Ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την απόδοση των μαθητών στα διαδικτυακά μαθήματα προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε το Κυπριακό Ινστιτούτο Στατιστικολόγων, στο χρονικό διάστημα από 10-14 Φεβρουαρίου 2021 διεξήγαγε έρευνα με αντικείμενο το θέμα της διαδικτυακής διδασκαλίας.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, το 65% των μαθητών δεν προσπαθούν το ίδιο στα διαδικτυακά μαθήματα .
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Κ.Ι.Σ. η έρευνα που διεξήχθη αφορούσε άτομα ηλικίας 35 και άνω (γονείς με παιδιά στο Γυμνάσιο/Λύκειο) και κάλυπτε ολόκληρη την επικράτεια με μέγεθος δείγματος 401 άτομα και το δείγμα καθορίστηκε με την μέθοδο της απλής τυχαίας στρωματοποιημένης δειγματοληψίας.
Η συλλογή των πληροφοριών έγινε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων. Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων της έρευνας έγινε με την μέθοδο της σημειακής εκτίμησης.
Όπως έχει λεχθεί το βασικό αντικείμενο της έρευνας ήταν να διερευνηθεί το ερώτημα κατά πόσο οι μαθητές προσπαθούν το ίδιο στα διαδικτυακά μαθήματα εν σχέσει με την φυσική παρουσία.
Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε ότι το 65% δεν προσπαθούν το ίδιο στα διαδικτυακά μαθήματα και ότι μόνο το 35% καταβάλουν την ίδια προσπάθεια.
Το ερώτημα ήταν κατά πόσο το “ παιδί σας καταβάλλει την ίδια προσπάθεια στα διαδικτυακά μαθήματα εν σχέση με την φυσική παρουσία στο σχολείο”.
Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο της έρευνας, προστίθεται στην ανακοίνωση, είναι ότι οι γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά τους θα έχουν χαμηλότερες βαθμολογίες στις εξετάσεις λόγω των διαδικτυακών μαθημάτων. Το ποσοστό που πιστεύει στην άποψη αυτή ανέρχεται στο 76% και μόνο το 24% θεωρεί ότι θα έχει την ίδια βαθμολογία.
Το συμπέρασμα , σύμφωνα με την ανακοίνωση του Κυπριακού Ινστιτούτου Στατιστικολόγων είναι ότι υπάρχει μεγάλη ανησυχία από τους γονείς των μαθητών γυμνασιακού/λυκειακού επιπέδου ότι τα διαδικτυακά μαθήματα δημιουργούν μαθητές που γυρίζουν την πλάτη στο σχολείο.
Το διαδικτυακό σχολείο μειώνει την προσπάθεια των μαθητών για την κατάκτηση γνώσης και οι μαθητές έχουν λιγότερες προσδοκίες, καταλήγει η ανακοίνωση.