ΥΠΑΝ: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών

Στη σύγχρονη εποχή, με την ολοένα αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου και των υπηρεσιών που παρέχει, την ψηφιοποίηση σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και την ευρεία χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθίσταται ακόμα πιο σημαντική η διαχείριση, η ασφάλεια και η προστασία των προσωπικών δεδομένων, είπε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου.

Σε χαιρετισμό της στην τελετή βράβευσης του Μαθητικού Διαγωνισμού Ζωγραφικής «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στη Σχολική Μονάδα», τόνισε ότι η σημαντικότητα και η αξία των προσωπικών μας δεδομένων είναι αδιαμφισβήτητη.

Σημείωσε πως από το 2018, η Κύπρος εναρμονίζεται πλήρως με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων, ο οποίος εφαρμόζεται σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προστατεύοντας τα φυσικά πρόσωπα έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ελεύθερης κυκλοφορίας των δεδομένων αυτών.

Προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών

«Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο μας, μέσω του Γραφείου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων, έχει αναπτύξει και γνωστοποιήσει στις σχολικές μονάδες συγκεκριμένη πολιτική για την εφαρμογή του εν λόγω Κανονισμού, δίνοντας έμφαση στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών, καθώς τα παιδιά μπορεί να έχουν μικρότερη επίγνωση των κινδύνων, των συνεπειών αλλά και των δικαιωμάτων τους», πρόσθεσε.

Ο Διαγωνισμός, ανέφερε, διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, το οποίο αποτελεί την ανεξάρτητη δημόσια Εποπτική Αρχή που είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση της εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων καθώς και άλλων ρυθμίσεων που αφορούν στην προστασία των πολιτών από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο Διαγωνισμός Ζωγραφικής που διοργανώθηκε, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και στις μαθήτριες που συμμετείχαν, όχι μόνο να ενημερωθούν για το δικαίωμά τους στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, αλλά και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να εκφραστούν μέσω των έργων τους.

Διαβάστε επίσης

Χώρισαν έπειτα από 14 χρόνια γάμου ο Νικόλαος με την Τατιάνα Μπλάτνικ

Τελετή βράβευσης Η΄ Παγκύπριου Διαγωνισµού Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας

Χώρισαν έπειτα από 14 χρόνια γάμου ο Νικόλαος με την Τατιάνα Μπλάτνικ

Χώρισαν έπειτα από 14 χρόνια γάμου ο Νικόλαος με την Τατιάνα Μπλάτνικ. Σύμφωνα με ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην επίσημη σελίδα της οικογένειας, το ζευγάρι αποφάσισε να τραβήξει χωριστούς δρόμους.

Η ανακοίνωση

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως «ο Πρίγκιπας Νικόλαος και η Πριγκίπισσα Τατιάνα μετά από δεκατέσσερα χρόνια κοινής ζωής αποφάσισαν να προχωρήσουν στη λύση του γάμου τους. Και οι δύο εκφράζουν την δυσκολία της απόφασης αυτής, τη βαθιά εκτίμηση και σεβασμό που τρέφουν ο ένας για τον άλλο, αλλά και την αγάπη με την όποια πορεύτηκαν όλα αυτά τα χρόνια”.

“Οι ίδιες αξίες σεβασμού και κατανόησης θα αποτελέσουν και τη βάση της σχέσης τους στο μέλλον, μια σχέση βαθιάς και ειλικρινούς φιλίας. Θα συνεχίσουν να ζουν και να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τον τόπο που και οι δύο αισθάνονται σπίτι τους. Η Οικογένεια θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό τους”, αναφέρεται.

“Ευχαριστούμε πολύ για τον σεβασμό και τη διακριτικότητά σας”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης

Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή επιμόρφωση σχολικών συνεργατών

Τελετή βράβευσης Η΄ Παγκύπριου Διαγωνισµού Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας

Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή επιμόρφωση σχολικών συνεργατών

Διαδικτυακή ενημερωτική επιμόρφωση των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ), σε συνεργασία με την Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΥΣΕΑ) και την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας (ΥΕΨ), πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, την επιμόρφωση παρακολούθησαν πέραν των 100 Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων ΟΑΠ Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης από όλες τις επαρχίες παγκύπρια.

Σε χαιρετισμό της, η Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, Γενική Συντονίστρια ΟΑΠ και Προϊσταμένης ΥΣΕΑ, αφού χαιρέτισε τη συνέργεια των Υπηρεσιών ΟΑΠ, ΥΣΕΑ και ΥΕΨ στη διοργάνωση της επιμόρφωσης, επισήμανε ότι η συμβολή των σχολικών συνεργατών στην ενδυνάμωση, καθοδήγηση και ενίσχυση μαθητών και μαθητριών που στηρίζει, είναι καθοριστικής σημασίας.

Μέσα από τη μεντορική σχέση που αναπτύσσουν με τα παιδιά που στηρίζουν, είναι σε θέση να τους παράσχουν την συναισθηματική ασφάλεια που απαιτείται, ώστε αυτά να νιώσουν άνετα να μιλήσουν για σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζουν, πρόσθεσε.

Καθηγητές, οι άνθρωποι της «πρώτης γραμμής»

Η καθημερινή εξατομικευμένη επαφή τους με τα παιδιά τούς καθιστά, άλλωστε, όπως συμβαίνει και με τους/τις εκπαιδευτικούς, πρόσωπα αναφοράς και ανθρώπους της «πρώτης γραμμής» και επομένως, η πιθανότητα να περιέλθουν στην αντίληψή τους ευαίσθητες πληροφορίες για την ασφάλεια και ευημερία κάποιου παιδιού είναι αυξημένη.

Υπό αυτό το πρίσμα, η επιμόρφωση των Σχολικών Συνεργατών και Συνεργάτιδων σε θέματα πρωτοκόλλων και θεσμοθετημένων διαδικασιών που ακολουθούνται σε περιπτώσεις που η σωματική και ψυχική ασφάλεια μαθητή/μαθήτριας τίθεται σε κίνδυνο, κρίνεται άκρως αναγκαία και σημαντική.

Ακολούθησε η εισήγηση της Δρος Χριστίνας Ιωάννου, Ανώτερης Εκπαιδευτικής Ψυχολόγου και Προέδρου της Επιτροπής Πρόληψης και Καταπολέμησης της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Παιδιών και Μέλους της επιστημονικής ομάδας διαχείρισης περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών στο «Σπίτι του Παιδιού», την αναγνωρισμένη δομή που διαχειρίζεται περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης ανηλίκων.

Η παρέμβαση της Δρος Ιωάννου επικεντρώθηκε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι σχολικοί συνεργάτες στην αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών και στην παροχή προστασίας και υποστήριξης στον μαθητή ή τη μαθήτρια.

Η Δρ Ιωάννου επισήμανε μεταξύ άλλων, ότι η σεξουαλική κακοποίηση συνιστά μια από τις πιο σοβαρές μορφές βίας που μπορεί να βιώσει ένα παιδί και, επομένως, η επιμόρφωση και η καλλιέργεια δεξιοτήτων αναγνώρισης των συμπτωμάτων πιθανής σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκου σε άτομα που έχουν επαφή με παιδιά μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στο να καταστούν τα άτομα αυτά ικανά να αντιλαμβάνονται έγκαιρα τέτοια ανεπιθύμητα περιστατικά, να τα διαχειρίζονται με τον ενδεικνυόμενο τρόπο και να παρέχουν την απαιτούμενη στήριξη προς το θύμα.

Η επιμόρφωση συνεχίστηκε με την παρέμβαση της Κικής Μαυρομάτη, Καθηγήτριας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΣΕΑ) και λειτουργού της ΥΣΕΑ.

Η κ. Μαυρομάτη στην παρουσίασή της αναφορικά με το «Εγχειρίδιο Διατμηματικών Διαδικασιών για τη Διαχείριση Περιστατικών Βίας στην Οικογένεια για Παιδιά (2017)» επεξήγησε αναλυτικά τη διαδικασία αναφοράς και διαχείρισης των προαναφερθέντων περιστατικών καθώς και τη νομική υποχρέωση αναφοράς του περιστατικού εκ μέρους του ατόμου στο οποίο επέρχεται η γνώση της κακοποίησης ανήλικου προσώπου.

Η εισηγήτρια ολοκληρώνοντας την παρουσίασή της, σχολίασε πως η εμπειρία της ως καθηγήτριας ΣΕΑ στα σχολεία κατά τα προηγούμενα χρόνια έχει αναδείξει τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο/η Σχολικός/ή Συνεργάτης/ιδα στον εντοπισμό τέτοιων περιστατικών, στην αποφυγή επανάληψής τους και στη ψυχολογική και συναισθηματική στήριξη των παιδιών-θυμάτων.

Συνέχεια δόθηκε από την κ. Μαυρομάτη με την παρουσίαση του «Πρωτοκόλλου Συνεργασίας για την πρόληψη και αντιμετώπιση των παράνομων ουσιών εξάρτησης στο σχολείο μεταξύ Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως (Αστυνομία Κύπρου – Υπηρεσία Καταπολέμησης Ναρκωτικών), του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας – Διευθύνσεις Σχολείων και της Αρχής Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων Κύπρου» και του «Πρωτοκόλλου για την Παραπομπή Μαθητών/Μαθητριών που παρουσιάζουν/εμφανίζουν εξαρτητικές συμπεριφορές σε θεραπευτικά προγράμματα» (πρωτόκολλο Συνεργασίας Αρχής Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων Κύπρου, Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας-Διεύθυνσης Υπηρεσιών Υγείας).

Έγινε επίσης αναφορά στα Αδειοδοτημένα Προγράμματα της Αρχής Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων Κύπρου (ΑΑΕΚ), η οποία αποτελεί τον Ανώτατο συντονιστικό φορέα της Κύπρου στον τομέα των νόμιμων και παράνομων ουσιών εξάρτησης και της παθολογικής ενασχόλησης με τα τυχερά παιχνίδια.

Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με συζήτηση, όπου τέθηκαν από τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες ερωτήματα και προβληματισμοί για τα θέματα που παρουσιάστηκαν και ακολούθησε σχολιασμός τους.

Διαβάστε επίσης

Τελετή βράβευσης Η΄ Παγκύπριου Διαγωνισµού Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης

Τελετή βράβευσης Η΄ Παγκύπριου Διαγωνισµού Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας

Με τη συμμετοχή 78 μαθητών και μαθητριών από 22 δημόσια και ιδιωτικά λύκεια της Κύπρου, διεξήχθη ο Η΄ Παγκύπριος Διαγωνισµός Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραµµατείας για μαθητές και μαθήτριες Β΄ Λυκείου Κατεύθυνσης, με θέμα την τραγωδία του Αισχύλου Πέρσαι, η τελετή βράβευσης του οποίου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο φετινός διαγωνισμός, ο οποίος διοργανώθηκε από την Ομάδα Εργασίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών της Διεύθυνσης Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης έγινε με την υποστήριξη του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο.

Στον χαιρετισμό της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου, τον οποίο ανέγνωσε η Πρώτη Λειτουργός Εκπαίδευσης Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, δόθηκε καταρχάς έμφαση στην επιλογή του εμβληματικού έργου του Αισχύλου Πέρσαι, με αφορμή τη συμπλήρωση πενήντα χρόνων από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.

Επισημάνθηκε η αναγκαιότητα να επιδειχθεί πατριωτισμός και ομοψυχία για την αντιμετώπιση των ποικίλων προκλήσεων και τονίστηκε ο ρόλος που έχει να διαδραματίσει η νέα γενιά του τόπου μας. Όπως υπογράμμισε η Υπουργός, μέσα από το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης επιδιώκεται η διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα αξιοποιεί τα ταλέντα και τις ικανότητες των νέων και θα προωθεί τη βιωματική μάθηση και την καλλιέργεια κριτικού και δημιουργικού πνεύματος.

Στον χαιρετισμό του, ο Επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο, Αντρέας Κεττής ευχαρίστησε το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για την αγαστή σχέση στενής συνεργασίας και συνεχάρη όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και ιδιαιτέρως όσες μαθήτριες διακρίθηκαν.

