι μια εντερική λοίμωξη που οφείλεται σε διάφορους ιούς. Οι συχνότεροι από αυτούς είναι οι νοροϊοί, οι ροταϊοί και οι αδενοϊοί. Διαθέσιμο εμβόλιο υπάρχει έναντι του ροταϊού, που προκαλεί ιογενή γαστρεντερίτιδα, κυρίως σε βρέφη και μικρά παιδιά.

Πρόκειται για μεταδοτική νόσο, η οποία μεταδίδεται κυρίως μέσω της στοματοπεπτικής οδού, σε συνθήκες κακής υγιεινής.

Τα κύρια συμπτώματα της ιογενούς γαστρεντερίτιδας είναι οι διάρροιες (συνήθως υδαρείς) και οι έμετοι. Οι ασθενείς μπορεί επίσης να παρουσιάσουν ναυτία, πόνο και κράμπες στην κοιλιά, πονοκέφαλο, μυϊκούς πόνους, κόπωση, ρίγη και σπανιότερα πυρετό.

Η μετάδοση της γαστρεντερίτιδας, γίνεται με τους ιούς, οι οποίοι επιβιώνουν έως και 72 ώρες και αρκεί ελάχιστη ποσότητα του ιού για τη μετάδοση. Οι ασθενείς με γαστρεντερίτιδα μεταδίδουν τον ιό τους από τη στιγμή που αρχίζουν να νιώθουν αδιαθεσία έως και τρεις ημέρες μετά την ανάρρωσή τους.

Πρόληψη και θεραπεία

Σύμφωνα με τους ειδικούς, για την θεραπεία της γαστρεντερίτιδας δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο φάρμακο.

Το πιο σημαντικό όλων είναι να αποφευχθεί η απώλεια υγρών, η αφυδάτωση.

Επισημαίνεται ότι η κατανάλωση αντιβιοτικών δεν βοηθά στην αντιμετώπιση της ιογενούς γαστρεντερίτιδας, όπως άλλωστε σε καμία ιογενή νόσο. Σε ότι αφορά την κατανάλωση αντιδιαρροϊκών φαρμάκων, πρέπει να λαμβάνονται μόνο με ιατρική συνταγή.

Ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες πληθυσμού είναι τα βρέφη κάτω των 12 μηνών, τα οποία αφυδατώνονται εύκολα κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και οι ασθενείς με χρόνιες παθήσεις.

Ο κ. Ηλία τόνισε ότι οι γονείς θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα εάν το παιδί τους παρουσιάσει συμπτώματα: αφυδάτωσης, όπως νωχελικότητα, ξηρότητα στους στοματικούς βλεννογόνους, μείωση των ούρων και κλάμα χωρίς δάκρυα. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει άμεσα το παιδί να μεταφερθεί σε γιατρό. Η αφυδάτωση, τόνισε, μπορεί μέχρι και να στοιχίσει τη ζωή σε ένα παιδί.

Κανόνες πρόληψης

  • Συχνό και καλό πλύσιμο των χεριών
  • Σχολαστικός καθαρισμός των επιφανειών που χρησιμοποιούνται κατά την προετοιμασία των τροφίμων, καθώς και των οικιακών σκευών, με σαπούνι και νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προετοιμασία του φαγητού
  • Αποφυγή χρήσης σκευών (ποτήρια, πιάτα, κα) και άλλων προσωπικών αντικειμένων από κοινού με άλλα άτομα
  • Κατανάλωση ασφαλών τροφίμων και νερού

Παιδεραστής που αποφυλακίστηκε συνεχίζει να ενοχλεί την οικογένεια του θύματος!

Άνδρας από τη Λάρνακα που παρενόχλησε ανήλικο παιδί, αποφυλακίστηκε με προεδρική χάρη το 2018 και λίγο καιρό μετά επανασυνελήφθη, επειδή βρέθηκε πως είχε τοποθετήσει κάμερες που “κοίταζαν” προς το σπίτι του θύματός του. Το χειρότερο είναι, ότι ο παιδεραστής συνεχίζει την προκλητική δράση του, αφού παρενοχλεί ακόμα την οικογένεια του θύματός του.

