Άρθρα

Ο αγαπημένος μας Μικρός Πρίγκιπας έρχεται σε Λάρνακα και Πάφο για λίγες μόνο παραστάσεις

Το εμβληματικό έργο του Αντουάν ντε Σεντ- Εξιπερί που διαβάστηκε απο εκατομμύρια αναγνώστες, παιδιά, εφήβους και ενήλικες σε όλο τον κόσμο, παρουσιάζεται για πρώτη φορά ως θεατρική παράσταση βασισμένη στην κυπριακή απόδοση του Ιάκωβου Χατζηπιερή.

Η θεατρική μεταφορά του βιβλίου ανήκει στον Αντρέα Νικολαΐδη. Ο ηθοποιός Γιάννης Μίνως ενσαρκώνει τον Μικρό Πρίγκιπα και όλους τους υπόλοιπους ρόλους, αναλαμβάνοντας να αφηγηθεί όλη την ιστορία με ευφάνταστα ευρήματα και αιφνίδιες εναλλαγές ρόλων. Τα σκηνικά- κοστούμια υπογράφει η Κωνσταντίνα Ανδρέου.

Με ζωντανή μουσική και τραγούδι επι σκηνής, η παράσταση προσδοκεί να μεταφέρει τον θεατή σε ένα κόσμο μαγικό, γεμάτο γέλιο και συγκίνηση, που θα κάνει τα παιδιά να θέλουν να παραμείνουν παιδιά και τους μεγαλύτερους θεατές να ξαναγίνουν παιδιά.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Κώστας Σιλβέστρος

Ερμηνεία: Γιάννης Μίνως

Απόδοση κειμένου στην κυπριακή: Ιάκωβος Χατζηπιερής

Θεατρική προσαρμογή κειμένου: Αντρέας Νικολαίδης

Σκηνικά – κοστούμια: Κωνσταντίνα Ανδρέου

Φωτογραφίες: Γιώργος Χαραλάμπους

Παραστάσεις:

Λάρνακα

Μουσείο Πιερίδη (Ζήνωνος Κιτιέως 4)

27 και 28 Ιουνίου

Πάφος

Στέγη Γραμάτων και Τεχνών (Αθηνάς 41 – 43)

3 και 4 Ιουλίου

Ώρες παραστάσεων: Έναρξη 19:00

Διάρκεια: 60 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ ενήλικες / 7 ευρώ παιδιά

Πληροφορίες: 96363627

 

17χρονος ήρωας – Έπιασε δίχρονη στον αέρα ενώ έπεφτε από το παράθυρο

Μεγάλη τύχη είχε το κοριτσάκι που αμέριμνα έπαιζε κοντά σε ένα παράθυρο του σπιτιού του στην Κωνσταντινούπολη. Βίντεο – ντοκουμέντο δείχνει τη συγκλονιστική διάσωσή του από έναν 17χρονο, που κατάφερε να πιάσει στον αέρα το παιδί και να σώσει τη ζωή του.

Ακαριαία αντίδραση

Η μικρή Doha Muhammed προσγειώθηκε στην αγκαλιά του 17χρονου Feuzi Zabaat, ο οποίος παρατήρησε εγκαίρως ότι το παιδί βρισκόταν στην άκρη του παραθύρου και αμέσως κατάλαβε ότι υπήρχε κίνδυνος να πέσει.

Ο Zabaat, που είναι μετανάστης από την Αλγερία, όπως αναφέρει το ABCnews δουλεύει σε ένα εργαστήριο λίγο πιο πάνω από το σπίτι του κοριτσιού.

“Έκανα ότι ήταν απαραίτητο” δήλωσε στα τοπικά ΜΜΕ, τα οποία αναφέρουν ότι το κορίτσι πλησίασε το παράθυρο, ενώ η μητέρα της μαγείρευε στην κουζίνα.

Οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια: Μια ομιλία με την Τένια Μακρή που μας αφορά όλους (28/06)

Οι σχέσεις σε μια οικογένεια είναι εύθραυστες και χρειάζονται φροντίδα. Για να καταφέρουμε να τις κρατήσουμε αρμονικές και υγιείς πρέπει να προσπαθήσουμε. Γι’ αυτή την προσπάθεια αλλά και τη συμβίωση μέσα στην οικογένεια η διακεκριμένη ψυχολόγος και οικογενειακή σύμβουλος Τένια Μακρή και ο ηθοποιός Παναγιώτης Πετράκης θα μιλήσουν σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση που διαοργανώνει ο Δήμος Λάρνακας αυτή την Παρασκευή.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος Λάρνακας με πρωτοβουλία της Επιτροπής Κοινωνικής Πρόνοιας, Εθελοντισμού και Προσφυγικών Θεμάτων, μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς της, οργανώνει την Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2019 και ώρα 5.30μ.μ., στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Λάρνακας εκδήλωση – ομιλία με θέμα τις σχέσεις στην οικογένεια και την αρμονική συμβίωση του ζευγαριού, με τη διακεκριμένη Ψυχολόγο και Οικογενειακή Σύμβουλο κ. Τένιας Μακρή και τον ηθοποιό και τραγουδιστή κ. Παναγιώτη Πετράκη.

Η είσοδος είναι δωρεάν

Πληροφορίες

Παρασκευή 28 Ιουνίου

‘Ωρα 5.30μ.μ.

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Λάρνακας

Πλατεία Βασιλέως Παύλου, Λάρνακα

Χριστιάνα Αριστοτέλους: Θηλάζει ακόμα και στο κομμωτήριο!

Η αγαπημένη μας Χριστιάνα Αριστοτέλους πήγε κομμωτήριο αγκαλιά με τον μικρό Ανδρέα, ο οποίος στη διάρκεια της επίσκεψής του… πείνασε!

Η μαμά του, φυσικά, δεν του χάλασε χατίρι και τον θήλασε την ώρα που έφτιαχνε τα μαλλιά της.

Μάλιστα, η γνωστή παρουσιάστρια δημοσίευσε στον λογαριασμό της στο Instagram ένα στιγμιότυπο από τη στιγμή του θηλασμού στο κομμωτήριο.

«Άλλοι δουλεύουν, άλλοι χτενίζονται και άλλοι τρώνε..ο καθένας μας κοιτάει τη δουλειά του».

Δείτε το όμορφο στιγμιότυπο

Ως άλλος superman βούτηξε πατέρας για να σώσει το μωρό του από πνιγμό

Κλάσματα δευτερολέπτων αρκούν για να συμβεί το κακό όταν ένα πολύ μικρό παιδί κινείται δίπλα σε θάλασσα ή πισίνα.

Το παρακάτω βίντεο το απέδειξε αυτό περίτρανα, όταν ο ενός έτους Ρόκο έπεσε στην πισίνα, καθώς κυνηγούσε τη μπάλα του.

Ευτυχώς, ο μπαμπάς του τον είδε αμέσως και αμέσως πήδηξε, με ένα ηρωικό άλμα, το προστατευτικό δίχτυ ύψους 1,2 μέτρων, βούτηξε στην πισίνα και έσωσε τη ζωή του γιου του.

Το συμβάν κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας και το βίντεο δημοσιοποίησε ο πατέρας, για να αφυπνήσει όλους τους γονείς για τον τεράστιο κίνδυνο.

Φρίκη: Γιατρός χρησιμοποιούσε το σπέρμα του για να κάνει εξωσωματικές

Καναδός γιατρός που εξειδικευόταν στην εξωσωματική γονιμοποίηση διεγράφη χθες, Τρίτη, από τον ιατρικό σύλλογο, επειδή είχε χρησιμοποιήσει το δικό του σπέρμα ή το σπέρμα άλλων δωρητών κι όχι του συζύγου της γυναίκας ή του δότη που είχε επιλεγεί εκ των προτέρων στις εξωσωματικές γονιμοποιήσεις που έκανε επί δεκαετίες στην κλινική του, στην Οτάβα.

Η συμπεριφορά του Μπέρναρντ Νόρμαν Μπάρουιν, ηλικίας σήμερα 80 ετών, κρίθηκε “αποτρόπαιη” και “κατακριτέα” από την πειθαρχική επιτροπή του ιατρικού συλλόγου του Οντάριο. Αυτός διεγράφη από τις τάξεις του και καταδικάστηκε στην καταβολή προστίμου 10.000 δολαρίων Καναδά (περίπου 6.700 ευρώ).

“Προδώσατε την εμπιστοσύνη (των ασθενών σας) και με τις ενέργειές σας επηρεάσατε επώδυνα ανθρώπους και τις οικογένειές τους και προκαλέσατε ανεπανόρθωτη βλάβη που θα επηρεάσει αρκετές γενιές”, υπογραμμίζει ο ιατρικός σύλλογος στην απόφασή του.

Ο γιατρός δεν παρουσιάστηκε αυτοπροσώπως. Οι δικηγόροι του δήλωσαν ότι δεν θα προσφύγει κατά της ποινής.

Ένοχος και πάλι ο γιατρός

Ο Μπάρουιν είχε ήδη σταματήσει να ασκεί την ιατρική από το 2014, έπειτα από μια πρώτη πειθαρχική δίωξη που του είχε ασκηθεί.

Τότε είχε κριθεί ένοχος για την υποβολή σε εξωσωματική γονιμοποίηση τριών γυναικών με το σπέρμα άλλου δότη κι όχι με αυτό του συζύγου/συντρόφου της γυναίκας ή αυτό του δότη που είχε επιλεγεί από πριν, επικαλούμενος εκείνη την εποχή εσφαλμένο χειρισμό.

Ωστόσο, έκτοτε αποτελεί στόχο συλλογικής προσφυγής στη δικαιοσύνη για μια σειρά από γεννήσεις -από 50 ως 100- μωρών, η σύλληψη των οποίων έγινε εξωσωματικά με τηn χρήση του σπέρματος άλλου δότη από τον σύζυγο/σύντροφο ή αυτόν που είχε προεπιλεγεί, όπως και με το δικό του σπέρμα σε 11 περιπτώσεις.

Η αποκάλυψη της σοκαριστικής δράσης του

Οι πρακτικές αυτές του Νόρμαν Μπάρουιν ήρθαν στο φως όταν ένα από τα παιδιά που γεννήθηκαν με εξωσωματική γονιμοποίηση αναζήτησε τον βιολογικό του πατέρα μέσω τεστ DNA.

Η Ρεμπέκα Ντίξον εξήγησε στην πειθαρχική επιτροπή ότι πριν από τρία χρόνια έμαθε σε ηλικία 25 ετών ότι ο Μπάρουιν ήταν ο βιολογικός της πατέρας. Η νεαρή γυναίκα είπε ότι αισθάνθηκε “αποστροφή” και ένοιωθε ότι ήταν “μολυσμένη”.

“Εκείνη την στιγμή η ζωή μου άλλαξε για πάντα”, όπως άλλωστε και αυτή της οικογένειάς της, εξήγησε.

Ο πατέρας της, ο οποίος είναι σοβαρά άρρωστος, “αναγκάστηκε να μάθει να αποδέχεται ότι η κόρη που μεγάλωσε και αγαπούσε δεν ήταν βιολογικό του παιδί”, συνέχισε.

Τώρα, όσον αφορά τη μητέρα της, “αυτή έπρεπε να χωνέψει το γεγονός ότι κάτι έγινε στο σώμα της εν αγνοία της ή παρά την θέλησή της”, σημείωσε η Ρεμπέκα Ντίξον.

Τώρα “έχω καταλήξει να ψάχνω ανθρώπους που μου μοιάζουν και που μπορεί να είναι ετεροθαλείς αδελφοί ή αδελφές μου”, πρόσθεσε, βεβαιώνοντας ότι έχει ήδη βρει 15 και ότι πιστεύει πως θα βρει κι άλλους.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Απρόσμενη ερώτηση στον πρίγκιπα Ουϊλλιαμ: Πώς θα αντιδρούσε αν τα παιδιά του του έλεγαν ότι είναι γκέι;

Δέκτης μιας ερώτησης που, συνήθως, δεν γίνεται σε βασιλείς και πρίγκιπες έγινε στον πρίγκιπα Ουϊλλιαμ της Αγγλίας.

Σε επίσκεψή του στο Albert Kennedy Trust, ο Δούκας του Κέιμπριντζ ρωτήθηκε για το τι θα έκανε αν τα παιδιά του του ανακοίνωναν ότι είναι γκέι.

Ειδικότερα, την ώρα που συζητούσε με μια ομάδα ατόμων που στηρίζονται από την φιλανθρωπική οργάνωση της ΛΟΑΤ κοινότητας, ο πρίγκιπας Γουίλιαμ ρωτήθηκε: «Αν το παιδί σας μια μέρα στο μέλλον σας πει ‘είμαι γκέι ή είμαι λεσβία, πώς θα αντιδρούσατε;».

Η γρήγορη απάντηση του Ουϊλλιαμ

Τότε ο δούκας του Κέμπριτζ χωρίς να διστάσει καθόλου απάντησε: «Ξέρετε, το έχω σκεφτεί πολύ αυτό τον τελευταίο καιρό επειδή κι άλλοι γονείς μου έκαναν την ίδια ερώτηση. Πιστεύω πως δεν αρχίζεις να το σκέφτεσαι αυτό παρά μόνο όταν γίνεις γονιός και πιστεύω πως δεν θα έχω κανένα πρόβλημα. Γι’ αυτό με την Κάθριν έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις για να βεβαιωθούμε πως θα είμαστε προετοιμασμένοι. Νομίζω πως η επικοινωνία είναι πολύ σημαντική σε όλα τα θέματα, προκειμένου να καταλάβουμε αν πρέπει να τους μιλήσουμε για ένα συγκεκριμένο θέμα και να βεβαιωθούμε πως στηρίζουμε το καθένα από αυτά. Δεν θα με ανησυχούσε καθόλου αν κάποιο από αυτά ήταν γκέι, αυτό που με ανησυχεί είναι το πώς θα αντιδράσουν όλοι οι υπόλοιποι και πως θα το πάρουν αλλά και την πίεση που θα πέσει επάνω τους».

Ο Τιμ Σιγκσγουόρθ, διευθύνων σύμβουλος του Albert Kennedy Trust, δήλωσε αμέσως μετά πως τα σχόλια του πρίγκιπα Γουίλιαμ θα κάνουν «πολύ μεγάλη διαφορά».

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Αρχικά εντυπωσιάστηκα από τις γνώσεις του, αλλά η συμπάθειά του και η εκτίμησή του για τους αγώνες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφυλοι άνθρωποι, ήταν απίστευτη για μένα. Και μόνο η προθυμία του να μάθει από τους νέους, η προθυμία του να αμφισβητήσει τα δικά του πιστεύω και να βγει και να υποστηρίξει τους ΛΟΑΤ με τόσο προσωπικό τρόπο, αναφερόμενος στα παιδιά του, θα κάνει τεράστια διαφορά. Εμένα προσωπικά, με απέρριψε η μητέρα μου όταν της είπα ότι είμαι γκέι και η ιδέα πως ο μελλοντικός μονάρχης λέει πως θα στήριζε τα παιδιά του αν του έλεγαν ότι είναι γκέι, είναι ένα μήνυμα προς ολόκληρη την κοινωνία, ένα μήνυμα που πρέπει να στηρίξουμε για να ενδυναμώσουμε τους ομοφυλόφιλους».

Το σχόλιο για την επίθεση στο ζευγάρι λεσβιών

Στην ίδια επίσκεψη ο πρίγκιπας Ουϊλλιαμ σχολίασε και την επίθεση που δέχθηκε ένα ζευγάρι λεσβιών μέσα σε λεωφορείο του Λονδίνου. Δήλωσε έκπληκτος για το γεγονός, ενώ σχολίασε και το εξώφυλλό του στο γκέι περιοδικού Attitude στο οποίο εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 2016. «Πόζαρα και για το εξώφυλλο του περιοδικού Attitude και ήταν μια καλή μέρα. Αλλά είχα δει μερικά από τα προηγούμενα εξώφυλλά του και ήμουν λίγο νευρικός σχετικά με το τι θα μου ζητούσαν να κάνω, είπε αστειευόμενος».

Σοκαριστικές σκηνές: Νεογέννητο βρέθηκε πεταγμένο σε κλειστή πλαστική σακούλα (video)

Ένα αδιανόητο θέαμα αντίκρυσαν οι αστυνομικοί της Πολιτείας της Τζόρτζιας, στις Η.Π.Α. πριν από 20 ημέρες οπότε εντόπισαν εγκαταλελειμμένο νεογέννητο βρέφος.