Στη συνέχεια, εξέφρασε τη συγκίνησή του για το γεγονός ότι ο φετινός παγκύπριος διαγωνισμός ήταν αφιερωμένος στην μαύρη επέτειο των πενήντα χρόνων από την τουρκική εισβολή και μετέφερε το αταλάντευτο μήνυμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Προέδρου Ρομπέρτα Μέτσολα ότι η Ευρώπη δεν θα είναι ποτέ ολόκληρη όσο η Κύπρος παραμένει διαιρεμένη.

Η Δρ Καλλιόπη Χριστοφόρου Πούγιουρου, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων και Συντονίστρια της Ομάδας Εργασίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών, στην εισήγησή της εξήγησε καταρχάς το σκεπτικό της επιλογής του συγκεκριμένου έργου του Αισχύλου κάνοντας αναφορά σε στίχους από την τραγωδία.

Τονίστηκε ότι πρόθεση ήταν να στραφεί η προσοχή των παιδιών σε ένα έργο το οποίο αναδεικνύει με τρόπο υποδειγματικό τις δυνάμεις εκείνες του έθνους που παρά τις αντιξοότητες το κρατούν ζωντανό.

Η μαθήτρια που εξασφάλισε την υψηλότερη βαθμολογία και το Α΄ Βραβείο, Νίκη Μιχαήλ του Λυκείου Αγίου Σπυρίδωνα Κάτω Πολεμιδιών, ευχαρίστησε το σχολείο και την καθηγήτριά της κυρία Κωνσταντίνα Δροσοπούλου που είναι συμπαραστάτες και πολύτιμοι βοηθοί στη μαθητική της πορεία.

Κεντρικός ομιλητής στην Τελετή Βράβευσης ήταν ο αναπληρωτής καθηγητής στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Δρ Αντώνης Πετρίδης, με θέμα «Αισχύλου Πέρσες: Προβληματισμοί του τότε και του σήμερα». Μέσα από μία άκρως ενδιαφέρουσα εισήγηση ο Δρ Αντώνης Πετρίδης σχολίασε τη σχέση του έργου Πέρσες με την εποχή στην οποία δημιουργήθηκε και ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να διαβαστεί η συγκεκριμένη τραγωδία, ως πατριωτικό σάλπισμα, ως δοξαστικός ύμνος αλλά και ως προειδοποίηση προς τις «πολύχρυσες αυτοκρατορίες» να σέβονται τα ανθρώπινα και θεϊκά όρια.

Διαβάστε επίσης

Υπ. Παιδείας: Συνεχίζουμε την καλλιέργεια του ‘Δεν ξεχνώ’ ως χρέος στη νέα γενιά

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης, στέλνουν μήνυμα στον Υπ. Δικαιοσύνης

Να σταματήσουν οι κακοποιήσεις παιδιών και να υπάρχει ειρήνη στον κόσμο ζητούν μέσω της τέχνης των γλυπτών δημιουργιών τους οι μαθήτριες και οι μαθητές του Λυκείου Αποστόλου Λουκά, στο Κολόσσι, που κάλεσαν τον Υπουργό Δικαιοσύνης να μεταφέρει τα μηνύματα και να πράξει η πολιτεία αυτό που πρέπει για να εισακουστούν και να υπάρξει αποτέλεσμα. «Αυτά τα πράγματα υπάρχουν γύρω μας, ακούγονται, αλλά δεν γίνεται κάτι γι’ αυτό» είπε, αναφερόμενη στην σεξουαλική κακοποίηση, μια τελειόφοιτη μαθήτρια στον Υπουργό Δικαιοσύνης Μάριο Χαρτσιώτη μετά τα εγκαίνια του πάρκου γλυπτικής των παιδιών στην αυλή του λυκείου, του πρώτου πανευρωπαϊκά πάρκου τέχνης μαθητών για τ’ ανθρώπινα δικαιώματα.

Οι μαθήτριες δήλωσαν «βαθιά συγκινημένες» για όλο αυτό που έζησαν, μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτριά τους, της Τέχνης, Πόπη Νικολάου, κι εξήγησαν στον Υπουργό που τέλεσε τα εγκαίνια την περασμένη Παρασκευή, 12 Απριλίου εκ μέρους του ΠτΔ, τα όσα έμαθαν για το κάθε θέμα – δικαίωμα που πραγματεύονταν το κάθε ένα από τα γλυπτά. Τα κορίτσια εξέφρασαν την προτίμησή τους για το έργο «Όλα τα στόματα κλειστά» που αφορά την σεξουαλική κακοποίηση. «Είναι αδιανόητο να κακοποιείς μια ψυχή. Δεν γίνεται να υπάρχουν τόσοι πόλεμοι γύρω μας κι εμείς να μην κάνουμε τίποτα. Ευαισθητοποιηθήκαμε πάρα πολύ με όλο αυτό, χάρη στην κ. Πόπη Νικολάου. Βλέπουμε τώρα πιο θετικά. Ότι μπορούμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο όλοι μαζί» ανέφεραν.

Τι ζήτησαν οι μαθήτριες

Οι μαθήτριες ζήτησαν από τον Υπουργό Δικαιοσύνης να κάνει ό,τι είναι δυνατόν «για να σταματήσουν αυτά τα προβλήματα. Δεν είναι κάτι θετικό».

«Διπλά συγχαρητήρια» τους έδωσε ο κ. Χαρτσιώτης γιατί, όπως είπε «είστε αξιέπαινες για ένα θαύμα» εξηγώντας ότι ενώ «ακούμε και βλέπουμε τόσα στις μέρες μας, άτομα σαν κι εσάς προάγουν την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είσαστε μια από τις δυνατές ασπίδες για τον πόλεμο και την ολίσθηση που έχουμε τα τελευταία χρόνια σε όλους τους θεσμούς και σε κάποια επίπεδα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Η πολιτεία, είπε, είναι ευαίσθητη στο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την ισότητα των φύλων και την πάλη που «καθημερινά όλοι πρέπει να δίνουμε για την σεξουαλική κακοποίηση, την βία – είτε είναι σωματική, είτε ψυχολογική». Εξήγησε ότι η Κυβέρνηση κάνει πολλές δράσεις και θα κάνει ακόμη περισσότερες γιατί «δεν θέλουμε να μας προλαβαίνουν αυτά τα φαινόμενα, θέλουμε να τα προλαβαίνουμε. Είτε είναι παιδιά, είτε γυναίκες, είτε γενικά, άνθρωποι».

Χαρακτήρισε τις μαθήτριες «ηρωίδες» γιατί τις τελευταίες ημέρες κι ενώ θλίβουν όλους αυτά που γίνονται στα σχολεία, είδε την νεολαία ν’ αντιστέκεται με τα δημιουργήματα της τέχνης, τα γλυπτά, που «μας κάνουν όλους περήφανους, όχι μόνο σαν αντικείμενα, αλλά σαν σκέψη και φιλοσοφία».

Τις κάλεσε να συνεχίσουν με δύναμη λέγοντας πως «βάλατε ένα λιθαράκι στον πάτο του πηγαδιού που δεν υπάρχει, όπως είπατε. Ό,τι θέλετε, η πολιτεία είναι δίπλα σας». Και η συζήτηση με τις μαθήτριες έληξε με γέλια στην ερώτηση εάν ξέρουν που είναι το γραφείο του Υπουργού να τον επισκεφθούν και τον κ. Χαρτσιώτη να τις προσκαλεί.

Κάθε έργο ένα συναίσθημα: η εμπειρία των μαθητριών

“Κάθε έργο σου δημιουργεί διαφορετικό συναίσθημα κι αυτός είναι ο λόγος που τα κάναμε. Να δώσουμε δυνατά μηνύματα στο κόσμο, μηνύματα αγάπης. Πως ο κόσμος δεν πρέπει να έχει αδικίες”, ανέφερε στο ΚΥΠΕ η Κωνσταντίνα, τελειόφοιτη, που συμμετείχε τόσο στην δημιουργία κάποιων γλυπτών, όσο και στο δρώμενο της τελετής των εγκαινίων. “Νιώθουμε θυμό που υπάρχουν πόλεμοι, είναι απαράδεκτό άνθρωποι να κακοποιούν σεξουαλικά παιδιά”, είπε περιγράφοντας μερικά από τα συναισθήματά της, με την Κωνσταντίνα να σημειώνει όμως ότι το τελικό μήνυμα “είναι θετικό”. Το έργο που την άγγιξε περισσότερο ήταν ο σπασμένος τοίχος με το μήνυμα “σπάσε την σιωπή” και τα μικρά παιδιά να βγαίνουν έξω από το σπίτι “που γίνεται τούτο το κακό”.

Νιώθουν ευγνώμονες προς την καθηγήτριά τους. “Δυο χρόνια πέρασαν πάρα πολύ γρήγορα. Μας ευαισθητοποίησε, μας έκανε να νοιαζόμαστε παραπάνω για τον κόσμο, να έχουμε παραπάνω συναίσθημα και για το τί γίνεται” είπε.

Η Ελίνα, επίσης τελειόφοιτη Λυκείου στάθηκε κι αυτή στα πόσα καινούργια, ενδιαφέροντα πράγματα έμαθαν μέσω της εμπειρίας και της δημιουργίας. Κάθε έργο, εξήγησε, προϋπόθετε πολύ μελέτη και συζήτηση. Έμαθαν από το πώς τεχνικά κατασκευάζεται ένα γλυπτό έως το τι αφορά η πτυχή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που αντικατόπτριζε. Δικό της αγαπημένο επίσης το «Όλα τα στόματα κλειστά» που ξεκίνησε η δημιουργία του πέρυσι και ολοκληρώθηκε φέτος.

Η Σόφια, μαθήτρια Β’ Λυκείου, είπε ότι ήταν πολύ συγκινητικό να μαθαίνει όλα τα μηνύματα πίσω από όλα τα γλυπτά και νιώθει ευγνώμων που βοήθησε στη δημιουργία κάποιων από τα γλυπτά. Και δικό της αγαπημένο το «Όλα τα στόματα κλειστά».

Είναι το πιο συναισθηματικό, είπαν τα κορίτσια για την κοινή τους προτίμηση και εξήγησαν το πόσο πολύ δούλεψαν για να γίνει αυτό το έργο για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

Η Κωνσταντίνα, η Ελίνα και η Σοφία έστειλαν και μήνυμα στην καθηγήτριά τους και δήλωσαν περήφανες γι’ αυτήν. «Να συνεχίσει αυτό που κάνει. Να κάνει κι άλλες γενιές μαθητών πολύ χαρούμενες, να τους κάνει να τους αρέσει το σχολείο και να θέλουν να έρχονται κάθε μέρα. Να νιώθουν ότι δημιουργούν κάτι», είπε η Ελίνα. Έδωσε ζωή σε πολλά παιδιά της ηλικίας μας, ανέφερε η Κωνσταντίνα σημειώνοντας την σύνδεση των παιδιών με τα έργα, την φύση, την δημιουργία. «Να συνεχίσει να εμπνέει γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό που μένει είναι οι εμπειρίες και ότι αυτό το κάναμε σαν ομάδα. Είναι ομαδικό. Δεν είσαι ατομιστής» είπε.

Η μικρότερη Σοφία λυπάται που θα φύγει από το Λύκειο του Αποστόλου Λουκά η κ. Νικολάου. «Όμως όσο ήταν εδώ, ήταν οι καλύτερες χρονιές της ζωής μου. Να συνεχίσει η Πόπη να είναι ο εαυτός της και κάνει ό,τι την ευχαριστεί στη ζωή».

«Να ρίξουμε φως»

«Πώς μπορείς να εμπνευστείς από τ’ ανθρώπινα δικαιώματα;» ρωτήσαμε τον σκηνοθέτη και χορογράφο της μικρής παράστασης στην τελετή εγκαινίων και μαθητή της Πόπης Νικολάου μέχρι το 2006, Χάρη Χριστοδούλου. «Φυσικά και μπορείς. Είναι ένα μεγάλο φάσμα που ταλαιπωρεί την κοινωνία σήμερα και πρέπει να το θίγουμε και να το βγάζουμε προς τα έξω για να δίνουμε τα σωστά μηνύματα, μέσα κι από ίσως κάποιες σκοτεινές εικόνα μέσα από τα δρώμενα». Κι αυτό, είπε, «για να ρίχνουμε φως και να περνάμε τα μηνύματα που πρέπει».

