Πώς να δίνετε το φάρμακο στο μωρό: Η πανέξυπνη λύση μιας μαμάς

Όσοι έχετε μωρό ή πολύ μικρό παιδί, ξέρετε πολύ καλά πως όταν αυτό δυσανασχετεί είναι πρακτικά αδύνατο να του δώσετε κάποιο φάρμακο σε μορφή σιροπιού, γιατί πολύ απλά αμέσως το φτύνει. Μια Αγγλίδα μαμά, όμως, που τυχαίνει να είναι και νοσηλεύτρια, μοιράστηκε μαζί μας έναν πανέξυπνο τρόπο που θα διευκολύνει τρομερά τη ζωή των νέων γονιών.

Ο λόγος γα την Helena Lee, η οποία πόσταρε πριν από λίγες μέρες με τη φωτογραφία με το «κόλπο» της στο προφίλ της στο Facebook και από τότε έχει κοινοποιηθεί περισσότερες από 120.000 φορές:

Κάτω από τη φωτογραφία γράφει: «Προς όλες τις μαμάδες. Τις τελευταίες 24 ώρες παλεύω να δώσω στην κόρη μου αντιπυρετικό, όμως κάθε φορά το φτύνει πάνω της. Θυμήθηκα, λοιπόν, αυτό το κόλπο. Έβαλα τη σύριγγα που περιέχει τη σωστή ποσότητα φαρμάκου μέσα στη θηλή του μπιμπερό του. Πιστεύοντας ότι ήταν γάλα, το ρούφηξε αμέσως, χωρίς να χυθεί η παραμικρή σταγόνα και χωρίς καθόλου κλάματα.»

Η Helena ελπίζει να βοηθήσει κι άλλες νέες μαμάδες που «παλεύουν» κάθε φορά να δώσουν ένα φάρμακο στα παιδιά τους. Δοκιμάστε το!

Πηγή: huffingtonpost.com

Διαβάστε επίσης

Τα 100 χρόνια αναγνώρισης του Ελληνικού Γυμνασίου Αμμοχώστου γιορτάστηκαν την Τρίτη

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη στις γυναίκες

Τα 100 χρόνια αναγνώρισης του Ελληνικού Γυμνασίου Αμμοχώστου γιορτάστηκαν την Τρίτη

Εκδήλωση για τα 100 χρόνια της επίσημης αναγνώρισης του Ελληνικού Γυμνασίου Αμμοχώστου από την ελληνική Κυβέρνηση, ενός από τους βασικότερους πυλώνες στους οποίους βασίστηκε η αναγέννηση της Αμμοχώστου τον 20ό αιώνα, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απεύθυνε η σύζυγος του Προέδρου της Δημοκρατίας, Φιλίππα Καρσερά Χριστοδουλίδη, ο Δήμαρχος Αμμοχώστου, Σίμος Ιωάννου και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων και Φίλων Ελληνικών Γυμνασίων Αμμοχώστου (ΣΑΦΕΓΑ), Ανδρέας Μάτσης.

Στον χαιρετισμό της, η κ. Καρσερά Χριστοδουλίδη σημείωσε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εργάζεται για να γίνει η Αμμόχωστος χώρος ειρηνικής συνύπαρξης, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι, «μέχρι την ευλογημένη ώρα της επανένωσης, ο πρώτος μας στόχος πρέπει να είναι η μεταλαμπάδευση στα παιδιά μας της αγάπης μας για την Αμμόχωστο».

Η πόλη, ανέφερε, υπήρξε πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο ολόκληρης της Κύπρου μέχρι τον τραγικό Αύγουστο του 1974. «Οι Αμμοχωστιανοί, διωγμένοι από τον τόπο τους μετά την τουρκική εισβολή και κατοχή, μπόλιασαν ως άλλοι Μικρασιάτες πρόσφυγες τις τοπικές κοινωνίες με τον πολιτισμό, τον προοδευτισμό και την παιδεία τους και έδωσαν νέα πνοή και ανάπτυξη στο βιοτικό επίπεδο ολόκληρης της Κύπρου», σημείωσε.

«Η Αμμόχωστος ζει και αναπνέει μέσα από τις αναμνήσεις μας, τις οποίες κανένας κατακτητής και κανένα συρματόπλεγμα δεν μπορεί να περιορίσει», τόνισε η Πρώτη Κυρία, προσθέτοντας ότι αποτελεί τρανό παράδειγμα η δημιουργία του Συλλόγου Αποφοίτων και Φίλων Ελληνικών Γυμνασίων Αμμοχώστου (ΣΑΦΕΓΑ), ο οποίος στο σύντομο της διαδρομής του έχει να επιδείξει πολλές περγαμηνές και σπουδαίο έργο.

«Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης, με γνώμονα πάντα το δίκαιο του λαού μας, με σταθερό προσανατολισμό στην επανένωση της Κύπρου και στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων όλων των νόμιμων κατοίκων της πατρίδας μας, αγωνίζεται προς επίτευξη μιας βιώσιμης και λειτουργικής λύσης», τόνισε. «Παρά την άρνηση και τα τείχη, που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει, δούλεψε και δουλεύει σκληρά για να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις επανέναρξης του διαλόγου», επεσήμανε. «Αναμένουμε τα πρώτα αποτελέσματα από τον διορισμό της νέας ειδικής απεσταλμένης του ΓΓ του ΟΗΕ και οφείλουμε να κοιτάμε μπροστά», συμπλήρωσε.

Ειδικότερα στο θέμα της Αμμοχώστου, ανέφερε η κ. Καρσερά Χριστοδουλίδη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας «αξιοποιεί και δημιουργεί ευκαιρίες για να καταγγέλλει διεθνώς τις παράνομες ενέργειες του κατοχικού καθεστώτος και εργάζεται για παρεμπόδιση κάθε άλλης απαράδεκτης παραβίασης των ψηφισμάτων των Ηνωμένων Εθνών και για να καταστεί η Αμμόχωστος χώρος ειρηνικής συνύπαρξης».

