Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Καδής εγκαινίασε το Συντονιστικό Κέντρο CLIL στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα στον Στρόβολο Λευκωσίας. Το Κέντρο θα συντονίζει και θα στηρίζει την εφαρμογή της προσέγγισης CLIL (Content and Language Integrated Learning), η οποία συνδυάζει τη διδασκαλία διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας, αλλάζοντας τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Έχει αποδειχθεί διεθνώς ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην καλλιέργεια και την ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων των παιδιών.
Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού τόνισε ότι το Συντονιστικό Κέντρο θα έχει την ευθύνη της προώθησης και της επέκτασης της προσέγγισης και οι δραστηριότητές του θα απευθύνονται σε γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ παράλληλα θα περιλαμβάνουν και συνεργασίες με ακαδημαϊκά ιδρύματα της Κύπρου και του εξωτερικού. Το Κέντρο θα λειτουργεί υπό την καθοδήγηση Συμβουλευτικής Επιτροπής, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους των οργανωμένων γονέων, ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, ανθρώπων των γραμμάτων, λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και άτομα εξειδικευμένα στην προσέγγιση CLIL.
Στην Κύπρο, η προσέγγιση CLIL εφαρμόστηκε αρχικά μέσω πιλοτικού προγράμματος, ενώ μέχρι σήμερα γύρω στα 7.000 παιδιά είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τα οφέλη της διδακτικής αυτής μεθοδολογίας. Στα Δημοτικά Σχολεία, η προσέγγιση εφαρμόζεται στα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, της Αγωγής Υγείας, των Φυσικών Επιστημών, της Τέχνης και του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας. Στην Προσχολική Εκπαίδευση, η προσέγγιση CLIL υιοθετείται ως ο κατεξοχήν τρόπος για την εισαγωγή της ξένης γλώσσας.
Η προσέγγιση εφαρμόζεται με επιτυχία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, οι οποίες έχουν εφαρμόσει διάφορα μέτρα για τη στήριξη και την προώθησή της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπεριέλαβε την προσέγγιση CLIL στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των μεθόδων και των προσεγγίσεων που υιοθετεί η Ευρώπη για την επίτευξη των στόχων της αναπτυξιακής της στρατηγικής. Παράλληλα, θεωρεί ότι η προσέγγιση CLIL μπορεί να φέρει σημαντικά μαθησιακά αποτελέσματα και να προωθήσει τις δεξιότητες-κλειδί, στις οποίες στοχεύει η εκπαίδευση.