Γερμανία: Φυλάκιση σε 15χρονο που σχεδίαζε επίθεση σε χριστουγεννιάτικη αγορά

Ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών επέβαλε σήμερα δικαστήριο της Κολωνίας σε 15χρονο, για τον σχεδιασμό επίθεσης στην χριστουγεννιάτικη αγορά του Λεβερκούζεν τον Δεκέμβριο του 2023.

Ο ανήλικος από την περιοχή Ράινις-Μπέργκις της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας καταδικάστηκε για «συνωμοσία με σκοπό την διάπραξη ανθρωποκτονίας» και για «διατάραξη της δημόσιας τάξης με την απειλή της διάπραξης εγκλημάτων» και, σύμφωνα με εκπρόσωπο του δικαστηρίου, κατά την διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας «ομολόγησε πλήρως» τις πράξεις του.

Ο 15χρονος συνελήφθη τον περασμένο Νοέμβριο και θεωρείται ότι είχε ριζοσπαστικοποιηθεί μόλις λίγες εβδομάδες νωρίτερα.

Στα σχέδιά του ήταν να οδηγήσει ένα φορτηγάκι γεμάτο φιάλες με υγραέριο στην υπαίθρια χριστουγεννιάτικη αγορά του Λεβερκούζεν και να σκοτώσει «όσο το δυνατόν περισσότερους άπιστους». Είχε μάλιστα δημοσιεύσει βίντεο στο οποίο ανέλυε τα σχέδιά του σε ομάδα επικοινωνίας στο Διαδίκτυο.

Εκεί αναφερόταν σε «άπιστους» και στο φόντο διακρίνονταν σύμβολα του «Ισλαμικού Κράτους».
Σύμφωνα επίσης με το κατηγορητήριο, ένας 16χρονος από το Βρανδεμβούργο φέρεται να είχε συνεννοηθεί με τον 15χρονο προκειμένου να μαγνητοσκοπήσει την επίθεση και να αναρτήσει το σχετικό βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε επίσης

Ανέμελες καλοκαιρινές διακοπές για άτομα με διαβήτη

Οι Κύπριοι μαθητές που αποκλείστηκαν στην Ελβετία παραμένουν σε ξενοδοχείο

 

Ανέμελες καλοκαιρινές διακοπές για άτομα με διαβήτη

Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μια ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά την ζωή, τη φύση και την εποχή, να αφεθούμε στη γλύκα της ξενοιασιάς και της χαλάρωσης, να ανανεωθούμε και να αποκτήσουμε νέα ενδιαφέροντα και προοπτικές.

«Όσοι όμως ζουν με το διαβήτη στις διακοπές θα πρέπει να δώσουν προσοχή σε μερικά πράγματα και καταστάσεις για να διασφαλίσουν ένα απρόσκοπτο καλοκαίρι χωρίς απορρύθμιση του διαβήτη και χωρίς κινδύνους επιπλοκών», επισημαίνει o δρ Ανδρέας Μελιδώνης Παθολόγος – Διαβητολόγος, Συντονιστής Διευθυντής στο Διαβητολογικό – Καρδιομεταβολικό Κέντρο του Metropolitan Hospital και συνεχίζει, με κάποιες χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να αποτελέσουν «πυξίδα» για ανέμελες καλοκαιρινές διακοπές:

1. Αποφεύγετε τα “βαριά” και μεγάλα σε ποσότητα φαγητά το καλοκαίρι. Προτιμάτε τα μικρά και συχνά γεύματα. Επιμένετε σε πράσινες σαλάτες, εύπεπτα ψάρια του αφρού, ψητά και ξηρά φαγητά. Καταναλώνετε τα επιτρεπόμενα από το διαιτολόγιό σας φρούτα (μέχρι 3-4 μερίδες φρούτων ημερησίως), αλλά ξαναμελετήστε τις αντιστοιχίες φρούτων, προτού φύγετε για τις διακοπές σας.

2. Δώστε προσοχή επίσης, ιδιαίτερα στο πρωινό των διακοπών το οποίο μπορεί να είναι άπαχο γάλα ή γιαούρτι με μαύρο ψωμί ή δημητριακά και φρούτα. Αντισταθείτε στον πειρασμό να τα δοκιμάσετε όλα από τον πρωινό μπουφέ του ξενοδοχείου!

3. Τα αναψυκτικά και κυρίως τα παγωμένα αποτελούν τη δροσερή νότα ζωής τους μήνες του καλοκαιριού. Μπορείτε χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς να πίνετε οποιοδήποτε αναψυκτικό θέλετε με στέβια ή ασπαρτάμη. Όσον αφορά του φυσικούς χυμούς, διαβάζετε στο περίβλημα την περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Μη λησμονάτε ότι 10 με 15 gr υδατάνθρακες αντιστοιχούν με ένα ισοδύναμο φρούτου.

4. Η διασκέδαση των διακοπών πολλές φορές συνδυάζεται με κατανάλωση αλκοόλ. Μικρή κατανάλωση είναι επιτρεπτή. Η μεγάλη κατανάλωση είναι αφετηρία βραχυπρόθεσμων (κίνδυνος υπογλυκαιμίας) και μακροπρόθεσμων προβλημάτων (αύξηση βάρους). Μπορείτε να πίνετε ποτά που αντιστοιχούν σε 20 – 25 γρ. οινόπνευμα ημερησίως κατανεμημένα σε 2 δόσεις. Προσοχή λοιπόν στα οινοπνευματώδη, ειδικά όσοι κάνετε ινσουλίνη και αν μάλιστα η λήψη οινοπνευματωδών συνοδεύεται από έντονη άσκηση όπως είναι ο χορός, μην ξεχνάτε να τρώτε ενδιάμεσα ένα μικρό γεύμα υδατανθράκων (τόστ, χυμό, φρούτο ή κράκερς) για να αποφύγετε τις υπογλυκαιμίες. Και βέβαια μην οδηγείτε όταν έχετε πιει!

