Άρθρα

Η Γιώτα Κουφαλίδου συγκινεί την ημέρα των γενεθλίων της: Η κίνηση που έκανε για τα παιδιά με καρκίνο

Σαράντα εφτά ετών γίνεται σήμερα η γνωστή παρουσιάστρια Γιώτα Κουφαλίδου και μετά την περιπέτεια που ταλαιπώρησε την υγεία της (νόσησε από καρκίνο), δεν θέλει δώρα για τα γενέθλιά της.

Μέσω λογαριασμού της στα κοινωνικά δίκτυα ζήτησε από φίλους, γνωστούς και ακολούθους αντί για δώρα και ευχές να κάνουν μια εισφορά σε ιδρύματα που αφορούν τον παιδικό καρκίνο.

Εκείνη επέλεξε την American Cancer Society, αφού όπως γράφει στο κείμενό της αυτός οργανισμός σημαίνει πολλά για εκείνη.

Δείτε παρακάτω την ανάρτησή της

Εμείς της ευχόμαστε τα καλύτερα πάντα με υγεία!

Τι καιρό θα κάνει το 1o σαββατοκύριακο του Ιουλίου;

Το πρώτο σαββατοκύριακο του Ιουλίου είναι προ των πυλών. Τι καιρό θα κάνει αυτές τις μέρες;

Ο καιρός σήμερα Παρασκευή θα είναι αρχικά κυρίως αίθριος αλλά το απόγευµα θα παρατηρούνται παροδικά αυξηµένες νεφώσεις, κυρίως στα ορεινά. Οι άνεµοι θα πνέουν αρχικά νοτιοανατολικοί ως νοτιοδυτικοί, ασθενείς, 3 µποφόρ για να καταστούν σταδιακά νοτιοδυτικοί ως βορειοδυτικοί, ασθενείς µέχρι µέτριοι, 3 µε 4 µποφόρ και παροδικά στα νότια παράλια, µέχρι ισχυροί, 5 µποφόρ.

Η θάλασσα θα είναι λίγο ταραγµένη και παροδικά στα νότια µέχρι ταραγµένη. Η θερµοκρασία θα ανέλθει στους 38 βαθµούς στο εσωτερικό, στους 31 στα δυτικά παράλια, γύρω στους 34 στα υπόλοιπα παράλια και στους 30 βαθµούς στα ψηλότερα ορεινά.

Το βράδυ ο καιρός θα είναι κυρίως αίθριος. Τις πρώτες πρωινές ώρες πιθανό να σχηµατιστούν τοπικά αραιή οµίχλη και χαµηλές νεφώσεις.

Οι άνεµοι θα καταστούν σταδιακά βορειοδυτικοί ως βορειοανατολικοί και στα βόρεια παράλια νοτιοανατολικοί, ασθενείς 3 µποφόρ και η θάλασσα θα είναι ήρεµη µέχρι λίγο ταραγµένη.

Η θερµοκρασία θα πέσει γύρω στους 21 βαθµούς στο εσωτερικό, στους 23 στα παράλια και στους 17 βαθµούς στα ψηλότερα ορεινά.

Ο καιρός του σαββατοκύριακου

Το Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα ο καιρός θα είναι κυρίως αίθριος αλλά κατά διαστήµατα θα παρατηρούνται αυξηµένες νεφώσεις, κυρίως στα ορεινά. Η θερµοκρασία θα σηµειώσει µικρή άνοδο το Σάββατο, καµία αξιόλογη µεταβολή την Κυριακή ενώ τη ∆ευτέρα θα σηµειώσει µικρή πτώση για να κυµανθεί λίγο πιο πάνω από τις µέσες κλιµατολογικές τιµές.

Γιατί τα παιδιά δεν πρέπει να κοιμούνται ποτέ με τις πόρτες μισάνοιχτες

Τα περισσότερα παιδιά ακολουθούν συγκριμένη «ρουτίνα ύπνου» κάθε βράδυ και προκειμένου να αποκοιμηθούν θέλουν οπωσδήποτε η πόρτα του δωματίου τους να είναι ανοιχτή. Παρόλο που αυτό μπορεί να τα βοηθά να αποκοιμηθούν, επειδή νιώθουν ασφάλεια –ότι κανένα φάντασμα δεν θα «τρυπώσει» κρυφά μέσα στο δωμάτιο ή ότι οι γονείς τους δεν είναι μακριά- σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για τακτική που δεν είναι ασφαλής, για έναν συγκεκριμένο λόγο που φέρνει στο φως το Αμερικανικό Πυροσβεστικό Σώμα.

Οι πυροσβέστες, λοιπόν, προειδοποιούν τους γονείς να κλείνουν εντελώς τις πόρτες στα δωμάτια των παιδιών τους αφού έχουν αποκοιμηθεί το βράδυ, επειδή με αυτόν τον τρόπο θα προστατευτούν αν τυχόν ξεσπάσει φωτιά μέσα στο σπίτι. Προσπαθούν, μάλιστα, να τους πείσουν δείχνοντάς τους την παρακάτω εικόνα, η οποία αποδεικνύει περίτρανα τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η κλειστή πόρτα στην ασφάλεια των παιδιών:

Η φωτογραφία, λοιπόν, τραβήχτηκε σε σπίτι στη Νέα Υόρκη, στο οποίο ξέσπασε φωτιά. Στην αριστερή εικόνα φαίνεται η πόρτα από τη μεριά της φωτιάς και στην δεξιά εικόνα βλέπετε την ίδια πόρτα από την μεριά της κρεβατοκάμαρας. Η πόρτα κατά την διάρκεια της φωτιάς ήταν κλειστή και έτσι το εσωτερικό του δωματίου προστατεύτηκε πλήρως.

