Ειδική εκπαίδευση με ενσυναίσθηση, βελτίωση υπηρεσιών και αξιολόγησης ζητούν οι οργανωμένοι γονείς

Ειδική εκπαίδευση με ενσυναίσθηση, βελτίωση υπηρεσιών και αξιολόγησης ζητούν οι οργανωμένοι γονείς

Προτάσεις για βελτίωση της Ειδικής/Ενιαίας Εκπαίδευσης στα κυπριακά σχολεία, παρουσίασαν οι Οργανωμένοι Γονείς κατά τη διάρκεια ομιλίας τους στην Ημερίδα με θέμα: «Ειδική Εκπαίδευση στα Σχολεία: Προτάσεις για βελτίωση» που πραγματοποίησε το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, σύμφωνα με ανακοίνωσή τους.

Παράλληλα, τo Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ανακοίνωσε τη δημιουργία Κέντρου Αξιολόγησης Ειδικής Εκπαίδευσης με τεχνογνωσία και εμπειρογνωμοσύνη που θα αναλάβει την αξιολόγηση των παιδιών εκεί και όπου χρειάζεται.

Οπως αναφέρει η ανακοίνωση, το Υπουργείο Παιδείας τόνισε ότι χρειάζονται να γίνουν πολλά, ώστε να διαμορφωθεί συνείδηση όλων των παιδιών αλλά και της κοινωνίας. Η «ενσυναίσθηση» άρχισε να καλλιεργείται στα σχολεία μέσω του μαθήματος της Αγωγής Ζωής και ειδικότερα από αθλητές της παραολυμπιακής ομάδας.

Ο Υπουργός Παιδείας σημείωσε πόσο πολύτιμη αρετή είναι η ενσυναίσθηση και υποσχέθηκε ενίσχυση της καλλιέργειάς της. 

Τι εισηγήθηκαν οι οργανωμένοι γονείς

Οι Οργανωμένοι Γονείς κατά την ομιλία τους εισηγήθηκαν την αναβάθμιση της υπηρεσίας που χειρίζεται τα θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για να μπορούν να εξυπηρετούνται και να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα οι ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες ή με άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Επίσης, εισηγήθηκαν αλλαγή στη διαδικασία αξιολόγησης με στόχο την έγκαιρη αξιολόγηση, έγκαιρη έκδοση επιστημονικών συμπερασμάτων, δημιουργία προσωπικών δεδομένων και εξατομικευμένων στόχων για κάθε παιδί σε συνεργασία με τους γονείς.

Παράλληλα, ζήτησαν την πρόσληψη ατόμων όλων των ειδικοτήτων ώστε να εξασφαλίζεται η εξατομικευμένη στήριξη των παιδιών σε ατομικό επίπεδο χωρίς να χάνεται πολύτιμος χρόνος όπως και τον καθορισμό προσόντων Σχολικών Συνοδών και πρόσληψης ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών που συνεπάγεται αλλαγή στη διαδικασία πρόσληψης.

Ζήτησαν επίσης τη διενέργεια έρευνας σε όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις τόσο των γενικών τάξεων όσο και των ειδικών μονάδων που φιλοξενούν παιδιά με αναπηρία. Όπου υπάρχουν προβλήματα, να καθοριστεί πρόγραμμα αναβάθμισής τους με στόχο να εξοπλιστούν πλήρως με τον απαιτούμενο εξοπλισμό.

Παράλληλα, πρότειναν να υπάρχει ενημέρωση στις οικείες Ομοσπονδίες Γονέων σε τακτή βάση (π.χ κάθε τρίμηνο) για τις αιτήσεις, εγκρίσεις και ενστάσεις επί των αποφάσεών της και οι Ομοσπονδίες με τη σειρά τους να ενημερώνουν τους γονείς και τη συμμετοχή Εκπροσώπου της Παγκύπριας στις Επαρχιακές Επιτροπές.

Πρότειναν επίσης την προσφορά Επιμορφωτικών Προγραμμάτων σε συνεργασία τόσο με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο όσο και με άλλους φορείς για όλους τους εκπαιδευτικούς και συνοδούς στις εκπαιδευτικές σχολικές μονάδες τις οποίες φοιτούν παιδιά ΑμεΑ.

Διαβάστε επίσης:

Πέθανε παιδί που είχε προσβληθεί από νόσο Marburg – Ποια τα χαρακτηριστικά της ασθένειας

Τραγωδία στη Βρετανία: Μωρό βρέθηκε νεκρό σε σπίτι – Μυστήριο με τις συνθήκες θανάτου του

«Κανένα παιδί δεν γεννήθηκε για να μισεί τον γονιό του»: Ένα κείμενο που αξίζει να διαβάσουμε όλοι