Το κοριτσάκι βρέθηκε μέσα σε κλειστή πλαστική σακούλα, στην πόλη Κάμινγκς, σε μικρή απόσταση από τον δρόμο, τη νύχτα της 6ης προς 7η Ιουνίου. Η αστυνομία ειδοποιήθηκε από κάποιον που είπε πως άκουσε κλάματα μωρού σε περιοχή με βλάστηση.

Ένας αστυνομικός που είχε μίνι-κάμερα στη στολή του κατέγραψε σε βίντεο τη στιγμή της ανεύρεσης. Το βίντεο δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα με σκοπό να βρεθεί η μητέρα του βρέφους.

Το συναισθήματα που προκαλεί δεν περιγράφονται με λόγια και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε ποιος άνθρωπος θα έκανε ποτέ κάτι τέτοιο σε ένα τόσο αθώο πλάσμα…

Στο βίντεο ακούει κανείς τον έναν αστυνομικό που προσπαθεί να ησυχάσει το μωρό, καθώς κόβει και αφαιρεί την πλαστική σακούλα, επαναλαμβάνοντας «πόσο όμορφη είσαι καρδούλα μου» και «πόσο λυπάμαι», πριν το παραδώσει σε νοσοκόμους που φθάνουν για να το παραλάβουν και το τυλίγουν με μια κουβέρτα. Θα δείτε, μάλιστα, ότι το μωράκι έχει ακόμα τον ομφάλιο λώρο…

Δείτε το βίντεο εδώ:

Το γραφείο του σερίφη της κομητείας Φορσάιθ «συνεχίζει την έρευνα» που διενεργείται για το βρέφος, το οποίο οι αστυνομικοί ονόμασαν Ίντια. Η αστυνομία αναφέρει: «Δημοσιεύοντας το βίντεο της ανακάλυψης του μωρού Ίντια, ελπίζουμε να λάβουμε αξιόπιστες πληροφορίες και να καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα».

Τα καλά νέα είναι, ότι το κοριτσάκι τα πάει «πολύ καλά» αφού το ανέλαβαν οι κοινωνικές υπηρεσίες. Η αστυνομία συνεχίζει να δημοσιεύει φωτογραφίες του, με την ελπίδα να βρεθεί κάποιος που να γνωρίζει κάτι παραπάνω γι’αυτό…

«Αυτοί είναι οι 5 λόγοι που παραιτήθηκα από δασκάλα»: Το κείμενο που κάνει τον γύρο του κόσμου

Δεν είναι εύκολο να αφήσεις τη δουλειά σου. Πόσο μάλλον μια δουλειά-λειτούργημα, για την οποία έχεις σπουδάσει και έχεις προσπαθήσει πολύ.

Το έκανε, όμως, πρόσφατα η 34χρονη Jessica Gentry, η οποία δούλευε ως νηπιαγωγός στο σχολείο Stone Spring Elementary School της Virginia, και η οποία κουράστηκε και απογοητεύτηκε βαθιά.

Γιατί; Αφού την κατηγόρησαν ότι της έφταιγε ο χαμηλός μισθός, η ίδια σε δημοσίευμα στα social media εξηγεί ποιοι ήταν πραγματικά οι λόγοι που την οδήγησαν να παραιτηθεί από μία δουλειά που τόσο αγαπούσε. Και λαμβάνει απρόσμενη στήριξη από τον κόσμο!

Διαβάστε τι έγραψε η ίδια

«Είναι πιο εύκολο για τους ανθρώπους να πιστεύουν, ότι έφυγα από τη διδασκαλία λόγω του χαμηλού μισθού. Ήταν πιο εύκολο για τον πρώην διευθυντή μου να πιστεύει, ότι έφυγα επειδή βρήκα κάτι άλλο που με πάθιαζε περισσότερο. Πολλοί μου είπαν, να αφήσουν τον καθένα να πιστεύει ό,τι θέλει. Δεν είμαι, όμως, τέτοιος άνθρωπος.

