Ναι, τα παιδιά χρειάζονται ρουτίνα και αυτά είναι τα 3 βασικά θετικά της

Ναι, τα παιδιά χρειάζονται ρουτίνα και αυτά είναι τα 3 βασικά θετικά της

«Την ξυπνάω, δεν θέλει να ξυπνήσει. Την ντύνω, δεν θέλει να ντυθεί.

Της δίνω το γάλα, δεν θέλει να το πιει… Της βάζω παπούτσια. Δεν θέλει αυτά τα παπούτσια.

Και βέβαια δεν θέλει να πάει σχολείο. Ξεκινάει η μέρα με τον ‘’ΔΕΝ’’.  Αχ… το πρωί… μια πρωινή τρέλα.

Είτε είσαι πρωινός τύπος, είτε όχι, με τα παιδιά το πρωί… είναι κάπως ένας… μαραθώνιος, μία μαμά που προσπαθεί να χτενίσει μαλλιά, ένα κυνήγι, κάλτσες που πετάνε στον αέρα, μία διαπραγμάτευση, φωνές…

«’Άντε σήκω πια!!!’»

Γνωρίζοντας όμως τη σημασία του πρωινού ξυπνήματος στην διαμόρφωση της διάθεσης όλης την ημέρας, εμένα προσωπικά με προβληματίζει να ξεκινάω την μέρα μου με τέτοια ένταση και αρνητισμό…

Και το χειρότερο είναι ότι όλο αυτό θα γίνεται … κάθε μέρα

Λένε ότι τα παιδιά χρειάζονται ρουτίνα και ότι αυτό έχει 3 βασικά ΘΕΤΙΚΑ:

  • Τα βοηθάει να νιώσουν ασφάλεια, γνωρίζουν τι θα τους συμβεί μετά και αυτό τους καθησυχάζει και είναι πιο ήρεμα.
  • Τα βοηθάει να έχουν αίσθηση του χρόνου.
  • Τα μαθαίνει να είναι (λίγο πιο) αυτόνομα.

Και αυτά τα 3 παραπάνω φέρνουν ένα 4ο θετικό που αφορά εμάς τους γονείς και μας ενδιαφέρει πολύ: Με την ρουτίνα, περιορίζονται οι συγκρούσεις!

Εμεις εδώ το προχωρήσαμε λιγάκι ακόμα και φτιάξαμε μια συνεργατική ρουτίνα

Γιατί λέω συνεργατική;

Επειδη είπαμε να ρωτήσουμε τα παιδιά τι είναι σημαντικό για αυτά να κάνουμε το πρωί, έτσι τα παιδιά θα γινόντουσαν μέρος της διαδικασίας.

Είπαμε στην Ελαία (4 ετών) ότι δεν μας αρέσει πως περνάμε το πρωί πριν πάμε σχολείο, ότι μας κλωτσάει, ότι δεν φαίνεται χαρούμενη και μετά την ρωτήσαμε πως θα ήθελε να είναι το πρωί. (Δεν ρωτήσαμε την Σοφία που είναι 2 αλλά πιστεύω σε λίγο κάτι θα έχει να πει και αυτή)

Αν ρωτάμε τα παιδιά, πάντα κάτι έχουν να πουν… και ετσι είπε το παιδί εδώ:

  • Θέλω να με γαργαλήσεις για να με ξυπνήσεις μπαμπά
  • Θέλω να τρώμε πρωινό όλοι μαζί.
  • Θέλω να φάω ψωμί με μέλι.

Μία ερώτηση, μία απάντηση, και κάτι άλλαξε. Ξεκινήσαμε, βελτιωθήκαμε, οι εντάσεις μειώθηκαν.

Και για να το κάνουμε και λίγο παιχνίδι, βρήκαμε εικόνες που απεικονίζουν την πρωινή ρουτίνα μας, τις κολλήσαμε σε ένα χαρτί σε μία σειρά και κολλήσαμε το χαρτί στον τοίχο.

Ότι κάποια πρωινά, τρέχουμε, τρέχουμε

Ότι χύνεται το γάλα, χύνεται

Ότι κάποιες μέρες τα κυνηγάμε, τα κυνηγάμε

Ότι κάποια πρωινά αργούμε, αργούμε…

Αλλά… αυτή η απλή συνεργατική ρουτίνα έφερε κάποιες βελτιώσεις:

  • Ξυπνάμε όλοι καλύτερα ακόμα και η Ελαία που μας δυσκόλευε πολύ
  • Γνωρίζει ότι θα γίνει αυτό που και αυτή αποφάσισε οπότε συνεργάζεται πολύ καλύτερα
  •  Βρισκόμαστε έστω και 5-10 λεπτά και οι 4 γύρω από ένα τραπέζι και τελικά αυτό μας αρέσει πολύ γιατί θα χωριστούμε πολλές ώρες μετά.
  • Αργούμε λιγότερο, και λιγότερες φορές!!»

Positive Parents

Διαβάστε επίσης:

«Χαζό είσαι παιδί μου;»: Γιατί δεν πρέπει να βάζετε ταμπέλες στα παιδιά σας

Χάσμα διαπαιδαγώγησης: Πώς διαχειριζόμαστε τις διαφορές μας ως γονείς σε θέματα ανατροφής

5 συμβουλές για να μην κάνουμε τα λάθη των γονιών μας στην ανατροφή των δικών μας παιδιών