Σύμφωνα με τους πυροσβέστες: «Οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα για τη σημασία του να είναι οι πόρτες κάθε κρεβατοκάμαρας κλειστές όταν κοιμόμαστε. Αν στην κρεβατοκάμαρα αυτή κοιμόταν κάποιος, χάρη στην κλειστή πόρτα θα είχε σωθεί από τη φωτιά.»

Η παραπάνω φωτογραφία προήλθε από διαμέρισμα στο οποίο για άγνωστο λόγο ξέσπασε φωτιά. Η οικογένεια δεν βρισκόταν μέσα, αλλά είχαν κλείσει τις πόρτες των δωματίων. Οι Πυροσβέστες ελπίζουν με την εικόνα αυτή να «περάσουν» το μήνυμα σε όσο περισσότερους γονείς.

Επιπλέον, τονίζουν, ότι σε κάθε σπίτι πρέπει να υπάρχει πυροσβεστήρας και ειδικές κουβέρτες πυρόσβεσης, ενώ όλοι πρέπει να γνωρίζουν πώς να αντιδράσουν σε περίπτωση φωτιάς.

Πηγή: mom.me

Τι γίνεται αν ο προσωπικός γιατρός μου αποχωρήσει από το ΓεΣΥ;

Το ΓεΣΥ ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν έναν μήνα περίπου και ο Υπουργός Υγείας, εχθές Πέμπτη 4 Ιουλίου, έκανε τον απολογισμό της μέχρι τώρα κατάστασης.

Θετική είναι, λοιπόν, η αποτίμηση για τον πρώτο μήνα εφαρμογής του ΓεΣΥ, σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, κ. Κωνσταντίνο Ιωάννου, ο οποίος πραγματοποίησε την Πέμπτη διάσκεψη Τύπου για απολογισμό.

Τον 1ο μήνα, έχουν συμβληθεί με το ΓεΣΥ, 378 Προσωπικοί Ιατροί για ενήλικες, 118 Προσωπικοί Ιατροί για παιδιά, 612 Ειδικοί Ιατροί από όλες τις ειδικότητες, 476 φαρμακεία και 566 φαρμακοποιοί, 125 Κλινικά Εργαστήρια και 436 Εργαστηριακοί και εργαστηριακοί επιστήμονες και 13 Ακτινοδιαγνωστικά Κέντρα παγκύπρια.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν,  έχουν εγγραφεί πέραν των 621 χιλιάδων δικαιούχοι.

Επαρκούν ή όχι οι Προσωπικοί Ιατροί;

Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά στα όσα λέγονται για μη ικανοποιητικό αριθμό εγγεγραμμένων Προσωπικών Ιατρών ενηλίκων.

Όπως είπε, με τα μέχρι τώρα δεδομένα και τους δικαιούχους που έχουν ενεργοποιήσει την εγγραφή τους στο Σύστημα, για κάθε έναν από τους 378 Προσωπικούς Ιατρούς ενηλίκων αναλογούν περίπου 1,400 δικαιούχοι. «Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι οι ισχυρισμοί αυτοί δεν ευσταθούν, αφού τα αριθμητικά δεδομένα δείχνουν πως οι μέχρι στιγμής Προσωπικοί Ιατροί τόσο ενηλίκων όσο και παιδιών που έχουν συμβληθεί είναι ικανοποιητικοί για να καλύψουν ολόκληρο τον ενήλικο πληθυσμό», τόνισε.

Όσον αφορά τα φάρμακα, διαμήνυσε πως «όλοι οι δικαιούχοι έχουν πλέον την επιλογή να προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τον φαρμακοποιό που ήδη γνωρίζουν και εμπιστεύονται, καταβάλλοντας ένα ευρώ ανά συσκευασία και ένα μικρό ποσό συμπληρωμής όπου αυτό απαιτείται. Έτσι, προστατεύεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός των ασθενών, διασφαλίζοντας ότι ο κάθε πάσχοντας λαμβάνει την απαραίτητη θεραπεία για τη βελτίωση της υγείας του».

Μέχρι σήμερα, περιλήφθηκαν στον κατάλογο 1,070 φαρμακευτικά σκεύασματα και σε αυτόν θα συνεχίσουν να προστίθενται περισσότερα σκευάσματα τις επόμενες εβδομάδες. Τα φαρμακεία είχαν εκτελέσει τον πρώτο μήνα 87,618 συνταγές.

Μεταξύ άλλων ο Υπουργός αναφέρθηκε και στο γεγονός που θέλει δύο ιατρούς να αποχωρούν από το ΓεΣΥ και το τι θα συμβεί τώρα με τους δικαιούχους που είχαν εγγραφεί σε αυτούς.

Τι θα γίνει αν ο προσωπικός ιατρός αποχωρήσει από το ΓεΣΥ;

Στην περίπτωση που κάποιος από τους προσωπικούς γιατρούς αποχωρήσει από το σύστημα είτε λόγω του ότι θα αλλάξει εργοδότη, είτε ότι λόγω του ότι θα εργοδοτηθεί διαφορετικά, ο ασθενής θα πάρει ειδοποίηση ότι ο εν λόγω γιατρός δε θα προσφέρει πλέον υπηρεσίες με αυτό τον τρόπο και θα πρέπει να επιλέξει καινούργιο γιατρό.

Συγκεκριμένα, ο προηγούμενος προσωπικός γιατρός του θα διαγράψει τους ασθενείς και έτσι μπορούν να βρουν έναν άλλο γιατρό. Στην περίπτωση που ο ασθενής ενεργοποίησε τον λογαριασμό του από το ηλεκτρονικό σύστημα, τότε επαναλαμβάνει τη διαδικασία επιλέγοντας κάποιον άλλο γιατρό. Ενώ αντίθετα, σε περίπτωση που δεν έχει ενεργοποιήσει ο ασθενής τον λογαριασμό ηλεκτρονικά, την νέα εγγραφή θα πρέπει να την κάνει ο νέος γιατρός μετά από ενημέρωση του από τον ασθενή.

Τι θα γίνει αν οι θέσεις σε έναν γιατρό συμπληρωθούν;

Όταν κάποιος από τους προσωπικούς γιατρούς φτάσει μέχρι τους 2 500 ασθενείς που είναι το όριο, ασθενής και γιατρός δικαιούνται να κάνουν αίτηση στον ΟΑΥ για να ανοιχτούν νέες θέσεις νοουμένου ότι πληρούνται κάποια κριτήρια όπως για παράδειγμα η συγγένεια πρώτου βαθμού με ασθενή του γιατρού.

Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η συμπλήρωση αίτησης με υπογραφές από τον γιατρό και τον δικαιούχο, ακολούθως την στέλνει ο γιατρός στον ΟΑΥ ο οποίος ελέγχει αν ευσταθούν και πληρούνται τα κριτήρια που πρέπει και τότε ο Οργανισμός προσθέτει τον δικαιούχο στη λίστα του γιατρού.  Στη συνέχεια ο ΟΑΥ ενημερώνει τον γιατρό ότι έγινε αποδεκτό το αίτημα του και ο γιατρός ειδοποιεί με τη σειρά του τον ασθενή.

 

Με πληροφορίες από το offsite.com.cy και το sigmalive.com

 

44χρονος πατέρας δύο ανήλικων παιδιών ξεψύχησε στο Γ.Ν. Λάρνακας -Τραγικός ο λόγος…

Στιγμές θρήνου επικράτησαν χθες στο Γ.Ν. Λάρνακας, όταν ένας 44χρονος πατέρας δύο ανήλικων παιδιών ξεψύχησε ανάμεσα στην οικογένειά του και το προσωπικό.

Σύμφωνα με την καταγγελία που δημοσιεύεται σήμερα στα μέσα, ο 44χρονος έχασε τη ζωή του, επειδή δεν έβρισκαν πνευμονολόγο για να τον εξετάσει.

Ο άτυχος άντρας είχε αναπνευστικά προβλήματα και είχε πάει επανειλημμένα στις Πρώτες Βοήθειες από όπου τον έδιωχναν, λέγοντάς του πως δεν έχει κάτι ανησυχητικό. Κάποια στιγμή, όμως, η κατάστασή του επιδεινώθηκε και ο άνδρας χρειάστηκε να νοσηλευτεί.

Ωστόσο εδώ και μέρες, προσωπικό και οικογένεια δεν έβρισκαν πνευμονολόγο στο Νοσοκομείο για να τον εξετάσει.

Το περασμένο Σάββατο ο 44χρονος υπέστη αναπνευστικό σοκ και μεταφέρθηκε επειγόντως στο χειρουργείο για να υποβληθεί σε τραχειοτομία. Εκεί, όμως, άφησε την τελευταία του πνοή.

Η καταγγελία έγινε δημόσια, σε τηλεοπτική εκπομπή, παρουσία του Υπουργού Υγείας, ο οποίος βέβαια δεν γνώριζε την περίπτωση. Δεσμεύτηκε, όμως, ότι εντός της ημέρας αναμένει έκθεση γεγονότων, για να καθοριστούν οι επόμενες ενέργειες.

*με πληροφορίες από το Sigmalive.com

Ο καλύτερος τρόπος για να αξιοποιήσετε τα παλιά φορμάκια του μωρού σας!

Το μωράκι σας μεγάλωσε πολύ γρήγορα. Πλέον, τα φορμάκια που του αγοράσατε να φορά ως βρέφος δεν του κάνουν και εσείς δεν ξέρετε πώς να τα αξιοποιήσετε.

Δεν χρειάζεται να τα κρατάτε κλεισμένα σε κούτες, συρτάρια, ντουλάπες. Χαρίστε όσα πιστεύετε ότι μπορούν να φορεθούν από άλλα μωράκια και φτιάξτε με τα υπόλοιπα…. κουκλάκια για τα μωράκια σας.

Κι αν σας είναι δύσκολο, στείλτε τα φορμάκια σας στους σχεδιαστές του Etsy.com για να φτιάξουν εκείνοι ένα υπέροχο κουκλάκι από το φορμάκι του μωρού σας.

Τον τελευταίο καιρό πολλοί δημιουργοί της δημοφιλούς σελίδας πώλησης, φτιάχνουν κουκλάκια από παλιά φορμάκια μωρών και τα αποτελέσματα είναι πραγματικά πανέμορφα.

Για όποιον λόγο, λοιπόν, και αν θέλετε να κρατήσετε το φορμάκι του μωρού σας, δώστε του νέα πνοή και μετατρέψτε το σε κάτι που το παιδί σας θα μπορεί να παίξει!

Δείτε φωτογραφίες με τα υπέροχα κουκλάκια που φτιάχτηκαν από φορμάκια μωρών

 

Η Θεοφανία Παπαθωμά παρουσιάζει το βιβλίο της στην Κύπρο

Οι εκδόσεις Διάπλαση και τα βιβλιοπωλεία Πάργα σας προσκαλούν στην παρουσίαση του παιδικού βιβλίου “Αμαλασούνθα – η νεράιδα της νύχτας”.

