Με μία μακρά λίστα εκκρεμοτήτων, φαίνεται ότι είναι αντιμέτωπο το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Με το πολυσυζητημένο ζήτημα της εγκατάστασης των κλιματιστικών να βρίσκονται στην κορυφή. Τόσο οι , όσο και οι καθηγητές περιμένουν με ενδιαφέρον τις τελικές λίστες τοποθέτησης στα σχολεία, ενώ θέτουν ξανά στο τραπέζι τις υψηλές θερμοκρασίες, που αναμένεται να πλήξουν την Κύπρο και το Σεπτέμβριο, καλώντας το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει το πλάνο του.
Με τη νέα σχολική χρονιά να βρίσκεται λίγες εβδομάδες μακριά, οι δάσκαλοι περιμένουν τις τοποθετήσεις τους στα σχολεία, καθώς το θέμα της έγκαιρης στελέχωσης είναι αυτό που δυσχεραίνει την κατάσταση κάθε Σεπτέμβρη, όσο αφορά στην ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. Το γεγονός ότι έχει τερματιστεί η αγορά υπηρεσιών, για σημαντικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, φαίνεται να έχει βοηθήσει την κατάσταση.
«Αναμένονται μεταθέσεις και διορισμοί, αναμένονται τοποθετήσεις. Υπάρχουν διαδικασίες που εκκρεμούν και σε επίπεδο εκπαιδευτικής υπηρεσίας και σε επίπεδο Υπουργείου. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα προχωρήσουν έγκαιρα, ώστε η φετινή σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με τις λιγότερο δυνατό δυσκολίες. Το γεγονός ότι η πανδημία πλέον δεν αποτελεί θέμα συζήτησης ή διαχείρισης αποτελεί θετική εξέλιξη», υπέδειξε στον Reporter, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
βασικά αιτήματα
Πάντως, η οργάνωση των δασκάλων έχει θέσει στην υπουργό Παιδείας και ένα από τα βασικά αιτήματά της, που αφορά στην αύξηση των μόνιμων οργανικών θέσεων, κάτι που συνεπάγεται μείωση του αριθμού των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, τόσο σε Δημοτική, όσο και Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.
«Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα, η γραφειοκρατία θα μειωθεί και θα μειωθούν και οι ανάγκες για τοποθετήσεις, μετακινήσεις και μεταθέσεις και θα αυξηθεί το μόνιμο προσωπικό και δεν θα χρειάζεται ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων, που είναι συμβασιούχοι να παίρνουν σύμβαση και να μετατίθενται σε διάφορα σχολεία. Είναι από τα βασικά αιτήματα της ΠΟΕΔ και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα τύχει διαχείρισης από το Υπουργείο Παιδείας, εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς».
Στο μεταξύ, δεδομένου ότι με την κατάργηση της αγοράς υπηρεσιών για τα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, όπως ΔΡΑΣΕ και Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, φαίνεται ότι αλλάζει άρδην την εικόνα, αναφορικά με τη στελέχωση και θα λειτουργήσουν άμεσα, χωρίς καθυστέρηση, όπως άλλες χρονιές.
«Τα προγράμματα ΔΡΑΣΕ που φοιτούν παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία και πρέπει να τύχουν στήριξης, λόγω της κατάργησης της αγοράς υπηρεσιών, θα στελεχωθούν έγκαιρα και από το Σεπτέμβρη αυτά τα παιδιά θα τυγχάνουν στήριξης τόσο όσον αφορά στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, όσο και γενικότερα για ενισχυτική διδασκαλία και δεν θα παρατηρείται η καθυστέρηση που παρατηρείτο τα προηγούμενα χρόνια. Όσον αφορά στα προαιρετικά ολοήμερα, γυρίζουμε σελίδα και δεν υπάρχει το θέμα της αγοράς υπηρεσιών και αναμένουμε ότι θα συμβάλει θετικά στην έγκαιρη στελέχωση, αλλά και την περαιτέρω αναβάθμιση των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων. Άρα, θεωρούμε ότι η νέα σχολική χρονιά θα έχει λιγότερες δυσκολίες».
προβληματισμένη η ΠΟΕΔ
Αναφορικά με το μείζον θέμα των κλιματιστικών, η ΠΟΕΔ παρουσιάζεται προβληματισμένη, καθώς οι προβλέψεις των ειδικών, για επέκταση των υψηλών θερμοκρασιών και το Σεπτέμβριο, προκαλούν ερωτήματα, όσον αφορά στην εγκατάσταση των κλιματιστικών.
«Ως ΠΟΕΔ έχουμε αποστείλει στην υπουργό επιστολή, με την οποία ζητούμε να ενημερωθούμε, όσον αφορά στο πλάνο του Υπουργείου Παιδείας διαχείρισης των υψηλών θερμοκρασιών και επίσης, για το θέμα των κλιματιστικών. Είναι σημαντικό το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε ένα πλάνο, με χρονοδιαγράμματα, για την εγκατάσταση κλιματιστικών στις σχολικές αίθουσες. Οι ψηλές θερμοκρασίες δεν χρειάζεται τον οποιοδήποτε να τεκμηριώσει την ανάγκη να μπουν κλιματιστικά».
Προβληματισμένη και η ΟΕΛΜΕΚ
Το ίδιο προβληματισμένη, όσον αφορά στο θέμα των κλιματιστικών, παρουσιάζεται και η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία καλεί το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει επίσημα την θέση της Κυβέρνησης για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς οι προκάτοχοί της έχουν ήδη εξαγγείλει πρόγραμμα για την τοποθέτησή τους.
«Το θέμα που μας απασχολεί είναι εκείνο των κλιματιστικών. Εκείνο που ξέραμε, είναι ότι εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ένα σχέδιο εγκατάστασης κλιματιστικών, με ένα μεγάλο κόστος και είναι κάτι που πρέπει να γίνει. Η υπουργός είπε σε δηλώσεις της ότι θα μπουν ανεμιστήρες. Ανεμιστήρες υπάρχουν στις αίθουσες. Δεν θα αλλάξουν τα πράγματα, όπως είναι τώρα. Σε μία τάξη δεν μπορούμε να βάλουμε ανεμιστήρες που να πιάνουν το σύνολο των μαθητών. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί. Χρειάζονται αρκετά εκατομμύρια, αλλά είναι κάτι που πρέπει να δούμε. Σε όλους τους άλλους χώρους των σχολείων υπάρχουν κλιματιστικά, αλλά στις αίθουσες δεν θα υπάρχουν;», σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος.
Στο μεταξύ, όσον αφορά στο θέμα της στελέχωσης, ο κ. Ταλιαδώρος υπέδειξε πως πρόσφατα ανακοινώθηκαν περίπου 1,070 συμβάσεις και το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να τους τοποθετήσει στα σχολεία. «Πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να τους τοποθετήσει σε σχολεία και αν γίνει το πρώτο δεκαήμερο, θα είμαστε εντάξει. Υπάρχουν κάποια προβλήματα, έκτακτα, που τυγχάνουν, αλλά έχουμε να διαχειριστούμε ανθρώπους. Θα υπάρξουν εκκρεμότητες εντός Αυγούστου που θα προκύψουν και θα διαχειριστούν. Ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς».
Διαβάστε επίσης:
Πριν με κατακρίνετε: Αγαπάω τα παιδιά μου όσο τίποτα άλλο. Όμως μετανιώνω που έκανα
Δύο ανήλικα αδελφάκια, βασάνιζε 36 χρονος