Άρθρα

Έληξε η απεργία στο Νοσοκομείο Λεμεσού

Στην εργασία τους επιστρέφουν οι εργαζόμενοι στο Τμήμα καθαριότητας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, οι οποίοι μαζί με άλλα τμήματα άρχισαν το πρωί 24ωρη απεργία, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη προσωπικού.

Το πρωί είχαν κατέλθει σε 24ωρη απεργία, το προσωπικό του Νοσοκομείου που ανήκει στα τμήματα καθαριότητας, βοηθών θαλάμου, εργάτες, μαγειρείου, κουζίνας καθώς και κλητήρων των χειρουργείων.

Την πρόταση για ενέργειες προς πλήρωση των κενών θέσεων στο Τμήμα τους, αποδέχθηκαν λίγο μετά και τα υπόλοιπα τμήματα και οι βοηθοί θαλάμων του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, οι οποίοι επιστρέφουν στην εργασία τους.

Όπως αναφέρουν οι συντεχνίες, μετά από διαβουλεύσεις, το ωρομίσθιο προσωπικο του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, που πραγματοποιούσε 24ωρη απεργία, αποφάσισε σε συνελεύσεις που έγιναν να δοθεί προθεσμία για λήψη των σχετικών αποφάσεων που σχετίζονται με την πρόσληψη προσωπικού.

Σε εκκρεμότητα παραμένει το Τμήμα Βοηθών Θαλάμων, οι εργαζόμενοι του οποίου βρίσκονται ακόμη σε διαβουλεύσεις για τα αιτήματα τους.

Δεν υπήρξαν γραπτές βεβαιώσεις λένε οι εργαζόμενοι

Την ώρα της απεργίας, μέλη της Επιτροπής Υγείας της Βουλής, που πραγματοποιούσαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο δημόσιο νοσηλευτήριο της Λεμεσού, ενημερώθηκαν για την κατάσταση, ενώ σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Κωνσταντίνου διερωτήθηκε γιατί έγινε η απεργία, αφού σύμφωνα με την ενημέρωση που έτυχε, δρομολογήθηκαν λύσεις και ενημερώθηκαν σχετικά όλοι οι εμπλεκόμενοι.

«Ενημερωθήκαμε τώρα από τον Εκτελεστικό Διευθυντή ότι έχουν δοθεί λύσεις και οι λύσεις ήταν γνωστές σε όλους, και στους εργαζόμενους και στις συντεχνίες που εκφράζουν τους εργαζόμενους και είναι μέλη τους, καθώς επίσης και σε εκπροσώπους τους» είπε και διερωτήθηκε «προς τι σήμερα αυτή η στάση εργασίας και η διαμαρτυρία με τον τρόπο που έγινε, αφού δόθηκαν λύσεις και ήταν γνωστές από χθες, γιατί συνέχισαν σήμερα;»

Η δήλωση έγινε παρουσία των απεργών, που διαμαρτυρήθηκαν έντονα στα μέλη της Επιτροπής Υγείας, σημειώνοντας ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε γραπτή βεβαίωση, ούτε δόθηκαν λύσεις σε όλα τα προβλήματα που εδώ και χρόνια αντιμετωπίζουν με την έλλειψη προσωπικού.

Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σήμερα από την απεργία ήταν σημαντικά, «γιατί το προσωπικό το οποίο απεργεί είναι ένα σημαντικό μέρος της καθημερινότητας του Νοσοκομείου», είπε σε δηλώσεις του ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Περιφέρειας Λεμεσού – Πάφου Χρίστος Νικολάου.

«Τα συγκεκριμένα τμήματα που απεργούσαν», συνέχισε, «εργάστηκαν με προσωπικό ασφαλείας ενώ κάποια καθυστέρηση παρατηρήθηκε στον προγραμματισμό των χειρουργείων καθώς μόνο ένα άτομο εργαζόταν για τον καθαρισμό τους».

Εδώ και 10 μέρες γίνεται συζήτηση για το θέμα

«Το θέμα έχει ξεκινήσει εδώ και 10 μέρες περίπου με μια επιστολή με 3 ή 4 θέματα τα οποία έχουμε δει, τα έχουμε κουβεντιάσει την περασμένη Παρασκευή και την περασμένη Δευτέρα με τους εκπροσώπους των συντεχνιών», είπε και πρόσθεσε πως ένα από τα βασικά αιτήματα είναι η αναπλήρωση κάποιου προσωπικού για να μπορέσουν να πάρουν τις άδειες τους

Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι οι ανάγκες σε προσωπικό στο Τμήμα καθαριότητας φτάνει τα 19 άτομα, ο κ. Νικολάου είπε πως «τουλάχιστον για τις άδειες του καλοκαιριού οι τέσσερις νέες προσλήψεις θα είναι αρκετές».

Παράλληλα, υπέδειξε πως, ενώ η παρουσία της Επιτροπής Υγείας της Βουλής ήταν μια καλή ευκαιρία να αναδειχθούν σε γενικότερο πλαίσιο τα διάφορα προβλήματα του Νοσοκομείου, λόγω της απεργίας, η συζήτηση με τα μέλη της Επιτροπής εστιάστηκε στα προβλήματα της έλλειψης προσωπικού σε συγκεκριμένα τμήματα.

«Αυτήν την ημέρα την οποίαν θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε για να επικεντρωθούμε στα πραγματικά προβλήματα του Νοσοκομείου, έχει φτάσει να αναλωθεί σε σημαντικά μεν προβλήματα που έχουν να κάνουν με το προσωπικό», είπε και πρόσθεσε «είναι όμως θέματα που μπορούμε να επιληφθούμε και μπορούμε να λύσουμε».

Όμως σήμερα, συνέχισε,  θεωρώ ότι θα ήταν μια μέρα για όλο το Νοσοκομείο της Λεμεσού, για όλο το προσωπικό, το οποίο με την εδώ παρουσία της Επιτροπής Υγείας, θα μπορούσαμε να κερδίσουμε πολλά περισσότερα.

Την ίδια ώρα, ο Χρίστος Νικολάου υπογράμμισε πως δεν θέλει να αδικήσει κανέναν και πως «εμείς είμαστε εδώ μόνο έξι μήνες, δεν είμαστε η παλιά κατάσταση πραγμάτων, προσπαθούμε να αλλάξουμε και να βελτιωθούμε».

«Έχουμε όμως και μικρά θέματα όσον αφορά την ευελιξία που έχουμε και θεωρώ ότι σιγά σιγά, αυτό που ονομάζεται ευελιξία θα έρθει και θα μπορέσουμε να λύσουμε πολύ περισσότερα», συμπλήρωσε.

Νωρίτερα έγιναν δηλώσεις από τους απεργούς, οι οποίοι εξέφρασαν τη απόγνωση τους για την έλλειψη προσωπικού και τον φόρτο εργασίας που επωμίζονται ένεκα της υποστελέχωσης, πρόβλημα που ταλανίζει για χρόνια τους εργαζόμενους του δημόσιου νοσηλευτηρίου της Λεμεσού.

Απίστευτη ιστορία με ανταλλαγή μωρών στην Κύπρο: «40 μέρες κρατούσα στα χέρια μου ένα ξένο μωρό»

Σοκ προκαλεί η υπόθεση ανταλλαγής μωρών στη Λάρνακα, η οποία θα μπορούσε να θυμίζει σενάριο ταινίας.

Η Κάτια Xαραλάμπους από τη Λάρνακα επέστρεψε στο σπίτι της στις 20 Νοεμβρίου του 2009 έχοντας στην αγκαλιά της τον μονάκριβο γιο της.

Λίγες μέρες αργότερα, μια ματιά στα έγγραφα που της δόθηκαν κατά το εξιτήριο από το Μακάρειο Νοσοκομείο έγινε η αρχή για μια μεγάλη περιπέτεια.

Η νέα μαμά έπειτα από έρευνά της διαπίστωσε ότι το παιδί που κρατούσε στα χέρια της δεν ήταν το βιολογικό της!

Εκείνη και ο πατέρας του παιδιού έκαναν αιματολογικές εξετάσεις, οι οποίες έδειξαν ότι και των δύο οι ομάδες αίματος δεν ήταν συμβατές με του παιδιού που κρατούσαν στα χέρια τους.

«40 μέρες ατέλειωτες»: Με αυτές τις λέξεις, η Κάτια Χαραλάμπους περιγράφει στο AlphaNewsLive την συγκλονιστική ιστορία που οδηγήθηκε μέχρι τις δικαστικές αίθουσες. Οι μέρες εκείνες, όπως είπε, θα είναι πάντα μια ανοικτή πληγή. Η στιγμή της υποψίας, η επιβεβαίωση του DNA, η αξέχαστη στιγμή του αποχωρισμού και της ανταλλαγής των βρεφών με την άλλη οικογένεια συνθέτουν το δράμα που βίωσε.

Η Κάτια Χαραλάμπους δηλώνει πως κανένα ποσό δεν θα φέρει πίσω τις 40 μέρες που έχασε από το παιδί της και χαρακτήρισε τη στιγμή του αποχωρισμού και της ανταλλαγής των βρεφών ως μια ψυχοφθόρα διαδικασία.

«Οταν έφερα στον κόσμο το παιδί μου»

13 Νοεμβρίου του 2009. Η Κάτια Χαραλάμπους έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί, το γιο της στο Μακάρειο Νοσοκομείο. Λόγω της καισαρικής επέμβασης κατέστη δυνατό να δει το μωρό της για πέντε λεπτά στη θερμοκοιτίδα και έπειτα επέστρεψε στο δωμάτιό της.

«Λόγω του διαβήτη μου, ήταν πιο ασφαλές για το μωρό να γεννηθεί στο Μακάρειο Νοσοκομείο με καισάρικη. Όταν γεννήθηκε ο γιος μου, τον είχα δει. Την επόμενη μέρα το μωρό βρισκόταν σε θερμοκοιτίδα λόγω ίκτερου, πήγα απλά για πέντε λεπτά, κοιμόταν και μετά λόγω της κατάστασής μου, της καισαρικής, πήγα πίσω στο δωμάτιό μου. Την επόμενη μέρα που είχα πάει να δω το μωρό, είδα ότι υπήρχε μια διαφορά συγκριτικά με την προηγούμενη μέρα αλλά δεν υποψιάστηκα κάτι γιατί τα μωρά μοιάζουν μεταξύ τους όταν γεννηθούν, δεν υπήρχε κάποιο σημάδι ή ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά, θεώρησα ότι το μωρό ξεφούσκωσε, έφυγαν οι κοκκινίλες και έβλεπα μετά για μια βδομάδα το ίδιο μωρό που νοσηλευόμασταν στο Μακάρειο».

Τα στοιχεία που «έδειξαν» το λάθος

Παίρνοντας εξιτήριο, πήρε στα χέρια της και κάποια έγγραφα σχετικά με τη νοσηλεία του βρέφους. Λίγες μέρες μετά και εντελώς τυχαία, μια ματιά στα έγγραφα ήταν η αρχή για να αρχίσει για την οικογένεια η μεγάλη περιπέτεια.

«Μετά από 15 μέρες έπιασα να διαβάσω τι έγραφαν. Έγραφε πότε γεννήθηκε, το βάρος του κτλ και μέσα στις γενικές πληροφορίες είχε και την ομάδα αίματος που έγραφε ότι ήταν Α+. Εγώ γνώριζα ότι η δική μου ομάδα αίματος είναι 0+, του συζύγου μου Β+ και επειδή εργάζομαι σε παιδίατρο και εγώ κάποιες γνώσεις ήξερα ότι είναι αδύνατον να ήταν Α+. Παραξενεύτηκα και υπέθεσα ότι ήταν λάθος γιατί τα έγγραφα ήταν χειρόγραφα. Τηλεφώνησα στο Μακάρειο, μήπως και έγραψαν λάθος την ομάδα αίματος όμως επέμεναν ότι η ομάδα αίματος ήταν αυτή. Τηλεφώνησα στο παιδίατρο και του είπα αν γίνεται εγώ να έχω ομάδα αίματος Ο, ο σύζυγος Β, και το μωρό Α και μου είπε “Οχι αδύνατον”.Ένας από τους τρεις είναι λάθος. Ήμασταν όμως σίγουροι για τις δικές μας ομάδες αίματος γιατί κάναμε πολλές φορές ιατρικές εξετάσεις, υποθέσαμε ότι ήταν του μωρού το λάθος και το πήγαμε σε εξωτερικό χημείο στη Λάρνακα, κάναμε αναλύσεις αίματος και όντως ήταν Α+ όπως μας είπαν από το Μακάρειο. Ο χημικός μας είχε πει, επιστημονικά, “αδύνατον να είναι μωρό σας από τη στιγμή που οι ομάδες αίματος δεν είναι συμβατές».

