Λίγες ημέρες έμειναν για τη φετινή Black Friday, την οποία οι περισσότεροι περιμένουν εναγωνίως για να κάνουν αγορές που προγραμματίζουν εδώ καιρό.
Πριν προβείτε σε αυτές τις αγορές, όμως, λάβετε υπ’ όψιν σας όσα συστήνει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών για εκείνη την ημέρα.
Σε ανακοίνωσή του, λοιπόν, ο Σύνδεσμος καλεί τους καταναλωτές
- Να διενεργήσουν έρευνα αγοράς και αφού εντοπίσουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, να σημειώσουν την τιμή, ώστε να μπορούν πιο εύκολα να έχουν πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν την Black Friday.
- Να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπισμό εναλλακτικών προϊόντων, κριτικές, καθώς και για την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.
- Να ενημερώνονται κατά πόσο το κατάστημα εφαρμόζει τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας και συμμετέχει στο μηχανισμό Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών διαφορών.
Επιπλέον, ο Σύνδεσμος τονίζει ότι
- Η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο, και ότι αν πρόκειται για προϊόν αξίας, είναι σημαντικό να αξιολογηθεί η αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή.
- Δεν πρέπει να γίνονται βιαστικές αγορές, αλλά αγορές χρήσιμων και αναγκαίων προϊόντων. Δεν αγοράζουμε κάτι επειδή είναι απλώς σε προσφορά.
- Ο προϋπολογισμός πρεπει να είναι ξεκάθαρος από πριν και να γίνει ενημέρωση για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.