5. Μη ξεχνάτε το δεκατιανό σας προτού κολυμπήστε. Ένα φρούτο ή ένα μικρό σάντουιτς σας προστατεύει από ανεπιθύμητες υπογλυκαιμίες ενώ κολυμπάτε.

6. Να αποφεύγετε τη μεγάλης διάρκειας έκθεση στον ήλιο. Ιδίως αν κάνετε ινσουλίνη, γιατί επιτυγχάνεται γρηγορότερη απορρόφηση της ινσουλίνης και έτσι ξαφνικές, ανεξήγητες υπογλυκαιμίες μπορεί να συμβούν. Καλό είναι για το λόγο αυτό να φοράτε καπέλο. Προγραμματίζετε το κολύμπι σας μέχρι τις 11π.μ. και μετά τις 4μ.μ. το απόγευμα. Και εάν φοράτε αισθητήρες συνεχούς καταγραφής σακχάρου, αποφύγετε τις καταδύσεις για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα λειτουργίας στον αισθητήρα.

7. Αποφεύγετε να βάλετε τα πόδια σας μέσα στη καυτή άμμο. Μη περπατάτε χωρίς σανδάλια στην ακρογιαλιά, πάρτε μαζί σας τουλάχιστον δυο ζευγάρια άνετα παπούτσια περιπάτου και αρκετά ζευγάρια κάλτσες για να αλλάζετε. Μην κυκλοφορείτε με γυμνά πόδια σε αμμουδιές και άγνωστες ακρογιαλιές.

8. Περπατάτε όσον το δυνατόν περισσότερο. Αν ταξιδεύετε με λεωφορείο ή με το αυτοκίνητό σας, κάνετε μικρούς περιπάτους κατά τη διάρκεια των στάσεων. Έχετε μαζί σας κάτι πρόχειρο για φαγητό στην περίπτωση που τα γεύματα καθυστερήσουν. Αν ταξιδεύετε με αεροπλάνο, ειδοποιήστε εγκαίρως –κατά το κλείσιμο του εισιτηρίου– την αεροπορική εταιρεία, εάν επιθυμείτε να σας σερβίρουν κάποιο ειδικό γεύμα για άτομα με διαβήτη. Εάν δεν θέλετε να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, προνοείστε να έχετε πάρει κάτι μαζί σας. Ο ξηρός αέρας κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι ένα μικρό πρόβλημα. Για τον λόγο αυτό πίνετε αρκετή ποσότητα υγρών, όσο βρίσκεστε μέσα στο αεροπλάνο. Ένα ποτήρι νερό τουλάχιστον για κάθε ώρα πτήσης.

9. Να μη ξεχάσετε όταν φθάσετε στον τόπο του προορισμού σας, να φυλάξετε τις σύριγγες και την ινσουλίνη που δεν θα χρησιμοποιήσετε άμεσα, καθώς και την ένεση γλυκαγόνου στο ψυγείο. Η ινσουλίνη διατηρείται σε θερμοκρασία δωματίου για χρονική περίοδο 6 εβδομάδων χωρίς να υποστεί αλλοιώσεις. Οι ταινίες σακχάρου διατηρούνται σε θερμοκρασία 18ο έως 30ο C.

10. α) Ενημερωθείτε για την ύπαρξη νοσοκομείου ή Κέντρου Υγείας, κοντά στο τόπο διαμονής σας. Χρήσιμο είναι να έχετε μαζί σας το τηλέφωνο του γιατρού σας. Μη ξεχάσετε το ημερολόγιο αυτοελέγχου για να μπορείτε να διατηρείτε και στις διακοπές σας την επαφή με τον έλεγχο του διαβήτη σας.
β) Φροντίστε και οργανώστε τη προσωπική σας λίστα ταξιδιού πριν αναχωρήσετε.

Προμηθευθείτε με τις απαραίτητες ταινίες για την μέτρηση σακχάρου από αίμα ή ούρα, για όσο καιρό υπολογίζετε να απουσιάσετε. Αν μετράτε το σάκχαρο στο αίμα, μη λησμονήστε την συσκευή μέτρησης σακχάρου αίματος. Θα είναι ένας καλός σύντροφος και μια συσκευή προστασίας και ασφάλειας στις διακοπές σας.

Και αν βεβαίως είστε εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και χρησιμοποιείτε συσκευές συνεχούς καταγραφής του σακχάρου, μην ξεχάσετε τον αισθητήρα και τη συσκευή εφαρμογής του αισθητήρα (όπως του Free Style Libre) προκειμένου με τον πλέον σύγχρονο και ασφαλή τρόπο να παρακολουθείτε συνεχώς το σάκχαρο σας.
γ) Εφοδιαστείτε με τις απαραίτητες σύριγγες, βελόνες ινσουλίνης ή πένες. Την ένεση γλυκαγόνου. Τα αντιδιαβητικά σας δισκία, εάν κάνετε αγωγή με δισκία. Επίσης τα φάρμακα που αφορούν τυχόν επιπλοκές του διαβήτη.

«Και εννοείται βέβαια, ότι δεν ξεχνάμε την τήρηση κάποιων βασικών προληπτικών μέτρων για να εξαλειφθεί ο οποιοσδήποτε κίνδυνος μόλυνσης από τον κορωνοϊό που εξακολουθεί, σε πολύ μικρότερη συχνότητα βεβαίως, να είναι παρών στην καθημερινότητα μας. Με θετική σκέψη και διάθεση απολαμβάνουμε με ασφάλεια όλες τις ευχάριστες στιγμές που άφθονες μας χαρίζει το καλοκαίρι. Για να απολαύσουμε τις διακοπές μας εφαρμόζουμε τα προληπτικά μέτρα και έτσι προλαμβάνουμε τις ανεπιθύμητες συνέπειες που θα μας στερήσουν την χαρά των διακοπών», καταλήγει ο δρ Μελιδώνης.

