Άρθρα

Αυτός είναι ο λόγος που τα παιδιά σας πρέπει να κοιμούνται μεσημέρι

Ο μεσημεριανός ύπνος προσφέρει πολλά θετικά στον οργανισμό, ιδίως των μικρών παιδιών.

Ακόμα και ένας ύπνος 30 λεπτών συμβάλλει θετικά στη διάθεση, στη συμπεριφορά και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών, υποστηρίζει νέα επιστημονική έρευνα.

Βελτιωμένες επιδόσεις στο σχολείο

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από τα Πανεπιστήμια της Πενσιλβάνια και της Καλιφόρνια-Ιρβάιν και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Sleep», δείχνει πως τα παιδιά της έκτης δημοτικού που κοιμούνται μέσα στην η μέρα βελτιώνουν τις επιδόσεις τους στο σχολείο κατά 7,6%.

Ο ερευνητής Άντριαν Ρέιν, νευροεγκληματολόγος του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, τόνισε πως «τα παιδιά τετάρτης, πέμπτης και έκτης δημοτικού, δέκα έως δώδεκα ετών, που παίρνουν έναν υπνάκο μέσα στην ημέρα, παρουσιάζουν βελτιωμένη διάθεση, καλύτερο αυτοέλεγχο, έχουν περισσότερο θάρρος, υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ) και λιγότερα συμπεριφορικά προβλήματα».

Οι μέχρι τώρα έρευνες είχαν επικεντρωθεί κυρίως στην ανεπάρκεια του ύπνου -που πλέον προσεγγίζει το 20% των παιδιών- και μάλιστα στην προσχολική ηλικία, καθώς στις ΗΠΑ ο μεσημεριανός υπνάκος παραλείπεται εντελώς από τα παιδιά.

Αντιθέτως, στην Κίνα αυτή η συνήθεια διατηρείται και αποτελεί μέρος του καθημερινού προγράμματος των παιδιών.

Γι’ αυτό και οι ερευνητές της μελέτης συνέλεξαν πληροφορίες από την κινεζική μελέτη China Jintan Cohort Study, που ξεκίνησε το 2004 τη συλλογή πληροφοριών από την παιδική έως την εφηβική ηλικία.

Από 2.928 παιδιά τετάρτης έως έκτης δημοτικού, οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα σχετικά με τη συχνότητα και τη διάρκεια του ύπνου τους, καθώς και για τις επιδόσεις τους όταν έφτασαν στην έκτη δημοτικού.

Συμπεριέλαβαν, επίσης, ψυχολογικές μετρήσεις (θάρρος, ευτυχία) και φυσικές μετρήσεις (δείκτης μάζας σώματος, επίπεδα γλυκόζης).

Επιπλέον, ζήτησαν από τους δασκάλους να παρέχουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά και την επίδοση κάθε μαθητή. Έλαβαν υπόψη τους και δημογραφικά στοιχεία (π.χ. φύλο, εκπαίδευση γονέων, περιοχή σχολειου κ.λπ.).

Η Σάρα Μέντνικ, ερευνήτρια ύπνου στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, επισήμανε ότι αν και πολλές εργαστηριακές μελέτες έχουν δείξει παρόμοια αποτελέσματα, η συγκεκριμένη είναι η πρώτη μελέτη πεδίου σχετικά με τη θετική επίδραση του ύπνου μέσα στην ημέρα για τα παιδιά.

«Εφόσον τα αποτελέσματα είναι τόσο θετικά, καλό είναι να αυξηθεί η ανάπαυση εντός της ημέρας. Εκτός του ότι δεν κοστίζει τίποτα, κρατά και τα παιδιά μακριά από τις οθόνες, που έχουν αμφιλεγόμενο αντίκτυπο σε αυτά», ανέφερε η Τζάνγκον Λιου, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, αναπληρώτρια καθηγήτρια Νοσηλευτικής και Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια.

Η σωματική άσκηση και ύπνος

Οι αλλαγές στη σωματική δραστηριότητα -είτε πρόκειται για αύξηση είτε για μείωση- ακόμα και για μόνο μία ημέρα επιδρούν στην ποιότητα και στην ποσότητα του ύπνου από το ίδιο εκείνο βράδυ, αποκαλύπτει μία άλλη αμερικανική έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Scientific Reports».

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι έφηβοι που ασκούνταν περισσότερο από ό,τι συνήθως, κοιμούνταν νωρίτερα, περισσότερο και καλύτερα εκείνη τη νύχτα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι για κάθε επιπλέον ώρα μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας οι έφηβοι κοιμήθηκαν 18 λεπτά νωρίτερα, δέκα λεπτά περισσότερο και είχαν περίπου 1% καλύτερη διατήρηση του ύπνου τους εκείνη τη νύχτα.

Αντιθέτως, όσοι νέοι έκαναν για μία ημέρα περισσότερες καθιστικές συνήθειες από ό,τι συνήθως, είχαν και χειρότερο ύπνο εκείνη την ημέρα. Κοιμόντουσαν και ξυπνούσαν πιο αργά, συνολικά όμως είχαν κοιμηθεί λιγότερο.

Η πρώτη έρευνα για την επίδραση της καθιστικής ζωής στον ύπνο

Πρόκειται για την πρώτη έρευνα που μετρά τις επιδράσεις της σωματικής άσκησης ή της καθιστικής ζωής στον ύπνο μέρα με τη μέρα.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 417 συμμετέχοντες 15 ετών, οι οποίοι φορούσαν επιταχυνσιόμετρα στους καρπούς και στους γοφούς τους, για να μετρήσουν τον ύπνο και τη σωματική άσκηση για μία εβδομάδα.

Πέρα από τη συσχέτιση που προέκυψε ανάμεσα στη σωματική δραστηριότητα και στον ύπνο το ίδιο βράδυ, φάνηκε επίσης ότι ο ύπνος επηρεάζει τη σωματική δραστηριότητα την επόμενη ημέρα.

Διαπιστώθηκε ότι αυτοί που ξυπνούσαν αργότερα ήταν πιο πιθανό να υιοθετήσουν περισσότερο καθιστική συμπεριφορά, ίσως λόγω της έλλειψης ευκαιριών.

Ο επικεφαλής ερευνητής Ορφέου Μπάξτον, καθηγητής Βιοσυμπεριφορικής Υγείας στο Πανεπιστήμιιο της Πενσιλβάνια, υπογράμμισε ότι όταν ξυπνάμε πιο αργά είναι λογικό να έχουμε λιγότερο χρόνο, τόσο για σωματική άσκηση όσο και για καθιστικές συνήθειες.

Η Χριστιάνα Αριστοτέλους μαγειρεύει για την οικογένεια αργά τη νύχτα! (φωτο)

Αργά χθες τη νύχτα έβαλε να μαγειρέψει η αγαπημένη τηλεπαρουσιάστρια Χριστιάνα Αριστοτέλους, όπως αποκάλυψε με ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.

H παρουσιάστρια του Alpha Κύπρου, μάλιστα μπήκε στην κουζίνα με τα μωρά της, για να ετοιμάσει το φαγητό της οικογένειας.

Αποδεικνύοντας, ότι είναι μια μαμά σαν κάθε άλλη, φορώντας τα casual ρούχα του σπιτιού και εντελώς άβαφη, η Χριστιάνα δημοσίευσε την παρακάτω φωτογραφία με το σχόλιο: «Προσπαθωντας να μαγειρεψω με 2 αμαξουες διπλα μου,θα φαμε μεσανυχτα και ειναι αγνωστο ακομη τι συνταγη θα βγει!!»

“Κακόμαθα τον γιο μου και τώρα… να τα αποτελέσματα!” το συγκινητικό ποστ μιας μαμάς

Η σχέση μητέρας και γιου είναι μεγαλειώδης. Ένας μοναδικός δεσμός που –νομίζω- καμία μαμά δεν μπορεί να περιγράψει με απλά λόγια.

Συχνά, μάλιστα, ακούμε ότι «κακομαθαίνουμε» τους γιους μας περισσότερο από τις κόρες μας και ότι τους μετατρέπουμε σε υπερόπτες και εγωιστές. Είναι, όμως, έτσι;

Μία μαμά παραδέχεται χωρίς δισταγμό ότι έχει «κακομάθει» τον γιο της και αυτό της βγήκε σε καλό.

Διαβάστε το κείμενό της και θα καταλάβετε το πώς και το γιατί

«Έχω κακομάθει τον γιο μου.

Του έβαζα μουσική για να κοιμηθεί, τον τάιζα, κοιμόμασταν αγκαλιά τα βράδια, τον άφηνα να κλαψουρίζει και απαντούσα σε κάθε του απαίτηση – κάθε μέρα ή νύχτα…

Τώρα κακομαθαίνει αυτός τη μικρή αδερφή του.

Τσακώνονται όπως κάθε αδερφός και αδερφή. Αλλά είναι και απίστευτα δεμένοι και αγαπημένοι.