Την παρουσίαση του βιβλίου θα κάνουν οι αγαπημένοι μας Θεοφανία Παπαθωμά και Χάρης Ρώμας. Η γνωστή ηθοποιός, μάλιστα, είναι και η συγγραφέςας του βιβλίου.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Η Νεράιδα της Νύχτας, Αμαλασούνθα, νεράιδα της καλοσύνης, της αγάπης και της ελπίδας, έχει μεγάλη αδυναμία στα παιδιά. Τα αγαπά πολύ! Θέλει να πραγματοποιεί όλες τις επιθυμίες τους και να τα κάνει χαρούμενα. Δεν μπορεί όμως να τα συναντήσει, γιατί, σαν Νεράιδα της Νύχτας, ζει το βράδυ, όταν τα παιδιά κοιμούνται. Η Αμαλασούνθα είναι απαρηγόρητη. Τι θα γίνει όμως, όταν τελικά θα συναντήσει ένα όμορφο αγοράκι που δεν μπορεί να κοιμηθεί;  Θα πραγματοποιήσει τη μεγάλη του επιθυμία; Θα καταφέρει να το κάνει ευτυχισμένο; Και τελικά θα το κοιμήσει; Το πιο γλυκό νανούρισμα από τη Νεράιδα της Νύχτας, Αμαλασούνθα!

Πληροφορίες εκδήλωσης

Παρουσίαση βιβλίου “Αμαλασούνθα – η νεράιδα της νύχτας”

Δευτέρα 8 Ιουλίου

Ώρα: 17:30

Βιβλιοπωλείο Πάργα Τσερίου

Λεωφ. Τσερίου 94, Στρόβολος. Τηλ. 22327740

Έληξε η απεργία στο Νοσοκομείο Λεμεσού

Στην εργασία τους επιστρέφουν οι εργαζόμενοι στο Τμήμα καθαριότητας του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, οι οποίοι μαζί με άλλα τμήματα άρχισαν το πρωί 24ωρη απεργία, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη προσωπικού.

Το πρωί είχαν κατέλθει σε 24ωρη απεργία, το προσωπικό του Νοσοκομείου που ανήκει στα τμήματα καθαριότητας, βοηθών θαλάμου, εργάτες, μαγειρείου, κουζίνας καθώς και κλητήρων των χειρουργείων.

Την πρόταση για ενέργειες προς πλήρωση των κενών θέσεων στο Τμήμα τους, αποδέχθηκαν λίγο μετά και τα υπόλοιπα τμήματα και οι βοηθοί θαλάμων του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, οι οποίοι επιστρέφουν στην εργασία τους.

Όπως αναφέρουν οι συντεχνίες, μετά από διαβουλεύσεις, το ωρομίσθιο προσωπικο του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού, που πραγματοποιούσε 24ωρη απεργία, αποφάσισε σε συνελεύσεις που έγιναν να δοθεί προθεσμία για λήψη των σχετικών αποφάσεων που σχετίζονται με την πρόσληψη προσωπικού.

Σε εκκρεμότητα παραμένει το Τμήμα Βοηθών Θαλάμων, οι εργαζόμενοι του οποίου βρίσκονται ακόμη σε διαβουλεύσεις για τα αιτήματα τους.

Δεν υπήρξαν γραπτές βεβαιώσεις λένε οι εργαζόμενοι

Την ώρα της απεργίας, μέλη της Επιτροπής Υγείας της Βουλής, που πραγματοποιούσαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο δημόσιο νοσηλευτήριο της Λεμεσού, ενημερώθηκαν για την κατάσταση, ενώ σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Κωνσταντίνου διερωτήθηκε γιατί έγινε η απεργία, αφού σύμφωνα με την ενημέρωση που έτυχε, δρομολογήθηκαν λύσεις και ενημερώθηκαν σχετικά όλοι οι εμπλεκόμενοι.

«Ενημερωθήκαμε τώρα από τον Εκτελεστικό Διευθυντή ότι έχουν δοθεί λύσεις και οι λύσεις ήταν γνωστές σε όλους, και στους εργαζόμενους και στις συντεχνίες που εκφράζουν τους εργαζόμενους και είναι μέλη τους, καθώς επίσης και σε εκπροσώπους τους» είπε και διερωτήθηκε «προς τι σήμερα αυτή η στάση εργασίας και η διαμαρτυρία με τον τρόπο που έγινε, αφού δόθηκαν λύσεις και ήταν γνωστές από χθες, γιατί συνέχισαν σήμερα;»

Η δήλωση έγινε παρουσία των απεργών, που διαμαρτυρήθηκαν έντονα στα μέλη της Επιτροπής Υγείας, σημειώνοντας ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε γραπτή βεβαίωση, ούτε δόθηκαν λύσεις σε όλα τα προβλήματα που εδώ και χρόνια αντιμετωπίζουν με την έλλειψη προσωπικού.

Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σήμερα από την απεργία ήταν σημαντικά, «γιατί το προσωπικό το οποίο απεργεί είναι ένα σημαντικό μέρος της καθημερινότητας του Νοσοκομείου», είπε σε δηλώσεις του ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Περιφέρειας Λεμεσού – Πάφου Χρίστος Νικολάου.

«Τα συγκεκριμένα τμήματα που απεργούσαν», συνέχισε, «εργάστηκαν με προσωπικό ασφαλείας ενώ κάποια καθυστέρηση παρατηρήθηκε στον προγραμματισμό των χειρουργείων καθώς μόνο ένα άτομο εργαζόταν για τον καθαρισμό τους».