«Μίλησε» το DNA

Η οικογένεια έψαξε απαντήσεις στο Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής και τις οποίες και έλαβε στις 17/12/2009.

«Ενημερώσαμε το Μακάρειο τι συμβαίνει και ξεκίνησαν έρευνα και οι ίδιοι για να δουν τι συμβαίνει. Κάναμε την εξέταση DNA, περιμέναμε 3 με 4 μέρες γιατί είχαν εντολή από το Μακάρειο Νοκοσομείο να προχωρήσουν άμεσα, και μας ειδοποιούν ότι το μωρό που κρατάμε δεν είναι δικό μας».

«Δεν ήθελα να το πιστέψω»

Όταν επιβεβαιώθηκε το σφάλμα, τότε κλήθηκε και η άλλη οικογένεια που κρατούσε εν αγνοία της το παιδί της Κάτιας, ώστε τα μέλη της να υποβληθούν στις απαραίτητες αιματολογικές εξετάσεις.

«Μια κατάσταση που δεν μπορείς να περιγράψεις. Από τη μια περίμενα ότι η απάντηση θα ήταν αυτή αλλά από την άλλη δεν ήθελα να το πιστέψω ότι έγινε αυτό που έγινε – ότι μας έδωσαν λάθος μωρό και το μωρό μας δεν ήξερα που ήταν, ποιος το είχε και σε τι κατάσταση. Δεν μπορώ να το περιγράψω με λόγια, αυτό που νιώσαμε μόνο εγώ και η άλλη μητέρα μπορεί να καταλάβει, κανείς άλλος. Ευτυχώς, όταν πήγαμε στο Μακάρειο και τους είπαμε επίσημα αυτά είναι τα αποτελέσματα το Μακάρειο είχε ήδη εντοπίσει το λάθος και είχαν ήδη υποψίες σε ποια οικογένεια είχε δοθεί. Ειδοποίησαν την άλλη οικογένεια τους είπαν ότι κάποιο λάθος έγινε με την ομάδα αίματος, τους έφεραν πίσω, έκαναν την ανάλυση και στο άλλο το μωρό».

Πως έγινε το λάθος…

Όπως μας περιγράφει η Κάτια Χαραλάμπους, το σφάλμα φαίνεται να έγινε όταν λήφθηκε αίμα από το ίδιο μωρό.

«Το λάθος που έγινε ήταν ότι όταν νοσηλεύονταν και τα δυο τα μωρά έπιασαν αίμα δυο φορές από το ίδιο το μωρό που ήταν Α+, ενώ ο γιος μου είναι Ο+. Το άλλο το μωρό είναι Α+, δεν ξέρω ακόμα ποιου είναι το λάθος. Από ότι ξέρω, έβγαλαν τα μωρά από τις θερμοκοιτίδες, τα πήγαν για ανάλυση αίματος και στην επιστροφή τους έβαλαν τα βραχιολάκια αντίθετα. Τι να πω… Στη συνέχεια όταν κατάλαβαν το λάθος έστειλαν την άλλη οικογένεια για DNA μαζί με το μωρό και τα αποτελέσματα ταίριαζαν με το μωρό που κρατούσαμε εμείς, και τα αποτελέσματα του μωρού που κρατούσαν αυτοί με τα δικά μας γονίδια. Έτσι λύθηκε το θέμα. Ώσπου να αρχίσει η διαδικασία, να γίνουν οι αναλύσεις, να διαπιστώσουμε ότι όντως το μωρό που κρατούσαν ήταν το δικό μας και αυτό που είχαμε ήταν το δικό τους, μας πήρε 40 ακριβώς».

«Βρισκόμουν σε άθλια κατάσταση»

Το σοκ για την Κάτια Χαραλάμπους ήταν μεγάλο. Όπως μας είπε, είχε συνδεθεί πολύ με το παιδί που κρατούσε στα χέρια της.

«Είχαμε συνδεθεί με τα μωρά, ήταν και για τις δυο οικογένειες τα πρώτα. Εγώ μέχρι και τη τελευταία στιγμή δεν ήθελα να πιστέψω ότι συνέβαινε αυτό. Όταν βγήκαν τα αποτελέσματα και είδαμε ότι δεν ήταν δικό μας ο Διευθυντής του Μακαρείου μας ζήτησε να αφήσουμε εκεί το μωρό μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα και για το άλλο παιδί αλλά σε καμιά περίπτωση δεν το έκανα παρά την άθλια κατάσταση που βρισκόμουν τότε, το κράτησα το παιδί με όσες δυνάμεις παρά το γεγονός ότι σκεφτόμουν συνέχεια που είναι το δικό μου μωρό, και αν είναι καλά, σε ποια χέρια είναι».

«Μου έλειπε και το άλλο μωρό»

Στις 22 Δεκεμβρίου του 2019 οι δυο οικογένειες ήρθαν αντιμέτωπες με τον μεγάλο εφιάλτη. Ήταν η στιγμή της συνάντησης των δυο οιικογενειών για την ανταλλαγή των βρεφών.

«Πέρασαν μήνες μετά για να μπορέσω να θυμηθώ πράγματα, είχα κενά μνήμης, ήταν τόσο το σοκ που δεν μπορούσα να σκεφτώ σωστά, δεν περιγράφεται, τα συναισθήματα ήταν απαίσια και πόσο μάλλον τη στιγμή που έπρεπε να αποχωριστούμε τα μωρά που κρατούσαμε. Αφού είχαμε έρθει σπίτι, έπιασα το γιο μου και πάλι δεν ένιωθα ικανοποίηση δεν ένιωθα χαρούμενη γιατί μου έλειπε και το άλλο το μωρό. Συνεχώς μιλούσα με την άλλη κοπέλα, λέγαμε η μια στην άλλη τις συνήθειές τους και πήρε πολύ καιρό να έρθουν τα πράγματα στη θέση τους. Ήταν πολύ ψυχοφθόρο.

Οι δυο οικογένειες, που βίωσαν την απίστευτη αυτή περιπέτεια, διατηρούν μέχρι σήμερα άριστες σχέσεις. Άλλωστε η Κάτια Χαραλάμπους, δηλώνει πως νιώθει τυχερή που το παιδί της για 40 μέρες βρισκόταν στα δικά τους χέρια.

«Πάντα θα έχουμε άριστες σχέσεις, είμαι ευγνώμων που ο γιος μου για καλή του τύχη ήταν σε καλά χέρια σε μια υπέροχη οικογένεια, Ευτυχώς γιατί θα μπορούσε να ήταν όπουδήποτε. Θα μπορούσε να ήταν εξωτερικό και να τον ψάχνω μέχρι σήμερα».

Κανένα ποσό δεν θα φέρει πίσω τις 40 μέρες

Ο κύκλος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά στο δικαστήριο στις 2 Ιουλίου. Η οικογένεια από τη Λάρνακα θα λάβει αποζημίωση ύψους 27 χιλιάδων ευρώ, πλέον δικηγορικά έξοδα. «Μηδαμινό» χαρακτηρίζει η κα. Χαραλάμπους το ποσό, εάν σκεφτεί κανείς ότι δεν έζησε τις πρώτες 40 μέρες του παιδιού της.

«Νιώθω ανακούφιση γιατί πήρε σχεδόν 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί, έκλεισε επιτέλους αυτό το κεφάλαιο αν και για μας πάντα θα είναι μια μεγάλη πληγή κάτι που δεν θα ξεχάσουμε, πάντα θα μας ενοχλεί μόνο και μόνο ότι έχασα τις πρώτες 40 μέρες του μωρού μου, θα μπορούσε να ήταν και χειρότερα τα πράγματα, θα μπορούσε μέχρι και σήμερα να μην το παίρναμε είδηση. Αν τυχαία οι ομάδες αίματος ήταν συμβατές δεν θα μπαίναμε σε αυτή τη διαδικασία. Ευτυχώς δεν ήταν και είδα εκείνα τα χαρτιά και κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Για μας όσον αφορά τα ποσά είναι μηδαμινά για αυτό που έγινε αλλά εντάξει αλλά ότι ποσό και αν είναι είναι 40 μέρες του γιου μου, κανένα ποσό δεν μπορεί να μου τις φέρει πίσω. 40 μέρες ατέλειωτες, δηλαδή είχα πάει στο Μακάρειο για να είναι ασφαλές το μωρό και πήγα με άλλη έγνοια και εξελίχθηκαν όλα καλά όσον αφορά αυτό και παρουσιάστηκε κάτι άλλο που δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ».

Το λάθος έγινε…

Παρά το πρωτοφανές σφάλμα, η Κάτια Χαραλάμπους θυμάται πως τότε το Μακάρειο Νοσοκομείο διαχειρίστηκε άμεσα το θέμα.

«Μόλις πήγα και τους είπα ότι πιθανόν να μας δώσανε λάθος μωρό, ο Διευθυντής μας είπε “Δεν αποκλείω τίποτε και θα το ερευνήσουμε”. Και έτσι έκαναν. Δηλαδή δεν μου είπε δεν κάνουμε λάθη, αλλά προχώρησαν οι έρευνες, εντόπισαν το μωρό πριν καν έχουμε εμείς τις απαντήσεις του DNA. Aλλά το λάθος.. είχε γίνει».

Δείτε στο video ολόκληρη την απίστευτη ιστορία

με πληροφορίες από το hallocy.com

Απαράδεκτο: Σχολικά ιατρεία έγινα γραφεία και αποθήκες – Τι απαντά το Υπουργείο

Έκθετο αφήνει το Υπουργείο Παιδείας το θέμα που ανέκυψε τις τελευταίες ώρες με τα σχολικά ιατρεία, πολλά εκ των οποίων δεν λειτουργούν.

Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υγείας, κ. Ιωάννου, σε επιστολή του προς τη Βουλή τα περισσότερα σχολικά ιατρεία είναι ακατάλληλα ενώ μερικά έχουν μετατραπεί σε αποθήκες και γραφεία.

Τι αναφέρει η επιστολή

Ο κ. Ιωάννου γράφει στην επιστολή του ότι από το σύνολο των 358 δημόσιων σχολείων μόνο τα 143 διαθέτουν κατάλληλο ιατρείο, δηλαδή φέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, διαθέτουν αίθουσα αναμονής, εξεταστικό χώρο, καθώς και βοηθητικούς χώρους.

Την σχετική επιστολή απέστειλε το Υπουργείο Υγείας στις 20 Ιουνίου, όπου, μεταξύ άλλων, σημειώνει πως σε μερικά σχολεία άλλαξε αυθαίρετα η χρήση των ιατρείων και έχουν μετατραπεί σε ακατάλληλους χώρους ενώ άλλα έχουν καταργηθεί εντελώς.

Πόσα σχολεία διαθέτουν ιατρεία στην Κύπρο

Όπως προκύπτει μέσα από την απάντηση του Υπουργού Υγείας Κωνσταντίνου Ιωάννου στην ερώτηση του Βουλευτή των Οικολόγων Γιώργου Περδίκη, μόνο 143 από τα 458 δημόσια σχολεία, διαθέτουν κατάλληλο ιατρείο. Όλα τα υπόλοιπα είτε δεν τηρούν τις προδιαγραφές, είτε το μετέτρεψαν σε αποθήκη ή κάτι άλλο, είτε δεν έχουν καν χώρο για ιατρείο.

Αναλυτικά τα στοιχεία

Η κατάσταση των ιατρείων των 458 δημόσιων σχολείων είναι η εξής:

  • 59 σχολεία δεν έχουν ιατρείο
  • 63 σχολεία έχουν ακατάλληλο ιατρείο
  • 61 σχολεία έχουν καταληφθεί ή μοιράζονται με άλλους
  • 132 σχολεία δεν τηρούν τις προδιαγραφές
  • 143 σχολεία έχουν κατάλληλο ιατρείο

Η απάντηση του Υπουργείου

Σχετική απάντηση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού στην οποία αναφέρει ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η υγεία των μαθητών και ότι από τη νέα σχολική χρονιά η ανέγερση σχολικών ιατρείων έχει ενταχθεί στο νέο κτηριολογικό πρόγραμμα του ΥΠΠ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου

Αναφορικά με δημοσιεύματα σχετικά με την κατάσταση των ιατρείων σε σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) ενημερώνει πως βρίσκεται σε συνεχή επαφή και επικοινωνία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας.

Πρώτη μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού είναι η διασφάλιση της υγείας των μαθητών/μαθητριών των σχολείων και προς αυτή τη κατεύθυνση γίνονται συγκεκριμένες ενέργειες.

Στο νέο κτηριολογικό πρόγραμμα του ΥΠΠ προνοείται η ανέγερση στις σχολικές μονάδες ιατρείων πλήρως εξοπλισμένων και στη βάση συγκεκριμένων προδιαγραφών, ενώ στην πλειοψηφία των υφιστάμενων σχολικών ιατρείων πληρούνται οι προδιαγραφές που έχουν τεθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου.

Στα σχολεία όπου δεν υπάρχει αίθουσα ιατρείου γίνονται ενέργειες για εξασφάλιση χώρου για ιατρείο, ενώ στις περιπτώσεις όπου το ιατρείο δεν είναι κατάλληλο ως έχει ή ο εξοπλισμός δεν είναι ο ενδεδειγμένος, καταβάλλονται προσπάθειες για να καλυφθούν οι όποιες αδυναμίες σε συνεργασία με τις κατά τόπους Σχολικές Εφορείες.

Σε περιπτώσεις υφιστάμενων σχολικών κτηρίων οι τεχνικές προδιαγραφές των σχολικών ιατρείων προσαρμόζονται ανάλογα με το κτήριο στον καλύτερο δυνατό βαθμό με βελτιωτικές τροποποιήσεις.

Η υγεία των μαθητών/μαθητριών αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για το ΥΠΠ και οι ενέργειες για βελτίωση των σχολικών ιατρείων συνεχίζονται ενόψει της
έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς

Ινστιτούτο Έρευνας Καρκίνου Κύπρου: Ξεκινά η λειτουργία του – Έγινε η πρώτη συνεδρίαση

Πραγματοποιήθηκε  τη Δευτέρα 1η Ιουλίου 2019, στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, η 1η Συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Έρευνας Καρκίνου Κύπρου, η οποία σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας του Ινστιτούτου Έρευνας Καρκίνου Κύπρου (The Cyprus Cancer Research Institute – CCRI).

Το νεοιδρυθέν μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο, αποτελεί κοινοπραξία του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Καραϊσκάκειου Ιδρύματος και του Ογκολογικού Κέντρου Τράπεζας Κύπρου, με τη συμμετοχή του Ιδρύματος «Καίτης και Γιώργου Δαυίδ», το οποίο έχει προβεί σε δωρεά για την ανέγερση του κτιρίου το οποίο θα στεγάσει το Ινστιτούτο.

Το Ινστιτούτο στοχεύει να καταστεί ένα κορυφαίο Κέντρο Έρευνας Καρκίνου, δημιουργώντας γέφυρες επικοινωνίας και  ανταλλαγής γνώσεων με άλλα Κέντρα στο εξωτερικό και στην Κύπρο, προσφέροντας παράλληλα ευκαιρίες κατάρτισης και εξειδίκευσης σε νέους επιστήμονες. Το Ινστιτούτο στοχεύει περαιτέρω να δημιουργήσει ένα εθνικό δίκτυο Ερευνητικής Αριστείας σε θέματα καρκίνου, αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό την Κύπρο ως κέντρο έρευνας για τον καρκίνο και θεραπείας των ασθενών, καθώς και σε εκκολαπτήριο νέων επιστημόνων.

Βασικότεροι στόχοι του Ινστιτούτου είναι

  • Η προώθηση της επιστημονικής και τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας στο χώρο της ογκολογίας.
  • Η δημιουργία ενός σύγχρονου ερευνητικού κέντρου για την εκπόνηση υψηλού επιπέδου πρωτοποριακής έρευνας στον ευρύτερο τομέα της ογκολογίας.
  • Η προσέλκυση και προώθηση της συμμετοχής νέων επιστημόνων στη διεξαγωγή βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας στον ευρύτερο τομέα της ογκολογίας.
  • Η προώθηση της επιστημονικής, ερευνητικής και ακαδημαϊκής συνεργασίας ανάμεσα σε κλινικούς, ακαδημαϊκούς και άλλους ερευνητικούς φορείς από την Κύπρο και το εξωτερικό.
  • Η στήριξη και εποπτεία νέων επιστημόνων μεταδιδακτορικού επιπέδου για τη διεξαγωγή βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας  στους σχετικούς τομείς.
  • Η συνεργασία με ιατρικά ιδρύματα και οργανισμούς για τη διεξαγωγή κλινικής έρευνας και τη μεταφορά και εφαρμογή νέας επιστημονικής γνώσης και βέλτιστων πρακτικών στον κλινικό χώρο.

Το κτίριο το οποίο θα στεγάσει το Ινστιτούτο, συνολικού εμβαδού 3.111 τετραγωνικών μέτρων,  θα φέρει το όνομα «Κτίριο Νίκολα Δαυίδ-Pinedo», εις μνήμην της κόρης των δωρητών και θα ανεγερθεί στο νότιο τμήμα της Πανεπιστημιούπολης και θα αποτελέσει την Α’ Φάση της κτιριακής υποδομής του Ινστιτούτου.

Robotex: Ρομποτικές μάχες, επιδείξεις και πολλά βραβεία στο μεγαλύτερο φεστιβάλ ρομποτικής της Κύπρου

Με τεράστια επιτυχία πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο φεστιβάλ ρομποτικής Robotex με περισσότερους από χίλιους συμμετέχοντες το Σαββατοκυρίακο 29-30 Ιουνίου στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Ο Παγκύπριος διαγωνισμός ρομποτικής Robotex διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά από το Cyprus Computer Society με συνδιοργανωτές το Πανεπιστήμιο Κύπρου και τον Οργανισμό Νεολαίας.

Το Robotex Cyprus εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τον Ψηφιακό Πρωταθλητή, στηρίζεται από τη Cyta ως Στρατηγικό Συνεργάτη, την Τράπεζα Κύπρου ως Youth Supporter και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ως Educational Innovation Leader.

Η διοργάνωση τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κου Νίκου Αναστασιάδη, ο οποίος εκπροσωπήθηκε από τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Δρ. Κυπριανό Λούη και κήρυξε την έναρξη της διοργάνωσης. Την εκδήλωση χαιρέτισαν μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΝΕΚ κος Παναγιώτης Σεντώνας και ο Επικεφαλής Επιστήμονας της Κύπρου κος Κυριάκος Κόκκινος.