Εκείνος ζητά να της κάνει παρέα για να κοιμηθούν. Χαϊδεύει τα μαλλιά της, τη φιλά στο μέτωπο, την κρατά αγκαλιά όταν κλαίει, της λέει πως την αγαπά πολλές φορές μέσα στην ημέρα, όπως ακριβώς έκανα και εγώ με εκείνον.

Δεν μετανιώνω ούτε μια στιγμή που τον κακόμαθα. Επειδή, αυτή μου η τακτική τον έκανε ευγενικό, υπομονετικό και τρυφερό.

Εγώ κακόμαθα τον γιο μου και εκείνος κακομαθαίνει την αδερφή του.

Αν θέλετε τώρα πείτε του ότι είναι υπερόπτης και εγωιστής.

Ή μήπως να το κάνω εγώ;»

Πηγή: Facebook Mrs. Mombastic

Επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για το περιστατικό με τη μαθήτρια στη Λευκωσία

Επίσημη ανακοίνωση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας μετά τον σάλο που προκάλεσε η είδηση για μαθήτρια με σύνδρομο Down σε σχολείο της Λευκωσίας, η οποία βαθμολογήθηκε όπως ακριβώς και τα υπόλοιπα παιδιά.

Διαβάστε την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού έχει ενημερωθεί για την απόφαση του Καθηγητικού Συλλόγου Γυμνασίου της Επαρχίας Λευκωσίας να παραπεμφθεί παιδί με ειδικές ανάγκες στην ανεξέταση Ιουνίου, σε συγκεκριμένο μάθημα.

Σημειώνεται ότι ο Καθηγητικός Σύλλογος, μετά από πολύ προβληματισμό και συζήτηση, πήρε την εν λόγω απόφαση, στηριζόμενος στην κείμενη νομοθεσία και στους Κανονισμούς Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων.

Ως Υπουργείο πιστεύουμε πως, σε συνεργασία με τον Καθηγητικό Σύλλογο του σχολείου και με την οικογένεια του παιδιού, θα εξευρεθεί η καλύτερη λύση προς όφελος του ιδίου του παιδιού. Το Υπουργείο παροτρύνει τον Καθηγητικό Σύλλογο, ως το αρμόδιο όργανο, να εξαντλήσει όλη την επιείκειά του.

ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, και ιδιαίτερα για τα παιδιά με αναπηρία. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι ήδη το Υπουργείο ευρίσκεται σε πορεία ετοιμασίας νέας, σύγχρονης νομοθεσίας, η οποία θα ρυθμίζει τα θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Λίγο νωρίτερα σήμερα το πρωί και ο Υπουργός Παιδείας, κ. Χαμπιαούρης, είχε προχωρήσει σε δηλώσεις για το θέμα και τόνισε πως η υπόθεση διερευνάται ώστε να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση για το κοριτσάκι.

“Εσύ τι έκανες σήμερα;”: Γιατί αυτή πρέπει να είναι αγαπημένη σου μέρα!

Πρέπει να ζούμε κάθε μέρα σαν να είναι η τελευταία μας, λένε και… έχουν δίκιο. Το να εκμεταλλευόμαστε κάθε στιγμή της ζωής μας, να ζούμε το σήμερα και να χαιρόμαστε κάθε λεπτό με τους αγαπημένους μας ανθρώπους είναι αυτό που θα μας κάνει ευτυχισμένους.

Κι αν η καθημερινότητα δεν σας αφήνει να το καταφέρετε, διαβάστε το παρακάτω κείμενο για τη σημασία του “σήμερα” και ίσως αλλάξετε τρόπο σκέψης…

“Η ζωή μπορεί να γίνει αστεία και συχνά ο καλύτερος τρόπος προσέγγισής της είναι απλώς να γελάσεις. Πιστεύω ακράδαντα ότι αν μπορέσουμε να μάθουμε να γελάμε με τις ταλαιπωρίες μας  και βρούμε ένα τρόπο να χαμογελάμε με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, θα μπορέσουμε τελικά να αρχίσουμε να βιώνουμε την αληθινή χαρά του να ζούμε.

Εγώ προσωπικά μπορεί να μην έχω την καλύτερη ζωή του κόσμου, αλλά αξιοποιώ στο έπακρο αυτά που έχω.

Δεν έχω δουλειά εδώ και ένα χρόνο και η αγορά εργασίας φαίνεται να χειροτερεύει. Όλοι οι λογαριασμοί μου έχουν λήξει και τον επόμενο μήνα πρέπει να βρω ένα τρόπο να πληρώσω τα δίδακτρα μου. Σκέφτομαι σοβαρά να πουλήσω κάποια από τα πράγματα μου για να τα βγάλω πέρα.