Θέλετε να σας πω γιατί οι άνθρωποι που ξεχειλίζουν από πάθος για την διδασκαλία καταλήγουν να φεύγουν τρέχοντας από αυτό το επάγγελμα;

  1. Η παλιά δικαιολογία «τα παιδιά έχουν αλλάξει» -όχι δεν έχουν αλλάξει τα παιδιά! Οι ΓΟΝΕΙΣ έχουν αλλάξει. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ έχει αλλάξει. Τα παιδιά είναι απλά τα αθώα θύματα αυτού. Οι γονείς δουλεύουν ατελείωτες ώρες, απορροφώνται από τις συσκευές τους, αφήνουν τα παιδιά σε ασταθείς οικογενειακές καταστάσεις, έχουν τραγικές επιρροές από τα social media… και εμείς πετάμε την δικαιολογία, ότι τα ΠΑΙΔΙΑ έχουν αλλάξει; Τι περιμέναμε ότι θα κάνουν; Τα παιδιά συμπεριφέρονται με τον χειρότερο τρόπο, στο περιβάλλον στο οποίο νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Τεστάρουν «τα νερά» στο περιβάλλον στο οποίο ξέρουν, ότι τα λάθη και η κακή συμπεριφορά τους θα αντιμετωπιστούν με καλοσύνη και ασφάλεια. Όσο για τα παιδιά με καλή συμπεριφορά, αυτά ξεσπούν στα σπίτια τους, γιατί νιώθουν εκεί πιο ασφαλή. Τα παιδιά που πετούν κάτω τα θρανία στο σχολείο; Δεν νιώθουν ότι είναι ασφαλή να το κάνουν αυτό στο σπίτι τους. Οι τάξεις μας είναι το πρώτο μέρος στο οποίο έχουν ακούσει τη λέξη «όχι», στο οποίο τους έχουν τεθεί όρια, στο οποίο τους έχει δοθεί αγάπη μέσω του σεβασμού. Κατά τ’άλλα, «τα παιδιά έχουν αλλάξει».
  1. Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, η δική μας αντίδραση είναι ότι «Χρειάζεται να είμαστε Σχολείο του 21ου αιώνα». 1 προς 1 μαθητής-τεχνολογία. Οκ! Οπότε ας ξεχάσουμε τα βασικά της δημιουργίας ανθρώπινων σχέσεων και της βιωματικής μάθησης. Τα παιδιά μας δυσκολεύονται τρομερά να «διαβάσουν» κοινωνικά μηνύματα και να σταθούν όπως πρέπει στον κοινωνικό περίγυρο. Ας τους πετάξουμε, λοιπόν, μια ακόμα συσκευή στα μούτρα, γιατί αυτό θα δείχνει ωραίο στη σελίδα του σχολείου μας. Κατά την διάρκεια ενός interview, ένας διευθυντής με ρώτησε «με την τεχνολογία πώς τα πας; Είναι σημαντικό αυτό για το σχολείο μας.» Εεε… τους διαβάζω παραμύθια που μιλούν για υπολογιστές… Πάντως με τα παιδιά τα πάω πολύ καλά!
  2. Και αφού η τεχνολογική μας προσέγγιση δεν δείχνει να λειτουργεί, οι δάσκαλοι χρειάζονται περισσότερη εκπαίδευση. Οπότε, ας αφιερώσουμε μερικά απογεύματα σε σεμινάρια εντελώς άχρηστα ως προς την ποιότητα διδασκαλίας. Την περασμένη εβδομάδα, εμείς οι νηπιαγωγοί, χάσαμε ένα ολόκληρο πρωινό μαθήματος για να δώσουμε ένα τεστ μαθηματικών…
  3. Αντί να καθιστούμε τους γονείς υπόλογους και να τους μάθουμε να λειτουργούν ως πραγματικοί γονείς, έχουμε υιοθετήσει μια λογική εξυπηρέτησης πελατείας. Μην τυχόν και τους στεναχωρήσουμε, μην και δεν είμαστε 24 ώρες το 24ωρο διαθέσιμοι. Ξέρετε πόσες φορές με έχουν στήσει γονείς στις συναντήσεις του σχολείου και μετά ζητούν να με δουν ό,τι ώρα βολεύει τον καθένα; Και με προσβάλουν αν τυχόν τους πω ότι δεν μπορώ. Το ξέρετε ότι υπάρχουν γονείς που μου έχουν πει ότι δεν μου επιτρέπεται να λέω στο παιδί τους «όχι»;
  4. Η πνευματική και σωματική μου υγεία ήταν σε κίνδυνο ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ. Γνωρίζοντας, ότι το παιδί σας χρειάζεται και του αξίζoυν περισσότερα από όσα παίρνει. Αφιερώνοντας άπειρο χρόνο σε συναντήσεις με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και διευθυντές, ζητώντας τους περισσότερη στήριξη, μόνο και μόνο για να ακούμε την απάντηση «καλά, μη χάνετε και τον ύπνο σας γι’αυτά!» Όταν ΑΓΑΠΑΣ τα παιδιά σου και έχεις ΠΑΘΟΣ για την αποστολή σου, τα μηνύματα αυτά σε διαλύουν. Τα βλέπεις να έρχονται στο σχολείο με βρώμικα ρούχα, γνωρίζοντας ότι στο σπίτι τους επικρατεί χάος και ότι χρειάζονται περισσότερα από όσα μπορείς να τους δώσεις σε μία τάξη 21 παιδιών με όλο και λιγότερη στήριξη, με παιδιά να μιλούν διαφορετικές γλώσσες, με κάποια να αντιμετωπίζουν αναπηρίες… σε διαλύει. Πνίγουμε τα συναισθήματά μας. Γινόμαστε αναίσθητοι για να αντέξουμε. Ή είμαστε γεμάτοι νεύρα σε τέτοιο βαθμό που οι οικογένειές μας υποφέρουν.