Σύμφωνα με τον «Φιλελεύθερο» την Δευτέρα (24/6) επιβλήθηκε στον άνδρα από το Επ. Δικαστήριο Λάρνακας ποινή προστίμου 700 ευρώ , αφού κρίθηκε ένοχος στην κατηγορία της άσεμνης πράξης και συγκεκριμένα, επειδή προέταξε το μεσαίο του δάκτυλο προς την οικογένεια του θύματός του, η οποία φαίνεται να υπόκειται καθημερινά σε ψυχολογικό πόλεμο από τον παιδεραστή.

Σημειώνεται ότι η οικογένεια και ο παιδεραστής, διαμένουν στην ίδια γειτονιά στην Λάρνακα, ωστόσο οι παραπονούμενοι αναζητούν σπίτι για να μετακομίσουν, καθώς δεν υποφέρουν πια την απαράδεκτη συμπεριφορά του.

Ο καταδικασθέντας, ενώ πρέπει να παρακολουθείται από την Αρχή Εποπτείας Καταδικασθέντων για Αδικήματα Σεξουαλικής Φύσης κατά Ανηλίκων, καταγγέλλεται ότι προκαλεί καθημερινά με διάφορους τρόπους τους γονείς του θύματος που αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την ιδιόκτητη οικία τους, παρά τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, προκειμένου να προστατεύσουν τα μικρότερα παιδιά της οικογένειας.

Γιατί οι μαμάδες είναι διαρκώς τόσο θυμωμένες;

Έχετε παρατηρήσει και εσείς ότι πολύ συχνά είστε θυμωμένες, εξοργίζεστε με το παραμικρό και ξεσπάτε φωνάζοντας ακόμα και με ανούσιες αφορμές; Μήπως θυμάστε και την μαμά σας να κάνει το ίδιο;

Πόσες φορές έχετε φωνάξει επειδή το παιδί σας δεν έκλεισε την τσάντα του για το σχολείο; Δεν μάζεψε το μπουφάν του από τον καναπέ ή άφησε το πιάτο του στο τραπέζι;

Ενώ οι μπαμπάδες (ορισμένες φορές) δείχνουν απίστευτα χαλαροί, παίζουν με τα παιδιά ακόμα και μετά τη δουλειά τους και μπορούν να κάνουν ένα σωρό «σκανταλιές» μαζί τους, οι μαμάδες μοιάζουν με θυμωμένα «τέρατα» τα οποία φωνάζουν με το παραμικρό και δεν έχουν καθόλου πλάκα.

Πρόσφατα, είχα μια τέτοια εμπειρία (ξανά). Άρχισα να φωνάζω στα παιδιά επειδή έπαιζαν στο σαλόνι την ώρα που εγώ προσπαθούσα να γράψω ένα κείμενο στο δωμάτιο. Δεν ξέρω γιατί, αλλά τους φώναξα πάρα πολύ και, φυσικά, μετά το μετάνιωσα.

Έμεινα, λοιπόν, να αναρωτιέμαι: Γιατί οι μαμάδες είμαστε τόσο θυμωμένες;

Έψαξα, διάβασα, μίλησα με άλλες μαμάδες και κατέληξα σε ένα συμπέρασμα. Δεν είμαστε ακριβώς θυμωμένες. Είμαστε κουρασμένες, απογοητευμένες και νιώθουμε παραμελημένες.

Ο θυμός, σύμφωνα και με τους ειδικούς, είναι σχεδόν πάντα ένα δευτερεύον συναίσθημα και κρύβει πίσω του άλλα πρωτεύοντα συναισθήματα όπως είναι η απαξίωση, η αδυναμία, η αγνωμοσύνη.

Με απλά λόγια, όταν νιώθουμε ότι μας αγνοούν, μας υποτιμούν και δεν μας εκτιμούν, τις περισσότερες φορές ξεσπάμε έντονα σε όσους μας προκαλούν αυτά τα συναισθήματα, δηλαδή, τους αγαπημένους μας.