Αλλά τίποτα από αυτά δεν έχει στ΄αλήθεια σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι πως κάνω ό,τι μπορώ και γελάω με τα υπόλοιπα. Και όταν γελώ οι άνθρωποι το ξέρουν. Δεν προσπαθώ να κρύψω το γέλιο μου ή να γελώ μόνο σεμνά. Γελώ όσο πιο δυνατά, αισθάνομαι ότι αξίζει, και αυτό είναι υπέροχο!

Ξέρω ότι ανεξάρτητα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζω, το τελικό αποτέλεσμα δεν έχει στην πραγματικότητα σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι προχωρώ στη ζωή μου με χαμόγελο και προσπαθώ να κάνω και τους άλλους να χαμογελούν.

Το αστείο σχετικά με την ζωή είναι ότι πολλές φορές την παίρνουμε περισσότερο από ότι θα έπρεπε στα σοβαρά. Ξέρω ανθρώπους που αγχώνονται για κάθε τομέα της ζωής τους αν δεν πηγαίνουν τα πράγματα όπως τα περίμεναν. Αλλά πραγματικά, γιατί να αγχώνεσαι;

Η ζωή είναι χαοτική και όμορφη και δεν λειτουργεί σύμφωνα με κανένα από τα σχέδια μας. Ωστόσο, βλέπω συνεχώς εκείνους που αγωνίζονται να διατηρήσουν την ζωή τους άνετη, κάτι που είναι οξύμωρο.

Το “άνετη” δεν θα έπρεπε να σημαίνει μάχη και επίσης το να είσαι άνετα, δεν πρέπει να είναι ο στόχος.

Το να ξέρεις που θέλεις να βρίσκεσαι δεν είναι κακό, ούτε το να προσπαθείς να ζήσεις μια οργανωμένη ζωή. Κακό είναι να προσπαθείς να κατευθύνεις την ζωή και να ελέγξεις αυτό που ταλαιπωρεί τους περισσοτέρους ανθρώπους.

Είναι σαν να κολυμπάς αντίθετα με το ρεύμα, είναι δύσκολο και σε κουράζει.

Πρέπει να αφήσουμε το ποτάμι να μας παρασύρει όταν οι μάχες μας δεν καθορίζουν τίποτα. Τα προβλήματα μας, είναι δική μας δημιουργία. Δεν αναφέρομαι σε ασθένειες ή αρρώστιες, ή σε άλλα θέματα που δεν μπορούμε να ελέγξουμε. Εννοώ τους περισσότερους ανθρώπους που αγχώνονται για την ζωή.

Όλη αυτή η ώρα που ξοδεύουν προσπαθώντας να αλλάξουν την πορεία κάτι τόσο φυσικού, αφαιρεί χρόνο στον οποίο θα μπορούσαν να απολαύσουν την ζωή τους. Πόσο συχνά ακούμε ιστορίες για ανθρώπους που η ζωή τους απλώς πέρασε επειδή ήταν απασχολημένοι με το να κάνουν κάτι άλλο;

Η ζωή μπορεί να είναι πολυάσχολη και μπορεί να γίνει ταραχώδης αλλά υπάρχει πάντα ένας τρόπος για να αφιερώσετε λίγο χρόνο σε αυτή και να την απολαύσετε.

Το να απομακρυνθείτε από τον κόσμο για μια στιγμή, να απενεργοποιήσετε το μυαλό σας και απλώς να αισθανθείτε ότι η ζωή είναι μια από τις πιο απελευθερωτικές εμπειρίες του κόσμου μπορεί να γίνει οπουδήποτε και από οποιονδήποτε!

Όλα αυτά τα σχέδια που κάνουμε, η δουλειά που έχουμε, τα πράγματα που νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε, δεν έχουν σημασία. Πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας ότι η ζωή και το να αγαπάμε την ζωή είναι εξίσου σημαντικά με την ευθύνη. 

Δίνουμε μεγάλη αξία στα πράγματα που δεν έχουν πραγματικά σημασία και αυτό σκοτώνει το πνεύμα μας.

Εγκλωβίζουμε τον εαυτό μας στα σχέδια και στα πράγματα μας και δεν μπορούμε να βιώσουμε την ελευθερία, στην οποία κάθε άντρας, γυναίκα και παιδί έχει δικαίωμα από την γέννηση του.

