Σ’ αυτή τη χώρα οι μαθητές καθαρίζουν στο τέλος του μαθήματος τις αίθουσες και τις τουαλέτες (video)

Όποιος επισκέπτεται την συγκεκριμένη παρατηρεί μια ασυνήθιστη για τα δεδομένα της οποιασδήποτε χώρας καθαριότητα. Και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τα σπίτια και τον πρσωπικό χώρο τους, αλλά και τους δημόσιους χώρους.

Η κουλτούρα του λαού της Ιαπωνίας είναι πράγματι θαυμαστή και αποδεικνύεται, όπως θα δείτε, πως η τάξη και η καθαριότητα είναι κάτι που μαθαίνουν οι Ιάπωνες από πολύ μικρή ηλικία, όσο ακόμη βρίσκονται στις τάξεις του σχολείου.

Όπως αναφέρει η γαλλική ιστοσελίδα slate.fr, πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε το κλίμα της Ιαπωνίας, Ζεστό και υγρό, συμβάλλει ώστε τα τρόφιμα να χαλάνε γρήγορα, τα βακτήρια να αναπτύσσονται επίσης ραγδαία, όπως και να εμφανίζονται κάθε λογής έντομα. Συνεπώς, η καλή υγιεινή αποτελεί προϋπόθεση καλής υγείας, πολλώ δε μάλλον τώρα στην εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού.

Κι επειδή τα πάντα είναι και θέμα κουλτούρας ως ένα βαθμό (σσ. σημαντικό θα λέγαμε) οι Ιάπωνες έχουν μάθει να κρατούν οι ίδιοι καθαρούς τους χώρους όπου ζουν. Απλές καθημερινές ασχολίες, όπως η καθαριότητα και η μαγειρική, θεωρούνται πνευματικές ασκήσεις, όπως και ο διαλογισμός.

Δεν είναι τυχαίο πως στο τέλος κάθε χρόνου οι Ιάπωνες επιδίδονται στο Osoji, τη «μεγάλη καθαριότητα», που έχει ως στόχο να εξαφανίσει τα ίχνη του έτους που αφήνουν πίσω τους, προκειμένου να υποδεχτούν τη νέα χρονιά.

Στην καθημερινότητα, οι εργαζόμενοι σε γραφεία ή καταστήματα στην Ιαπωνία συνηθίζουν να καθαρίζουν τους δρόμους γύρω από τον χώρο της δουλειάς τους κάθε πρωί.

Όπως διαβάζουμε άλλωστε, τα παιδιά στις γειτονιές συγκεντρώνονται συχνά προκειμένου να καθαρίσουν τους δρόμους γύρω από τα σπίτια ή περιφερειακά των σχολείων τους. Σε κάθε περίπτωση, η συνήθεια των πολιτών να μην αφήνουν ποτέ σκουπίδια στους δρόμους κάνει το έργο τους πολύ πιο εύκολο.

Η καθαριότητα μάθημα στο σχολείου

Σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ιαπωνίας, στο τέλος της ημέρας ο δάσκαλος (ή καθηγητής) χωρίζει τους μαθητές σε πέντε ομάδες προκειμένου να ξεκινήσει η καθαριότητα του χώρου.

Οι πρώτες δύο ομάδες αναλαμβάνουν να καθαρίσουν τις αίθουσες, ενώ οι δύο επόμενες τους διαδρόμους και τις σκάλες του σχολείου. Η πέμπτη ομάδα, τέλος, αναλαμβάνει να καθαρίσει τις τουαλέτες.

Μιλώντας στο γαλλικό Μέσο, η υποδιευθύντρια του κυβερνητικού γραφείου της περιφέρειας Χιροσίμα στο Τόκιο, Μάικο Αγουάνε, εξηγεί πως «επί 12 χρόνια στο δημοτικό και στο γυμνάσιο-λύκειο, η καθαριότητα αποτελεί μέρος του καθημερινού προγράμματος των μαθητών. Μέσα στην οικογένειά μας επίσης, οι γονείς μάς μαθαίνουν πως είναι πολύ άσχημο να μην κρατάμε τα πράγματα και τον χώρο μας καθαρούς».