Εδώ και 10 μέρες γίνεται συζήτηση για το θέμα

«Το θέμα έχει ξεκινήσει εδώ και 10 μέρες περίπου με μια επιστολή με 3 ή 4 θέματα τα οποία έχουμε δει, τα έχουμε κουβεντιάσει την περασμένη Παρασκευή και την περασμένη Δευτέρα με τους εκπροσώπους των συντεχνιών», είπε και πρόσθεσε πως ένα από τα βασικά αιτήματα είναι η αναπλήρωση κάποιου προσωπικού για να μπορέσουν να πάρουν τις άδειες τους

Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι οι ανάγκες σε προσωπικό στο Τμήμα καθαριότητας φτάνει τα 19 άτομα, ο κ. Νικολάου είπε πως «τουλάχιστον για τις άδειες του καλοκαιριού οι τέσσερις νέες προσλήψεις θα είναι αρκετές».

Παράλληλα, υπέδειξε πως, ενώ η παρουσία της Επιτροπής Υγείας της Βουλής ήταν μια καλή ευκαιρία να αναδειχθούν σε γενικότερο πλαίσιο τα διάφορα προβλήματα του Νοσοκομείου, λόγω της απεργίας, η συζήτηση με τα μέλη της Επιτροπής εστιάστηκε στα προβλήματα της έλλειψης προσωπικού σε συγκεκριμένα τμήματα.

«Αυτήν την ημέρα την οποίαν θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε για να επικεντρωθούμε στα πραγματικά προβλήματα του Νοσοκομείου, έχει φτάσει να αναλωθεί σε σημαντικά μεν προβλήματα που έχουν να κάνουν με το προσωπικό», είπε και πρόσθεσε «είναι όμως θέματα που μπορούμε να επιληφθούμε και μπορούμε να λύσουμε».

Όμως σήμερα, συνέχισε,  θεωρώ ότι θα ήταν μια μέρα για όλο το Νοσοκομείο της Λεμεσού, για όλο το προσωπικό, το οποίο με την εδώ παρουσία της Επιτροπής Υγείας, θα μπορούσαμε να κερδίσουμε πολλά περισσότερα.

Την ίδια ώρα, ο Χρίστος Νικολάου υπογράμμισε πως δεν θέλει να αδικήσει κανέναν και πως «εμείς είμαστε εδώ μόνο έξι μήνες, δεν είμαστε η παλιά κατάσταση πραγμάτων, προσπαθούμε να αλλάξουμε και να βελτιωθούμε».

«Έχουμε όμως και μικρά θέματα όσον αφορά την ευελιξία που έχουμε και θεωρώ ότι σιγά σιγά, αυτό που ονομάζεται ευελιξία θα έρθει και θα μπορέσουμε να λύσουμε πολύ περισσότερα», συμπλήρωσε.

Νωρίτερα έγιναν δηλώσεις από τους απεργούς, οι οποίοι εξέφρασαν τη απόγνωση τους για την έλλειψη προσωπικού και τον φόρτο εργασίας που επωμίζονται ένεκα της υποστελέχωσης, πρόβλημα που ταλανίζει για χρόνια τους εργαζόμενους του δημόσιου νοσηλευτηρίου της Λεμεσού.

Απίστευτη ιστορία με ανταλλαγή μωρών στην Κύπρο: «40 μέρες κρατούσα στα χέρια μου ένα ξένο μωρό»

Σοκ προκαλεί η υπόθεση ανταλλαγής μωρών στη Λάρνακα, η οποία θα μπορούσε να θυμίζει σενάριο ταινίας.

Η Κάτια Xαραλάμπους από τη Λάρνακα επέστρεψε στο σπίτι της στις 20 Νοεμβρίου του 2009 έχοντας στην αγκαλιά της τον μονάκριβο γιο της.

Λίγες μέρες αργότερα, μια ματιά στα έγγραφα που της δόθηκαν κατά το εξιτήριο από το Μακάρειο Νοσοκομείο έγινε η αρχή για μια μεγάλη περιπέτεια.

Η νέα μαμά έπειτα από έρευνά της διαπίστωσε ότι το παιδί που κρατούσε στα χέρια της δεν ήταν το βιολογικό της!

Εκείνη και ο πατέρας του παιδιού έκαναν αιματολογικές εξετάσεις, οι οποίες έδειξαν ότι και των δύο οι ομάδες αίματος δεν ήταν συμβατές με του παιδιού που κρατούσαν στα χέρια τους.

«40 μέρες ατέλειωτες»: Με αυτές τις λέξεις, η Κάτια Χαραλάμπους περιγράφει στο AlphaNewsLive την συγκλονιστική ιστορία που οδηγήθηκε μέχρι τις δικαστικές αίθουσες. Οι μέρες εκείνες, όπως είπε, θα είναι πάντα μια ανοικτή πληγή. Η στιγμή της υποψίας, η επιβεβαίωση του DNA, η αξέχαστη στιγμή του αποχωρισμού και της ανταλλαγής των βρεφών με την άλλη οικογένεια συνθέτουν το δράμα που βίωσε.

Η Κάτια Χαραλάμπους δηλώνει πως κανένα ποσό δεν θα φέρει πίσω τις 40 μέρες που έχασε από το παιδί της και χαρακτήρισε τη στιγμή του αποχωρισμού και της ανταλλαγής των βρεφών ως μια ψυχοφθόρα διαδικασία.

«Οταν έφερα στον κόσμο το παιδί μου»

13 Νοεμβρίου του 2009. Η Κάτια Χαραλάμπους έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί, το γιο της στο Μακάρειο Νοσοκομείο. Λόγω της καισαρικής επέμβασης κατέστη δυνατό να δει το μωρό της για πέντε λεπτά στη θερμοκοιτίδα και έπειτα επέστρεψε στο δωμάτιό της.