Ρομποτικές μάχες – Επιδείξεις – Βραβεία

1022 διαγωνιζόμενοι, μαθητές, φοιτητές και ενήλικες έλαβαν μέρος σε πρωτοποριακές προκλήσεις όπως το ράλλυ, η μονομαχία μεταξύ ρομπότ γνωστή ως σούμο και η έξοδος ρομπότ από λαβύρινθο. Το 2ήμερο φεστιβάλ Robotex επισκέφτηκαν χιλιάδες άτομα που επιδίωξαν να γνωρίσουν από κοντά τις ευκαιρίες που προσφέρει η ρομποτική τεχνολογία.

Εκτός από τις εντυπωσιακές ρομποτικές μάχες το κοινό παρακολούθησε επιδείξεις από μη επανδρωμένα ιπτάμενα αντικείμενα (drones) και επισκέφτηκε τις εκθέσεις ρομποτικών κατασκευών όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τα ανθρωποειδή ρομπότ NAO και Nicky.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παραδόθηκε το ρομπότ δώρο στη νικήτρια του Robotex διαγωνισμού που διεξήγαγε η Cyta πριν την διοργάνωση. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε η κλήρωση μεταξύ όλων των παρευρισκομένων για 10 ρομπότ Engino που δώρισε η εταιρία Engino σε αντίστοιχο διαγωνισμό. Επίσης οι διοργανωτές κλήρωσαν δώρα τεχνολογίας για τους διαγωνιζόμενους του Robotex.

Για τη διοργάνωση του Robotex εργάστηκαν πέραν των 100 εθελοντών που αποτελούν την Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή και εκπροσωπούν όλα τα Πανεπιστήμια καθώς και οργανισμούς που στηρίζουν το Robotex.

Η μεγάλη επιτυχία οφείλεται επίσης και στους χορηγούς της διοργάνωσης: Χρυσοί χορηγοί: Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας και RISE. Αργυροί  χορηγοί: IET, Εngino και Eλληνικά Πετρέλαια Κύπρου (ΕΚΟ). Χάλκινοι χορηγοί: ECDL, ETEK, Novatex Solutions, Supernova και Zebra Consultants.

Η τελετή βράβευσης των νικητών του Robotex Cyprus 2019 θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο  ενώ οι νικητές θα ταξιδέψουν στην Εσθονία για το Robotex International που θα γίνει το Νοέμβριο 2019.

Αδιανόητο: Πολίτες καταχράζονται τις ράμπες πρόσβασης ΑμεΑ στις παραλίες

Ένα πολύ θετικό βήμα έχει ξεκινήσει από πέρυσι σε συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου και στόχο έχει να βοηθήσει τους συνανθρώπους μας, οι οποίοι δεν είχαν εύκολη πρόσβαση στις παραλίες.

Οι συσκευές seatrack, όπως λέγονται οι ράμπες ΑμεΑ στις παραλίες, βρίσκονται σε συγκεκριμένες παραλίες του νησιού στο πλαίσιο του σχεδίου «Interreg Ελλάδα – Κύπρος», για αναβάθμιση της προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρίες (ΑμεΑ).

Οι συσκευές seatrack χρησιμοποιούνται για παιχνίδι

Ωστόσο, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου (ΟΠΑΚ), Δημήτρης Λαμπριανίδης, «υπάρχουν σημεία που βλέπουμε κόσμο να χρησιμοποιεί αυτές τις συσκευές είτε για να παίζει, είτε για να μπαίνει στη θάλασσα περπατώντας πάνω στον διάδρομο, είτε για να πηγαίνει στο νερό για να καθαρίσει τα πόδια του από την άμμο». 

Ο κ. Λαμπριανίδης μιλώντας στο ant1.com.cy, αναφέρει πως υπάρχει κόσμος που χρησιμοποιεί τα seatrack για οτιδήποτε άλλο παρά για τον λόγο που έχει σχεδιαστεί και πως «δυστυχώς δεν αντιλαμβάνονται ότι με το να ανεβαίνει αρκετός κόσμος πάνω μετακινεί τις ράγες που υπάρχουν». Εξηγεί δε, ότι οι ράγες αυτές είναι στερεωμένες μέσα στην άμμο και μπορούν να αντέξουν συγκεκριμένο βάρος.

«Δυστυχώς», συνεχίζει, «βλέπουμε γονιούς να αφήνουν τα παιδιά τους να παίζουν πάνω στο seatrack. Μακάρι να μπορούσε να ήταν παιχνίδι αλλά δυστυχώς δεν είναι και όσο περισσότερος κόσμος βρίσκεται πάνω του, αυτό τόσο μετακινείται και χαλά».

Μπαμπάς τερματίζει σε μαραθώνιο αγκαλιά με το μωρό του που έχει σύνδρομο Down – Συγκινητικές εικόνες

Στον μαραθώνιο της Νέας Υόρκης συμμετείχε πατέρας ο οποίος τερμάτισε κρατώντας στα χέρια του τον 7 μηνών γιο του!

Το συγκινητικό της υπόθεσης, όμως, δεν είναι μόνον αυτό, αφού ο μπαμπάς, Robby Ketchell, έτρεξε αγκαλιά με το παιδί του το οποίο πάσχει από σύνδρομο Down.

Την όμορφη στιγμή κατέγραψε η Elizabeth Griffin, η οποία βρέθηκε στο σημείο περιμένοντας τον τερματισμό ενός φίλου της και παρατήρησε έναν άντρα να τρέχει αγκαλιά με ένα μωρό!

«Δεν είμαι βέβαιη αν τον παρατήρησαν πολλοί άνθρωποι επειδή το μωρό κοιμόταν, αλλά δεν έχω δει ποτέ ξανά κάτι τέτοιο», ανέφερε η Griffin σε δηλώσεις της στη News 4 New York. «Ο πατέρας φίλησε το κεφάλι του μωρού του και συνέχισε να τρέχει», συμπλήρωσε.

Μάλιστα, λίγο πριν τη γραμμή τερματισμού τον πατέρα περίμενε η σύζυγός του και το ζευγάρι τερμάτισε μαζί με τον γιο του!

Ο στόχος του μπαμπά και η βοήθεια στην έρευνα

Ο Robby Ketchell είναι μαραθωνοδρόμος και αποφάσισε να τρέξει στον μαραθώνιο της Νέας Υόρκης για να βοηθήσει την έρευνα για το σύνδρομο Down και συγκεκριμένα την εταιρεία, LuMind Research, η οποία έχει ταχθεί σε αυτήν.

Τερματίζοντας στον μαραθώνιο συγκέντρωνε 3.210 δολάρια, τα οποία και παραχώρησε στην εταιρεία.