Οι μαθήτριες που μετείχαν στο δρώμενο ήταν από το Λύκειο Αποστόλου Λουκά και σχεδόν οι μισές δεν ήξεραν καν χορό, αλλά έμαθαν.

Τέλος στην κακοποίηση παιδιών ζητούν μαθητές μέσω της τέχνης

«Να προστατευτούν τα έργα»

Μέσα από την Τέχνη που δεν είναι ένα συμβατικό μάθημα, μπορείς να διοχετεύσεις ιδανικά με ένα πιο δημιουργικό τρόπο, ανέφερε η Πόπη Νικολάου. «Η Τέχνη δεν είναι απλά ένα μάθημα, είναι ένα μέσο για να κάνεις μια μικρή επανάσταση και να περάσεις τεράστια μήνυμα μέσα από την νέα γενιά. Σην ουσία δημιουργείς τους νέους πολίτες που βλέπουν τα πράγματα με περισσότερη γνώση», δήλωσε στο ΚΥΠΕ η καθηγήτρια Τέχνης που έστειλε ένα μήνυμα προς όσους έχουν την ευθύνη «το πάρκο των παιδιών να προστατευθεί».

Τα έργα στο πάρκο περιλαμβάνουν τις «Αόρατες», που αφορά την ελευθερία ύπαρξης και έκφρασης των γυναικών, με αφορμή την εκτέλεση της Ιρανής Μαχσά Αμίνι, τους «Έκπτωτους Αγγέλους», που πραγματεύεται την εμπορία ανθρώπων και δει ανηλίκων, το «Όλα τα στόματα κλειστά» για την σεξουαλική κακοποίηση παιδιών.

Επίσης το έργο «Τα παιδιά θέλουν Ειρήνη», πραγματεύεται την ανάγκη ειρήνης στον κόσμο, η «Λυμπουρκά», που παρομοιάζει τους Κύπριους με τα μυρμήγκια που όταν ενωθούν, παρ’ ότι μικροί, είναι δυνατοί, το «Χους και ανήρ» για τη σχέση του ανθρώπου με την φύση, καθώς από χώμα και νερό προερχόμαστε και στο χώμα καταλήγουμε.

Ακόμη το «Ξέχασα πως γίνεται το μέλι» που αναφέρεται στη θεά Γη και τη σημασία της μέλισσας στο οικοσύστημα, το έργο «Στην Κύπρο το θαύμα λειτουργεί ακόμα» που δημιουργήθηκε το 2013 μετά την οικονομική κρίση κι απεικονίζει έναν σταυρό που κουβαλούσε ο καθένας τότε αλλά και η κοινωνία.

Να σημειωθεί ότι το βραβευμένο και στο εξωτερικό έργο «Οι μετανάστες» φυλάσσεται σε μουσείο στην Λευκωσία.

Για τα έργα συνεργάστηκαν καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων όπως φιλόλογοι ελληνικών και αγγλικών, καθηγητές τεχνολογίας, μουσικής, πληροφορικής κ.ά.

Διαβάστε επίσης

Υπ. Παιδείας: Συνεχίζουμε την καλλιέργεια του ‘Δεν ξεχνώ’ ως χρέος στη νέα γενιά

Στο Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου μικροί μεγάλοι έχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία παιχνιδιού

Υπ. Παιδείας: Συνεχίζουμε την καλλιέργεια του ‘Δεν ξεχνώ’ ως χρέος στη νέα γενιά

Συνεχίζουμε την καλλιέργεια του ‘Δεν ξεχνώ’ ως χρέος στη νέα γενιά, είπε η Υπ. Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, πενήντα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή και με συνεχιζόμενη την παράνομη κατοχή, συνεχίζει δυναμικά την καλλιέργεια του «Δεν ξεχνώ, αγωνίζομαι, διεκδικώ», ως χρέος στη νέα γενιά, το μέλλον αυτού του τόπου, δήλωσε η Υπουργός Αθηνά Μιχαηλίδου.

Σε χαιρετισμό της, στην εκδήλωση αφιέρωμα για τα πενήντα χρόνια προσφοράς και δημιουργίας του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου Πάφου, η Υπουργός Παιδείας είπε ότί η εκδήλωση αποτελεί αφιέρωμα σε όσες και όσους συνέβαλαν στη λειτουργία και την εξέλιξη του ιστορικού αυτού σχολείου, καταξιώνοντας το, μέσα από όποια θέση και αν το υπηρέτησαν, ως ένα από τα εκπαιδευτήρια με σημαντική προσφορά στην παιδεία, την ιστορία, την πνευματική και την κοινωνική ζωή του τόπου μας.

“Εκπροσωπώντας σήμερα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος δεν κατέστη δυνατόν να παρευρεθεί λόγω άλλων ειλημμένων υποχρεώσεων, θα ήθελα να σας μεταφέρω τους χαιρετισμούς του και τις ευχές του για συνέχιση της καταξιωμένης πορείας του Σχολείου και για περισσότερες προσωπικές και συλλογικές επιτυχίες” είπε.

Αναμφίβολα, ανέφερε, η ίδρυση και η λειτουργία του σχολείου το 1974, αμέσως μετά τις αποφράδες μέρες του μαύρου εκείνου καλοκαιριού, υπήρξε ένα σημαντικό γεγονός για την ευρύτερη περιοχή, αφού σηματοδότησε μια νέα εποχή για την εκπαίδευση και τη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς της πόλης και της επαρχίας της Πάφου.

“Μέσα από τη συνδρομή της Μονής του Αγίου Νεοφύτου, που αγκάλιασε εξαρχής τη μαθητική και την εκπαιδευτική κοινότητα, το σχολείο, που αρχικά λειτούργησε ως Γυμνάσιο, αποτέλεσε πνευματικό κέντρο και κυψέλη γνώσης, τιμώντας και δικαιώνοντας τους πρωτεργάτες της ίδρυσης και τους ευεργέτες του”.

