Προτού μιλήσει ένα παιδί υπάρχουν κάποιες βασικές δεξιότητες που θα χρειαστεί να αναπτυχθούν πρώτου φτάσει στην έκφραση μεμονωμένων λέξεων;
Η Λογοπαθολόγος/ Λογοθεραπεύτρια Χαραλάμπους Άντρη μάς αναλύει τις βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένα παιδί, ώστε να επέλθει εύκολα στο στάδιο της παραγωγής μεμονωμένων λέξεων και σε ένα μετέπειτα στάδιο να εφαρμοστούν ομαλά τα αναπτυξιακά στάδια στο παιδί.
Ένα παιδί πριν μιλήσει θα πρέπει να έχει τις πιο κάτω βασικές ικανότητες
- Να ανταποκρίνεται στο όνομα του
- Να παρακολουθεί μια συνομιλία
- Να εκτελεί απλές εντολές
- Να ανταποκρίνεται σε ένα εξωτερικό ήχο και να στρέφει το βλέμμα προς αυτόν
- Να κατανοεί λέξεις καθημερινότητας και λεξιλόγιο της ηλικίας του
- Να παρατηρεί τα παιχνίδια του και να παίζει με αυτά δείχνοντας την επικοινωνιακή του πρόθεση
- Να αντιλαμβάνεται βασικές χειρονομίες (μπράβο, γεια, ναι, όχι) καθώς και να τις εκτελεί με τα χεράκια του (αυτό δείχνει επικοινωνιακή πρόθεση)
- Να μιμείται ήχους
- Να δίνει ένα παιχνίδι όταν του ζητηθεί
- Να δίνει προσοχή όταν του μιλούν οι άλλοι
- Έχει την τάση να εξερευνά το περιβάλλον του ώστε να γνωρίσει το καινούριο κόσμο στον οποίο μεγαλώνει
- Να μπορεί να παρακολουθήσει εικονογραφημένα παραμύθια ή ένα βιβλιαράκι με ξεκάθαρες εικόνες που του δείχνει κάποιος
- Χρησιμοποιεί το συμβολικό παιχνίδι (κρατάει τα εργαλεία του ιατρού και κάνει το ιατρό, κρατάει μια κούκλα και κάνει τη μαμά ή το μπαμπά κ.α.)
- Να δείχνει αυτό που επιθυμεί
Και ας μην ξεχνάμε ότι ένα παιδί αντιλαμβάνεται πολύ περισσότερα από όσα μας εκφράζει. Δεν σταματάμε ποτέ να του μιλάμε.
Διαβάστε επίσης:
Ψωμί με κολοκυθάκια και τυριά: Ένα πρωτότυπο και χορταστικό σχολικό κολατσιό
Αντί να συγκρίνουμε τα παιδιά μας, μήπως καλύτερα να βρούμε τις κλίσεις τους;