«Λόγω του διαβήτη μου, ήταν πιο ασφαλές για το μωρό να γεννηθεί στο Μακάρειο Νοσοκομείο με καισάρικη. Όταν γεννήθηκε ο γιος μου, τον είχα δει. Την επόμενη μέρα το μωρό βρισκόταν σε θερμοκοιτίδα λόγω ίκτερου, πήγα απλά για πέντε λεπτά, κοιμόταν και μετά λόγω της κατάστασής μου, της καισαρικής, πήγα πίσω στο δωμάτιό μου. Την επόμενη μέρα που είχα πάει να δω το μωρό, είδα ότι υπήρχε μια διαφορά συγκριτικά με την προηγούμενη μέρα αλλά δεν υποψιάστηκα κάτι γιατί τα μωρά μοιάζουν μεταξύ τους όταν γεννηθούν, δεν υπήρχε κάποιο σημάδι ή ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά, θεώρησα ότι το μωρό ξεφούσκωσε, έφυγαν οι κοκκινίλες και έβλεπα μετά για μια βδομάδα το ίδιο μωρό που νοσηλευόμασταν στο Μακάρειο».

Τα στοιχεία που «έδειξαν» το λάθος

Παίρνοντας εξιτήριο, πήρε στα χέρια της και κάποια έγγραφα σχετικά με τη νοσηλεία του βρέφους. Λίγες μέρες μετά και εντελώς τυχαία, μια ματιά στα έγγραφα ήταν η αρχή για να αρχίσει για την οικογένεια η μεγάλη περιπέτεια.

«Μετά από 15 μέρες έπιασα να διαβάσω τι έγραφαν. Έγραφε πότε γεννήθηκε, το βάρος του κτλ και μέσα στις γενικές πληροφορίες είχε και την ομάδα αίματος που έγραφε ότι ήταν Α+. Εγώ γνώριζα ότι η δική μου ομάδα αίματος είναι 0+, του συζύγου μου Β+ και επειδή εργάζομαι σε παιδίατρο και εγώ κάποιες γνώσεις ήξερα ότι είναι αδύνατον να ήταν Α+. Παραξενεύτηκα και υπέθεσα ότι ήταν λάθος γιατί τα έγγραφα ήταν χειρόγραφα. Τηλεφώνησα στο Μακάρειο, μήπως και έγραψαν λάθος την ομάδα αίματος όμως επέμεναν ότι η ομάδα αίματος ήταν αυτή. Τηλεφώνησα στο παιδίατρο και του είπα αν γίνεται εγώ να έχω ομάδα αίματος Ο, ο σύζυγος Β, και το μωρό Α και μου είπε “Οχι αδύνατον”.Ένας από τους τρεις είναι λάθος. Ήμασταν όμως σίγουροι για τις δικές μας ομάδες αίματος γιατί κάναμε πολλές φορές ιατρικές εξετάσεις, υποθέσαμε ότι ήταν του μωρού το λάθος και το πήγαμε σε εξωτερικό χημείο στη Λάρνακα, κάναμε αναλύσεις αίματος και όντως ήταν Α+ όπως μας είπαν από το Μακάρειο. Ο χημικός μας είχε πει, επιστημονικά, “αδύνατον να είναι μωρό σας από τη στιγμή που οι ομάδες αίματος δεν είναι συμβατές».

«Μίλησε» το DNA

Η οικογένεια έψαξε απαντήσεις στο Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής και τις οποίες και έλαβε στις 17/12/2009.

«Ενημερώσαμε το Μακάρειο τι συμβαίνει και ξεκίνησαν έρευνα και οι ίδιοι για να δουν τι συμβαίνει. Κάναμε την εξέταση DNA, περιμέναμε 3 με 4 μέρες γιατί είχαν εντολή από το Μακάρειο Νοκοσομείο να προχωρήσουν άμεσα, και μας ειδοποιούν ότι το μωρό που κρατάμε δεν είναι δικό μας».

«Δεν ήθελα να το πιστέψω»

Όταν επιβεβαιώθηκε το σφάλμα, τότε κλήθηκε και η άλλη οικογένεια που κρατούσε εν αγνοία της το παιδί της Κάτιας, ώστε τα μέλη της να υποβληθούν στις απαραίτητες αιματολογικές εξετάσεις.

«Μια κατάσταση που δεν μπορείς να περιγράψεις. Από τη μια περίμενα ότι η απάντηση θα ήταν αυτή αλλά από την άλλη δεν ήθελα να το πιστέψω ότι έγινε αυτό που έγινε – ότι μας έδωσαν λάθος μωρό και το μωρό μας δεν ήξερα που ήταν, ποιος το είχε και σε τι κατάσταση. Δεν μπορώ να το περιγράψω με λόγια, αυτό που νιώσαμε μόνο εγώ και η άλλη μητέρα μπορεί να καταλάβει, κανείς άλλος. Ευτυχώς, όταν πήγαμε στο Μακάρειο και τους είπαμε επίσημα αυτά είναι τα αποτελέσματα το Μακάρειο είχε ήδη εντοπίσει το λάθος και είχαν ήδη υποψίες σε ποια οικογένεια είχε δοθεί. Ειδοποίησαν την άλλη οικογένεια τους είπαν ότι κάποιο λάθος έγινε με την ομάδα αίματος, τους έφεραν πίσω, έκαναν την ανάλυση και στο άλλο το μωρό».

Πως έγινε το λάθος…

Όπως μας περιγράφει η Κάτια Χαραλάμπους, το σφάλμα φαίνεται να έγινε όταν λήφθηκε αίμα από το ίδιο μωρό.