Γι’αυτό, λοιπόν, παραιτήθηκα.

Συνειδητοποίησα τελικά, ότι δεν μπορείς να τα σώσεις όλα. Δεν μπορείς ούτε 21 παιδιά να βοηθήσεις, αν δεν είσαι εσύ η ίδια υγιής. Αν η πνευματική και σωματική σου υγεία δεν σε στηρίζουν, δεν είσαι καλή ούτε για 21 παιδιά.

Έφυγα, λοιπόν, και για όλα τα παραπάνω, και για το ότι ήμουν 46 ημέρες άρρωστη ανά έτος, για τις οποίες φυσικά δεν πληρωνόμουν… Δεν έφυγα για καλύτερο μισθό.

Αποφάσισα να αρχίσω με το 1 μου παιδί στο σπίτι και να δουλέψω για να βοηθήσω άλλες μαμάδες να μπορούν να βρίσκονται στο σπίτι για τα παιδιά τους, αλλά και να κάνω καλύτερη τη ζωή των 21 παιδιών στα σπίτια τους, όταν επιστρέφουν σε αυτά μετά το σχολείο. Μπορεί να έφυγα από την τάξη, αλλά βρήκα έναν άλλον τρόπο να υπερασπίζομαι αυτά τα παιδιά, με τρόπο που δεν με αφήνει άδεια και άχρηστη προς τους άλλους…»

Πώς ξεχωρίζουμε το φρέσκο ψάρι;

Περισσότερο από κάθε άλλη τροφή, για τα ψαρικά η φρεσκάδα έχει. τη μεγαλύτερη σημασία. Το καλό ψαράδικο μυρίζει φρέσκο θαλασσινό αεράκι – ούτε ιώδιο, ούτε αμμωνία, ούτε άλλη «ψαρομυρωδιά». Το θερμόμετρο στο ψυγείο ή τη βιτρίνα δείχνει 0°C, ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο. Προ παντός όμως διακρίνουμε το φρέσκο ψάρι με την κοινή λογική και την καλή όσφρηση.

Στο φρέσκο ψάρι τα μάτια είναι καθαρά, λαμπερά και φουσκωτά και όχι θολά, αδιαφανή και πεσμένα ή κόκκινα, που σημαίνει είτε ότι το ψάρι είναι μπαγιάτικο, είτε ότι έχει υποστεί κακομεταχείριση (το λυθρίνι έχει από φυσικού του κόκκινα μάτια κι έτσι προσέχουμε τα άλλα χαρακτηριστικά). Τα βράγχια πρέπει να είναι ροδαλά ή κόκκινα και όχι καφέ και τριχωτά. Στο φρέσκο ψάρι τα λέπια ξεκολλούν δύσκολα, ενώ στο μπαγιάτικο πολύ εύκολα ή λείπουν τελείως. Το μπαγιάτικο ψάρι έχει δυνατή μυρωδιά. Φουσκωμένη κοιλιά σημαίνει αποσύνθεση στα εντόσθια, ενώ η πλήρης φρεσκάδα χαρακτηρίζεται από σκληρότητα και ακαμψία.

