Εγκλεισμός στο σπίτι και διάβασμα: Η… διαφορετική προσέγγιση μιας ψυχολόγου

Καθημερινό άγχος, φαίνεται να έχει καταστεί για τους γονείς το διάβασμα των παιδιών τους τώρα που βρίσκονται πολλές ώρες στο σπίτι, δίχως να πηγαίνουν στο σχολείο.

Φυσικά, οι περισσότεροι ανησυχούμε για την διδακτέα ύλη και τα κενά που ίσως δημιουργηθούν στα παιδιά μας, όλον αυτόν τον καιρό που θα βρίσκονται μακριά από τα θρανία – πέρα από την ψυχολογική φθορά που θα υποστούν όλον αυτόν τον καιρό.

Διαβάστε ακόμη: «Αγαπημένοι μου μαθητές, δεν προλάβαμε να πούμε ούτε γεια»

Η κα. Παναγιώτα Μικελλίδου, εγγεγραμμένη κλινική ψυχολόγος, γράφει για ποιον λόγο θα μπορούσαμε, εμείς οι γονείς να εκμεταλλετούμε αυτόν τον καιρό στο σπίτι, για να

έρθουμε κοντά στα παιδιά μας, αντί να μας καταβάλλει το άγχος για τα διαβάσματα και την ύλη.

Η ίδια, διευκρινίζει, βέβαια, ότι πάντα πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα στην καθημερινότητα του παιδιού, χωρίς, όμως, αυτό να γίνεται ψυχοφθόρο.

«Το να πιεστούμε για τα σχολικά μαθήματα και να μαλώνουμε με τα παιδιά μας για να διαβάζουν είναι αντιπαραγωγικό. Δύο μήνες λιγότερο στο πρόγραμμα δεν θα κάνουν διαφορά στο μέλλον του παιδιού μας. Αλλά δύο μήνες άγχους στο σπίτι, θα μπορούσαν να κάνουν μία διαφορά, και όχι προς την σωστή κατεύθυνση.

Ας μην ξεχνάμε, εξάλλου, πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το υπόλοιπο του Αναλυτικού Προγράμματος θα καλυφθεί είτε με παράταση του σχολικού έτους είτε με αλλαγές με τις οποίες θα ξεκινήσει η ερχόμενη σχολική χρονιά.

Θα ήταν κρίμα να μην εκμεταλλευθούμε αυτόν τον χρόνο που έχουμε πια με τα παιδιά μας στο σπίτι, προσπαθώντας να έρθουμε πιο κοντά τους.

Ας δώσουμε έμφαση στο συναισθηματικό κομμάτι αυτή τη φορά χωρίς να σημαίνει ότι το ακαδημαϊκό δεν θα το κοιτάξουμε.

Αλλά με μέτρο…

Ναι, εννοείται, δεν είναι σε διακοπές και σίγουρα δε θα έπρεπε να χάνεται ο ρυθμός.

Αλλά δεν είμαστε εκπαιδευτικοί.

Είμαστε γονείς

Ας διώξουμε το αχρείαστο αυτό στρες. Εξάλλου, ήδη τα σχολεία παραπέμπουν τους γονείς σε ιστοσελίδες του ΥΠΠΑΝ ή στην ιστοσελίδα του κάθε σχολείου, όπου εκεί υπάρχει πληθώρα δημιουργικών και ευχάριστων δραστηριοτήτων, πολλές από τις οποίες μπορούν να γίνουν και μαζί μας κερδίζοντας έτσι ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά μας.

Επιπρόσθετα, λειτουργούν εκπαιδευτικά προγράμματα στην τηλεόραση που επίσης δίνουν ωραίες ιδέες για δημιουργική κι ευχάριστη απασχόληση.

Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει λόγος να μεταδώσουμε στα παιδιά μας επιπρόσθετο άγχος για τα μαθήματα.

Θα γίνουν κι αυτά με μέτρο, με τον ρυθμό κάθε παιδιού και με βάση τις δυνατότητές του.

Ο εγκλεισμός από μόνος του είναι ένα αρκετά σοβαρό θέμα διαχείρισης για τα παιδιά, όπως και το άγχος από τον ιό που κυκλοφορεί.

Ας εκμεταλλευτούμε την παρουσία τους μαζί μας στο σπίτι για εκείνα τα πράγματα που θα τους δώσουν χαρά, ξεγνοιασιά, και την ίδια ώρα θα καλλιεργήσουν διάφορες δεξιότητες και συναισθήματα στα παιδιά μας».