Ξεκίνησε σήμερα, Παρασκευή 6/9, η λειτουργία στα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές της Ελεύθερης Κύπρου, με έντονες τις συζητήσεις γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τις αλλαγές που ετοιμάζει το υπ. Παιδείας για τους μαθητές.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ο υπ. Παιδείας Κώστας Χαμπιαούρης, μελετώνται από του υπουργείο κανονισμοί που έχουν να κάνουν με την εμφάνιση των μαθητών στα σχολεία (συζητιέται π.χ. η απαγόρευση για το μούσι, το μουστάκι, τα σκουλαρίκια και την κοτσίδα. Στα κορίτσια θα απαγορεύεται το μακιγιάζ, οι ανταύγειες, τα μεγάλα βαμμένα νύχια και τα στενά παντελόνια και τα κολάν), ενώ στα απαγορευμένα αντικείμενα πρόκειται να μπουν και τα κινητά.
Το θέμα αυτό τέθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, ενώ την προηγούμενη ημέρα σε τεταμένο κλίμα είχε συζυτηθεί στην Επιτροπή Κανονισμών του Υπουργείου Παιδείας σε σύσκεψη στην οποία μεταξύ άλλων συμμετείχαν η ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ και ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών, Παναγιώτης Γεωργίου.
Η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ) διαφωνεί έντονα με αυτές τις αλλαγές και προειδοποιεί με μέτρα σε περίπτωση αλλαγών στην εμφάνιση των μαθητών και στη μη χρήση των κινητών τηλεφώνο στα σχολεία.
Ζήτημα διαφωνίας είναι και “η εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο και με την ανέγερση ψηλών περιφράξεων, μέτρα τα οποία αποτελούν πισωγύρισμα για την παιδεία του τόπου”, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος των μαθητών Παναγιώτης Γεωργίου σε τοποθετήσεις του, μιλώντας στο ThemaOnline.
Σε κάθε περίπτωση, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, μιλώντας επίσης στο ThemaOnline, διευκρίνησε, ότι προς το παρόν και μέχρι νεωτέρας στα σχολεία θα ισχυσουν οι υφιστάμενοι κατανονισμοί, αφού μέχρι τώρα δεν στάληκε καμία εγκύκλιος.
39.980 μαθητές και μαθήτριες στα Γυμνάσια και Λύκεια της Κύπρου φέτος
Κατά τη νέα σχολική χρονιά 2019 -2020 στην Κύπρο θα λειτουργήσουν συνολικά 114 σχολικές μονάδες από τις οποίες 64 Γυμνάσια (μόνο γυμνασιακό κύκλο), 38 Λύκεια, 7 εξατάξια σχολεία (με γυμνασιακό και λυκειακό κύκλο), 5 Εσπερινά Γυμνάσια Λύκεια, με συνολικά 39.980 μαθητές και μαθήτριες, εκ των οποίων οι 22.991 θα φοιτήσουν στον γυμνασιακό κύκλο και οι 16.989 στον λυκειακό κύκλο.
Για τη σχολική χρονιά 2019-2020, έχουν διοριστεί 206 μόνιμοι καθηγητές επί δοκιμασία και 438 συμβασιούχοι καθηγητές, ενώ αναμένεται ο διορισμός ακόμη 80 καθηγητών με σύμβαση. Το Υπουργείο έχει προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήταν διορισμένοι τις προηγούμενες σχολικές χρονιές να επαναδιοριστούν, όπου είναι δυνατόν.
Τις Τεχνικές Σχολές θα στελεχώνουν 550 Εκπαιδευτές, στις οποίες με τα σημερινά δεδομένα υπάρχουν 4.259 μαθητές στην πρωινή φοίτηση, 230 στις Εσπερινές Τεχνικές Σχολές, 195 μαθητές στο Σύστημα Μαθητείας, 293 σπουδαστές στα ΜΙΕΕΚ και 90 μαθητές στις ειδικές μονάδες.
Επιστροφή με… καπνογόνα
Το επικίνδυνο “έθιμο” συνεχίστηκε και φέτος, αφού μαθητές σε σχολεία της Λευκωσίας και της Λεμεσού κατέφτασαν σήμερα καπνογόνα. Συγκεκριμένα, μαθητές στο Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα στο Στρόβολο και στα Λύκεια Αγίας Φύλας και Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στη Λεμεσό. «γιόρτασαν» την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με καπνογόνα, τα οποία ανησύχησαν πολίτες που κάλεσαν την Πυροσβεστική.
*Με πληροφορίες από το ThemaOnline