Καθημερινά προσπαθώ να κρατήσω το σπίτι τακτοποιημένο, να μαγειρεύω, να έχω έτοιμα τα ρούχα όλων, να μην μπερδεύω τα προγράμματα κανενός, να θυμίζω σε όλους τις υποχρεώσεις τους, να τους κρατώ όλους ευχαριστημένους και μονιασμένους.

Οπότε όταν οι δικοί μου άνθρωποι – εκείνοι για τους οποίους κάνω όλα αυτά  – μπαίνουν στο σπίτι και πετούν τα πράγματά τους από εδώ και από εκεί, παραπονιούνται για το φαγητό, δεν μαζεύουν τα πιάτα τους, αφήνουν άπλυτα ρούχα και παπούτσια στο πάτωμα, θυμώνω!

Η αλήθεια είναι, όμως, ότι είμαι πολλά περισσότερα από απλώς θυμωμένη.

Τι κάνω για να το αντιμετωπίσω;

Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Δεν μου αρέσει να ξεσπάω στα παιδιά μου ούτε να φωνάζω για ανούσια πράγματα και προσπαθώ να αντικρούσω τα συναισθήματα που με κατακλύζουν όταν νιώθω θυμωμένη.

Ξέρω, ότι η σωστή επικοινωνία με τα παιδιά είναι σημαντική γι’ αυτό και βάζω τα δυνατά μου για να μιλάω όσο περισσότερο γίνεται μαζί τους.

Τον τελευταίο καιρό, λοιπόν, όταν νιώθω τα συναισθήματα να με κατακλύζουν προσπαθώ πρώτα από όλα να καταλάβω το γιατί. Γιατί θυμώνω εκείνη τη στιγμή; Κι αν δεν μπορώ να το αντιληφθώ άμεσα, πηγαίνω σε ένα άλλο δωμάτιο και κάνω έναν μικρό διάλογο με τον εαυτό μου ή κάνω έναν περίπατο (πολύ σπάνιο).

Προσπαθώ, λοιπόν, να εντοπίσω τι συμβαίνει. Τι με έχει πειράξει και τι με έχει ενοχλήσει; Είναι σοβαρή αφορμή για φωνές το ότι ο μικρός άφησε το ποτήρι του πάνω στο τραπέζι για άλλη μια φορά; Μήπως απλώς είμαι κουρασμένη; Μήπως πιέστηκα πολύ μέσα στην ημέρα;

Αν θέλω τα παιδιά μου να μεγαλώσουν σε ένα ήρεμο σπίτι και να μπορούν να μιλούν σε μένα για όσα νιώθουν, πρέπει πρώτα να μάθω να μιλάω στον εαυτό μου και σε εκείνα, σωστά.

Πρέπει να καταλάβω, λοιπόν, τι μου συμβαίνει και τι με θυμώνει για να καταφέρω να το αντιμετωπίσω.

Η μέθοδος αυτή δεν πετυχαίνει πάντα και δεν ταιριάζει σε όλους, αλλά – προσωπικά – με βοηθά αρκετά. Όταν αντιλαμβάνομαι τι συμβαίνει και μπορώ να το εξηγήσω στους δικούς μου ήρεμα, καταλαβαίνουν και εκείνοι πώς μπορούν να με βοηθήσουν.

Αν τα παιδιά ή ο σύζυγός μου ένιωθαν παραμελημένοι ή εξαντλημένοι θα έκανα τα πάντα για να νιώσουν καλύτερα. Για να νιώσουν ότι αξίζουν και ότι όσα κάνουν εκτιμώνται. Αποφάσισα, λοιπόν, να κάνω το ίδιο και για τον εαυτό μου… Γιατί να μην το κάνετε και εσείς;

Σταματήστε να ανατρέφετε “παιδιά γονείς” και μεγαλώστε παιδιά ευτυχισμένα

Σε μια διπλανή παρέα ακούω ένα τρίχρονο κοριτσάκι να φωνάζει στο μπαμπά του κλαίγοντας «Πονάω.. πονάω!». Ο πατέρας του στην προσπάθειά του να το ανακουφίσει του λέει «Εσύ είσαι δυνατή! Θα σου περάσει αμέσως!». Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι σε συνειδητό επίπεδο η πρόθεσή του είναι η φροντίδα του παιδιού του.

