Έτοιμες κατά ένα μεγάλο ποσοστό είναι οι περιφράξεις στα σχολεία της Κυπρου σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας, με τους οργανωμένους γονείς να αντιδρούν και το θέμα της ΟΑΠ να παραμένει άλυτο…
«Σε ένα μεγάλο ποσοστό των σχολικών μονάδων παγκύπρια έχουν ήδη τοποθετηθεί περιφράξεις και απομένει ένα ποσοστό γύρω στο 3-5% για το οποίο γίνονται όλες οι διαδικασίες για ολοκλήρωση των έργων ως τον Σεπτέμβρη και αυτό είναι το στοίχημα», δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας, κος. Κώστας Χαμπιαούρης σε δηλώσεις του, έπειτα από επίσκεψη σε σχολείο του νησιού.
Ο Υπουργός επισκέφθηκε το πρωί το Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα, το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου και το Γυμνάσιο Αγίου Στυλιανού στο Στρόβολο και ενημερώθηκε για την διαδικασία εγκατάστασης περιφράξεων.
Στόχος να προλάβουμε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Σε δηλώσεις στο Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα, το οποίο φιλοξενεί γύρω στα 550 παιδιά, ο Υπουργός ανέφερε πως αποτελεί προτεραιότητα η ασφάλεια και υγεία μαθητών και όπως ήταν και η υπόσχεση, ως τέλος Αυγούστου πρέπει να έχουμε τελειώσει με τις περιφράξεις.
«Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο και ξεκινά περιοδεία σε παγκύπρια βάση για να δούμε που βρισκόμαστε, οφείλω να συγχαρώ τον πρόεδρο και μέλη της σχολικής εφορείας Στροβόλου γιατί έχουν 44 σχολεία, δημοτικά, νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και έχουν σχεδόν ολοκληρώσει το έργο με πανέμορφες περιφράξεις που δίνουν το αίσθημα της ασφάλειας χωρίς να περνάνε μηνύματα ότι τα σχολεία είναι φυλακές», ανέφερε.
Πρόσθεσε ότι σε παγκύπρια βάση όπως τον έχει ενημερώσει νωρίτερα ο Ντίνος Έλληνας, πρόεδρος της συντονιστικής των σχολικών εφορειών, «έχει ολοκληρωθεί γύρω στο 65-70% των σχολείων και ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες το άλλο 20-25% και μένει ένα 4-5% που είναι σε διαδικασία προκήρυξης προσφορών έχουμε κάποια προβλήματα εκεί και μιλάμε για σχολικές εφορείες σε απομακρυσμένες κοινότητες που θα τύχουν στήριξης από τις τεχνικές υπηρεσίες, το γραφείο ασφάλειας και υγείας του Υπουργείου αλλά και από την ίδια την συντονιστική επιτροπή σχολικών εφορειών».
Σε ερώτηση αν σε αυτές τις περιοχές θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και θα ολοκληρωθούν τα έργα ως την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο Υπουργός είπε ότι το στοίχημα είναι να προλάβουμε.
«Ευελπιστούμε αν όμως δεν προλάβουμε , ίσως να χρειαστεί να πάρουμε και κάποιο χρόνο από τον Σεπτέμβρη, αλλά σίγουρα ευελπιστώ ότι θα έχουν ολοκληρωθούν οι περιφράξεις γύρω στο 95-97% ως το τέλος Αυγούστου μετά την πληροφόρηση από τον κ. Έλληνα», είπε ο κ. Χαμπιαούρης.
Σε παρατήρηση ότι κάποια σχολεία επικαλούνται πρόβλημα με το κονδύλι που έχουν στην διάθεσή τους, ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι σε περίπτωση που το κονδύλι δεν είναι αρκετό, το Υπουργείο θα καλύψει τη διαφορά.
«Και το έχουμε κάνει, σε πάρα πολλές περιπτώσεις πήραμε αρκετές επιστολές, μας είπαν ότι βγήκαν προσφορές αλλά δεν είναι αρκετό το κονδύλι το αρχικό και έχουμε αυξήσει τα κονδύλια και έχουμε καλύψει όλο το κόστος», ανέφερε. «Άρα», «συνέχισε, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και το θέμα είναι αρμοδιότητα των σχολικών εφορειών».
Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα προβλήματα που υπάρχουν
Σε άλλη ερώτηση για το πως ξεκινά η σχολική χρονιά και αν υπάρχουν άλλα προβλήματα ή ελλείψεις, πέραν των έργων για τις περιφράξεις, ο Υπουργός είπε ότι έχει γίνει μελέτη και έχουν καταγραφεί οι εκκρεμότητες για να ξεκινήσει με τον πιο ομαλό τρόπο η σχολική χρονιά.
«Αύριο θα επισκεφτώ και την αποθήκη του Υπουργείου Παιδείας για να δω τι γίνεται και με τα βιβλία, η ώρα 11 θα είμαστε εκεί με τους συνεργάτες διότι όλα αυτά που έχουμε καταγράψει, τα παίρνουμε ένα-ένα και πάμε επιτόπου για να δούμε που βρισκόμαστε, δεν πάμε μόνο με τα λόγια, μπορεί κάποιος να πει ότι είμαστε καλά με τα βιβλία, δεν το αμφισβητούμε, αύριο θα πάω να τα δω, είμαστε καλά με τι ς περιφράξεις, σήμερα είμαστε εδώ, θα τα δούμε, τρέχουμε το κάθε τι για να είμαστε όσο πιο έτοιμοι γίνεται», ανέφερε.
Σίγουρα, συνέχισε, πάντοτε μπορεί να υπάρξουν την τελευταία στιγμή κάποια προβλήματα, αλλά αυτό είναι φυσιολογικό και ανθρώπινο και σε κάθε περίπτωση θα δίνονται άμεσες λύσεις σε όλα τα προβλήματα.
Ανέφερε, επίσης, ότι ολοκληρώθηκε και το θέμα της στελέχωσης συμπεριλαμβανομένων των συνοδών για παιδιά με αναπηρία. Πέρσι το θέμα είχε αχθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο σε τρεις διαφορετικές φάσεις, έως και Οκτώβρη-Νοέμβρη, για έγκριση 132 συνοδών.
«Αυτή τη στιγμή δώσαμε όλες τις θέσεις από τώρα, ζητήσαμε από τις επαρχιακές επιτροπές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης να μας δώσουν τις ανάγκες τους, τις έχουμε καταγράψει, βγήκαν στις 128 (θέσεις) , πήραμε στο Υπουργικό την απόφαση εδώ και 15 μέρες και έχουν βγει σε προκήρυξη για να προσλάβουν το προσωπικό, είμαστε πάρα πολύ καλά», είπε.
Τι γίνεται με την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης
Για τα σχολεία εργοτάξια, είπε ότι αυτά πάντοτε θα υπάρχουν με την έννοια ότι γίνονται έργα και αυτό δεν θα πρέπει να συνδέεται με την ασφάλεια των παιδιών. «Λαμβάνονται όλα τα μέτρα ασφαλείας και θεωρώ ότι πρέπει να γίνονται έργα γιατί πρέπει να βελτιωνόμαστε αλλά να μην έχετε έγνοια όσον αφορά το θέμα της ασφάλειας των παιδιών».
Ερωτηθείς εξάλλου για το θέμα που προέκυψε με την ομάδα άμεσης παρέμβασης, ο Υπουργός υπενθύμισε ότι έχουν υποβάλει κάποιοι εκπαιδευτικοί τις παραιτήσεις τους και τόνισε πως το Υπουργείο εκτιμά το έργο του καθενός.
«Έχει γίνει σπουδαίο έργο από την ομάδα άμεσης παρέμβασης, οι εκθέσεις όμως που έχουν γίνει τελευταία από την επιτροπή δείχνουν ότι πρέπει να υπάρξει βελτίωση σε κάποια συγκεκριμένα σημεία, σε κάποιους συγκεκριμένους τομείς, έχουμε προκηρύξει ξανά τις θέσεις, υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον, έχουν στελεχωθεί οι ομάδες σε επαρχιακό επίπεδο και σήμερα γύρω στο μεσημέρι θα είναι όλοι στο Υπουργείο σε παγκύπρια βάση για να τύχουν ενημέρωσης και ξεκινά η επιμόρφωσή τους ώστε τον προσεχή Σεπτέμβρη να είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και σε αυτό το τομέα», ανέφερε.

Με μόλις 2 άτομα έμεινε η ΟΑΠ
Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργου Παιδείας, σήμερα, έγινε γνωστό ότι στελέχη της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης παραιτούνται συνεχώς, με αποτέλεσμα – πλέον – στην ομάδα να έχουν μείνει μόλις 2 άτομα! Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το SigmaLive, σε παραίτηση προχώρησαν τα επτά μέλη του Παρατηρητηρίου για τη βία και 17 μέλη της ΟΑΠ, δηλαδή 22 μέλη από τα συνολικά 24 που την απαρτίζουν.
Ανησυχία εξέφρασαν μέσω ανακοίνωσής τους, μάλιστα, και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ, στην οποία ζήτησαν σήμερα επείγουσα συνάντηση με τον υπουργό.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή τους σημειώνουν πως, «μετά τη συνάντηση, αν κριθεί σκόπιμο, πέρα από άλλες ενέργειες που, ενδεχομένως, θα αποφασίσουμε, πιθανό να πραγματοποιήσουμε κοινή δημοσιογραφική διάσκεψη για να ενημερώσουμε και την κοινή γνώμη εκτενώς και με λεπτομέρεια για το όλο ζήτημα».
Πάντως σε δηλώσεις του, μετά το τέλος της συνάντησης που είχε με ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Χαμπιαούρης, κληθείς να σχολιάσει τις παραιτήσεις μελών της ομάδας, είπε πως πρέπει να τηρηθούν χαμηλοί τόνοι, σημειώνοντας ότι οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Παιδείας προχωρούν κανονικά και είναι έτοιμο από τώρα να εφαρμόσει τον νέο σχεδιασμό.
Η ανακοίνωση των οργανώσεων των γονέων
Συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη ζητούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ σε σχέση με το θέμα της παραβατικότητας στα σχολεία.
“Ζητούμε επείγουσα συνάντηση με τον ίδιο τον Υπουργό για να συζητήσουμε το όλο ζήτημα και να θέσουμε ενώπιον του στοιχεία και τεκμήρια στα οποία εδράζονται οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες μας, τόσο επί της ουσίας όσο και επί της διαδικασίας”, αναφέρουν σε ανακοίνωση τους οι 3 οργανώσεις.
Όπως σημειώνεται “όλα όσα έχουν διαμειφθεί στο Υπουργείο Παιδείας τους τελευταίους μήνες στο πολύκροτο και φλέγον ζήτημα της πρόληψης, αντιμετώπισης και διαχείρισης της παραβατικότητας στα σχολεία, προκαλούν έντονη ανησυχία και προβληματισμό στις εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Ως εκ τούτου, προστίθεται, αποστάληκε επιστολή στον Υπουργό για να οριστεί επείγουσα συνάντηση τις αμέσως επόμενες μέρες, προκειμένου να συζητηθούν διεξοδικά όλα όσα απορρέουν μέσα από τις αποφάσεις που λήφθηκαν από πλευράς Υπουργείου και Υπουργού Παιδείας.
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για αποφάσεις που, όπως φαίνεται, “λήφθηκαν χωρίς ουσιαστικό διάλογο με τους εμπλεκομένους. Με ετσιθελισμό, αλλά και με ανακρίβειες και αναλήθειες στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης” και σημειώνεται η παραίτηση σχεδόν όλων των λειτουργών που υπηρετούσαν στην ΟΑΠ τα προηγούμενα χρόνια (περίπου 24 άτομα).
Επίσης αναφέρεται πως μετά τη συνάντηση με τον Υπουργό, “με υπευθυνότητα και τεκμηριωμένα θα εκφράσουμε τις θέσεις και τις απόψεις μας επί όλων των ζητημάτων που εγείρονται και δεν θα διστάσουμε να αντιδράσουμε με όλα τα νόμιμα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας για να προστατεύσουμε, τόσο τις δέουσες διαδικασίες λήψης αποφάσεων όσο και τα ίδια μας τα μέλη που εμπλέκονται και επηρεάζονται”.
“Μετά τη συνάντηση, αν κριθεί σκόπιμο, πέρα από άλλες ενέργειες που, ενδεχομένως, θα αποφασίσουμε, πιθανό να πραγματοποιήσουμε κοινή δημοσιογραφική διάσκεψη για να ενημερώσουμε και την κοινή γνώμη εκτενώς και με λεπτομέρεια για το όλο ζήτημα”, αναφέρεται.
“Θεωρούμε ότι συγκεκριμένα δημοσιεύματα, που έχουν ως πιθανή πηγή το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και την αλήθεια. Ταυτόχρονα, διασύρουν πρόσωπα που έχουν προσφέρει επί σειρά ετών τις υπηρεσίες τους με εμπειρογνωμοσύνη, επιστημοσύνη και αυταπάρνηση στην προσπάθεια για ολιστική και αποτελεσματική διαχείριση της παραβατικότητας στα σχολεία”, καταλήγει η ανακοίνωση