Ήρθες στον κόσμο με αυτή την ελευθερία και αν η κοινωνία σιγά-σιγά αρχίζει να σου αλλάζει γνώμη, τότε ο σκοπός της ζωής σου θα πρέπει να είναι να διεκδικήσεις αυτή την ελευθερία.

Μην φοβάσαι να ζήσεις, γιατί αν δεν το κάνεις τότε ποιο είναι το νόημα του χρόνου που βρίσκεσαι εδώ;

Η κατάκτηση αυτού του φόβου μπορεί να επιτευχθεί αλλά η μετάνοια του ότι χάσαμε ένα τόσο όμορφο δώρο είναι ένα συναίσθημα που είναι πιο δύσκολο να ξεπεραστεί.

Η κάθε μέρα είναι δώρο που θα πρέπει να αγκαλιάζεται και ποτέ να μην θεωρείται δεδομένη. Ζήσε την ζωή σου με κάθε ευκαιρία που έχεις, επειδή ποτέ δεν θα έχεις αυτές τις στιγμές πίσω.

Είναι εδώ και τώρα, δεν υπάρχει χθες ή αύριο, υπάρχει μόνο το σήμερα. Το πρόβλημα με το να προγραμματίζουμε την ζωή μας είναι ότι σχεδιάζουμε όλα αυτά τα αύριο και ξεχνάμε την σημασία του σήμερα.

Ένα από τα αγαπημένα μου αποφθέγματα είναι βασικά από τον Γουίνι το Αρκουδάκι:

«Τι μέρα είναι;» ρώτησε ο Γουίνι

«Είναι σήμερα» απάντησε το γουρουνάκι

«Η αγαπημένη μου μέρα» είπε ο Γουίνι

Τόσο απλό και περιλαμβάνει πραγματικά την ομορφιά του σήμερα. Το σήμερα θα πρέπει πάντα να είναι η αγαπημένη σου μέρα. Πρέπει πάντα να αξιοποιούμε στο έπακρο το σήμερα και να αφήνουμε το αύριο να φροντίσει τον εαυτό του.

Το αύριο θα έρθει και θα περάσει, αλλά αυτό που κάνεις σήμερα έχει σημασία.

Η ζωή μας δεν αποτελείται από τίποτα παραπάνω πέρα από την σταθερή σειρά των σήμερα. Σήμερα γέλασα πολύ, χαμογέλασα ακόμα περισσότερο και πέρασα χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπώ.

Εσύ τι έκανες σήμερα;”

της Μπέκυ Όσμπορν

πηγή: awaken.gr

«Το παιδί μου με ρώτησε αν κάνουμε σεξ με τον πατέρα του…»

Η αμηχανία έκδηλη, ξεροκαταπίνουμε, δεν ξέρουμε τι να απαντήσουμε! Μία ερώτηση που άλλοι γονείς την περιμένουν και φροντίζουν να ενημερωθούν για την απάντησή της και άλλοι πιστεύουν πως αποκλείεται να ερωτηθούν γι αυτό το θέμα, εφόσον και οι ίδιοι δεν αναφέρουν τίποτα «σεξουαλικό».

Και όμως, το παιδί μας σήμερα ενημερώνεται από πολλές πηγές, αναφέρει η Μαρίνα Μόσχα, M.Α. Κλινικής Ψυχολογίας – Ψυχοθεραπεύτρια. Βλέπει τηλεόραση, διαβάζει περιοδικά, μιλάει με τους φίλους του. Μιλάει για πολλά θέματα, ένα από αυτά είναι και το σεξ. Μπορεί να συζητάει με φίλους και συμμαθητές του ακόμη και για το αν οι γονείς τους έχουν σεξουαλική ζωή. Ακόμη μπορεί να έχει καταλάβει ή ακόμη και να μας έχει δει κρυφά. Φυσικό επακόλουθο λοιπόν, κάποια στιγμή να μας κάνει αυτή την ερώτηση, να θέλει να μάθει πώς νιώθουμε εμείς όχι μόνο συναισθηματικά ως γονείς αλλά και σεξουαλικά.

Παρόλο λοιπόν που αυτή είναι μία ερώτηση που μπορεί να γεμίσει αμηχανία τον γονιό, αν εκείνος δεν κλειστεί πίσω από τα δικά του ταμπού γύρω από το σεξ, μπορεί να του απαντήσει απλά: «Ναι, έχουμε σεξουαλική ζωή με τον πατέρα σου». Μία απάντηση απλή, γεμάτη ειλικρίνεια, που απομυθοποιεί το σεξ, δεν το κάνει βρώμικο και ανήθικο, το δηλώνει ως κάτι που ενώνει δύο ανθρώπους, πως η αγάπη υπάρχει ακόμη ανάμεσά τους…

Αυτό που χρειάζεται προσοχή, δεν είναι το να μην καταλάβουν τα παιδιά ότι οι γονείς τους έχουν σεξουαλική ζωή αλλά μάλλον το αντίθετο, εφόσον η έλλειψη σεξουαλικής ζωής, υποδηλώνει προβλήματα στην επικοινωνία του ζευγαριού και στη σχέση του. Δεν χρειάζεται όμως να αναφερθούν σε λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα το πόσο συχνά κάνουν έρωτα, τις στάσεις, τι αρέσει στον καθένα, ποιος είναι αυτός που το ζητάει πιο συχνά, λεπτομέρειες που αφορούν καθαρά την προσωπική ζωή του ζευγαριού και κανέναν άλλον!

“Είμαι μια 37χρονη μαμά 2 παιδιών και φέτος το καλοκαίρι θα φορέσω υπερήφανα το μπικίνι μου!”

Το σώμα της γυναίκας μετά τον τοκετό είναι ένα ευαίσθητο ζήτημα για πολλές μαμάδες. Από τη μία μεριά, εμπνέει τις γυναίκες να νιώθουν δυνατές και τους χαρίζει αυτοπεποίθηση, όμως από την άλλη, πολύ συχνά τις οδηγεί στην ανασφάλεια και τη μελαγχολία, συνήθως γιατί τους θυμίζει, ότι το σώμα τους δύσκολα θα είναι ξανά όπως παλιά.

Προσωπικά, έχω βιώσει κάθε πιθανό συναίσθημα σχετικά με το σώμα μου μετά τον τοκετό και πλέον έφτασα στο εξής συμπέρασμα: Δεν με απασχολεί! Είμαι 37. Είμαι μαμά δύο παιδιών, έχω ένα καθόλου τέλειο σώμα και, παρ’όλα αυτά, θα φορέσω υπερήφανα το μπικίνι μου φέτος το καλοκαίρι!

Καθώς πλησιάζω στα επόμενα γενέθλια-ορόσημα, τα φοβερά 40 (!), ξέρω, ότι η «πτώση» στο σώμα μου θα συνεχίζεται. Το στήθος μου θα συνεχίζει να πέφτει, το δέρμα μου να χαλαρώνει και τα μπράτσα μου να κουνιούνται με το πρώτο αεράκι. Ξέρω, ότι σε δέκα χρόνια, θα κοιτάζω τωρινές φωτογραφίες μου και θα εύχομαι να συνέχιζα να έχω εκείνο το σώμα. Έτσι, αντί να εύχομαι να άλλαζαν τα πράγμα ή να αναρωτιέμαι πού πρέπει να πρωτοκάνω πλαστική, θα αγαπήσω το γεμάτο ατέλειες σώμα μου. Γιατί; Επειδή, όπως είπα, δεν με νοιάζει να χάσω άλλο χρόνο τιμωρώντας τον εαυτό μου –ούτε να γίνομαι τέτοιο παράδειγμα για την κόρη μου.

Προσπαθώ να διατηρώ έναν υγιεινό τρόπο ζωής, να κάνω γυμναστική και να τρώω σχετικά σωστά (τουλάχιστον από Δευτέρα έως Πέμπτη). Τρώω φρούτα, αποφεύγω τους πολλούς υδατάνθρακες και τις μεγάλες ποσότητες ζάχαρης –ξέρετε, όλα τα πολύ λιγουρευτά. Αλλά από την άλλη, θέλω να ζήσω τη ζωή μου. Δεν θα θυσιάσω την κάθε μου μέρα, επειδή η ζωή είναι υπερβολικά μικρή για να μην απολαύσεις μια παγωμένη μπύρα, ένα ζεστό κομμάτι brownie και το τραγανό ψωμάκι που μόλις έβγαλε ο φούρνος. Και δεν έχει σημασία πόση ώρα μπορώ να αντέξω στη «σανίδα» -το δέρμα κάτω ακριβώς από τον αφαλό μου δεν θα ξανασφίξει ποτέ. Η κυτταρίτιδα στους γλουτούς μου; Ούτε αυτή θα πάει πουθενά. Αλλά με κάποιον περίεργο τρόπο, νιώθω περισσότερη αυτοπεποίθηση με το σώμα μου σήμερα, από ό,τι ένιωθα όταν ήμουν νεώτερη. Ίσως επειδή οι προσδοκίες αυτές μειώνονται όταν αποκτάς παιδιά, ή απλά επειδή αποκτάς λίγη παραπάνω σοφία όσο μεγαλώνεις. Όπως και να έχει, ξέρω, ότι θα δείχνω σούπερ με το μπικίνι μου και αρνούμαι να το σκεφτώ περισσότερο από αυτό.