Μια νέα γυναίκα στο γραφείο μου αναφέρει με καμάρι τον τρόπο που η μητέρα της βοήθησε στο να χτιστεί η αυτοεκτίμησή της, όταν ήταν παιδί. «Κάθε φορά που μου συνέβαινε κάτι εκείνη μου έλεγε “Εσύ θα τα καταφέρεις!” “Δεν δεν σε φοβάμαι εσένα!”

Ενώ αυτό το καταγράφει ως ένα πολύ καλό στοιχείο για την αυτοεκτίμησή της, στην ενήλικη ζωή νιώθει ότι έχει μόνο την επιλογή «να τα καταφέρει» κι αυτό αναγνωρίζει ότι την μπλοκάρει σε πολλά επίπεδα.

«Εσύ είσαι δυνατό παιδί!» «Δεν σε φοβάμαι!» «Εσύ τα καταφέρνεις!»…. Φράσεις οικείες και πολυ-χρησιμοποιημένες… που απευθύνονται στο παιδί και πραγματικά γεμίζουν καμάρι και περηφάνια το γονιό. Για να δούμε, όμως, τι κρύβεται πίσω από τον περήφανο γονιό και το δυνατό παιδί, που τα καταφέρνει.

Το «Παιδί – γονιός»

Πώς ο τρόπος που λειτουργεί η οικογένεια συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός τέτοιου παιδιού; Συχνά οι γονείς λένε για αυτά τα παιδιά: «Είναι τόσο ανεξάρτητο, σαν να μην μας χρειάζεται» ή «μόνο του μεγάλωσε αυτό το παιδί» και καμαρώνουν γι’ αυτό. Εκείνη την ώρα δεν συνειδητοποιούν ότι οι ίδιοι έχουν την ανάγκη να αντιμετωπίζουν αυτό το παιδί σαν δυνατό, ώσπου τελικά γίνεται (Napier, 1997).

Τα παιδιά έχουν τη μυστηριώδη ικανότητα να μυρίζονται τις αγωνίες και τις ανάγκες των γονιών τους και επιστρατεύουν τον εαυτό τους χωρίς να τους ζητηθεί – λεκτικά – να τους φροντίσουν (Minuchin, 2000 & Napier & Whitaker, 1987).

Ένα δυνατό παιδί αναλαμβάνει ρόλο και μετατρέπεται σε «παιδί-γονιός». Το γονεϊκό παιδί, προκειμένου να ανταποκριθεί στο ρόλο και τις απαιτήσεις αναγκάζεται να γίνει υπεύθυνο, αυτάρκες, αυτόνομο σε βαθμό που αντιστοιχεί σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.

Φυσικά αυτό είναι κάτι πολύ γοητευτικό για το παιδί, γιατί από τη μια τα παιδιά πάντα αναζητούν να αποκτήσουν περισσότερη εξουσία και με αυτό τον τρόπο την παίρνουν, αλλά και γιατί νοιώθουν το καμάρι και την εκτίμηση των γονιών τους.

«Προβιβάζονται» από τους γονείς σε «ημιενήλικους» και αυτή η προαγωγή τους δίνει φοβερή δύναμη. Γίνονται «υπεργονείς». Αναλαμβάνουν την ευθύνη εκεί που οι γονείς αδυνατούν, αποφασίζουν, καθοδηγούν, μεσολαβούν, φροντίζουν, καθησυχάζουν (Bowen, 1996 ; Καραγιάννης, 2010 ; Minuchin, 2000 ; Napier, 1997 & Napier & Whitaker, 1987).

