Οι δάσκαλοι σας αποκαλύπτουν 8 πράγματα που δεν ξέρετε για τη συμπεριφορά του παιδιού σας στο σχολείο

Πάρα πολλές φορές το παιδί αρνείται πεισματικά να μας πει πώς τα πέρασε στο σχολείο  και απαντά με σύντομες αρνητικές εκφράσεις στις ερωτήσεις μας όπως: “δεν έκανα τίποτα”, “όχι δεν έπαιξα”, “όχι δεν έφαγα”, “όχι δεν σου λέω”. Αυτό κάνει τους γονείς να ανησυχούν και να πιέζουν το παιδί περισσότερο για να μάθουν τελικά τι έχει συμβεί.

Το Infokids.com.cy συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει 8 πράγματα που δεν ξέρετε για τη συμπεριφορά του παιδιού σας στο σχολείο.

Υπάρχουν στιγμές που μπεμπεκίζει για να “περάσει” το δικό του

Μπορεί το παιδί σας να μιλάει καθαρά στο σπίτι και σε εξωσχολικές δραστηριότητες, αλλά αυτό που ίσως αγνοείτε είναι το γεγονός ότι ορισμένες φορές μέσα στη τάξη αρχίζει να μπεμπεκίζει και να μιλά σαν παιδάκι μικρότερης ηλικίας, είτε γιατί θέλει να αποφύγει να πει το μάθημα είτε γιατί προσπαθεί να δικαιολογήσει το ότι έχει πάει στο σχολείο αδιάβαστο. Μάλιστα, το μπεμπέκισμα είναι και ένδειξη ότι το πρωί μπορεί και να το μαλώσατε και αντιδρά έτσι.

Το διάλειμμα δεν σημαίνει απαραιτήτως διασκέδαση και ξεγνοιασιά για κάθε παιδί

Το διάλειμμα είναι μια αγαπημένη σχολική στιγμή για κάθε μαθητή. Είναι ένας σημαντικός χρόνος, κατά τον οποίο οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες στην επικοινωνία και στην κοινωνικότητα, να παίξουν, να χαλαρώσουν. Κι όμως υπάρχουν μαθητές που δεν τρελαίνονται να βγουν στο προαύλιο αλλά αντιθέτως προτιμούν να μείνουν στην αίθουσα και να διαβάσουν ένα βιβλίο, να μείνουν μόνοι τους στο θρανίο και να αποφορτιστούν από το σχολικό άγχος, αποφεύγοντας να παίξουν με άλλα παιδιά.

Μπορεί το παιδί στο σπίτι να διάβασε και να έγραψε τα μαθήματά του, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι και στο σχολείο θα δείξει πόσο καλά διαβασμένος είναι

Κάθε γονιός χαίρεται όταν βλέπει ότι το παιδί του να διαβάζει και να ανταποκρίνεται επαρκώς στις σχολικές του υποχρεώσεις. Αυτό ίσως που δεν ξέρουν οι γονείς είναι το γεγονός ότι μπορεί το παιδί να διάβασε τα μαθήματά του στο σπίτι. αλλά στο σχολείο να δείχνει μια εντελώς διαφορετική συμπεριφορά. Ναι μεν έχει γράψει τις ασκήσεις αλλά επιδεικνύει ιδιαίτερη απροθυμία στο να σηκωθεί στο πίνακα και να λύσει τις ασκήσεις, να πει μάθημα και γενικότερα αποφεύγει να δείξει τις γνώσεις του.

Κάθε παιδί έχει τον δικό του ξεχωριστό ρόλο μέσα στη τάξη

Η σχολική κοινότητα είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας οπότε εντός κάθε παιδί έχει το δικό του ρόλο και τη δική του προσωπικότητα που την ξεδιπλώνει κατά το δοκούν γεγονός που δίνει σε κάθε παιδί ένα παρατσούκλι ή έναν χαρακτηρισμό που το συνοδεύει μέσα στη τάξη. Έτσι, λοιπόν, μπορεί κάλλιστα το παιδί σας να είναι ο “τεμπελάκος” ή “ο φασαριόζος” , ή “ο καλός και υπάκουος μαθητής που συμφωνεί πάντα με τη δασκάλα” χωρίς αυτό να το γνωρίζετε εσείς ως γονιός!