Μέχρι στιγμής, μάλιστα, ο νεαρός πατέρας έχει συγκεντρώσει το σεβαστό ποστό των 11.000 δολαρίων, ξεπερνώντας κατά πολύ τον αρχικό στόχο των 3,000.

Δείτε φωτογραφίες του μπαμπά και του γιου

Προσοχή στις πισίνες: Αυτό είναι το επικίνδυνο παράσιτο που μεταδίδεται ακόμα και στο χλώριο

Ένας είναι ο δρόμος όταν οι θερμοκρασίες κορυφώνουν και οδηγεί είτε στην θάλασσα είτε στην πισίνα. Ωστόσο το Αμερικανικό Κέντρο για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών προειδοποιεί: Στις δημόσιες πισίνες εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα ένα «κρυφό» παράσιτο, το οποίο μπορεί να επιβιώσει στο νερό για μέρες.

Ο λόγος για το «κρυπτοσπορίδιο», το οποίο διασπείρεται στο νερό από κόπρανα και μεταδίδεται όταν κατά λάθος κάποιος το καταπιεί (ναι ακούγεται αηδιαστικό, αλλά τα περισσότερα παιδιά πίνουν άθελά τους συνέχεια το νερό της πισίνας).

Μάθετε περισσότερο για το κρυπτοσπορίδιο εδώ.

Σύμφωνα, λοιπόν, με το ΚΕΠΑ (Κέντρο για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών), όσοι έρθουν σε επαφή με το παράσιτο, μπορεί να υποφέρουν από «ακατάσχετη, υδαρή διάρροια» για περισσότερες από τρεις εβδομάδες και τα συμπτώματα μπορεί να οδηγήσουν σε απειλητικό για τη ζωή υποσιτισμό αλλά και ακόμα θάνατο σε ανοσοκατεσταλμένους ασθενείς. Ιδιαίτερα ευάλωτες είναι οι έγκυοι και τα μικρά παιδιά.

Το παράσιτο αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο το ΚΕΠΑ λέει ότι τελευταία παρατηρείται αύξηση στην εμφάνισή του, κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό.

Φυσικά, οι πισίνες δεν είναι το μόνο μέρος στο οποίο μπορεί να βρεθεί το εν λόγω παράσιτο: Οι επιστήμονες το έχουν ανακαλύψει και σε δείγματα νερού από λίμνες και πηγές, ενώ μπορεί να υπάρχει ακόμα και σε μη παστεριωμένο γάλα ή χυμό.

Μέχρι στιγμής στην Αμερική ένα μόνο άτομο έχει χάσει τη ζωή του από το παράσιτο αυτό, το οποίο, όμως, νόσησε ενδονοσοκομειακά και όχι σε κάποια πισίνα.

Και δεν προτείνει κανείς να κλείσουμε τα παιδιά μας μέσα στο σπίτι και να αποφύγουμε εντελώς τις πισίνες, ωστόσο το ΚΕΠΑ συνιστά στους γονείς να αποφεύγουν πισίνες που δεν πληρούν αυστηρούς κανόνες υγιεινής και οπωσδήποτε να μην αφήσουν τα παιδιά τους να ξαναμπούν είτε αν δουν σημάδια κοπράνων στην πισίνα ή αν τα ίδια τα παιδιά τους κάνουν «κακά» εκεί, ώστε να μη μολύνουν το νερό.

Γιατί μπορεί η χλωρίνη να είναι ιδανική στο να εξολοθρεύει όλα τα άλλα βλαβερά βακτήρια, αλλά δεν προστατεύει από όλα –και σίγουρα δεν μπορεί να εξολοθρεύσει το κρυπτοσπορίδιο, το οποίο μπορεί να επιβιώσει ακόμα και 7 ημέρες στο χλωριωμένο νερό της πισίνας.

Πηγή: mom.me

Νόσος των λεγεωνάριων: Όταν το κλιμαστικό… σε σκοτώνει

Η «νόσος των λεγεωνάριων» ή λεγεωνέλλωση είναι οξεία νόσος του αναπνευστικού συστήματος που οφείλεται σε λοίμωξη από βακτήρια του γένους λεγεωνέλλα ή λεγιονέλλα (Legionella). Περίπου το 90% όλων των λεγεωνελώσεων οφείλονται στο βακτήριο Legionella pneumophila (λεγεωνέλλα η πνευμονόφιλος).

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Κέντρου Ελέγχου Λοιμώξεων και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), η νόσος των λεγεωνάριων έχει θνησιμότητα  περίπου 5–10%, δηλαδή περίπου 5 με 10 άτομα από τα 100 που θα νοσήσουν, θα έχουν μοιραία κατάληξη.

Η ασθένεια δεν συσχετίζεται πλέον αποκλειστικά με τα κλιματιστικά ούτε με τα ταξίδια – και κατ’ επέκταση τα ξενοδοχειακά καταλύματα- που ενοχοποιήθηκαν ως εστίες των βακτήριων Legionella.

Η νόσος των λεγεωνάριων

Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται αύξηση στα άτομα που πλήττει η νόσος των Λεγεωνάριων – γνωστή και ως νόσος των κλιματιστικών και στη συνέχεια ως νόσος των ταξιδιωτών -, εξαιτίας της ραγδαίας εξάπλωσης των κλιματιστικών (air condition) σε κάθε κλειστό χώρο (σπίτι, γραφείο, αυτοκίνητο, καταστήματα, εστιατόρια κλπ). Η ελλιπής, ή κακή συντήρηση του κλιματιστικού, φέρνει συσσώρευση επικίνδυνων βακτηρίων στο εσωτερικό του, τα οποία μεταφέρονται στον αέρα που αναπνέει το άτομο.

Η L. pneumophila έχει βρεθεί μόνο σε υδάτινα συστήματα, όπως λίμνες, ποτάμια, δεξαμενές και συστήματα ύδρευσης και ψύξης μεγάλων κτιρίων, όπου ζει συμβιωτικά με την αμοιβάδα. Μπορεί να πολλαπλασιαστεί σε θερμοκρασίες ανάμεσα σε 20°C και 55°C, με ιδανική θερμοκρασία στους 35°C. Ευνοϊκοί παράγοντες για την ανάπτυξή της είναι η παρουσία σκουριάς ή φυκιών. Ο άνθρωπος προσβάλλεται μέσω εισπνοής ή εισρόφησης μικροσταγονιδίων ύδατος που περιέχουν τον μικροοργανισμό. Παράγοντες που διευκολύνουν την ανάπτυξη νόσου στον άνθρωπο είναι το κάπνισμα και η κατάχρηση αλκοόλ. Επίσης περισσότερο ευάλωτα είναι τα ανοσοκατασταλμένα άτομα και εκείνα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα των πνευμόνων. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι δεν μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Μπορεί να προσβάλλει οποιαδήποτε ηλικία.