Είτε φορέσεις μπικίνι είτε ολόσωμο, φέτος το καλοκαίρι, αγάπησε το σώμα σου –η κόρη σου σε βλέπει. Είναι σημαντικό να δει πώς είναι τα αληθινά σώματα και όχι αυτά που προβάλλονται στα περιοδικά, στα social media και στην τηλεόραση. Αν σε βλέπει να καμαρώνεις με το μαγιό σου και με το υπέροχο –γεμάτο ατέλειες- σώμα σου, θα μιμηθεί την ίδια στάση. Θα δει, ότι για να έχεις αυτοπεποίθηση στο σώμα σου, δεν χρειάζεται να είσαι τέλεια. Χρειάζεται το ακριβώς αντίθετο: Να αγαπάς τον εαυτό σου, όπως ακριβώς είναι!

Σου έχω, λοιπόν, την εξής πρόκληση για φέτος το καλοκαίρι, μαμά. Βγάλε τα ρούχα που σε κρύβουν. Μην το σκέφτεσαι καν. Είναι τρομακτικό, αλλά ταυτόχρονα τόσο απελευθερωτικό και δυνατό! Θα νιώσεις αυτοπεποίθηση και θα δώσεις στα παιδιά σου ένα εξαιρετικό μάθημα.

Τα λέμε στην παραλία, λοιπόν!

 

Πηγή: popsugar.com

10 στιγμές που αποδεικνύουν πόσο τέλειο είναι να έχεις αδέρφια!

Η απόφαση ενός ζευγαριού να αποκτήσει ένα παιδί του αλλάζει τη ζωή. Η απόφαση ενός ζευγαριού να αποκτήσει και δεύτερο και τρίτο και – γιατί όχι; – τέταρτο παιδί θα αλλάξει και τη δική του ζωή και του πρώτου του παιδιού του.

Υπάρχουν ορισμένα πράγματα στη ζωή που ένας άνθρωπος μπορεί να μοιραστεί μόνο με τα αδέρφια του και καταστάσεις που μόνο τα αδέρφια καταλαβαίνουν ακόμα και από τα πολύ νεαρά χρόνια της ζωής τους.

10 τέτοιες στιγμές κατάφεραν μερικοί γονείς να αιχμαλωτίσουν στην κάμερα και εμείς τα μοιραζόμαστε μαζί σας.

Όταν χρειάζεσαι κάποιον να θαυμάζεις…

… ή να βασανίζεις

Όταν είσαι λυπημένος για κάτι και μόνο τα αδέρφια σου σε κατανοούν

Όταν είστε όλοι μαζί σε όλα

Όταν κάνεις ένα καινούριο βήμα τη φορά

Όταν το χαμόγελο της αδερφής σου είναι αυτό που περιμένεις όλη την ημέρα

Όταν ξέρεις ότι έχεις κάποιον για να γεράσετε μαζί

Και είναι ο ίδιος άνθρωπος με τον οποίο μεγάλωσες μαζί

Όταν τσακώνεσαι με κάποιον για ασήμαντες λεπτομέρειες

Αλλά δεν μπορείς να είσαι θυμωμένος μαζί του για πάνω από 5 λεπτά…

 

πηγή: popsugar.com

Το μήνυμα του 12χρονου παραπληγικού Λουκά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας που συγκλονίζει (video)

Τον τέως Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, επισκέφθηκε σήμερα, Παρασκευή, 7 Ιουνίου, ο νυν Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας.

Μετά την επίσκεψή του αυτή και την ενημέρωση που έλαβε από τους θεράποντες ιατρούς, ο κ. Νίκος Αναστασιάδης είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα και συγκινητική συνάντηση με ένα 12χρονο αγόρι.

Ο μικρός Λουκάς, που είναι παραπληγικός, περίμενε με υπομονή τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να τελειώσει την επίσκεψή του στο νοσοκομείο και μίλησε μαζί του για να ζητήσει… το αυτονόητο.

Ο μικρός Λουκάς ζήτησε από τον Νίκο Αναστασιάδη να κάνει έκκληση στο κοινό όπως δε σταθμεύουν τα οχήματα τους σε χώρους στάθμευσης για ΑμΕΑ. Φυσικά και έλαβε τη διαβεβαίωση από τον Πρόεδρο ότι θα διευθετηθεί του θέματος.