«Έχουμε υποχρέωση να λύσουμε το Κυπριακό, έχουμε ιστορική οφειλή να ξαναζωντανέψουμε τις πόλεις, τα χωριά, τις εκκλησίες και τα σχολεία μας. Μνημονεύουμε, αλλά δεν θρηνούμε. Αγωνιζόμαστε με όποια μέσα έχουμε και δημιουργούμε», υπογράμμισε.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αμμοχώστου, Σίμος Ιωάννου, σημείωσε ότι η Αμμόχωστος είναι πρωτοπόρος της ανάπτυξης της Κύπρου και τραγικό θύμα της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας. «Το Ελληνικό Γυμνάσιο ήταν ένας από τους βασικότερους πυλώνες στους οποίους βασίστηκε η αναγέννηση της Αμμοχώστου τον 20ό αιώνα», τόνισε. «Ήταν πνευματικό κέντρο γύρω από το οποίο άνθιζε η πολιτιστική ζωή της πόλης, ήταν η πηγή στην οποία προσέτρεξε η διψασμένη για γράμματα νεολαία της Αμμοχώστου, ήταν φυτώριο μέσα στο οποίο καλλιεργήθηκαν επιστήμονες, λογοτέχνες, επιχειρηματίες, ήρωες και ηγέτες της πόλης», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι η ιστορία του Ελληνικού Γυμνασίου Αμμοχώστου είναι συνυφασμένη με την πολιτιστική και πνευματική ζωή της Αμμοχώστου.

«Για μισό αιώνα αγωνιζόμαστε για την επιστροφή, αλλά και για τη διατήρηση του οράματος της επιστροφής», είπε ο κ. Ιωάννου, σημειώνοντας ότι «δυστυχώς σήμερα οι τουρκικές προκλήσεις και οι πιέσεις προς την Αμμόχωστο αυξάνονται». Η Άγκυρα και η αντιδραστική τ/κ ηγεσία, όπως είπε, εκμεταλλεύονται την απουσία διαπραγματεύσεων για να οριστικοποιήσουν τη διχοτόμηση και η Αμμόχωστος αποτελεί κομβικό σημείο αυτής της προσπάθειας.

Οι σύλλογοί μας βοηθούν να διατηρηθεί άσβεστη η φλόγα της επιστροφής, ανέφερε ο Δήμαρχος της Αμμοχώστου, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα «ότι οι Αμμοχωστιανοί έχουμε τα πνευματικά εφόδια και τη διαύγεια ώστε να φέρουμε την εποχή της αναγέννησης της Αμμοχώστου, ολόκληρης της πατρίδας και όλων των Κυπρίων». Επιστροφή της Αμμοχώστου, όπως είπε, θα σημάνει την επιστροφή της ειρήνης, της ζωής και της δημιουργίας στον τόπο μας, επιστροφή της αισιοδοξίας και της προοπτικής για όλους.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων και Φίλων Ελληνικών Γυμνασίων Αμμοχώστου (ΣΑΦΕΓΑ), Ανδρέας Μάτσης, μίλησε για τους παράγοντες της ανάπτυξης της Αμμοχώστου τον 20ό αιώνα και τη σημασία της εκπαίδευσης στην πόλη, επισημαίνοντας ότι η γεωγραφική θέση της περιοχής συνέβαλε στην ανάπτυξή της. Πραγματοποιώντας μια σύντομη αναδρομή στην πορεία της Αμμοχώστου από την αρχαιότητα μέχρι και τον Μεσαίωνα, ο κ. Μάτσης ανέφερε ότι στις αρχές του 20ού αιώνα δεν υπήρχε αξιόλογη οικονομική δραστηριότητα στην Αμμόχωστο.

Ωστόσο, όπως εξήγησε, η ανέγερση του λιμανιού το 1908, η αμμώδης παραλία, ο σιτοβολώνας της Μεσαορίας, η μεγάλη ενδοχώρα, η καλή κατανομή πληθυσμού μεταξύ της πόλης και της υπαίθρου, καθώς και η δημιουργία του Ελληνικού Γυμνασίου Αμμοχώστου το 1923 υπήρξαν καθοριστικοί παράγοντες για την ανάπτυξη της πόλης. Ακόμη, ο Πρόεδρος του ΣΑΦΕΓΑ αναφέρθηκε στην ίδρυση του Επιστημονικού και Φιλολογικού Συλλόγου Αμμοχώστου το 1960 από τον Κυριάκο Χατζηιωάννου και στην ίδρυση του Λυκείου Ελληνίδων Αμμοχώστου το 1930 από τη Μαρία Ιωάννου.

Ακολούθως, ο κ. Μάτσης ζήτησε από την Πολιτεία, την Κυβέρνηση, την πολιτική ηγεσία και την κοινωνία να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να ανατραπεί η παρούσα κατάσταση και να επανενώσουν την Κύπρο στο πλαίσιο μιας λύσης Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας όπως την καθορίζουν τα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών. «Η ιστορία και το έργο των Γυμνασίων της Αμμοχώστου δεν επιτρέπουν την ολιγωρία», υπέδειξε.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, την οποία παρουσίασε η Μαρίνα Μαλένη, προβλήθηκε ταινία του Πασχάλη Παπαπέτρου για την ιστορία και τη δράση των Ελληνικών Γυμνασίων Αμμοχώστου. Ακόμη, ο ηθοποιός Βαρνάβας Κυριαζής ανέγνωσε ποιήματα για την κατεχόμενη πόλη, καθώς και αποσπάσματα από την αναγνώριση του Ελληνικού Γυμνασίου από την ελληνική Κυβέρνηση το 1924, ενώ η Χορωδία του Δήμου Αμμοχώστου ερμήνευσε τραγούδια για την Αμμόχωστο.

Διαβάστε επίσης

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη στις γυναίκες

Πώς η επιλεκτική πρόκληση τοκετού μειώνει την ανάγκη για καισαρική;

Αληθινή ιστορία: “Η κόρη μου έχει εμμονή με τη γιαγιά της και αυτό πλέον με ενοχλεί”

Πόσο χαρούμενη νιώθετε όταν τα παιδιά σας τα πηγαίνουν καλά με τους παππούδες τους; Πόση συγκίνηση σάς φέρνουν τα γλυκόλογα που λένε μεταξύ τους εγγόνια και γιαγιάδες ή παππούδες;

Σίγουρα, είναι πολύ όμορφο να βλέπει κανείς οικογένειες δεμένες και περισσότερο μικρά παιδιά να παίζουν και να περνούν όμορφες ώρες με τα μεγαλύτερα άτομα της δικής τους οικογένειας.

Τι γίνεται, όμως, όταν τα όρια ξεπεραστούν και ποιος ορίζει πόσο κοντά θα έρθει μια γιαγιά με την εγγονή της;

Η παρακάτω μαμά νιώθει πολύ ενοχλημένη, επειδή η κόρη της έχει απίστευτη αδυναμία στην γιαγιά της. Είναι, μάλιστα, τέτοια η κατάσταση που η ίδια έχει αρχίσει να νευριάζει…

Διαβάστε την ιστορία της και πείτε μας αν σας έχει τύχει κάτι παρόμοιο:

« “Μπορούμε να τηλεφωνήσουμε στην γιαγιάκα;”, με ρώτησε η 6χρονη κόρη μου στις 7:00 σήμερα το πρωί, δέκα λεπτά πριν το σχολικό φτάσει στην πόρτα μας. Κι αν αυτό συνέβαινε μια φορά στο τόσο θα συμφωνούσα χωρίς δεύτερη σκέψη. Ίσα ίσα θα χαιρόμουν που η κόρη μου και η μαμά μου (η καλύτερη μου φίλη) θα είχαν έναν γερό δεσμό.

Κι όμως, εγώ απλώς… ενοχλήθηκα. Κυρίως, επειδή αυτή ήταν η πέμπτη φορά μέσα σε διάστημα 24 ώρων που η κόρη μου μου ζήτησε το ίδιο πράγμα – και δεν μετράω τις φορές που πήρε το κινητό μου για να καλέσει την γιαγιά της, χωρίς να με ρωτήσει!

“Ας αφήσουμε την γιαγιά για λίγο ήσυχη, γλυκιά μου”, απάντησα. “Θα την καλέσουμε μετά το σχολείο”. Και τα κλάματα ξεκίνησαν. Δεδομένου ότι ήταν 7 το πρωί και δεν είχα ετοιμάσει ούτε το δικό της πρωινό, υποχώρησα. Σκέφτηκα, ότι ένα τηλεφώνημα ήταν το λιγότερο κακό και ήταν και ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσει η ημέρα μας με ηρεμία και όχι με… τσιρίδες και νεύρα!

Μίλησαν για λίγο βιαστικά, αλλά αγαπησιάρικα (ναι, η μικρή νομίζει, ότι το κινητό δουλεύει μόνο σε ανοιχτή ακρόαση και έτσι ακούω τα πάντα), πριν πάρω το τηλέφωνο από τα χέρια της, επειδή το λεωφορείο ήταν ακριβώς έξω από την πόρτα μας. Όταν η μικρή έφυγε για το σχολείο, κάλεσα πίσω την μαμά μου για να της ζητήσω συγγνώμη που η μικρή δεν την αφήνει σε ησυχία ούτε τα πρωινά. “Μα, το λατρεύω”, μου απάντησε. “Μπορεί να με καλεί όποτε θέλει!”.

Δεν μπορώ να θυμηθώ πόσες φορές η κόρη μου εκμεταλλεύτηκε αυτή τη σχέση για το συμφέρον της. Όταν ήθελε λίγο παγωτό παραπάνω, ένα γλυκό ακόμα, λίγη περισσότερη ώρα με το κινητό πάντα έτρεχε, και συνεχίζει να το κάνει, στην γιαγιά της. Εκείνη με τη σειρά της προσπαθεί να ισορροπήσει τα πράγματα μεταξύ μας, προτείνοντας να φάει μισό παγωτό ή να δει μόνο λίγα βίντεο ακόμα.

Καταλαβαίνω, ότι η μαμά μου προσπαθεί να βοηθήσει και, ειλικρινά, κανείς δεν θέλει να βλέπει το εγγόνι του στεναχωρημένο, αλλά θα ήθελα πολύ οι κανόνες μου να έχουν τον σεβασμό που τους αξίζει. Είμαι, άλλωστε η “μαμά” και – νομίζω – ότι όσα λέω πρέπει να γίνονται. Η κόρη μου, φυσικά, θα διαφωνήσει και θα τρέξει στην γιαγια της για να ακούσει αυτό που θέλει…

Το επόμενο σαββατοκύριακο οι τρεις μας θα πάμε μια μικρή εκδρομή. Είναι η τρίτη χρονιά που το κάνουμε και ξέρω, ότι για ακόμα μία φορά θα νιώσω σαν τον τελευταίο τροχό της αμάξης. Θα υπάρξουν πολλές στιγμές μέσα σε αυτές τις λίγες μέρες, όπου θα χρειαστεί να “πατήσω πόδι” και να τσακωθώ και με τις δυο τους.

Ξέρετε κάτι, όμως; Αντί να νευριάσω και να χαλάσω τις διακοπές μας, θα σκεφτώ την φωτεινή πλευρά της κατάστασης. Αυτές τις λίγες μέρες η μαμά μου μπορεί να αναλάβει την κόρη μου και εγώ μπορώ να καθίσω και να διαβάσω το βιβλίο μου. Όσο για την μικρή; Ας φάει όσο παγωτό θέλει…»

πηγή: popsugar.com

Διαβάστε επίσης

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη στις γυναίκες

5 περίεργα σημεία του σώματος σας που πρήζονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη στις γυναίκες

Σύμφωνα με πρόσφατη ερευνητική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Diabetes Care, ο χρόνιος ανεπαρκής ύπνος στις γυναίκες μειώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη. Οι Καθηγήτριες της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σταυρούλα (Λίνα) Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας) και Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Παθολόγος, Καθηγήτρια Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής) παρουσιάζουν τα κύρια σημεία της μελέτης αυτής.

Η μελέτη

Για τη μελέτη επιλέχθηκαν γυναίκες (ηλικίας 20-75 ετών) χωρίς καρδιομεταβολικά νοσήματα και με χρόνο ύπνου 7-9 ώρες τη νύχτα. Πρόκειται για τυχαιοποιημένη, διασταυρούμενη μελέτη με δύο φάσεις 6 εβδομάδων: διατήρηση επαρκούς ύπνου και 1,5 ώρα περιορισμό ύπνου ανά νύχτα. Τα αποτελέσματα περιελάμβαναν μέτρηση επιπέδων γλυκόζης και ινσουλίνης στο πλάσμα, τιμές αντίστασης στην ινσουλίνη (δείκτη HOMA-IR, δείκτη Matsuda κ.ά.).

Συμμετείχαν 38 γυναίκες, 27 προεμμηνοπαυσιακές και 11 μετεμμηνοπαυσιακές. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι ο συνολικός χρόνος ύπνου μειώθηκε κατά 1,34 ± 0,04 ώρες/νύχτα στη φάση του περιορισμού. Οι τιμές ινσουλίνης νηστείας και αντίστασης στην ινσουλίνη αυξήθηκαν με τον περιορισμό ύπνου έναντι του επαρκούς ύπνου. Οι επιδράσεις ήταν πιο έντονες στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Η αλλαγή στη σύσταση του λίπους δεν μεσολάβησε στις επιδράσεις αυτές.

Τα συμπεράσματα

Συμπερασματικά, η μελέτη κατέδειξε ότι η μείωση της διάρκειας ύπνου σε 6,2 ώρες/νύχτα, που αντικατοπτρίζει τη διάμεση διάρκεια ύπνου των ενηλίκων στις ΗΠΑ, για 6 εβδομάδες μειώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη ανεξάρτητα από την παχυσαρκία. Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν τον ανεπαρκή ύπνο ως τροποποιήσιμο παράγοντα κινδύνου για την αντίσταση στην ινσουλίνη και την εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη στις γυναίκες.

Λόγω του μεγάλου επιπολασμού προδιαβήτη και διαβήτη σε αναπτυγμένες χώρες όπως στις Ευρωπαϊκές, η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί παρεμβάσεις στον πληθυσμό αυτό όπως η “Care4Diabetes (C4D): Reducing the burden of non-communicable diseases by providing a multidisciplinary lifestyle treatment intervention for type 2 diabetes”.

Η Ευρωπαϊκή αυτή κοινή δράση «Φροντίδα για το Διαβήτη» στοχεύει στη βελτίωση της υγείας των πολιτών των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω προγραμμάτων που εστιάζουν στην αλλαγή του τρόπου ζωής και συγκεκριμένα στη διατροφή, στην άσκηση, στον ύπνο και στη διαχείριση του καθημερινού στρες. Ξεκίνησε το Φεβρουάριο 2023, έχει διάρκεια 36 μηνών και συμμετέχουν συνολικά 12 χώρες. Στην Ελλάδα αρμόδιος φορέας είναι η 1η Υγειονομική́ Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τη Θεραπευτική Κλινική ΕΚΠΑ στο Νοσοκομείο Αλεξάνδρα.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ο ανεπαρκής ύπνος θα μπορούσε να είναι ένας τροποποιήσιμος παράγοντας κινδύνου για την πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη στις γυναίκες.

Διαβάστε επίσης

Εκάβη του Ευριπίδη, από το Γυμνάσιο Απόστολου Παύλου Πάφου

5 περίεργα σημεία του σώματος σας που πρήζονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Εκάβη του Ευριπίδη, από το Γυμνάσιο Απόστολου Παύλου Πάφου

Το Γυμνάσιο Απόστολου Παύλου Πάφου στα πλαίσια των 35ων Αγώνων Σχολικού θεάτρου, παρουσιάζει την τραγωδία του Ευριπίδη, στις 20 Μαρτίου ,Τετάρτη ,ώρα 8 μ.μ στο Μαρκιδειο θέατρο Πάφου.

Ένα αντιπολεμικό έργο, γροθιά στο στομάχι για τον εξανδραποδισμό του ίδιου του ανθρώπου μέσα από τον πόλεμο.

Η Εκάβη  αφηγείται την τραγική μοίρα της γυναίκας του Πρίαμου, η οποία από τα ύψη του παλιού βασιλικού της μεγαλείου βυθίζεται στα τάρταρα της πιο σκληρής σκλαβιάς που από μητέρα πενήντα παιδιών μένει άτεκνη χάνοντας, με τρόπο βάρβαρο και αδιανόητο, τα δύο τελευταία της σπλάχνα, τον Πολύδωρο και την Πολυξένη και που από την αξιοπρέπεια, την τιμήν και την ἀρετήν του αξιώματός της, έχοντας χάσει πια κάθε ελπίδα και κάθε ηθικό αντέρεισμα, κατρακυλά στην πιο ωμή και θηριώδη, την πιο δαιμονική αγριότητα, μέχρι που καταλήγει να αποκτηνωθεί τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά.

 

Διαβάστε επίσης

Πώς η επιλεκτική πρόκληση τοκετού μειώνει την ανάγκη για καισαρική;

5 περίεργα σημεία του σώματος σας που πρήζονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

 

Πώς η επιλεκτική πρόκληση τοκετού μειώνει την ανάγκη για καισαρική;

Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα έρχεται να ανατρέψει την καθιερωμένη αντίληψη ότι η πρόκληση τοκετού σε υγιείς γυναίκες αυξάνει τις γεννήσεις με καισαρική. Δείχνει, αντίθετα, ότι στην πραγματικότητα η επιλεκτική πρόκληση τοκετού την 39η εβδομάδα της κύησης μειώνει τα ποσοστά των τοκετών με καισαρική και άρα τις πιθανότητες επιπλοκών για τη μητέρα ή το μωρό, ενώ είναι ασφαλής και για τους δύο.

Επιπλέον, δείχνει ότι η γέννα με τοκετό που έχει προκληθεί από το γιατρό, οδηγεί σε λιγότερους πόνους, καθώς επίσης μικρότερη πιθανότητα για προεκλαμψία και υπέρταση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή μαιευτικής και γυναικολογίας Ουίλιαμ Γκρόμπμαν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Northwestern του Σικάγο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “New England Journal of Medicine”, ανέλυσαν -στο πλαίσιο της προοπτικής μελέτης ΑRRIVE που πραγματοποιήθηκε σε 41κλινικές- στοιχεία για 6.100 έγκυες στο πρώτο παιδί τους.

Οι γυναίκες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: είτε περίμεναν να γεννήσουν όταν ερχόταν αυθόρμητα η ώρα τους, είτε γέννησαν με πρόκληση τοκετού την 39η εβδομάδα της εγκυμοσύνης (επιλέχθηκε αυτή η εβδομάδα από τους γιατρούς επειδή έως τότε το μωρό έχει αναπτυχθεί πλήρως και η πιθανότητα επιπλοκών είναι μικρή). Κατά μέσο όρο οι έγκυες της δεύτερης ομάδας γέννησαν περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα σε σχέση με τις γυναίκες της πρώτης ομάδας.

Διαπιστώθηκαν χαμηλότερα ποσοστά καισαρικών στη δεύτερη ομάδα της πρόκλησης τοκετού (19%) σε σχέση με την πρώτη ομάδα (22%). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η πρόκληση τοκετού μπορεί να εξαλείψει την ανάγκη μίας καισαρικής για κάθε 28 γεννήσεις, ανεξαρτήτως ηλικίας ή βάρους μιας γυναίκας.

Επίσης, στην περίπτωση της πρόκλησης τοκετού, οι έγκυες είχαν μικρότερα ποσοστά προεκλαμψίας και υπέρτασης (9%) έναντι της πρώτης ομάδας (14%). Ακόμη, τα μωρά που είχαν γεννηθεί μετά από πρόκληση τοκετού, είχαν αναπνευστικά προβλήματα σε μικρότερο ποσοστό (3% έναντι 4%).

Εκτός από αυτή την μεγάλη αμερικανική έρευνα, και μια μικρότερη βρετανική κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα ότι η πρόκληση τοκετού δεν έχει ως συνέπεια την ανάγκη για περισσότερες καισαρικές.

«Τα νέα ευρήματα δίνουν στις γυναίκες την αυτονομία και την ικανότητα να κάνουν πιο ενήμερες επιλογές σχετικά με την εγκυμοσύνη τους, πιο κοντά στις επιθυμίες και πεποιθήσεις τους. Η πρόκληση τοκετού την 39η βδομάδα δεν πρέπει να είναι ρουτίνα για κάθε γυναίκα, αλλά είναι σημαντικό να μιλήσει με το γιατρό της και να αποφασίσουν μαζί αν θέλουν να το κάνουν και πότε» δήλωσε ο Γκρόμπμαν.

Οι καισαρικές έχουν αυξηθεί διεθνώς και πλέον σχεδόν μία στις τρεις γυναίκες γεννάει με αυτό τον τρόπο.

Σχεδόν το 80% των καισαρικών δεν είναι επιβεβλημένες για ιατρικούς λόγους.

Παρόλο που οι καισαρικές είναι γενικά ασφαλείς, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο για λοίμωξη, υστερεκτομή, μελλοντικές ανωμαλίες στον πλακούντα, αναπνευστικά προβλήματα στα νεογέννητα κ.α. Όταν μια γυναίκα γεννήσει το πρώτο παιδί της με καισαρική, είναι πιθανότερο ότι το ίδιο θα συμβεί και με τα επόμενα, πράγμα που αυξάνει την πιθανότητα μελλοντικών επιπλοκών.

Διαβάστε επίσης

5 περίεργα σημεία του σώματος σας που πρήζονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Αυτό το πανέμορφο, πολύχρωμο χωριό είναι ο απόλυτος προορισμός για την Άνοιξη (εικόνες)

SOS: Για 13 επικίνδυνα παιδικά παιχνίδια προειδοποιεί η Υπ. Προστασίας Καταναλωτή

Για 13 επικίνδυνα παιδικά παιχνίδια προειδοποιεί η Υπ. Προστασίας Καταναλωτή

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προειδοποιεί με ανακοίνωσή της τους καταναλωτές σχετικά με 13 επικίνδυνα παιχνίδια που έχουν εντοπιστεί μέσω του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα (RAPEX).

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι την τελευταία βδομάδα έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα RAPEX 93 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά των καταναλωτών.

Για σκοπούς ελέγχου της αγοράς, 13 προϊόντα κατανεμήθηκαν στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 32 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, με ένα από αυτά να έχει κοινοποιηθεί στο σύστημα από την Κύπρο. Επιπλέον, 29 προϊόντα κατανεμήθηκαν στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, 8 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, 6 στο Τμήμα Περιβάλλοντος, 4 στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, με δύο από αυτά να έχουν κοινοποιηθεί στο σύστημα από την Κύπρο και ένα στις Υγειονομικές Υπηρεσίες.

Τα 13 προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή είναι παιδικά παιχνίδια και παρουσιάζονται στον πίνακα που επισυνάπτεται. Επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 1 μέχρι 10 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ τα προϊόντα με αριθμούς 11 μέχρι 13 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα χαμηλότερου κινδύνου.

Συστάσεις – Προειδοποιήσεις

Η Υπηρεσία καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία. Επίσης, καλεί τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να τον ενημερώσουν σχετικά.

Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας.

Διαβάστε επίσης

Στην Κύπρο κλιμάκιο νοσοκομείων Shriners για χειρουργικές επεμβάσεις σε παιδιά

Εξομολογήσεις ενός παιδιού: “Μαμά, μη χωρίσετε”

Στην Κύπρο κλιμάκιο νοσοκομείων Shriners για χειρουργικές επεμβάσεις σε παιδιά

Στην Κύπρο βρίσκεται κλιμάκιο των Παιδιατρικών Νοσοκομείων Shriners με σκοπό τη διενέργεια επεμβάσεων και εξετάσεων σε παιδιά με ορθοπεδικές παθήσεις.

 

 

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, οι γιατροί των Νοσοκομείων Shriners θα διενεργήσουν από σήμερα μέχρι και την Πέμπτη, συνολικά επτά (7) χειρουργικές επεμβάσεις. Οι επεμβάσεις διενεργούνται στο Νοσοκομείο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου ΙΙΙ και στο Απολλώνειο Νοσοκομείο.

Παράλληλα με τις χειρουργικές επεμβάσεις, το κλιμάκιο των Νοσοκομείων Shriners, θα παράσχει την τεχνογνωσία του τόσο σε παιδιά από την Κύπρο όσο και σε παιδιά από γειτονικές χώρες, μέσω εξετάσεων οι οποίες διενεργούνται στο Ίδρυμα Γεώργιου και Θέλμας Παρασκευαΐδη.

Ο Υπουργός Υγείας Μιχάλης Δαμιανός είχε σήμερα συνάντηση με διοικητικά στελέχη των Shriners, στην παρουσία του Εκτελεστικού Διευθυντή του Ιδρύματος Γιώργου και Θέλμας Παρασκευαΐδη, Κώστα Παρασκευαΐδη.

Διαβάστε επίσης

Έρευνα: Τα «μωρά της πανδημίας» COVID έχουν ένα σαφές πλεονέκτημα

«Too Much»: H νέα κωμική σειρά του Netflix με ένα καστ αστέρων

Γέννησα την κόρη μου και πέθανε στην αγκαλιά μου μόλις έξι ημέρες αργότερα

Θα ξεκινήσω από το τέλος. Η κόρη μας Ντάρμπι γεννήθηκε στις 19 Νοεμβρίου 2021 και ο κόσμος μας όλος φωτίστηκε, έγινε τόσο ζεστός και γεμάτος νέα ελπίδα. Της άρεσε να την κρατούν οι δύο μεγαλύτερες αδελφές της. Η ζωή ήταν τέλεια. Και μετά, στις 25 Νοεμβρίου 2021, την Ημέρα των Ευχαριστιών, πέθανε στην αγκαλιά του συζύγου μου. Φίλησα το μέτωπό της καθώς οι λυγμοί των γιατρών και των νοσοκόμων γέμισαν το δωμάτιο.

Ακόμα περιμένω να ξυπνήσω από αυτόν τον εφιάλτη. Ακόμα περιμένω ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία. Θα ξυπνήσω και αυτή η ανάσα ανακούφισης θα έρθει επιτέλους. Είμαστε σπίτι, είμαστε ασφαλείς.

 

Αντί να περπατήσω στο διάδρομο μόνη μου για να πω στον σύζυγό μου ότι η κόρη του επρόκειτο να πεθάνει σε μια από τις αγκαλιές μας, αντ ‘ αυτού μπορώ να του πω ότι είναι εντάξει και να δω το πρόσωπό του να φωτίζεται με ανακούφιση.

ΞύπναΞύπναΞύπναΟυρλιάζωαλλά το σώμα μου δεν ακούει.

Μεταβολική διαταραχή

Ξέρω ότι μπορεί να αναρωτιέστε τι συνέβηαλλά δεν ξέρουμε πραγματικάΟι γιατροί πιστεύουν ότι οφειλόταν σε μια μεταβολική διαταραχή που ονομάζεται Crigler Najjar και αν αφιερώσετε χρόνο για να το ψάξετεθα βρεθείτε στα ίδια  ιατρικά
περιοδικά που διάβασα απεγνωσμένα μετά το θάνατό τηςΠροσπαθώντας να βρω
τις απαντήσειςμακάρι να μπορούσα να το διορθώσω.
Οι απαντήσεις βέβαια δεν θα το έκαναν καλύτεροδεδομένου ότι δεν είναι μαζί μας. Αλλάαφήνει τόσο πολύ χώρο στο μυαλό μου να δημιουργήσει σενάρια, όπου μια
μικρή αλλαγή θα μπορούσε να κάνει τη διαφοράΤο «τι θα γινόταν αν» με
διαλύει. Δεν μπορώ να χαλαρώσω τις σκέψεις μου. Πώς θα μπορούσα να αλλάξω το αποτέλεσμαΌτι υπάρχει κάποια εναλλακτική
πραγματικότητα όπου δεν έχουν γίνει έτσι ακριβώς τα πράγματα. Μια εναλλακτική πραγματικότητα όπου είμαστε ακόμα σωματικά μαζί.

«Δεν υπάρχει τίποτα που θα μπορούσες να κάνεις, έκανες τα πάντα σωστά». Οι γιατροί συνεχίζουν να το λένε. Δεν υπήρχε διαφυγή για αυτή την αναπόφευκτη φρίκη; Τίποτα δεν θα μπορούσα να κάνω για να τη σώσω; Αλλά είμαι η μαμά της. Έπρεπε να την προστατεύσω. Την απογοήτευσα. Πώς πρέπει να συνεχίσω να είμαι μαμά για τα άλλα παιδιά μου όταν είμαι αποτυχημένη; Τίποτα από αυτά δεν

έχει νόημα. Οι σκέψεις είναι τόσο ενοχλητικές. Τόσο δυνατές. Τόσο τιμωρητικές και σκληρές.

Ζώντας με την απώλεια

Το μετάΗ ύπαρξη στα λασπωμένα νερά του μετά είναι τόσο περίπλοκηΣχεδόν αδύνατο να περιγραφεί σε όσους βρίσκονται έξω κοιτάζοντας μέσα.

Όταν οι άνθρωποι λένε«Δεν θα μπορούσα να ζήσω χωρίς τα παιδιά μου»Λοιπόν, δεν το κάνετε. Και ευτυχώς. Γιατί πεθαίνεις μαζί τους και το πρόσωπο που παραμένει είναι μια θρυμματισμένη εκδοχή ενός παρελθόντος που δεν μπορεί να ξανασυναρμολογηθεί. Όταν λένε να αποφύγετε τα ερεθίσματα, υπάρχει η καρδιά σας που χτυπά και σας υπενθυμίζει μόνο ότι η δική τους δεν είναι πλέον. Όταν λένε «ο χρόνος γιατρεύει όλες τις πληγές», όχι, δεν το κάνει. Σημαίνει μόνο ότι έχει περάσει περισσότερος χρόνος από τότε που κράτησα το μωρό μου για τελευταία φορά.

Μετά τον θάνατο της Ντάρμπι, έφτιαξα έναν ξεχωριστό λογαριασμό στα Μέσα

κοινωνικής δικτύωσης για να συνδεθώ με άλλες μητέρες που καταλάβαιναν τον πόνο μου. Το χρησιμοποιώ ως θεραπεία μου, ως έναν τρόπο να εκφράσω τα συναισθήματά μου σε λέξεις, αλλά με κάποιο τρόπο οι λέξεις πάντα υπολείπονται. Πονάει. Με τρόπο που θολώνει τα όρια της πραγματικότητας. Είναι ένας πόνος που με κάνει να αμφισβητώ το νόημα της ζωής, το βάρος ενός δευτερολέπτου. Όταν ένα δευτερόλεπτο είναι η διαφορά μεταξύ του να την κρατώ ασφαλή στην αγκαλιά μου και του τέλους της, τότε ένα δευτερόλεπτο δεν είναι μόνο ένα δευτερόλεπτο. Πώς ονομάζετε το διάστημα μεταξύ ζωής και θανάτου; Ο χώρος ανάμεσα σε μένα και εκείνη που φτιάχτηκε τόσο δυναμικά; Τόσες πολλές ερωτήσεις. Χιλιάδες “γιατί” φωνάζουν σε ένα χάσμα που δεν απαντά. Μια ηχώ που είναι τόσο άδεια όσο ο κόσμος μου χωρίς αυτήν.

Έχουν περάσει σχεδόν 9 μήνες και για μένα ο χρόνος δεν έχει επουλωθείΟ χρόνος επέτρεψε στον πόνο να βρει νέες ρωγμές για να εισχωρήσειΟ πόνος βρίσκεται στην απλότηταΣτις ευαίσθητες στιγμές που περνούν χωρίς μεγάλη αναγνώρισηαυτές

τις απλές στιγμές που δεν θα έχω ποτέ μαζί τηςαυτές οι στιγμές μένουν πλέον άγραφεςΓνωρίζοντας ότι πρέπει να ζήσω το υπόλοιπο της ζωής μου χωρίς εκείνη σωματικά μαζί μου, είναι ασφυκτικό.

Γονείς με θλίψη

Δεν θέλω να είμαι εδώΘέλω να είμαι μαζί τηςΑλλά πρέπει να είμαι εδώ για τα αδέρφια τηςΗ καρδιά μου θρυμματίστηκε σε κομμάτια που είναι ανίκανα να ενωθούν

ξανάΠου είναι διάσπαρτα στο χάοςτου να είσαι εδώ και να είσαι εκείΑδύναμος.

Η ανατροφή των παιδιών ενώ κουβαλάς αυτή τη θλίψη είναι τόσο βαριά. Από την άλλη,είναι η σωσίβια σχεδία μουΜε βοηθούν να κρατήσω το κεφάλι μου πάνω από το νερό και ταυτόχρονα νιώθω σαν να πνίγομαι. Τα παιδιά μου είναι το σχοινί που

κρατάωΚαι δεν θέλω αυτό το βάρος πάνω τουςΒλέπω τον πόνο στα πρόσωπά τους για την απώλεια της μαμάς που ήξεραν και αγαπούσανΑυτή η εκδοχή της μαμάς

τους που δεν υπάρχει πια.

Πολύ συχνά λέμε ότι τα παιδιά είναι ανθεκτικάαλλά αυτά τα μικρά αντιμετωπίζουν τη θλίψη και έννοιες που είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν ως ενήλικεςΤα παιδιά μου ξέρουν ότι η αδερφή τους πέθανεΚρατώντας τα καθώς ξυπνούσαν κλαίγοντας όλη τη νύχταπαρηγορώντας τα δάκρυα και τις κραυγές τους που ήταν οι ίδιες που

πιάστηκαν στο στήθος μουΤο να βλέπω τον πόνο τους με συγκλονίζει μέχρι τον

πυρήνα μουΕίναι τόσο οδυνηρόΚαι γνωρίζοντας ότι δεν θρηνούν μόνο την

Ντάρμπιαλλά θρηνούν και εμένα….ότι τώρα καταλαβαίνουν την οριστικότητα του

θανάτου.

Είναι πραγματικά η σωσίβια σχεδία μου

Όταν πνίγομαιείναι εκεί με ένα γέλιο για να μου δώσουν μια αγκαλιά για παρηγοριάΤααγαπώ τόσο πολύΒλέπω την Ντάρμπι σε αυτάΚαι ενώ με βοηθούν να
κρατήσω το κεφάλι μου πάνω από το νερόεξακολουθώ να νιώθω σαν να πνίγομαι
προσπαθώντας να τα κρατήσω στη ζωή.
Η ευθύνη της ανατροφής τους ενώ κουβαλούν αυτή τη θλίψη  δεν χάνεται για μέναΕίναι τόσο δύσκολοΕίναι τόσο δύσκολοτόσο οδυνηρόΚαι
δεν έχω ιδέα τι κάνωΘέλω η παιδική τους ηλικία να έχει μια πληρότητα που θα τη
μεταφέρουν στη ζωή τουςΓεμάτη αγάπηζεστασιάευτυχίαασφάλεια και χαρά.
Γεμίζοντας το φλιτζάνι τους ενώ το δικό μου είναι άδειο.
Πηγή: www.lovewhatmatters.com

Διαβάστε επίσης

Έρευνα: Τα «μωρά της πανδημίας» COVID έχουν ένα σαφές πλεονέκτημα

Τα lockdown που επιβλήθηκαν σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είχα φαίνεται και μια θετική επίπτωση: Επέφεραν αλλαγές στα νεογέννητα μωρά που μπορεί να τα προστατεύουν από αλλεργίες, σύμφωνα με μια μελέτη.

Ιρλανδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα βρέφη που μεγάλωσαν όταν ίσχυαν οι περιορισμοί κοινωνικής αποστασιοποίησης του κορωνοϊού είχαν περισσότερα από τα ευεργετικά μικρόβια που αποκτήθηκαν μετά τη γέννηση από τη μητέρα τους, τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως άμυνα έναντι των ασθενειών.

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του Sky News, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό οδήγησε τα «μωρά της πανδημίας» να έχουν χαμηλότερα από τα αναμενόμενα ποσοστά αλλεργικών καταστάσεων, όπως στο φαγητό, σε σύγκριση με τα μωρά πριν από τη νόσο COVID.

Η έρευνα

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Allergy, υπογράμμισαν τα οφέλη για την υγεία του εντέρου για τους νέους ως αποτέλεσμα των περιορισμών για τον COVID-19, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων ποσοστών μόλυνσης και της συνακόλουθης χρήσης αντιβιοτικών και της αυξημένης διάρκειας του θηλασμού.

Το οικοσύστημα των φυσικών βακτηρίων στο έντερο, γνωστό ως μικροβίωμα, παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ανθρώπινη υγεία.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δείγματα κοπράνων από 351 μωρά που γεννήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες της πανδημίας, συγκρίνοντάς τα με μια ομάδα πριν από την πανδημία.

Χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά ερωτηματολόγια για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη διατροφή, το περιβάλλον του σπιτιού και την υγεία.

Δείγματα κοπράνων συλλέχθηκαν στους έξι, 12 και 24 μήνες και δοκιμές αλλεργίας έγιναν στους 12 και 24 μήνες.

Σημαντικές διαφορές στην ανάπτυξη του μικροβιώματος

Η μελέτη τόνισε σημαντικές διαφορές στην ανάπτυξη του μικροβιώματος των μωρών που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια περιόδων lockdown σε σύγκριση με τα μωρά πριν από την πανδημία.

Αποκάλυψε ότι μόνο το 5% περίπου των μωρών που είχαν αποκλειστεί είχε αναπτύξει τροφική αλλεργία στην ηλικία του ενός έτους, σε σύγκριση με το 22,8% στην ομάδα πριν από τη νόσο COVID.

Λιγότερες λοιμώξεις λόγω της μη έκθεσης σε μικρόβια μείωσαν επίσης την ανάγκη για αντιβιοτικά, τα οποία σκοτώνουν τα καλά βακτήρια.

Από τα μωρά που είχαν περιοριστεί μόνο το 17% χρειάζονταν αντιβιοτικό μέχρι την ηλικία του ενός έτους.

Στην ομάδα πριν από την πανδημία, το 80% των βρεφών είχαν πάρει αντιβιοτικά μέχρι τους 12 μήνες.

Ο καθηγητής Jonathan Hourihane, σύμβουλος παιδίατρος στο Children’s Health Ireland Temple Street και από κοινού ανώτερος συγγραφέας της έρευνας, δήλωσε: «Αυτή η μελέτη προσφέρει μια νέα προοπτική για τον αντίκτυπο της κοινωνικής απομόνωσης στην πρώιμη ζωή στο μικροβίωμα του εντέρου.

«Ιδιαίτερα, τα χαμηλότερα ποσοστά αλλεργίας μεταξύ των νεογνών κατά τη διάρκεια του lockdown θα μπορούσαν να υπογραμμίσουν τον αντίκτυπο του τρόπου ζωής και των περιβαλλοντικών παραγόντων, όπως η συχνή χρήση αντιβιοτικών, στην αύξηση των αλλεργικών ασθενειών.

«Ελπίζουμε να επανεξετάσουμε αυτά τα παιδιά όταν είναι πέντε ετών για να δούμε αν υπάρχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυτών των ενδιαφέρουσες αλλαγές στο πρώιμο μικροβίωμα του εντέρου».

Ο συνάδελφος συγγραφέας Liam O’Mahony, καθηγητής ανοσολογίας στο University College Cork, δήλωσε: «Ενώ όλοι ξεκινάμε τη ζωή μας στείροι, οι κοινότητες ωφέλιμων μικροβίων που κατοικούν στο έντερό μας αναπτύσσονται κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής.

«Εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία να μελετήσουμε την ανάπτυξη μικροβιώματος σε βρέφη που μεγάλωσαν κατά την πρώιμη εποχή του COVID-19, όταν ίσχυαν αυστηροί περιορισμοί κοινωνικής απόστασης, καθώς η πολυπλοκότητα της πρώιμης έκθεσης μειώθηκε και αυτό διευκόλυνε τον ακριβέστερο προσδιορισμό των βασικών εκθέσεων πρώιμης ζωής. .

«Πριν από αυτή τη μελέτη ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί πλήρως η σχετική συμβολή αυτών των πολλαπλών περιβαλλοντικών εκθέσεων και των διατροφικών παραγόντων στην ανάπτυξη μικροβιώματος πρώιμης ζωής».

Και πρόσθεσε: «Ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα είναι ότι λόγω της μειωμένης έκθεσης του ανθρώπου και της προστασίας από λοιμώξεις, μόνο το 17% των βρεφών χρειαζόταν αντιβιοτικό μέχρι την ηλικία του ενός έτους, κάτι που συσχετίστηκε με υψηλότερα επίπεδα ωφέλιμων βακτηρίων όπως τα bifidobacteria.

«Η μελέτη παρείχε μια πλούσια αποθήκη δεδομένων, τα οποία θα συνεχίσουμε να αναλύουμε και να διερευνούμε στο μέλλον».

Διαβάστε επίσης

«Too Much»: H νέα κωμική σειρά του Netflix με ένα καστ αστέρων

Ο Δημήτρης Τσιερκέζος ο φετινός Βασιλιάς του καρναβαλιού Αμμοχώστου