Οταν μολύνει τον άνθρωπο, το βακτήριο μπαίνει μέσα στα μακροφάγα και τα επιθηλιακά κύτταρα του πνεύμονα και αναπαράγεται μέσα σ’ αυτά. Οι λεγεωνέλλες μεταδίδονται μέσω της εισπνοής ενός εναιωρήματος νερού ή/και χώματος το οποίο έχει επιμολυνθεί με βακτήρια. Πάντως η ανίχνευση του συγκεκριμένου βακτηριδίου κρίνεται από τους επιστήμονες εξαιρετικά δυσχερής, ενώ θεωρείται υπεύθυνο για ένα ποσοστό της τάξης του 10%-15% των πνευμονιών.

Μια ήπια μορφή της νόσου των λεγεωνάριων, γνωστή ως πυρετός Pontiac, μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα όπως πυρετό, ρίγη, πονοκέφαλο και μυϊκούς πόνους. Ωστόσο, ο πυρετός τύπου Pontiac δεν μολύνει τους πνεύμονες σας και τα συμπτώματα συνήθως εξαφανίζονται μέσα σε δύο έως πέντε ημέρες.

Τα ύποπτα συμπτώματα

Τα συμπτώματα της νόσου εκδηλώνονται συνήθως δύο έως δέκα μέρες μετά την έκθεση στο βακτήριο Λεγιονέλλα και είναι τα εξής:

  • πονοκέφαλος
  • μυϊκός πόνος
  • ρίγη
  • πυρετός 40°C ή και παραπάνω

Από τη δεύτερη ή τρίτη μέρα εκδηλώνεται επίσης:

  • βήχας (με βλέννα/αίμα ή χωρίς)
  • δύσπνοια
  • πόνος στο στήθος
  •  ναυτία, τάση προς έμετο, διάρροια
  • πνευματική σύγχυση

Ανάλογα δε με την έκταση της πνευμονίας αλλά και την συνύπαρξη ή όχι άλλων νοσημάτων, μπορεί να υπάρχει δύσπνοια ή και αναπνευστική ανεπάρκεια.

Θεραπεία

Η νόσος των λεγεωναρίων αποτελεί το 1-8% των πνευμονιών . Σε περίπτωση έγκαιρης διάγνωσης, η πρόγνωση είναι άριστη. Η καθυστέρηση στην διάγνωση, η συνύπαρξη άλλων νοσημάτων, επιβαρυντικών παραγόντων (κάπνισμα, κατάχρηση αλκοόλ) ή η έκπτωση της άμυνας του οργανισμού (πχ. χρόνια λήψη κορτιζόνης, κλπ), καθιστούν δύσκολη την αντιμετώπιση της νόσου, είναιδυνατόν να επιμηκύνουν την νοσηλεία αλλά και τις επιπλοκές της νόσου και να αυξήσουν την θνησιμότητα η οποία μπορεί να φθάσει περίπου το 15%. Η διάρκεια της θεραπείας είναι περίπου 3 εβδομάδες.

Τα επικίνδυνα κλιματιστικά

Η ελλιπής ή κακή συντήρηση του κλιματιστικού, φέρνει συσσώρευση επικίνδυνων βακτηρίων στο εσωτερικό του, τα οποία μεταφέρονται στον αέρα που αναπνέει το άτομο.

«Τα κλιματιστικά μετατρέπονται σε τόπο συσσώρευσης παθογόνων μικροοργανισμών από την αναπνοή και τον ιδρώτα των ανθρώπων. Τα βακτηρίδια αυτά επαναπροωθούνται με το ίδιο σύστημα κλιματισμού στον αέρα των χωρών διαβίωσης ή εργασίας. Ο κίνδυνος προσβολής των ατόμων, με προβληματικό κυρίως ανοσοποιητικό σύστημα, είναι μεγάλος. Τα πλέον επικίνδυνα για την επώαση τέτοιου είδους μικροβίων είναι τα γυάλινα κτίρια, όπου δεν υπάρχει ο κατάλληλος εξαερισμός και τα πάντα εξαρτώνται από το σύστημα κλιματισμού» αναφέρει ο χημικός μηχανικός και περιβαλλοντολόγος κ. Δ. Παπαϊωάννου.

Πότε να επισκεφτείτε γιατρό

Εάν πιστεύετε ότι έχετε εκτεθεί στο βακτήριο Λεγιονέλλα επισκεφτείτε άμεσα τον γιατρό σας ή το πλησιέστερο νοσοκομείο. Η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία της νόσου, ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, επιταχύνει την ανάρρωση και αποτρέπει σοβαρές επιπλοκές, όπως η αναπνευστική ανεπάρκεια, το σηπτικό σοκ και η οξεία νεφρική ανεπάρκεια.

 

Σοκαριστικές εικόνες από το τροχαίο στα κατεχόμενα, που στοίχισε τη ζωή σε 15χρονο

Ένα πολύ δυσάρεστο γεγονός συνέβη χθες το βράδυ στην κατεχόμενη Αμμόχωστό με θύμα ένα 15χρονο παιδί.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του τ/κ Τύπου, δυστύχημα σημειώθηκε στις 22.00 το βράδυ της Τετάρτης, 3 Ιουλίου, στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Αμμοχώστου, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, το οποίο ανετράπη και έπεσε σε χωράφι.

Στο αυτοκίνητο επέβαιναν ένας 15χρονος και ένας 17χρονος, ο οποίος ήταν και ο οδηγός.

Ο 15χρονος Hasan Kusetogullari, τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε άμεσα στο πλησιέστερο νοσοκομείο, στην πορεία, όμως, το άτυχο παιδί άφησε την τελευταία του πνοή στο ασθενοφόρο.

Ο 17χρονος οδηγός, Hasan Sutlüceli, συνελήφθη από την λεγόμενη «αστυνομία», η οποία διερευνά τα αίτια του νέου δυστυχήματος.

Δείτε φωτογραφίες από το δυστύχημα

Ο 15χρονος που έχασε τη ζωή του