Την άμεση μεταφορά εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία του κατεχόμενου Κορμακίτη, κατόπιν διαβημάτων του Γραφείου της, εξήγγειλε η Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων Αγνοουμένων και Εγκλωβισμένων, Άννα Αριστοτέλους, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στα σχολεία του Κορμακίτη.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Προεδρίας της Δημοκρατίας, η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε «με στρατηγικό στόχο την ανάπτυξη σειράς δράσεων με επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο αναφορικά με τις ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης του, την παιδεία και την εκπαίδευση».
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, η κ. Αριστοτέλους είχε συνάντηση με τον Εκπρόσωπο των Μαρωνιτών στη Βουλή των Αντιπροσώπων, Γιαννάκη Μούσα, τον νέο Κοινοτάρχη Κορμακίτη, Αντώνη Σολωμή, αντιπροσωπεία του ΚΕΒΕ, καθώς και τον δάσκαλο του Δημοτικού Σχολείου, Ηλία Ζωνιά.
Κατά την επίσκεψη στα σχολεία, η κ. Αριστοτέλους συνομίλησε με τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν στην πρώτη παιδική κατασκήνωση στον Κορμακίτη με τίτλο «Περπατώ στις ρίζες μου», όπου παρέχεται η δυνατότητα σε 35 περίπου παιδιά, τα οποία διαμένουν στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Συνεργασίας, να γνωρίσουν τα κατεχόμενα χωριά, να περπατήσουν στις ρίζες τους και να επισκεφθούν διάφορα κατεχόμενα χωριά όπως Καρπάσια και Καμπυλή.
Επισημαίνεται ότι η κ. Αριστοτέλους μετέφερε τη στήριξη της Κυβέρνησης και του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, λέγοντας πως «επενδύουμε στην εκπαίδευση, σκοπός μας είναι η παροχή ίσων ευκαιριών και η πρόσβαση όλων των εγκλωβισμένων και επανεγκατασταθέντων παιδιών στην εκπαίδευση, στη ψυχαγωγία, στην κοινωνικοποίηση, στο περιβάλλον, στον πολιτισμό και να έχουν την ίδια ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία στις ελεύθερες περιοχές».
Όπως είπε η κ. Αριστοτέλους, «η απόφαση για επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου του Κορμακίτη μετά από είκοσι χρόνια, αποτελεί σταθμό για τη στήριξη των ευάλωτων ομάδων των εγκλωβισμένων και επανεγκατεσταθέντων μας και ειδικότερα των παιδιών που επέλεξαν, παρά τις δυσκολίες και περιορισμούς λόγω των συνθηκών κατοχής, να παραμείνουν στα κατεχόμενα χωριά μας, Κορμακίτη και Καρπάσια, κρατώντας τα ζωντανά, αφού τόσα χρόνια υποχρεώνονταν οι γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους καθημερινά σε σχολεία στις ελεύθερες περιοχές».
Ακόμη, η κ. Αριστοτέλους εξήρε το έργο των εκπαιδευτικών αφού ο ρόλος τους στον κατεχόμενο Κορμακίτη είναι υψίστης σημασίας, τονίζοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί καλούνται όχι μόνο να εκπαιδεύσουν και να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά αλλά και να τα στηρίξουν κάτω από δύσκολες συνθήκες και μαζί με τα παιδιά και τους γονείς τους, δίδουν μαθήματα υπομονής, επιμονής, αυταπάρνησης, αγάπης και προσήλωσης στις ρίζες και τις παραδόσεις του τόπου μας, προωθώντας επίσης αξίες όπως η συνεργασία, ο σεβασμός και η κοινωνική ευθύνη».
Η Επικεφαλής Ανθρωπιστικών Θεμάτων ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «κατόπιν διαβημάτων στα οποία έχει προβεί το Γραφείο μας, το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό θα μεταφερθεί αμέσως στα Σχολεία του Κορμακίτη προκειμένου να είναι στη διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών την επικείμενη σχολική χρονιά».
Πρόσθετα, η κ. Αριστοτέλους συνομίλησε με εγκλωβισμένους και επανεγκατασταθέντες, τους επισκέφτηκε στα σπίτια τους στον Κορμακίτη, στο πλαίσιο του διαύλου επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί, προκειμένου να ενημερωθεί από τους ίδιους για τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με σκοπό την επίλυσή τους στο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις καθημερινές του ανάγκες.
Διαβάστε επίσης
Τα σχολεία που βραβεύθηκαν στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας
Επ. Παιδείας: Μετά το καλοκαίρι η ολοκλήρωση της συζήτησης για κινητά σε σχολεία