Η Υπουργός είπε ότι καθοριστική προς την κατεύθυνση αυτή αποδείχθηκε η προσφορά της εκάστοτε διεύθυνσης, του εκπαιδευτικού και του λοιπού προσωπικού, που πλαισίωσε και κόσμησε εξαρχής μέχρι και σήμερα τη λειτουργία και τη μετεξέλιξη του σχολείου.

“Η δική τους αφοσίωση και ο δικός τους ζήλος αποτυπώνονται στο πλούσιο εκπαιδευτικό τους έργο, καθώς και στη διαμόρφωση και εξέλιξη της προσωπικότητας των παιδιών που διαχρονικά φοίτησαν στο σχολείο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι το εκπαιδευτήριο, από ιδρύσεως του, συνδέεται με σπουδαίες επιτυχίες των μαθητών και μαθητριών του σε πνευματικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και αθλητικό επίπεδο, ενώ οι απόφοιτες και οι απόφοιτοί του ξεχωρίζουν, τόσο για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία όσο και ως ενεργοί και
δραστήριοι πολίτες” ανέφερε.

Επεσήμανε την καθοριστική συμβολή του σχολείου στη διατήρηση της εθνικής συνείδησης και ταυτότητάς λέγοντας ότι το σχολείο, με έναρξη λειτουργίας του την περίοδο αμέσως μετά την τουρκική εισβολή, ταύτισε τη διαδρομή του με τον αγώνα για την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μας και αποτέλεσε πυρήνα υψηλού φρονήματος, εμφυσώντας στη μαθητική κοινότητα τον πόθο της επιστροφής στις πατρογονικές μας αξίες.

“Ως Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, πενήντα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή και με συνεχιζόμενη την παράνομη κατοχή, συνεχίζουμε δυναμικά την καλλιέργεια του «Δεν ξεχνώ, αγωνίζομαι, διεκδικώ», ως χρέος μας στη νέα γενιά, το μέλλον αυτού του τόπου.
Οφείλουμε, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικούς μας, να δώσουμε στους μαθητές και στις μαθήτριες μας όλα εκείνα τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν να εξελιχθούν σε πολίτες ικανούς να συμβάλουν στην πρόοδο, την ευημερία και την απελευθέρωση της πατρίδας μας” τόνισε.

Προς την κατεύθυνση αυτή, είπε, “το έργο που επιτελείτε εσείς, η διεύθυνση και το εκπαιδευτικό προσωπικό του Λυκείου Αγίου Νεοφύτου Πάφου, αλλά και τα επιτεύγματα εσάς, των μαθητών και μαθητριών του, θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά. Απευθύνω, λοιπόν, τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια σε όλες και όλους και σας διαβεβαιώνω ότι το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό σας, έτοιμο να συζητήσει τις εισηγήσεις σας, έτσι ώστε το σχολείο σας να εξακολουθήσει να καταξιώνεται ως ένα σημαντικό εκπαιδευτήριο, ως ένα φυτώριο γνώσεων και αξιών”.

Διαβάστε επίσης

Με εκατοντάδες χαμόγελα μαθητών πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης “sCYence Fair 2024”

Στο Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου μικροί μεγάλοι έχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία παιχνιδιού

Με εκατοντάδες χαμόγελα μαθητών πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης “sCYence Fair 2024”

Με εκατοντάδες χαμόγελα πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης “sCYence Fair 2024”

Με τη μαζική συμμετοχή μαθητών και κοινού, ολοκληρώθηκε το πρωτοποριακό Φεστιβάλ Επιστήμης sCΥence Fair 2024, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Κύπρου, την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου των διοργανωτών, το sCYence Fair 2024 κέρδισε για άλλη μια φορά τις εντυπώσεις, αφού κατάφερε να ταξιδέψει τους συμμετέχοντες και παρευρισκόμενους στο μέλλον, φέρνοντας στο προσκήνιο τις πλέον σύγχρονες εξελίξεις στους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

Την έναρξη του Φεστιβάλ Επιστήμης κήρυξε η Πρώτη Κυρία, Φιλίππα Καρσερά-Χριστοδουλίδη, στην παρουσία του Προέδρου του Ινστιτούτου Κύπρου, Σταύρου Μαλά, του Αναπληρωτή Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Νικόλαου Ίσαρη, του Γενικού Διευθυντή του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας Θεόδωρου Λουκαΐδη, της Διευθύντριας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Έλενας Χατζηκάκου, και του εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας Γιαννάκη Χατζηκωστή. Το Φεστιβάλ Επιστήμης επισκέφθηκε και ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, Νικόδημος Δαμιανού.

Στόχος του “sCYence Fair 2024”, το οποίο ήταν ανοικτό για το κοινό, ήταν η ανάδειξη της Επιστήμης μέσα από διασκεδαστικούς, καινοτόμους και διαδραστικούς τρόπους.

Στο Φεστιβάλ Επιστήμης διαγωνίστηκαν σχολικές ομάδες από μαθητές 9 έως 18 χρόνων από όλη την Κύπρο, οι οποίες παρουσίασαν τις δικές τους ευφάνταστες προτάσεις, με τις καλύτερες να αναδεικνύονται και να βραβεύονται.

Το πρόγραμμα του sCYence Fair, περιλάμβανε μεταξύ άλλων εντυπωσιακά πειράματα, βιωματικά παιχνίδια, ενδιαφέρουσες διαλέξεις και εμπνευσμένες παρουσιάσεις από κορυφαίους ομιλητές, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους μια συναρπαστική εμπειρία στον κόσμο της γνώσης.

Το παρών τους έδωσαν επίσης, με δικά τους περίπτερα, η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο και Πρεσβείες Κρατών-Μελών της EE.

Κηρύσσοντας την έναρξη του Φεστιβάλ Επιστήμης η Πρώτη Κυρία, Φιλίππα Καρσερά-Χριστοδουλίδη, υπέδειξε ότι η καινοτομία και η επένδυση στην εκπαίδευση, θα μας βγάλουν από τη στασιμότητα, θα βελτιώσουν το βιοτικό επίπεδο και την καθημερινότητα μας και θα αναδείξουν ακόμα πιο πολύ την Κύπρο στη γύρω περιοχή.