Μία έκκληση που σε μία πραγματικά υγιή κοινωνία με σκεπτόμενους πολίτες δε θα γινόταν ποτέ.

Δείτε την έκκληση του μικρού Λουκά στην αρχή του βίντεο

 

με πληροφορίες από το cyprustimes.com

Η απάντηση του Υπουργού Παιδείας για την μαθήτρια με το Σύνδρομο Down και τις εξετάσεις

Η είδηση για την μαθήτρια με σύνδρoμο Down, η οποία εξετάστηκε όπως όλοι οι συμμαθητές της στο μάθημα των Μαθηματικών και βαθμολογήθηκε με τα ίδια κριτήρια με εκείνους έχει από χθες, οπότε και έγινε γνωστή, προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.

Η μητέρα του κοριτσιού δήλωσε πως η κόρη της όταν έμαθε πως δεν πέρασε το μάθημα έκλαιγε συνεχώς, ενώ όπως έγινε γνωστό, πριν λίγο, το Υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει σχετική εγκύκλιο.

Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας

Σε σχετικές ερωτήσεις απάντησε ο Υπουργός Παιδείας, κ. Κώστας Χαμπιαούρης.

«Ενημερώθηκα χθες το απόγευμα για το συγκεκριμένο περιστατικό και επικοινώνησα αμέσως με τους αρμόδιους λειτουργούς του υπουργείου παιδείας και έδωσα οδηγίες να διερευνήσουν το όλο θέμα για να μπορέσω να έχω μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα και να δούμε πως μπορούμε να διαχειριστούμε την συγκεκριμένη περίπτωση πάντοτε για το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού».

Ερωτηθείς για το συγκεκριμένο συμβάν και για το αν το γραπτό του παιδιού ήταν το ίδιο με των υπόλοιπων μαθητών, ο κύριος Χαμπιαούρης είπε «η πρώτη πληροφόρηση που έχω είναι από τον ίδιο τον Διευθυντή του σχολείου, ναι είναι από το ίδιο γραπτό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Επαναλαμβάνω για να μπορέσω να προβώ σε οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση πρέπει να έχω ολοκληρωμένη εικόνα και σύντομα θα έχετε ανακοίνωση».

«Ως υπουργείο παιδείας έχουμε στείλει εγκύκλιο εδώ και μερικούς μήνες και είπαμε ότι πρέπει να γίνουν διαφοροποιημένα δοκίμια αξιολόγησης. Πέραν τούτου το παιδαγωγικό ινστιτούτο προσφέρει σεμινάρια για αυτό το θέμα και καλούνται οι καθηγητές να τα παρακολουθήσουν. Αρά δεν είναι κάτι το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα. Πέραν τούτου, έχω ακούσει ότι κάποιοι προσπαθούν να πουν ότι τα τετράμηνα θα κάνουν χειρότερη την κατάσταση. Ουδέν αναληθέστερο και το τονίζω αυτό με τα 4μηνα τα παιδιά αυτά θα πάρουν τα πάνω τους», συμπλήρωσε.

Η τελική βαθμολογία του γραπτου

Επίσης εξήγησε ότι «αυτό δεν θα είναι το 100% της βαθμολογίας το γραπτό, θα έχουμε το 60% που θα είναι ο προφορικός και 40% το γραπτό. Το μεγάλο διαγώνισμα όπως το λέμε. Τώρα μέσα στο 60% υπάρχουν εννέα διαφορετικοί τρόποι αξιολόγησης που συνάδουν με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού. Αντιλαμβάνεστε ότι καμία σχέση δεν μπορούν να έχουν τα 4μηνα με αυτό το οποίο προσπαθούν κάποιοι να παρουσιάσουν.

Να τονίσω επίσης κάτι, γίνεται η προσπάθεια για αλλαγή της νομοθεσίας τον τελευταίο χρόνο για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Έχουμε έρθει σε επικοινωνία με εμπειρογνώμονες. Έχουν συσταθεί ομάδες εργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, έχουν πει όλοι τις απόψεις τους και έχουμε ένα πρώτο σχέδιο της νομοθεσίας. Κάποιοι εισηγήθηκαν ότι μαζί με την νομοθεσία στη βουλή πρέπει να πάνε και οι συγκεκριμένοι κανονισμοί και έχουμε ανανεώσει την συνεργασία μας με την ευρωπαϊκή επιτροπή για άλλους 18 μήνες και δουλεύουμε πάνω στους κανονισμούς και θα ληφθούν πρόνοιες πάνω σε αυτά τα οποία αναφέρουμε», κατέληξε.