Διαβάστε επίσης

Οι Κύπριοι μαθητές που αποκλείστηκαν στην Ελβετία παραμένουν σε ξενοδοχείο

9ος μήνας κύησης – οι απαραίτητες εξετάσεις

Οι Κύπριοι μαθητές που αποκλείστηκαν στην Ελβετία παραμένουν σε ξενοδοχείο

Εβδομήντα ένας μαθητές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε ξενοδοχείο και αναμένουν. Πρόκειται για τους μαθητές που αποκλείστηκαν στην Ελβετία.

Στο ξενοδοχείο τους βρίσκονται ακόμη οι εβδομήντα ένας μαθητές και εκπαιδευτικοί της Αγγλικής Σχολής που αποκλείστηκαν λόγω κατολίσθησης στην Ελβετία έπειτα από κακοκαιρία.

Οι μαθητές βρίσκονται στην Ελβετία στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής και είναι ασφαλείς σε ξενοδοχείο και έχουν όλα τα βασικά είδη ανάγκης.

Αποκλεισμένοι στην Ελβετία Κύπριοι μαθητές λόγω κακοκαιρίας. «Γίνονται όσα πρέπει να γίνουν» λέει Εκπρόσωπος ΥΠΕΞ στη CT
Το όλο θέμα τυγχάνει χειρισμού από την πρώτη στιγμή από την Πρεσβεία της Κύπρου στη Ρώμη, η οποία είναι διαπιστευμένη και στην Ελβετία και υπάρχει συνεχής επικοινωνία με τους υπεύθυνους της εκδρομής και εκπροσώπους των γονέων του σχολείου, ενώ επαφές έχουν γίνει και από τον Υπουργό Εξωτερικών, Κωνσταντίνο Κόμπο.

Οπως δήλωσε χθες στην Cyprus Times ο Εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών Θεόδωρος Γκότσης δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας και ότι αναμένεται το συντομότερο δυνατόν να επιλυθεί το πρόβλημα και οι μαθητές να μπορέσουν να επιστρέψουν στην Κύπρο με ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης

9ος μήνας κύησης – οι απαραίτητες εξετάσεις

Τα σχολεία που βραβεύθηκαν στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας

9ος μήνας κύησης – οι απαραίτητες εξετάσεις

Φτάνετε σχεδόν στο τέλος της εγκυμοσύνης σας. Είναι πλεόν ζήτημα λίγων ημερών, η στιγμή που θα κρατήσετε στην αγκαλιά σας το πιο πολύτιμο πλάσμα της ζωής σας. Όλα όμως πρέπει και αυτές τις τελευταίες ημέρες να κυλήσουν μέσα σε προσοχή και άριστο προγραμματισμό. Ας δούμε σήμερα ποιες είναι οι απαραίτητες εξετάσεις του 9ου μήνα.

Γράφει o  Θάνος Παράσχος, Ειδικός Υπογονιμότητας, Διευθυντής EmBIO Medical Center

ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΥΗΣΗΣ

Γενική αίματος
Γενική ούρων
Σάκχαρο
Γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη
Μέτρηση σωματικού βάρους
Τοξόπλασμα IgG IgM (αν δεν έχετε αντισώματα, κάτι που θα έχει φανεί στον προγεννητικό έλεγχο)
CMV IgG IgM (αν δεν έχετε αντισώματα)

Επιπλέον:

Έλεγχος αρτηριακής πίεσης (σε κάθε επίσκεψη)
Την 36η-40ή εβδομάδα γίνεται το καρδιοτοκογράφημα. Με αυτό παρακολουθούμε την καρδιακή λειτουργία του εμβρύου σε συσχέτιση με τη δραστηριότητα της μήτρας.
Από την 32η έως την 36η εβδομάδα, επισκέπτεσθε τον μαιευτήρα σας ανά 15ήμερο.
Από την 37η εβδομάδα, επισκέπτεσθε τον μαιευτήρα σας κάθε εβδομάδα.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΕΜΒΡΥΟΥ

33η-40ή Εβδομάδα
Η ανάπτυξη του μωρού συνεχίζεται. Το δέρμα του γίνεται ολοένα και πιο απαλό και λείο και το χνούδι αποβάλλεται.

39η Εβδομάδα
Το μωρό παίρνει θέση με το κεφάλι προς τα κάτω.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αποφύγετε να καταναλώνετε συκώτι ή παράγωγά του (π.χ. πατέ). Το συκώτι περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Α και ενδέχεται να βλάψει το μωρό.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ

Κράμπες
Για τις κράμπες στην εγκυμοσύνη ενδέχεται να ευθύνονται τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου και ασβεστίου και η κατακράτηση υγρών λόγω της ελλιπούς κυκλοφορίας. Πιθανόν να έχετε συχνότερα κράμπες όσο προχωρά η εγκυμοσύνη.

Τι μπορείτε να κάνετε:
• Περπατάτε ξυπόλυτη στο σπίτι ή στην παραλία.
• Όταν παθαίνετε κράμπες, τεντώστε τα πόδια σας ή σηκώστε τα πέλματα προς τα πάνω (σαν «τσαρούχι») για να περάσει ο πόνος.
• Το μασάζ στα πόδια βοηθά στο να μειωθεί ο πόνος.

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Μπορείτε να συνεχίσετε την ήπια γυμναστική (περπάτημα, κολύμβηση σε καθαρή θάλασσα, yoga, pilates), με τις εξής προϋποθέσεις:
Να γυμναζόσασταν για αρκετό διάστημα πριν μείνετε έγκυος.
Να μην είναι έντονη και κουραστική η άσκηση και να γίνεται ήπια, χωρίς απότομες κινήσεις.
Να μην έχετε αιμορραγία ή άλλες επιπλοκές στην εγκυμοσύνη σας.
Να γυμνάζεστε με την παρακολούθηση ειδικά εκπαιδευμένης γυμνάστριας.

ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΕΠΑΦΕΣ

Αφού συμπληρωθούν οι 37 εβδομάδες, μπορείτε να έχετε ερωτικές επαφές.


embio-logo_01_1emBIO Medical Center

Εθν. Αντιστάσεως 77,

15231 Χαλάνδρι,

Τηλ. 210 6774179

www.ivf-embryo.gr

Άμεση μεταφορά εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία Κορμακίτη εξήγγειλε η Αριστοτέλους

Την άμεση μεταφορά εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία του κατεχόμενου Κορμακίτη, κατόπιν διαβημάτων του Γραφείου της, εξήγγειλε η Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων, Άννα Αριστοτέλους, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στα σχολεία του Κορμακίτη.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Προεδρίας της Δημοκρατίας, η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε «με στρατηγικό στόχο την ανάπτυξη σειράς δράσεων με επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο αναφορικά με τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης του, την παιδεία και την εκπαίδευση».

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, η κ. Αριστοτέλους είχε συνάντηση με τον Εκπρόσωπο των Μαρωνιτών στη Βουλή των Αντιπροσώπων, Γιαννάκη Μούσα, τον νέο Κοινοτάρχη Κορμακίτη, Αντώνη Σολωμή, αντιπροσωπεία του ΚΕΒΕ, καθώς και τον δάσκαλο του Δημοτικού Σχολείου, Ηλία Ζωνιά.

Κατά την επίσκεψη στα σχολεία, η κ. Αριστοτέλους συνομίλησε με τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν στην πρώτη παιδική κατασκήνωση στον Κορμακίτη με τίτλο «Περπατώ στις ρίζες μου», όπου παρέχεται η δυνατότητα σε 35 περίπου παιδιά, τα οποία διαμένουν στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Συνεργασίας, να γνωρίσουν τα κατεχόμενα χωριά, να περπατήσουν στις ρίζες τους και να επισκεφθούν διάφορα κατεχόμενα χωριά όπως Καρπάσια και Καμπυλή.

Επισημαίνεται ότι η κ. Αριστοτέλους μετέφερε τη στήριξη της Κυβέρνησης και του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, λέγοντας πως «επενδύουμε στην εκπαίδευση, σκοπός μας είναι η παροχή ίσων ευκαιριών και η πρόσβαση όλων των εγκλωβισμένων και επανεγκατασταθέντων παιδιών στην εκπαίδευση, στη ψυχαγωγία, στην κοινωνικοποίηση, στο περιβάλλον, στον πολιτισμό και να έχουν την ίδια ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία στις ελεύθερες περιοχές».

Όπως είπε η κ. Αριστοτέλους, «η απόφαση για επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου του Κορμακίτη μετά από είκοσι χρόνια, αποτελεί σταθμό για τη στήριξη των ευάλωτων ομάδων των εγκλωβισμένων και επανεγκατεσταθέντων μας και ειδικότερα των παιδιών που επέλεξαν, παρά τις δυσκολίες και περιορισμούς λόγω των συνθηκών κατοχής, να παραμείνουν στα κατεχόμενα χωριά μας, Κορμακίτη και Καρπάσια, κρατώντας τα ζωντανά, αφού τόσα χρόνια υποχρεώνονταν οι γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους καθημερινά σε σχολεία στις ελεύθερες περιοχές».

Ακόμη, η κ. Αριστοτέλους εξήρε το έργο των εκπαιδευτικών αφού ο ρόλος τους στον κατεχόμενο Κορμακίτη είναι υψίστης σημασίας, τονίζοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί καλούνται όχι μόνο να εκπαιδεύσουν και να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά αλλά και να τα στηρίξουν κάτω από δύσκολες συνθήκες και μαζί με τα παιδιά και τους γονείς τους, δίδουν μαθήματα υπομονής, επιμονής, αυταπάρνησης, αγάπης και προσήλωσης στις ρίζες και τις παραδόσεις του τόπου μας, προωθώντας επίσης αξίες όπως η συνεργασία, ο σεβασμός και η κοινωνική ευθύνη».

Η Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «κατόπιν διαβημάτων στα οποία έχει προβεί το Γραφείο μας, το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό θα μεταφερθεί αμέσως στα Σχολεία του Κορμακίτη προκειμένου να είναι στη διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών την επικείμενη σχολική χρονιά».

Πρόσθετα, η κ. Αριστοτέλους συνομίλησε με εγκλωβισμένους και επανεγκατασταθέντες, τους επισκέφτηκε στα σπίτια τους στον Κορμακίτη, στο πλαίσιο του διαύλου επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί, προκειμένου να ενημερωθεί από τους ίδιους για τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με σκοπό την επίλυσή τους στο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις καθημερινές του ανάγκες.

Διαβάστε επίσης

Τα σχολεία που βραβεύθηκαν στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας

Επ. Παιδείας: Μετά το καλοκαίρι η ολοκλήρωση της συζήτησης για κινητά σε σχολεία

Τα σχολεία που βραβεύθηκαν στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας

Τα σχολεία που βραβεύθηκαν στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ).
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου, την Τρίτη πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα Εκδηλώσεων Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄, η Τελετή Απονομής Βραβείων, για τον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας με θέμα «Η Χημεία για τον Άνθρωπο και το Περιβάλλον».
Τον Διαγωνισμό διοργάνωσε η Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης (Επιθεώρηση Χημείας) του ΥΠΑΝ, με την υποστήριξη του Αρχιεπισκόπου Γεώργιου, ο οποίος αθλοθετεί τον Διαγωνισμό με χρηματικά και άλλα έπαθλα τόσο για τους μαθητές/μαθήτριες που βραβεύθηκαν, όσο και για τους εκπαιδευτικούς Χημείας και τα Σχολεία τους.
Σημειώνεται ότι ο μαθητικός διαγωνισμός της Χημείας έχει σκοπό να φέρει σε επαφή και να εξοικειώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες με τις επιστημονικές/ερευνητικές διαδικασίες και ταυτόχρονα να προωθήσει την εδραίωση της περιβαλλοντικής συνείδησης. Παράλληλα, ο Διαγωνισμός στοχεύει να αναδείξει τον σημαντικό ρόλο της Χημείας στην ανθρώπινη καθημερινότητα και να καλλιεργήσει δεξιότητες και ικανότητες όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλήματος.
Τα Λύκεια που βραβεύθηκαν είναι το Λύκειο Αγίου Νεοφύτου (1ο βραβείο), το Λύκειο Αρχαγγέλου «Απόστολος Μάρκος» (2ο βραβείο) και το Λύκειο Αγίας Φυλάξεως (3ο βραβείο).
Τα Γυμνάσια που βραβεύθηκαν είναι το Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού (1ο βραβείο), το Γυμνάσιο Σταυρού (2ο βραβείο) και το Γυμνάσιο Αραδίππου (3ο βραβείο).
Οι εργασίες των μαθητών/μαθητριών είναι διαθέσιμες στον σύνδεσμο https://chem.schools.ac.cy/…/6os-mathitikos-diagonismos…
Διαβάστε επίσης

Επ. Παιδείας: Μετά το καλοκαίρι η ολοκλήρωση της συζήτησης για κινητά σε σχολεία

Δεν ολοκληρώθηκε την Τετάρτη η συζήτηση ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού για την απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών έξυπνων συσκευών κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, με τον Πρόεδρο της Επιτροπής, Παύλο Μυλωνά να δηλώνει ότι φαίνεται ότι το ζήτημα θα συζητηθεί και μετά το καλοκαίρι, καθώς μετά και τις τοποθετήσεις των εμπλεκόμενων φορέων, διαφάνηκε ότι υπήρχαν αντικρουόμενες απόψεις από πλευράς Βουλευτών και ως εκ τούτου η συζήτηση δεν μπορεί να ολοκληρωθεί πριν την λήξη των εργασιών της Βουλής.

Εντός της Επιτροπής η εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, Ειρήνη Παρασκευά Ροδοσθένους, ανέφερε ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς θα επιτρέπεται η μεταφορά κινητών τηλεφώνων τα οποία θα είναι απενεργοποιημένα και στην σχολική τσάντα των μαθητών και θα χρησιμοποιούνται μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Η κ. Ροδοσθένους ανέφερε ότι έγινε διαβούλευση και ότι υπάρχει Επιτροπή παρακολούθησης για την εφαρμογή των νέων κανονισμών. «Θεωρούμε ότι αυτή η ρύθμιση θα είναι ευεργετική για τα παιδιά. Έχει να κάνει με μία εξάρτηση για τα παιδιά, η δυνατότητα που τους δίνεται όταν δεν θα χρησιμοποιούν τα κινητά καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού χρόνου, θα είναι ευεργετική, επειδή θα είναι προσηλωμένα στα μαθήματά τους. Δεν θα μπαίνουν στον πειρασμό να ενεργοποιούν και να συνδέονται σε πλατφόρμες και στα διαλείμματα θα τους δίνεται η δυνατότητα για κοινωνικοποίηση», είπε.

Σημείωσε ότι οι πρόνοιες της πρότασης είναι βασισμένες σε έρευνες και μελέτες από άλλες χώρες, που απαγόρευσαν τη χρήση κινητών τηλεφώνων. Εξήγησε ότι σύμφωνα με αυτές, αυτός ήταν ένας από τους λόγους για αύξηση στις επιδόσεις στους μαθητικούς διαγωνισμούς προσθέτοντας ότι πολλές χώρες προχώρησαν σε κατάργηση των κινητών στα σχολεία, ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Η Εκπρόσωπος της Επιτρόπου Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπως Μιχαηλίδου, ανέφερε ότι η χρήση των έξυπνων τηλεφώνων, των έξυπνων ρολογιών, των ταμπλέτων δίνουν απίστευτες δυνατότητες στα παιδιά και εδραιώνουν νέους τρόπους επικοινωνίας, μάθησης, πληροφόρησης και αλληλεπίδρασης.

Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού αναφέρει ότι η εφηβεία είναι μία μεταβατική περίοδος προς την ενηλικίωση και πρέπει να έχει θετικές αλλαγές σημειώνοντας ότι μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει ότι οι έφηβοι έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες απαραίτητες για την υγεία και την ανάπτυξη τους.

Υπέδειξε ότι σε αυτό το πλαίσιο η πλήρης απαγόρευση χρήσης των τηλεφώνων θα διαταράξει τις ισορροπίες στη σχέση ενήλικα-εφήβου. Επιπρόσθετα, συνέχισε η Εκπρόσωπος, η απαγόρευση φέρνει επιπλέον «αστυνόμευση» μέσα στα σχολεία, σε ένα κλίμα που είναι ήδη τεταμένο μεταξύ ενηλίκων και παιδιών.

Η Επίτροπος, όπως είπε η Εκπρόσωπός της, τάσσεται υπέρ του υφιστάμενου πλαισίου χρήσης κινητού τηλεφώνου, να επιτρέπεται δηλαδή μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων σημειώνοντας ότι η πλήρης απαγόρευση του θα φέρει ενδεχομένως τα αντίθετα αποτελέσματα.

Από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ, ο Πρόεδρός της, Δημήτρης Ταλιαδώρος, υπενθύμισε ότι το 2011 η Βουλή είχε ψηφίσει νόμο που έθετε περιορισμούς στη χρήση των κινητών τηλεφώνων εντός των σχολικών μονάδων, όπως ήταν ο περιορισμός της χρήσης στη διδασκαλία, κατά τις εκδηλώσεις και άλλες δραστηριότητες/δράσεις του σχολείου, ενώ υπήρχαν και αυστηρές ποινές για αποτύπωση/βιντεογράφηση προσωπικών δεδομένων με τη χρήση κινητού. Πρόσθεσε ότι η γενική ρήτρα που υπήρχε είναι ότι τα κινητά θα ήταν απενεργοποιημένα στην σχολική τσάντα. «Διερωτώμαι για ποιο λόγο το Υπουργείο μετά από 13 χρόνια επανέρχεται και επαναφέρει την ίδια πρόταση το Υπουργείο Παιδείας», είπε.

«Εμείς (η ΟΕΛΜΕΚ) ταχθήκαμε με την πλήρη απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Έπρεπε τα κινητά να είναι είτε στην τσάντα, είτε σε θυρίδες» είπε σημειώνοντας ότι «είναι ένας πειρασμός το κινητό». «Άπαξ και υπάρχει είναι μια φοβερή εξάρτηση», ανέφερε. Υπέδειξε ακόμη ότι σύμφωνα με την ΟΥΝΕΣΚΟ η υπερβολική χρήση των κινητών τηλεφώνων συνδέεται με μειωμένες αποδόσεις των μαθητών.

Εκ μέρους των Διευθυντών της Μέσης Εκπαίδευσης, η Έλενα Χατζηγέρου, αναφέρθηκε στις συνέπειες της χρήσης των κινητών τηλεφώνων τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου λέγοντας ότι κάθε χρόνο υπάρχει σοβαρή έκπτωση όσον αφορά τα θέματα της κοινωνικοποίησης. «Διαπιστώνουμε ότι κάθε πρώτη τάξη είναι ακόμα πιο δύσκολη» επηρεαζόμενη ακριβώς από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων είπε η κ. Χατζηγέρου. Υπέδειξε ότι η πλήρης απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων εντός σχολείου θα στείλει το μήνυμα και στους γονείς και στους μαθητές ότι ο χώρος στο σχολείο «είναι ιερός».

Στην τοποθέτησή του, ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, σημείωσε ότι είναι δύσκολο να ελεγχθεί η κατάσταση με τη χρήση των κινητών, από τη στιγμή που θα μπαίνουν στα σχολεία. «Η άποψη η δική μας είναι να μην επιτρέπεται η είσοδος των κινητών στα σχολεία. Εμείς θεωρούμε ότι θα μειωθεί ο εθισμός και θα αυξηθεί η κοινωνικοποίηση των μαθητών», είπε ο κ. Λυσάνδρου.

Η εκπρόσωπος της ΠΣΕΜ, Ευρυδίκη Χριστοφίδη, εξέφρασε τη θέση των οργανωμένων μαθητών, που τάσσονται ενάντια στη συγκεκριμένη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας. Δήλωσε ότι καμία απόφαση δεν πρέπει να εντείνει το αίσθημα της αστυνόμευσης που υπάρχει στα σχολεία, σημειώνοντας ότι τα κινητά τηλέφωνα δεν αποτελούν τη βάση του σχολικού εκφοβισμού.

Πρόσθεσε, ότι δεν είναι παιδαγωγική λύση η κατάργηση των κινητών λέγοντας ότι «με αυτή τη λογική θα πρέπει να καταργηθούν όλες οι ελευθερίες των μαθητών, αν την καταχρώνται. Με αυτή τη λογική θα καταλήξουμε σε εντελώς ανελεύθερα σχολεία».

Είπε ότι το σχολείο είναι υπόχρεο να μάθει στους μαθητές την ένταξη στο κοινωνικό σύνολο και διερωτήθηκε αν το σχολείο καταργεί τη χρήση των κινητών τηλεφώνων εντελώς «πώς αναμένουμε οι μαθητές να μάθουν τη χρήση των κινητών τηλεφώνων για ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο».

Ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, ανέφερε ότι υπάρχει όντως εξάρτηση στη χρήση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία από πλευράς μαθητών, λέγοντας πως είναι «θλιβερό».
Ταυτόχρονα, ανέφερε παράδειγμα όπου μαθήτρια Γυμνασίου είχε αναφέρει ότι «έχουμε συμμαθητές που δεν έχουν φίλους και το μόνο πράγμα που έχουν είναι το κινητό». Ο κ. Κωνσταντίνου είπε ότι αυτό είναι πολύ ανησυχητικό και ότι χρειάζεται κοινωνική διαπαιδαγώγηση.

«Εκείνο που διαφωνούμε είναι στην πλήρη απαγόρευσης της μεταφοράς των κινητών τηλεφώνων. Είναι για πρακτικούς λόγους. Για μας η μέρα δεν τελειώνει στη 13:35, τα παιδιά συνεχίζουν (με άλλες δραστηριότητες). Σκοπός δεν είναι να στερήσουμε από τα παιδιά την τεχνολογία. Σκοπός είναι να εφαρμόζεται σωστά η τεχνολογία», είπε.

Διαβάστε επίσης

Ζωγραφιά για το εξώφυλλο βιβλίου Χάρι Πότερ πωλήθηκε για 1,9 εκ. δολαρίων

Φεστιβάλ Μελιού και Μελισσοκομίας: Δεν το χάνουμε!

Τουρνουά Θαλάσσιας Υδατοσφαίρισης στην Πάφο

Ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για το Τουρνουά Θαλάσσιας Υδατοσφαίρισης στην Πάφο με την συμμετοχή ομάδων από Κύπρο και το εξωτερικό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δ. Πάφου, ο Δήμος Πάφου, το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, ο Όμιλος Υδατοσφαίρισης Ευαγόρας Παλληκαρίδης Πάφου και η εταιρία I. E. Athletic Tourism (CYPRUS) LTD διοργανώνουν για όγδοοη συνεχή χρονιά Τουρνουά Θαλάσσιας Υδατοσφαίρισης.

Το Τουρνουά το οποίο έχει καταστεί θεσμός για την πόλη μας, με τη συμμετοχή ομάδων από Κύπρο και εξωτερικό, συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη του αθλητισμού, προβάλλοντας την Κύπρο και ειδικότερα την πόλη μας, ως αθλητικό προορισμό

Όπως αναφέρεται το Τουρνουά θα διεξαχθεί από την Παρασκευή 5 μέχρι και την Κυριακή 7 Ιουλίου 2024 , στα Δημοτικά Μπάνια Πάφου.Ώρες διεξαγωγής αγώνων προστίθεται είναι Παρασκευή 4.00 – 7.00 μ.μ.,Σάββατο 10.00 π.μ. – 6.00 μ.μ. και

Κυριακή 10.00 π.μ. – 7.00 μ.μ.

Διαβάστε επίσης

Ζωγραφιά για το εξώφυλλο βιβλίου Χάρι Πότερ πωλήθηκε για 1,9 εκ. δολαρίων

Φεστιβάλ παιδιού στην Ορμήδεια για φουσκωτά, θέατρο και πολλές εκπλήξεις

Ζωγραφιά για το εξώφυλλο βιβλίου Χάρι Πότερ πωλήθηκε για 1,9 εκ. δολαρίων

Ζωγραφιά ακουαρέλας για το βιβλίο «Harry Potter And The Philosopher’s Stone» (Ο Χάρι Πότερ και η φιλοσοφική λίθος) αποκτήθηκε σε τιμή ρεκόρ σε δημοπρασία.

Το έργο τέχνης για το εξώφυλλο του πρώτου βιβλίου της σειράς Χάρι Πότερ της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ πωλήθηκε έναντι 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων από τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s στη Νέα Υόρκη την Τετάρτη.

Σύμφωνα με τον οίκο Sotheby’s, είναι πλέον «το πιο πολύτιμο αντικείμενο Χάρι Πότερ που πωλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία».

Αντίτυππο της πρώτης έκδοσης του «Harry Potter And The Philosopher’s Stone» είχε πωληθεί έως τώρα στην υψηλότερη τιμή, έναντι 421.000 δολαρίων σε δημοπρασία του Heritage Auctions στο Ντάλας των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο του 2021.

Η εικονογράφηση του Τόμας Τέιλορ, η οποία εμφανίστηκε στην πρώτη έκδοση του μυθιστορήματος απεικονίζει τον εκκολαπτόμενο μάγο, με τα σκούρα μαλλιά, τα στρογγυλά γυαλιά και το σημάδι σε σχήμα που μοιάζει με κεραυνό, καθ’ οδόν προς το Χόγκουαρτς, το οικοτροφείο μαγείας.

Στον Τέιλορ, ο οποίος έγραψε την παιδική σειρά βιβλίων «Erie-On-Sea», ανατέθηκε σε ηλικία 23 ετών να δημιουργήσει το εξώφυλλο για ένα νέο παιδικό μυθιστόρημα φαντασίας. Ήταν μεταπτυχιακός φοιτητής που εργαζόταν σε βιβλιοπωλείο στο Κέιμπριτζ της Αγγλίας.

Ο οίκος δημοπρασιών χαρακτήρισε την εικονογράφησή του «οικουμενική εικόνα» που καθόρισε την εμφάνιση του Χάρι Πότερ. Η αρχική εκτίμηση του οίκου για την τιμή πώλησης του έργου ήταν 400.000-600.000 δολάρια.

Διαβάστε επίσης

Το 2023 εξετάστηκαν 10.429 νεογνά σύμφωνα με το ΚΠΠ «Α.Αργυρίου»

Φεστιβάλ παιδιού στην Ορμήδεια για φουσκωτά, θέατρο και πολλές εκπλήξεις

Το 2023 εξετάστηκαν 10.429 νεογνά σύμφωνα με το ΚΠΠ «Α.Αργυρίου»

Το βιοχημικό εργαστήριο του Κέντρου Προληπτικής Παιδιατρικής «Αμερίκος Αργυρίου» (ΚΠΠ) εξέτασε κατά το 2023 10.429 νεογνά, διενεργώντας 22 περίπου χιλιάδες βιοχημικές εξετάσεις, με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ), Δρ. Αργύρη Αργυρίου να υπογραμμίζει τη σημασία διεξαγωγής των ανιχνευτικών προγραμμάτων καθώς, όπως είπε, προλαμβάνονται σημαντικές παθήσεις οι οποίες αν δεν ανιχνευθούν έγκαιρα μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου 2024, η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κέντρου Προληπτικής Παιδιατρικής «Αμερίκος Αργυρίου».

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της Συνέλευσης ο Πρόεδρος του ΔΣ, Δρ. Αργύρης Αργυρίου, προέβη στον απολογισμό του έργου του ΔΣ για το 2023, παρουσιάζοντας τις δράσεις του Κέντρου το οποίο συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στις έγκυες γυναίκες και σε όλα τα νεογνά της Κύπρου.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Κέντρου, το Πρόγραμμα Προληπτικού Ελέγχου Νεογνών, που προσφέρεται ανελλιπώς από το 1989, καλύπτει πέραν του 95% των νεογνών της Κύπρου και αποσκοπεί στην ανίχνευση και τη διάγνωση του συγγενούς υποθυρεοειδισμού και της φαινυλοκετονουρίας στα νεογνά.

Σημειώνεται ότι το βιοχημικό εργαστήριο του ΚΠΠ εξέτασε κατά το 2023 10.429 νεογνά, διενεργώντας 22 περίπου χιλιάδες βιοχημικές εξετάσεις.
Προστίθεται ότι το πρόγραμμα κάλυψε από την έναρξη του και μέχρι το τέλος του 2023 πέραν των 320.000 νεογνών όπου 140 νεογνά διαγνώστηκαν με συγγενή υποθυρεοειδισμό και υποβλήθηκαν άμεσα στη σωστή θεραπεία, ενώ εκκρεμεί η τελική διάγνωση για άλλα 31.

Υπογραμμίζεται ότι η ψηλή συχνότητα (1:2000 γεννήσεις) του μεταβολικού αυτού νοσήματος με τις σοβαρές επιπτώσεις στο νευρολογικό σύστημα σε περίπτωση μη διάγνωσης και έγκαιρης θεραπείας, είναι ενδεικτική της μεγάλης σημασίας του εν λόγω προγράμματος στη δημόσια υγεία.

Το πρόγραμμα, προστίθεται, εντόπισε επίσης μέχρι σήμερα 20 παιδιά με υπερφαινιλαλανιναιμία και 3 με την κλασσική μορφή της νόσου PKU.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του Προγράμματος Προγεννητικού Ελέγχου, όλες οι έγκυες εξετάζονται αιματολογικά κατά το 1ο τρίμηνο της κύησης.

Αναφέρεται ότι το αποτέλεσμα της εξέτασης αυτής σε συνδυασμό με υπερηχογραφικούς δείκτες και την ηλικία της εγκύου, προσφέρει τη δυνατότητα υπολογισμού του κινδύνου ύπαρξης εμβρύου με τρισωμία 21, 18 ή 13.

Όπως σημειώνεται στο δελτίο Τύπου, το βιοχημικό εργαστήριο του Κέντρου εξέτασε κατά το 2023, 9438 έγκυες, διενεργώντας 23 χιλιάδες περίπου βιοχημικές εξετάσεις, ενώ από το 1991 μέχρι το 2023 εξετάστηκαν πέραν των 272 χιλιάδων εγκύων και υπολογίζεται ότι εντοπίστηκαν 389 κυήσεις με χρωμοσωμιακές ανωμαλίες.
Επισημαίνεται ότι το αποτέλεσμα της εξέτασης αποτελεί την πιο σημαντική πληροφόρηση που μπορούν να έχουν οι νέοι γονείς ώστε να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν σε περαιτέρω διαγνωστική εξέταση.

Προστίθεται ότι στο πλαίσιο του Ανιχνευτικού Προγράμματος Ακοής Νεογνών προσφέρθηκε το 2023 ανίχνευση της ακοής σε 9001 νεογνά, ενώ σε 273 από αυτά προσφέρθηκε επαναληπτική εξέταση, σε 125 εξέταση αυτόματων προκλητών δυναμικών του εγκεφαλικού στελέχους και σε 48 λεπτομερής ακουολογική διερεύνηση.

Σημειώνεται ότι από το 2004, αρχή του προγράμματος και μέχρι το τέλος του 2023 εξετάστηκαν 149,818 νεογνά (με ποσοστό ψευδώς θετικών 0,50%).
Αναφέρεται ακόμη ότι από το 2008 (έτος από το οποίο το ΚΠΠ άρχισε να προσφέρει λεπτομερή ακουολογική διερεύνηση) μέχρι το τέλος του 2023, εντοπίστηκαν 158 παιδιά με σοβαρές ενδείξεις νεογνικής απώλειας ακοής (από το Κέντρο εξετάζονται όλα τα νεογνά που γεννιούνται σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα πλην των νεογνών του Μακάρειου Νοσοκομείου).

Όπως εξηγείται, στόχος του ανιχνευτικού προγράμματος νεογνικής ακοής είναι μέσω του έγκαιρου εντοπισμού του προβλήματος να διασφαλίζεται η αποκατάσταση της επικοινωνίας και, με την κατάλληλη στήριξη, να επιτυγχάνεται η κατά το δυνατόν πλήρης ένταξη των παιδιών με συγγενή βαρηκοΐα κατά την έναρξη της σχολικής εμπειρίας.

Σημειώνεται ότι κατά την διάρκεια της ομιλίας του, ο Δρ. Αργυρίου αναφέρθηκε στην ανάγκη ανάληψης της ευθύνης προσφοράς ανιχνευτικών προγραμμάτων στους Κύπριους πολίτες η οποία οδήγησε τον αείμνηστο Δρ. Αμέρικο Αργυρίου, ιδρυτή και τέως Πρόεδρο του Κέντρου, στη δημιουργία του, ενώ παράλληλα επεσήμανε πως, μέχρι και σήμερα, το έργο το οποίο επιτελεί ο Οργανισμός προς όφελος του συνόλου της κυπριακής κοινωνίας δεν τυγχάνει της αναγνώρισης που θα έπρεπε να έχει.

Προστίθεται ότι ο Δρ. Αργυρίου, επεσήμανε τη σημασία διεξαγωγής των ανιχνευτικών προγραμμάτων καθώς προλαμβάνονται σημαντικές παθήσεις οι οποίες αν δεν ανιχνευθούν έγκαιρα μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες. Ως εκ τούτου, συνέχισε, η παρέμβαση στη δημόσια υγεία καθώς και στην κοινωνία γενικότερα είναι καταλυτική.

Σημείωσε επίσης πως η πολυπόθητη επέκταση του Ανιχνευτικού Προγράμματος Προληπτικού Ελέγχου Νεογνών στο πλαίσιο της οποίας θα εξετάζονται δέκα αντί δύο νοσήματα, εξακολουθεί να εκκρεμεί παρά την έγκρισή της από το Υπουργικό Συμβούλιο το 2022 και παρά τα προχωρημένα διαβήματα τα οποία έχουν γίνει από τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης.

Ο κ. Αργυρίου ευχαρίστησε όλους όσοι συνδράμουν στην κάλυψη εξόδων του κέντρου, ενώ με το πέρας της παρουσίασης των δράσεων του Κέντρου, ευχαρίστησε το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο για την αμέριστη βοήθεια που παρείχε.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, τα μέλη του ΔΣ επανεξελέγησαν και καταρτίστηκαν Σώμα ως εξής: Δρ. Αργύρης Αργυρίου (Πρόεδρος), Άργης Μάρκαρης (Αντιπρόεδρος), Αλέκος Ορουντιώτης (Γραμματέας), Λοΐζος Σωτηρίου (Ταμίας), Δρ. Νίκος Χριστοφόρου (Μέλος), Γιώργος Λάμπρου (Μέλος), Κάκια Γιάλλουρου (Μέλος), Μάριος Ευθυμίου (Μέλος), Σύνθια McBride (Μέλος).

Διαβάστε επίσης

Φεστιβάλ παιδιού στην Ορμήδεια για φουσκωτά, θέατρο και πολλές εκπλήξεις

Η θερμοκρασία στα ύψη – Πώς να προστατέψετε τα παιδιά από την θερμοπληξία