Τι μαθαίνουν αυτά τα παιδιά για τον εαυτό τους και τις σχέσεις τους

Το αυτονόητο θα ήταν ότι τα παιδιά που έκαναν περήφανους τους γονείς τους, θα είχαν μια πολύ καλή σε με τον εαυτό τους και ισχυρή αυτοπεποίθηση (Miller, 2007). Όμως, είναι αρκετά διαφορετικά. Το κόστος από αυτή τη διεργασία είναι πολύ μεγάλο, τόσο στην παιδική ηλικία όσο και στην ενήλικη ζωή.

Αυτός ο ρόλος, δεν τους επιτρέπει ισότιμη σχέση με τα αδέρφια τους. Είναι ο δυνατός και αυτός που τα καταφέρνει. Κάθεται στο θρόνο. Πώς θα μπορέσει να σχετισθεί με τα αδέρφια του; Να παίξει, να μαλώσει, να χάσει, να τσακωθεί, να κλάψει, να θυμώσει, να ζηλέψει;

Οι απαιτήσεις του ρόλου και οι προσδοκίες από τους γονείς έρχονται σε σύγκρουση με τις παιδικές του ανάγκες. Χάνει την παιδικότητα, τη ζωντάνια την ξενοιασιά και σιγά σιγά μετατρέπεται σε κουρασμένο, εξαντλημένο σύντροφο, εργαζόμενο, γονιό (Bowen, 1996 ; Καραγιάννης, 2014 ; Καραγιάννης, 2010 & Napier, 1997).

Σε ένα άλλο επίπεδο, το παιδί αυτό μαθαίνει ότι σημαντικό είναι μόνο αν παρέχει φροντίδα. Έτσι, η σχέση του με τους άλλους βασίζεται σε αυτή τη διεργασία. Στην παροχή φροντίδας. Μπορούν να έχουν επίγνωση των αναγκών των άλλων, γιατί έμαθαν πολύ νωρίς να αφουγκράζονται τι χρειάζονται οι άλλοι από αυτά.

Τις περισσότερες φορές δεν είναι σε θέση να έχουν επίγνωση των δικών τους αναγκών, ακριβώς επειδή οι δικές τους ανάγκες δεν ήταν ποτέ σημαντικές, ώστε να φροντιστούν. Παρόλα αυτά, ως ενήλικες μοιάζουν δυνατοί και ικανοί να στηρίξουν τους ανθρώπους γύρω τους. Αυτό, άλλωστε είναι κάτι που κάνουν για πολλά χρόνια (Minuchin, 2000 & Napier & Whitaker, 1987).

Τα «παιδιά – γονείς» εκπαιδεύονται ασυνείδητα στο να είναι ευαισθητοποιημένα στη φροντίδα των άλλων

«Μπορούν να κατανοούν συναισθηματικά αυτά που συμβαίνουν στους γύρω τους», μας λέει η Alice Miller (2007). «και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους. Αυτός ο ρόλος εξασφάλιζε στο παιδί την αγάπη των γονιών.

Το παιδί ένιωθε ότι το είχαν ανάγκη και αυτή η ανάγκη διασφάλιζε την ύπαρξή του» συνεχίζει. Αυτό τους οδηγεί στο να δυσκολεύονται ιδιαίτερα στο να θέσουν μέχρι πού χρειάζεται να προσφέρουν τη βοήθειά τους. Ο ρόλος τους τους έμαθε σε ένα μόνιμο εσωτερικό αίσθημα υποχρέωσης παροχής βοήθειας, ακόμη και όταν δεν τους έχει ζητηθεί. Θεωρούν τον εαυτό τους υπεύθυνο να λύσει ή να διεκπεραιώσει ή να φροντίσει εκεί που το πλαίσιο έχει ανάγκη. Εξυπηρετούν άνευ όρων.

«Αναπτύσσουν μια ειδικού τύπου ευαισθησία στα ασυνείδητα σήματα με τα οποία εκδηλώνονται οι ανάγκες των ανθρώπων γύρω τους» (Miller, 2007). Έτσι θεωρούνται από όλους «καλοί άνθρωποι» και «καλά παιδιά», όμως μέσα τους νιώθουν πολύ θυμωμένοι. Οι συναισθηματικές τους ανάγκες δεν ονομάστηκαν και δεν ικανοποιήθηκαν ποτέ.