Συγχαίροντας το Ινστιτούτο Κύπρου για τη διοργάνωση του sCynce Fair 2024, έκανε λόγο για θεσμό που χρόνο με το χρόνο εξελίσσεται και μεγαλώνει, υποδεικνύοντας παράλληλα ότι το ΙΚυ βρίσκεται στην προμετωπίδα της προσπάθειας που καταβάλλει και η διακυβέρνηση η Κύπρος να περάσει στην επόμενη μέρα, κάτι που αποτελεί και βασικό στόχο της διακυβέρνησης Χριστοδουλίδη. Μάλιστα, η ίδια αποκάλυψε ότι σε συνεργασία με το ΙΚυ θα προχωρήσουν στην ανάδειξη της ιστορίας του Προεδρικού Μεγάρου, για τους επισκέπτες και κυρίως τους μαθητές, με ένα καινοτόμο και σύγχρονο τρόπο.

Καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Κύπρου, Σταύρος Μαλάς, ανέφερε ότι το sCYence Fair, στο οποίο φέτος συμμετείχαν 62 ομάδες από 50 σχολεία, αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης στην Κύπρο. Η χώρα μας, είπε ο κ. Μαλάς, οφείλει να επενδύσει στην επιστήμη, γιατί μόνο όταν προάγεις την αριστεία και δημιουργείς πολίτες με γνώση, μπορείς να προχωρήσεις μπροστά. Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στο Δημοτικό Σχολείο του Κάμπου, ένα από τα πλέον απομακρυσμένα σχολεία της Κύπρου, το οποίο συμμετείχε στο sCYence Fair 2024 με τους 4 μαθητές του.

Στο δικό του χαιρετισμό, ο Γιαννάκης Χατζηκωστής εκ μέρους της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έκανε λόγο για υψίστης σημασίας φεστιβάλ, το οποίο όπως είπε, ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή των νέων σε επιστημονικούς τομείς, διευρύνοντας παράλληλα τους πνευματικούς και επιστημονικούς τους ορίζοντες.

Ο Αναπληρωτής Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο, Νικόλαος Ίσαρης, συνεχάρη τους διοργανωτές, σημειώνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργανώνει το δικό της Φεστιβάλ Επιστήμης στις Βρυξέλλες, στις 25 και 26 Μαρτίου, με τίτλο “Science is wonderful”. Εισηγήθηκε μάλιστα, όπως οι φετινοί νικητές του sCYence Fair του Ινστιτούτου Κύπρου, λάβουν μέρος στο Φεστιβάλ Επιστήμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον επόμενο χρόνο.

Ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας, Θεόδωρος Λουκαΐδης, υπέδειξε ότι εκδηλώσεις όπως το sCYence Fair ενθαρρύνουν την ενασχόληση των παιδιών με την επιστήμη, την καινοτομία και την τεχνολογία, επενδύοντας με τον τρόπο αυτό στο πιο πολύτιμο ανθρώπινο κεφάλαιο: τη δημιουργικότητα και ερευνητική περιέργεια των νέων.

Η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Έλενα Χατζηκάκου ανέφερε ότι το sCYence Fair αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιστημονικά δρώμενα της Κύπρου, το οποίο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στηρίζει ενεργά, αφού είναι άμεσα συνδεδεμένο με το έργο και την αποστολή του.

Το sCYence Fair διοργάνωσε το Ινστιτούτο Κύπρου και τελούσε υπό την αιγίδα της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Tον παλμό της μεγαλύτερης γιορτής της επιστήμης μετέφεραν, μέσω live link, οι μουσικοί παραγωγοί του Παγκύπριου Ραδιοσταθμού LOVE FM, Σοφία Πρωίμου και Μαρίλια Χαριδήμου.

Οι νικητές του sCYence Fair 2024

Δημοτικά

—-

1ο Βραβείο

«Ο Μπουκαλοφάγος»

Δημοτικό Σχολείο Τσερίου Α’

2ο Βραβείο

«Δημιουργία Σεισμολογικού Κέντρου»

Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας

3ο Βραβείο

«Γιατρός της Φύσης»

Δημοτικό Σχολείο Κάμπου και Robominds School of Spirit

Γυμνάσια

——

1ο Βραβείο

“Investigating motion of a solar car’’

The Grammar School

2ο Βραβείο

«Βρες το ύψος σου επιστημονικά»

Γυμνάσιο Παλλουριώτισσας

3ο Βραβείο

“Rocket Fuels: How does the type of fuel affect the performance of a rocket’’

The English School

Λύκεια

—-

1ο Βραβείο

“Water Smart School”

Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμιας

2ο Βραβείο

«Οι καινούργιοι δρόμοι που ανοίγει η χρήση των επαγόμενων πολυδύναμων βλαστοκυττάρων (iOSCs) στην αποτελεσματικότερη διαχείριση και θεραπεία ανίατων σήμερα ασθενειών, αλλά και πιθανές εφαρμογές της τεχνολογίας που θα πρέπει να αποφευχθούν»

Λύκειο Αγίου Σπυρίδωνα

3ο Βραβείο

«Ανίχνευση μικροπλαστικών σε υδρόβιους οργανισμούς της Κύπρου με χρήση φθορισμού»

Λύκειο Αγίου Νεοφύτου – Πάφος

Διαβάστε επίσης

Στο Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου μικροί μεγάλοι έχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία παιχνιδιού

«Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου»: Πότε θα γίνει η υποβολή των αιτήσεων

Στο Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου μικροί μεγάλοι έχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία παιχνιδιού

Το Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου κλείνει δέκα χρόνια λειτουργίας

Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει το Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου, που δημιούργησε το ίδρυμα Σ.Ο.Φ.Ι.Α. – διαθέτοντας μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες συλλογές παιχνιδιών στον κόσμο – σε συνεργασία με τον Δήμο Αραδίππου και τον οργανισμό «Παιδικό Μουσείο Κύπρου».

Σε ανακοίνωση ο Δήμος Αραδίππου αναφέρει πως «η μακαριστή Κλαίρη Αγγελίδου, μέλος του ιδρυτικού συμβουλίου του ιδρύματος το 2003 αλλά και ως τότε πρόεδρος του Οργανισμού “Παιδικό Μουσείο Κύπρου” έχοντας ιδιαίτερες ευαισθησίες όσον αφορά την παιδική ηλικία και το παιδί, εξήρε τις προσπάθειες του ιδρύματος και πάντα στήριζε τις προσπάθειες σχετικά με τη δημιουργία μουσείου παιχνιδιών».