Τα πειράγματα, οι ζαβολιές και τυχόν τσακωμοί με τους συμμαθητές υπάρχουν στο ημερήσιο πρόγραμμα κάθε σχολικής τάξης

Αυτό που είναι βοηθητικό να θυμόμαστε, είναι ότι οι τσακωμοί μεταξύ των παιδιών είναι μια απολύτως φυσιολογική συμπεριφορά, καθώς αποτελεί κομμάτι της ψυχοσυναισθηματικής τους εξέλιξης. Οι καβγάδες και η κοινωνικότητα συνυπάρχουν στα παιδιά.  Μέσα στο πλαίσιο των συγκρούσεων τα παιδιά μαθαίνουν: να επιδεικνύουν την αξία τους και να πιστεύουν περισσότερο στον εαυτό τους, να εξασκούν τις λεκτικές τους ικανότητες και να αναπτύσσουν τον υγιή ανταγωνισμό χωρίς να φοβούνται τους «δυνατούς», να διαπραγματεύονται, να συμβιβάζονται και να κατανοούν πως υπάρχουν τρόποι να διατηρηθεί μια καλή σχέση και ύστερα από έναν τσακωμό.

Τα παιδιά που στο σπίτι είναι δειλά και ντροπαλά μπορεί στο σχολείο να παρουσιάζουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα του εαυτούς τους

Ακριβώς επειδή το παιδί σας φαίνεται ντροπαλό ή προσκολλημένο σας δεν σημαίνει ότι συμπεριφέρεται έτσι κι όταν βρίσκεται μακριά από εσάς. Μερικά παιδιά πραγματικά μεταμορφώνονται σε εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους όταν βρίσκονται κάπου χωριστά από τους γονείς τους  και είναι σημαντικό για τους γονείς να μην υποθέτουν ποτέ, ότι το παιδί τους έχει αντίστοιχη συμπεριφορά στο σχολείο με αυτή που έχει στο σπίτι.

Οι γονείς αγχώνονται για τη σχολική πορεία και συμπεριφορά του παιδιού τους σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι απασχολεί το ίδιο το παιδί

Είναι γεγονός ότι δεν είναι λίγες περιπτώσεις γονέων που αγχώνονται για τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών τους και προσπαθούν να τα βοηθήσουν με κάθε δυνατό τρόπο ώστε να βελτιωθούν οι βαθμοί τους, την ίδια στιγμή που ο μαθητής αδιαφορεί για τις χαμηλές του βαθμολογίες και δείχνει απροθυμία ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του. Ακόμα και μια χαμηλή βαθμολογία σε κάποιο διαγώνισμα θα στεναχωρήσει το γονιό σε μεγαλύτερη έκταση από τον μαθητή

Κάθε σχολική εργασία που αναθέτει ο δάσκαλος στους μαθητές έχει νόημα και σκοπό όσο εύκολη και παιδιάστικη σας φαίνεται

Κάθε δάσκαλος ακολουθεί το δικό του πρόγραμμα διδασκαλίας και έχει αναπτύξει τη δική του μέθοδο για να διδάξει στους μαθητές όλα όσα επιβάλλει το σχολικό πρόγραμμα. Κάποιοι δάσκαλοι ξεφεύγουν από το παραδοσιακό σύστημα διδασκαλίας και επενδύουν σε κατασκευές, διαδραστικά παιχνίδια, projects με υπολογιστές και γενικότερα σε καινοτόμα προγράμματα, σε μια προσπάθεια να κάνουν το μάθημά τους πιο ενδιαφέρον και πιο ελκυστικό για τους μαθητές. Μην κρίνετε τη διδακτική τους μέθοδο και μην είστε αφοριστικοί μπροστά στα παιδιά, γιατί αυτά με τη σειρά τους θα το πουν στο δάσκαλο και θα υπάρξει μια εντελώς άκομψη και άνευ λόγου κατάσταση που εσείς οι ίδιοι προκαλέσατε.