Στο παρόν ζητούν κάλυψη των αναγκών αυτών, χωρίς όμως να τολμούν να το εκφράσουν. Ελπίζουν ότι μέσα από τη συνεχή εξυπηρέτηση που προσφέρουν, οι άλλοι θα φροντίσουν και τους ίδιους. Ο τρόπος όμως που φροντίζουν κάνουν τους ανθρώπους γύρω τους εξαρτημένους και ανήμπορους και κατ’ επέκταση αδύναμους να φροντίσουν.

Κάνοντας πολύ περισσότερα από αυτά που τους αναλογούν θυμώνουν, ενώ ταυτόχρονα δεν μπορούν να ξεφύγουν από αυτό. Αισθάνονται εξαντλημένα ή κουρασμένα (και συχνά ανεπαρκή), επειδή νιώθουν υποχρέωση προς το γονιό με τον οποίο έχουν εμπλακεί υπερβολικά (Napier, 1997).

 

Τριανταφυλλιά Χαρίλα,

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Ανδρέας Γεωργίου: “Κινδυνεύουν ζωές! Άνθρωποι δηλητηριάζονται καθημερινά στην Αγία Νάπα”

Ο Ανδρέας Γεωργίου, που έγινε γνωστός μέσα από επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές στις οποίες πρωταγωνιστεί και υπογράφει το σενάριο, έκανε πρόσφατα μια πολύ σοβαρή καταγγελία.

Ο ηθοποιός και σεναριογράφος κατήγγειλε την περιπέτεια που έθεσε σε κίνδυνο την υγεία του, μετά από τη νύχτα που πέρασε στην περιοχή Κόκκινες στην Αγία Νάπα.

Η περιγραφή του σοκάρει, αφού όπως σημειώνει ξύπνησε μέσα στη νύχτα γιατί δεν μπορούσε να αναπνεύσει και ένιωθε σαν να τον δηλητηριάζουν!

Διαβάστε τι έγραψε στην ανάρτησή του

Συγκεκριμένα, ο Ανδρέας Γεωργίου έγραψε στα social media.

«Χθες βράδυ βίωσα ένα φαινόμενο που με τρόμαξε. Έμεινα στην Αγία Νάπα στην περιοχή Κόκκινες. Είναι προάστιο της Αγίας Νάπας που ζουν οι περισσότεροι πολίτες του Δήμου μας. Οικογένειες με παιδιά. Ξύπνησα ξαφνικά μέσα στην νύχτα γιατί δεν μπορούσα να αναπνεύσω.

Ήταν τόσο αποπνικτικό που έφτανε στα όρια του εμετού. Είχε καπνό με γεύση έντονη που κυριολεκτικά περνούσε μέσα από το στόμα και καθόταν στους πνεύμονες. Είχε γεύση καμένου πλαστικού. Η αίσθηση ήταν ότι με δηλητηριάσανε. Σήμερα, λοιπόν, ενημερώθηκα ότι αυτό το πρόβλημα το φωνάζουν οι κάτοικοι καιρό τώρα αλλά δεν τους ακούει κανείς. Καίνε παράνομα, μέσα στην νύχτα, σκουπίδια σε κατοικημένες περιοχές. Υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα, βρέφη, έγκυες, ηλικιωμένοι. Κινδυνεύουν ζωές. Αυτοί οι άνθρωποι δηλητηριάζονται καθημερινά. Από όσο γνωρίζω έγιναν και από το Δήμο προσπάθειες.