«Το λάθος που έγινε ήταν ότι όταν νοσηλεύονταν και τα δυο τα μωρά έπιασαν αίμα δυο φορές από το ίδιο το μωρό που ήταν Α+, ενώ ο γιος μου είναι Ο+. Το άλλο το μωρό είναι Α+, δεν ξέρω ακόμα ποιου είναι το λάθος. Από ότι ξέρω, έβγαλαν τα μωρά από τις θερμοκοιτίδες, τα πήγαν για ανάλυση αίματος και στην επιστροφή τους έβαλαν τα βραχιολάκια αντίθετα. Τι να πω… Στη συνέχεια όταν κατάλαβαν το λάθος έστειλαν την άλλη οικογένεια για DNA μαζί με το μωρό και τα αποτελέσματα ταίριαζαν με το μωρό που κρατούσαμε εμείς, και τα αποτελέσματα του μωρού που κρατούσαν αυτοί με τα δικά μας γονίδια. Έτσι λύθηκε το θέμα. Ώσπου να αρχίσει η διαδικασία, να γίνουν οι αναλύσεις, να διαπιστώσουμε ότι όντως το μωρό που κρατούσαν ήταν το δικό μας και αυτό που είχαμε ήταν το δικό τους, μας πήρε 40 ακριβώς».

«Βρισκόμουν σε άθλια κατάσταση»

Το σοκ για την Κάτια Χαραλάμπους ήταν μεγάλο. Όπως μας είπε, είχε συνδεθεί πολύ με το παιδί που κρατούσε στα χέρια της.

«Είχαμε συνδεθεί με τα μωρά, ήταν και για τις δυο οικογένειες τα πρώτα. Εγώ μέχρι και τη τελευταία στιγμή δεν ήθελα να πιστέψω ότι συνέβαινε αυτό. Όταν βγήκαν τα αποτελέσματα και είδαμε ότι δεν ήταν δικό μας ο Διευθυντής του Μακαρείου μας ζήτησε να αφήσουμε εκεί το μωρό μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα και για το άλλο παιδί αλλά σε καμιά περίπτωση δεν το έκανα παρά την άθλια κατάσταση που βρισκόμουν τότε, το κράτησα το παιδί με όσες δυνάμεις παρά το γεγονός ότι σκεφτόμουν συνέχεια που είναι το δικό μου μωρό, και αν είναι καλά, σε ποια χέρια είναι».

«Μου έλειπε και το άλλο μωρό»

Στις 22 Δεκεμβρίου του 2019 οι δυο οικογένειες ήρθαν αντιμέτωπες με τον μεγάλο εφιάλτη. Ήταν η στιγμή της συνάντησης των δυο οιικογενειών για την ανταλλαγή των βρεφών.

«Πέρασαν μήνες μετά για να μπορέσω να θυμηθώ πράγματα, είχα κενά μνήμης, ήταν τόσο το σοκ που δεν μπορούσα να σκεφτώ σωστά, δεν περιγράφεται, τα συναισθήματα ήταν απαίσια και πόσο μάλλον τη στιγμή που έπρεπε να αποχωριστούμε τα μωρά που κρατούσαμε. Αφού είχαμε έρθει σπίτι, έπιασα το γιο μου και πάλι δεν ένιωθα ικανοποίηση δεν ένιωθα χαρούμενη γιατί μου έλειπε και το άλλο το μωρό. Συνεχώς μιλούσα με την άλλη κοπέλα, λέγαμε η μια στην άλλη τις συνήθειές τους και πήρε πολύ καιρό να έρθουν τα πράγματα στη θέση τους. Ήταν πολύ ψυχοφθόρο.

Οι δυο οικογένειες, που βίωσαν την απίστευτη αυτή περιπέτεια, διατηρούν μέχρι σήμερα άριστες σχέσεις. Άλλωστε η Κάτια Χαραλάμπους, δηλώνει πως νιώθει τυχερή που το παιδί της για 40 μέρες βρισκόταν στα δικά τους χέρια.

«Πάντα θα έχουμε άριστες σχέσεις, είμαι ευγνώμων που ο γιος μου για καλή του τύχη ήταν σε καλά χέρια σε μια υπέροχη οικογένεια, Ευτυχώς γιατί θα μπορούσε να ήταν όπουδήποτε. Θα μπορούσε να ήταν εξωτερικό και να τον ψάχνω μέχρι σήμερα».

Κανένα ποσό δεν θα φέρει πίσω τις 40 μέρες

Ο κύκλος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά στο δικαστήριο στις 2 Ιουλίου. Η οικογένεια από τη Λάρνακα θα λάβει αποζημίωση ύψους 27 χιλιάδων ευρώ, πλέον δικηγορικά έξοδα. «Μηδαμινό» χαρακτηρίζει η κα. Χαραλάμπους το ποσό, εάν σκεφτεί κανείς ότι δεν έζησε τις πρώτες 40 μέρες του παιδιού της.

«Νιώθω ανακούφιση γιατί πήρε σχεδόν 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί, έκλεισε επιτέλους αυτό το κεφάλαιο αν και για μας πάντα θα είναι μια μεγάλη πληγή κάτι που δεν θα ξεχάσουμε, πάντα θα μας ενοχλεί μόνο και μόνο ότι έχασα τις πρώτες 40 μέρες του μωρού μου, θα μπορούσε να ήταν και χειρότερα τα πράγματα, θα μπορούσε μέχρι και σήμερα να μην το παίρναμε είδηση. Αν τυχαία οι ομάδες αίματος ήταν συμβατές δεν θα μπαίναμε σε αυτή τη διαδικασία. Ευτυχώς δεν ήταν και είδα εκείνα τα χαρτιά και κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Για μας όσον αφορά τα ποσά είναι μηδαμινά για αυτό που έγινε αλλά εντάξει αλλά ότι ποσό και αν είναι είναι 40 μέρες του γιου μου, κανένα ποσό δεν μπορεί να μου τις φέρει πίσω. 40 μέρες ατέλειωτες, δηλαδή είχα πάει στο Μακάρειο για να είναι ασφαλές το μωρό και πήγα με άλλη έγνοια και εξελίχθηκαν όλα καλά όσον αφορά αυτό και παρουσιάστηκε κάτι άλλο που δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ».