Ως προς την ποσότητα, για πιάτο που αποτελείται μόνο από ψάρι, αγοράζουμε ανά μερίδα περίπου 500 γρ. ολόκληρο ψάρι ή 375 γρ. χωρίς τα εντόσθια. Στο καθαρισμένο ψάρι έχουν αφαιρεθεί τα λέπια και τα εντόσθια και ίσως ακόμη το κεφάλι, η ουρά και τα πτερύγια. Το κρέας του πρέπει να είναι σφιχτό και το δέρμα του λαμπερό και υγρό. Χρειαζόμαστε περίπου 250 γρ. καθαρισμένου ψαριού ανά μερίδα.

Φιλέτο ονομάζουμε τα δύο χωρίς (ή σχεδόν χωρίς) κόκαλα κομμάτια κρέατος που αφαιρούνται από τις δύο πλευρές της σπονδυλικής στήλης. Όταν τα δύο μισά είναι ενωμένα, ονομάζεται φιλέτο πεταλούδας. Το φιλέτο πρέπει κι αυτό να έχει συμπαγή σάρκα με υγρή και λαμπερή εμφάνιση, η μύτη μας όμως θα πει την τελευταία λέξη. Λεπτά φιλέτα που είναι αδιαφανή έχουν πιθανότατα καταψυχθεί και αποψυχθεί στη συνέχεια. Προσοχή να μην τα πληρώσουμε στην τιμή του φρέσκου. Χρειαζόμαστε περίπου 125 γρ. φιλέτο ψαριού ανά μερίδα.

Οι φέτες κόβονται γενικά από μεγάλα, χοντρά ψάρια, όπως ο σολομός, ο ξιφίας και ο τόνος. Κόβονται εγκάρσια σε πάχος 1,5-4 εκ. από καθαρισμένο ψάρι, συχνά δε περιέχουν και κάποια μικρά κόκαλα. Αναζητούμε τα ίδια χαρακτηριστικά όπως και στο φιλέτο. Χρειαζόμαστε φέτες των 150 γρ. για κάθε μερίδα.

Προκειμένου για κατεψυγμένο ψάρι πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι το περιτύλιγμα του δεν είναι σχισμένο ή χαλασμένο, ότι είναι καλά κατεψυγμένο και ότι δεν μυρίζει καθόλου. Για να έχουμε την καλύτερη υφή και γεύση, είτε το μαγειρεύουμε όπως είναι κατεψυγμένο, είτε το αποψύχουμε αργά στο ψυγείο για 36 ώρες περίπου ανά κιλό. Ο φούρνος μικροκυμάτων αποτελεί ένα θαυμάσιο μέσο για να γλιτώσουμε χρόνο – ακολουθώντας βέβαια τις οδηγίες του κατασκευαστή. Δεν διατηρούμε κατεψυγμένο ψάρι για περισσότερο από 2 μήνες, και όταν αποψυχθεί το καταναλώνουμε αμέσως.

Ποτέ δεν φυλάμε φρέσκο ψάρι με τα έντερα, πρέπει να είναι καθαρισμένο και απολεπισμένο. Το ακαθάριστο ψάρι χαλάει πολύ γρήγορα. Επειδή τα ψάρια έχουν ψυχρό αίμα, οι αλλαγές θερμοκρασίας τα επηρεάζουν πολύ περισσότερο. Αν η θερμοκρασία του ψυγείου αυξηθεί κατά 5°C, η ταχύτητα που χαλάει το ψάρι διπλασιάζεται. Αγοράζοντας το ψάρι το οδηγούμε ταχύτατα στο ψυγείο. Αν δεν το χρησιμοποιήσουμε μέσα σε μια-δυο ώρες, το κλείνουμε μέσα σε πλαστική σακούλα και το θάβουμε στον πάγο. Το ολόκληρο, καθαρισμένο ψάρι πρέπει να έχει πάγο και μέσα στη σακούλα του.