Προ ημερών, παρέστη ο Δήμαρχος μας, κύριος Γιαννης Καρουσος, στην Βουλή για να κοινοποιήσει το πρόβλημα αλλά προφανώς δεν έγινε τίποτα καθώς εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τους κατοίκους κάθε βράδυ. Τι πρέπει να γίνει δηλαδή για να υπάρξει αποτέλεσμα; Να καεί ολόκληρη η περιοχή και να χαθούν μαζικά ζωές για να ασχοληθούν; Γιατί υπάρχει και ο κίνδυνος πυρκαγιάς. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;»

“O Δράκος ο δικός σου”: Παρουσίαση βιβλίου από τις εκδόσεις Εν Τύποις (27/06)

Ποιος είναι ο δράκος ο δικός σας; Ένα βιβλίο που θα μιλήσει στην καρδιά των παιδιών, αλλά και των γονέων παρουσιάζεται σε έναν πολύ όμορφο χώρο.

Oι εκδόσεις Εν Τύποις και η Mαργαρίτα Bασιλοπούλου, λοιπόν, σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου “O Δράκος ο δικός σου”, τη Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2019.

Την παρουσίαση θα κάνει η νηπιαγωγός, κα. Χριστίνα Μαλέκου, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει η διευθύντρια των εκδόσεων Εν Τύποις, κα. Βούλα Κόκκινου.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 7.30 μ.μ. στον πολυχώρο των Eκδόσεων Eν Tύποις.

Πολυχώρος Εκδόσεων Εν Τύποις

Xιλής 26 και Λάμπρου Πορφύρα (πίσω από το Γυμνάσιο Παλλουριώτισσας).

Μητέρα δολοφόνησε τον γιο της επειδή… δαίμονες της είπαν να θυσιάσει το παιδί

Αυτή την είδηση δεν μπορεί κανείς να την διαχειριστεί με ευκολία. Μια μητέρα σκότωσε τον 8χρονο γιο της αφού «δαίμονες της είπαν να το κάνει»!

Η Tisha Sanchez, 30 ετών, συνελήφθη την Κυριακή , 23 Ιουνίου, έπειτα από καταγγελία που έγινε εναντίον της για τον φόνο του γιου της.

Το χρονικό της ανατριχιαστικής υπόθεσης

Συγκεκριμένα, η αδερφή της μητέρας κάλεσε την αστυνομία και ανέφερε ότι το μικρό αγόρι ήταν αναίσθητο στο σπίτι του στο Ντάλας, των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πέρα από αυτή την καταγγελία, λίγο αργότερα, η μητέρα κάλεσε με τη σειρά της την αστυνομία και ισχυρίστηκε ότι ο γιος της είχε πεθάνει.

Οι διασώστες και οι άντρες της Άμεσης Δράσης, πάντως, που βρέθηκαν στο σημείο δήλωσαν ότι το 8χρονο αγόρι ήταν ήδη νεκρό όταν εκείνοι έφτασαν στο σπίτι.

Το τηλεφώνημα στην αδερφή της

Η θεία του αγοριού δήλωσε ότι η αδερφή της της τηλεφώνησε και της ζήτησε να τη συγχωρέσει για αυτό που έκανε, φωνάζοντας ότι δαίμονες της ζήτησαν να θυσιάσει τον 8χρονο γιο της.

Η ίδια έφτασε στο σπίτι και είδε τον ανιψιό της αναίσθητο στην αυλή. Όπως ανέφερε στις Αρχές, πιστεύει ότι η αδερφή της έπνιξε το παιδί με μαξιλάρι.

Οι κατηγορίες κατά της μητέρας

Τώρα, η μητέρα, πέρα από την κατηγορία για φόνο αντιμετωπίζει κατηγορίες αντίστασης κατά της αρχής και προσβολής αστυνομικού.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί επίσημη απόφαση για την τιμωρία της, ενώ το ποσό για την εγγύηση αποφυλάκισής της ανέρχεται στα 3 εκ. δολάρια.

«Το χαμόγελό του άγγιξε πολλούς ανθρώπους και είχε πάρα πολλούς φίλους», έγραψε θείος του αγοριού σε σχόλιό του σε σχετική ανάρτηση. «Η καλοσύνη του και η καρδιά του ήταν πολύ μεγάλες», συμπλήρωσε.