Το λάθος έγινε…

Παρά το πρωτοφανές σφάλμα, η Κάτια Χαραλάμπους θυμάται πως τότε το Μακάρειο Νοσοκομείο διαχειρίστηκε άμεσα το θέμα.

«Μόλις πήγα και τους είπα ότι πιθανόν να μας δώσανε λάθος μωρό, ο Διευθυντής μας είπε “Δεν αποκλείω τίποτε και θα το ερευνήσουμε”. Και έτσι έκαναν. Δηλαδή δεν μου είπε δεν κάνουμε λάθη, αλλά προχώρησαν οι έρευνες, εντόπισαν το μωρό πριν καν έχουμε εμείς τις απαντήσεις του DNA. Aλλά το λάθος.. είχε γίνει».

Δείτε στο video ολόκληρη την απίστευτη ιστορία

με πληροφορίες από το hallocy.com

Απαράδεκτο: Σχολικά ιατρεία έγινα γραφεία και αποθήκες – Τι απαντά το Υπουργείο

Έκθετο αφήνει το Υπουργείο Παιδείας το θέμα που ανέκυψε τις τελευταίες ώρες με τα σχολικά ιατρεία, πολλά εκ των οποίων δεν λειτουργούν.

Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υγείας, κ. Ιωάννου, σε επιστολή του προς τη Βουλή τα περισσότερα σχολικά ιατρεία είναι ακατάλληλα ενώ μερικά έχουν μετατραπεί σε αποθήκες και γραφεία.

Τι αναφέρει η επιστολή

Ο κ. Ιωάννου γράφει στην επιστολή του ότι από το σύνολο των 358 δημόσιων σχολείων μόνο τα 143 διαθέτουν κατάλληλο ιατρείο, δηλαδή φέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, διαθέτουν αίθουσα αναμονής, εξεταστικό χώρο, καθώς και βοηθητικούς χώρους.

Την σχετική επιστολή απέστειλε το Υπουργείο Υγείας στις 20 Ιουνίου, όπου, μεταξύ άλλων, σημειώνει πως σε μερικά σχολεία άλλαξε αυθαίρετα η χρήση των ιατρείων και έχουν μετατραπεί σε ακατάλληλους χώρους ενώ άλλα έχουν καταργηθεί εντελώς.

Πόσα σχολεία διαθέτουν ιατρεία στην Κύπρο

Όπως προκύπτει μέσα από την απάντηση του Υπουργού Υγείας Κωνσταντίνου Ιωάννου στην ερώτηση του Βουλευτή των Οικολόγων Γιώργου Περδίκη, μόνο 143 από τα 458 δημόσια σχολεία, διαθέτουν κατάλληλο ιατρείο. Όλα τα υπόλοιπα είτε δεν τηρούν τις προδιαγραφές, είτε το μετέτρεψαν σε αποθήκη ή κάτι άλλο, είτε δεν έχουν καν χώρο για ιατρείο.

Αναλυτικά τα στοιχεία

Η κατάσταση των ιατρείων των 458 δημόσιων σχολείων είναι η εξής:

  • 59 σχολεία δεν έχουν ιατρείο
  • 63 σχολεία έχουν ακατάλληλο ιατρείο
  • 61 σχολεία έχουν καταληφθεί ή μοιράζονται με άλλους
  • 132 σχολεία δεν τηρούν τις προδιαγραφές
  • 143 σχολεία έχουν κατάλληλο ιατρείο

Η απάντηση του Υπουργείου

Σχετική απάντηση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού στην οποία αναφέρει ότι προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η υγεία των μαθητών και ότι από τη νέα σχολική χρονιά η ανέγερση σχολικών ιατρείων έχει ενταχθεί στο νέο κτηριολογικό πρόγραμμα του ΥΠΠ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου

Αναφορικά με δημοσιεύματα σχετικά με την κατάσταση των ιατρείων σε σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) ενημερώνει πως βρίσκεται σε συνεχή επαφή και επικοινωνία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας.

Πρώτη μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού είναι η διασφάλιση της υγείας των μαθητών/μαθητριών των σχολείων και προς αυτή τη κατεύθυνση γίνονται συγκεκριμένες ενέργειες.

Στο νέο κτηριολογικό πρόγραμμα του ΥΠΠ προνοείται η ανέγερση στις σχολικές μονάδες ιατρείων πλήρως εξοπλισμένων και στη βάση συγκεκριμένων προδιαγραφών, ενώ στην πλειοψηφία των υφιστάμενων σχολικών ιατρείων πληρούνται οι προδιαγραφές που έχουν τεθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου.

Στα σχολεία όπου δεν υπάρχει αίθουσα ιατρείου γίνονται ενέργειες για εξασφάλιση χώρου για ιατρείο, ενώ στις περιπτώσεις όπου το ιατρείο δεν είναι κατάλληλο ως έχει ή ο εξοπλισμός δεν είναι ο ενδεδειγμένος, καταβάλλονται προσπάθειες για να καλυφθούν οι όποιες αδυναμίες σε συνεργασία με τις κατά τόπους Σχολικές Εφορείες.

Σε περιπτώσεις υφιστάμενων σχολικών κτηρίων οι τεχνικές προδιαγραφές των σχολικών ιατρείων προσαρμόζονται ανάλογα με το κτήριο στον καλύτερο δυνατό βαθμό με βελτιωτικές τροποποιήσεις.

Η υγεία των μαθητών/μαθητριών αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για το ΥΠΠ και οι ενέργειες για βελτίωση των σχολικών ιατρείων συνεχίζονται ενόψει της
έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς