«Εχουν τα παιδιά να κάθονται σε καρέκλες στα διαλείμματα»: Φωνάζουν οι γονείς για τα πρωτόκολλα

«Εχουν τα παιδιά να κάθονται σε καρέκλες στα διαλείμματα»: Φωνάζουν οι γονείς για τα πρωτόκολλα

Προβληματισμό προκαλεί σε γονείς ο τρόπος με τον οποίο αποφάσισαν Διευθύνσεις σχολείων δημοτικής εκπαίδευσης να τηρήσουν τα πρωτόκολλα για τον κορωνοϊο.

Γονείς κατήγγειλαν ως παρατραβηγμένη την επιλογή του σχολείου, μαθητές να κάνουν διάλειμμα καθησμένοι σε καρέκλες.

Μάλιστα, σε μια από τις περιπτώσεις διεύθυνση σχολείου, αποφάσισε όπως τα παιδά να μεταφέρονται την ώρα του διαλείμματος στο κλειστό γήπεδο του σχολείου, να κάθονται σε καρέκλες και να μην έχουν δικαίωμα να μετακινηθούν εκτός εάν πάρουν άδεια κάτι που δεν συμβαίνει κατά τη διάρκεια των απογευματινών μαθημάτων.

«Αυτή η διαφορετική προσέγγιση (πρωί-απογευματινά) προκαλεί προβλήματα στη συμπεριφορά του παιδιού», δήλωσε μητέρα.

H πρόεδρος της συντεχνίας των δασκάλων, ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου εξήγησε πως «το ζητούμενο είναι να επανέλθουμε στην καθημερινότητα. Με τα πρωτόκολλα λειτουργίας δυστυχώς οι γνωσιακές και ψυχοκοινωνικές δραστηριότητες έχουν σταματήσει να θεωρούνται δεδομένες».

Πρόσθεσε πως «κάθε διεύθυνση σχολείου καλείται να εφαρμόσει τα πρωτόκολλα σύμφωνα με τις ανάγκες που έχει κάθε σχολική μονάδα. Αυτό δεν πρέπει να αλλάζει μετά το τέλος της σχολικής ημέρας. Δηλαδή θα πρέπει να συνεχίζεται και στα απογευματινά αλλά ακόμη και στις εξωσχολικές δραστηριότητες».

«Εάν υπάρχουν γονείς που θεωρούν υπερβολικούς κάποιους τρόπους με τους οποίους τηρούνται τα πρωτόκολλα θα πρέπει να μεταφέρουν τις ανησυχίες τους στη διεύθυνση του σχολείου και να το συζητήσουν. Ο στόχος είναι κοινό, η λειτουργία των σχολείων σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και να παραμείνουν ανοικτά», είπε τέλος.

Τι ισχύει για τα διαλείμματα σύμφωνα με το πρωτόκολλο

Συστήνεται, όπου είναι εφικτό, η κάθε σχολική μονάδα να αναπροσαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, ώστε να υπάρχουν διαφορετικές ζώνες διαλειμμάτων και να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός μαθητών/ριών στους εξωτερικούς χώρους.

Γίνεται διαχωρισμός των εξωτερικών χώρων/της σχολικής αυλής, δημιουργώντας διακριτούς χώρους για τα διάφορα τμήματα ή/και ομάδες, ώστε να υπάρχουν ξεχωριστοί χώροι για τις διάφορες ομάδες και κάθε ομάδα να έχει τον δικό της χώρο.

Ορίζονται από τη Διεύθυνση του σχολείου τα άτομα που θα είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο της τήρησης των μέτρων αποστασιοποίησης κατά τα διαλείμματα.

Τα παιδιά εποπτεύονται και ελέγχονται κατά τα διαλείμματα τόσο στην αυλή όσο και στον χώρο των τουαλετών, ώστε να τηρούνται τα μέτρα αποστασιοποίησης και να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Για τον σκοπό αυτό, ορίζονται από τη Διεύθυνση του σχολείου τα άτομα που είναι υπεύθυνα για την τήρηση των προληπτικών μέτρων (π.χ. είσοδος περιορισμένου αριθμού παιδιών στον χώρο τουαλετών, τοποθέτηση σημάνσεων στο πάτωμα στην περίπτωση που υπάρχει αναμονή κ.ά.). Συστηματικός έλεγχος για την τήρηση των αποστάσεων πρέπει να γίνεται και στον χώρο του κυλικείου.

Κατά τα διαλείμματα πρέπει να τηρείται η φυσική και κοινωνική αποστασιοποίηση. Σε δραστηριότητες που αυξάνουν τον κίνδυνο μετάδοσης (π.χ σε αθλοπαιδιές και μουσικές δραστηριότητες), η απόσταση μεταξύ των μαθητών/ριών πρέπει να είναι μεγαλύτερη από δύο (2) μέτρα.

Πηγή: Sigmalive 

Διαβάστε επίσης:

SOS από το Παιδιατρικό του Νοσοκομείου Λεμεσού: Υπολειτουργεί και κινδυνεύουν παιδιά

Επηρεάζουν την γονιμότητα οι εμβολιασμοί για τον κορωνοϊό;

«Δεν είχαμε καταλάβει μέχρι που έπεσαν πράγματα»: Κύπριοι μαθητές βίωσαν τον σεισμό της Κρήτης