Ο Δήμος Αραδίππου, και ο Δήμαρχος Ευάγγελος Ευαγγελίδης, αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή αυτή την προσπάθεια, προστίθεται, ενώ αναφέρεται ότι το Μουσείο Παιχνιδιών Αραδίππου κλείνει αισίως δέκα χρόνια λειτουργίας.

Μια ολοκληρωμένη εμπειρία παιχνιδιού

«Πρόσφατα έγινε μια αναδιαμόρφωση του σχεδιασμού και της συλλογής του Μουσείου, και πλέον ο επισκέπτης έχει μια ολοκληρωμένη εμπειρία γύρω από τις βασικές κατηγορίες παιχνιδιών που κατασκευάστηκαν ιστορικά και βασικές πληροφορίες για την κάθε κατηγορία» συμπληρώνεται.

«Σε συνδυασμό με τα διαδραστικά προγράμματα που εφαρμόζονται στο Μουσείο με την καθοδήγηση της παιδαγωγού Μαρίας Ηρακλέους, και την ουσιαστική βοήθεια της υπεύθυνης του μουσείου Έλενας Ζαμπα, ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες, παιδιά και ενήλικες, μια μοναδική για τα κυπριακά δεδομένα εμπειρία, έστω και με αυτό το μικρό μουσείο. Έγνοια μας και διαχρονικός στόχος μας είναι η δημιουργία ενός Κέντρου Παιδικής Ηλικίας όπου θα στεγαστούν ολες οι συλλογές του ιδρύματος που έχουν σχέση με το παιδί και την παιδική ηλικία με εκθεσιακούς χώρους και χώρους έρευνας και μελέτης των παιχνιδιών και της ιστορίας τους» αναφέρεται.

Το Μουσείο επισκέπτονται καθημερινά σχολεία από όλη την επικράτεια και λειτουργεί κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 24524601.

Διαβάστε επίσης

Πάμε στην Πάφο για το Παγκύπριο Πρωτάθλημα Τριάθλου

Φεστιβάλ Ψαριού στην Π. Χρυσοχούς με πλούσιες δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους

Πάμε στην Πάφο για το Παγκύπριο Πρωτάθλημα Τριάθλου

Τους πρωταθλητές Κύπρου στο τρίαθλο θα αναδείξει, γι’ ακόμη μία χρονιά, το Paphos Triathlon το οποίο στις 28 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί για ένατη φορά από την Αctivate Cyprus με συνδιοργανωτή τον Δήμο Πάφου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών, ο αγώνας, που διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2013, λόγω των υψηλών οργανωτικών προδιαγραφών του επιλέγεται τα τελευταία χρόνια ως το Παγκύπριο Πρωτάθλημα της Κυπριακής Ομοσπονδίας Τριάθλου, όσον αφορά στην ολυμπιακή απόσταση, σε άνδρες και γυναίκες. Ακόμη, μέσω της διοργάνωσης θα γίνει η επιλογή για τους αθλητές που θα στελεχώσουν την εθνική ομάδα.

Συμμετοχές: Μέχρι πότε;

Οι ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή στον αγώνα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 21 Απριλίου, μια εβδομάδα δηλαδή πριν από την εκκίνηση που θα δοθεί το πρωί της 28ης Απριλίου στα Δημοτικά Μπάνια στην Κάτω Πάφο.

Στη διοργάνωση, για την οποία θα φθάσουν στην Κύπρο και αθλητές από το εξωτερικό, έχουν το δικαίωμα συμμετοχής αθλητές από όλες τις ηλικιακές κατηγορίες. Οι αθλητές μπορούν να εγγραφούν είτε στις ατομικές κατηγορίες, είτε σε μια από τις ομαδικές (ανδρών, γυναικών,
μεικτή).

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται δυο διαφορετικές αποστάσεις, η Ολυμπιακή που προβλέπει 1.5χλμ κολύμπι, 40χλμ ποδηλασία και 10χλμ τρέξιμο και η σπριντ, στην οποία οι αποστάσεις είναι οι μισές σε κάθε άθλημα.

Σημειώνεται πως ο αγώνας εντάσσεται στο καλεντάρι της Κυπριακής Ομοσπονδίας Τριάθλου και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση
www.activatecyprus.com/the-pafos-triathlon.

Διαβάστε επίσης

«Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου»: Πότε θα γίνει η υποβολή των αιτήσεων

Η διάρκεια της ζωής μας εξαρτάται από την περίοδό μας

«Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου»: Πότε θα γίνει η υποβολή των αιτήσεων

Το Τμήμα Πολιτισμού του Υφυπουργείου Πολιτισμού διοργανώνει, σε συνεργασία με το Θέατρο Ριάλτο, την 24η «Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου». Οι παραστάσεις των έργων που θα ενταχθούν στην «Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου – 2024» θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 15ης και 17ης Νοεμβρίου 2024 στο Θέατρο Ριάλτο, στη Λεμεσό.

Η περίοδος υποβολής αιτήσεων θα είναι μεταξύ 17 Απριλίου και 22 Μαΐου 2024 και οι αιτήσεις θα υποβάλλονται συμπληρωμένες στα ηλεκτρονικά έντυπα που θα αναρτηθούν στην επίσημη ιστοσελίδα της Πλατφόρμας Χορογραφίας Κύπρου, στη διεύθυνση https://www.cypruschoreographyplatform.com/.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι παραπέμπονται στους όρους συμμετοχής στην Πλατφόρμα Χορογραφίας Κύπρου – 2024, στην ιστοσελίδα:
http://www.culture.gov.cy/dmculture/culture.nsf/depncfunctions_el/depncfunctions_el?OpenDocument

Διαβάστε επίσης

Γονείς, προσοχή! Αυτά είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουμε όταν βάζουμε το παιδί στο αυτοκίνητο

Φεστιβάλ Ψαριού στην Π. Χρυσοχούς με πλούσιες δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους