Ασκήσεις για παιδιά που δεν αφήνουν κενά ανάμεσα στις λέξεις

Μία από τις δυσκολίες που συναντάμε σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες , σε μεγάλη συχνότητα, είναι η αδυναμία τήρησης των αποστάσεων ανάμεσα στις λέξεις. Έτσι, όταν ολοκληρώνεται η πρόταση είναι δυσανάγνωστη.

Παρακάτω, προτείνονται κάποιες ασκησούλες, όπου θα πρέπει να γίνονται με αυτή την σειρά και να προχωράμε στην επόμενη όταν είμαστε σίγουροι ότι το παιδί έχει κατακτήσει την προηγούμενη.

ΣΤΟΧΟΣ: Να γράφει το παιδί προτάσεις, διατηρώντας τις αποστάσεις ανάμεσα στις λέξεις

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας

ΑΣΚΗΣΕΙΣ:

1: Δίνουμε στο παιδί απλές και μικρές προτάσεις και του ζητάμε αρχικά να τις διαβάσει και έπειτα να τραβήξει μία γραμμή κάτω από κάθε λέξη και στην συνέχεια να τις αριθμήσει
πχ. : Η μαμά μαγειρεύει.
1 2 3

2. Λέμε προφορικά μικρές και απλές προτάσεις, ενώ σε κάθε λέξη χτυπάμε παλαμάκια. Ζητάμε από το παιδί να μας πει πόσες λέξεις είχε η πρόταση.

3. Κάνουμε την ίδια άσκηση με την προηγούμενη, μόνο που τώρα το παιδί κάνει μόνο του παλαμάκια σε κάθε λέξη

4. Λέμε μία πρόταση και ζητάμε από το παιδί να την γράψει , ενώ προηγουμένως στο χαρτί έχουμε τραβήξει τόσες γραμμές όσες και οι λέξεις

5. Ζητάμε από το παιδί να πει μία πρόταση, να αριθμήσει τις λέξεις και να την γράψει

6. Λέμε στο παιδί μία μεγάλη πρόταση και του ζητάμε να την γράψει.

7. Το παιδί θα πρέπει να γράψει 5 δικές του προτάσεις χωρίς καμία βοήθεια.

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr