Αν το παιδί σας είναι ο «κλόουν» της τάξης, να είστε περήφανοι

Αν το παιδί σας είναι ο «κλόουν» της τάξης, να είστε περήφανοι

Κάθε σχολική αίθουσα έχει εκείνον τον μαθητή ή τη μαθήτρια που τραβά τα βλέμματα με κάθε τρόπο: είτε είναι διοργανώνει τα καλύτερα πάρτι, το «σπασικλάκι» που απαντά σε οποιαδήποτε ερώτηση ή το «κακό παιδί« που περνά την περισσότερη ώρα στο να κάνει φασαρία από το να παρακολουθεί το μάθημα.

Και κάπου ανάμεσα σε όλες αυτές τις προσωπικότητες υπάρχει και ο λεγόμενος «Κλόουν της Τάξης»: είναι εκείνοι οι μαθητές που ξεσηκώνουν τους πάντες με ένα αστείο ή μία φάρσα για κάθε περίσταση και είναι εκείνα τα παιδιά που οι δάσκαλοι λατρεύουν να «μισούν».

Αναρωτιέστε, λοιπόν, αν πρέπει να ανησυχείτε στην περίπτωση που παιδί σας είναι ο «κλόουν» της τάξης;

Οι επιστήμονες έχουν την απάντηση και, όπως αποκαλύπτει η μελέτη τους που δημοσιεύεται στο Humor, είναι παραπάνω από καθησυχαστική.

Ειδικότερα, έρευνα που πραγματοποίησε ομάδα από το Πανεπιστήμιο Anadolu της Τουρκίας σε 112 αγόρια και 105 κορίτσια ηλικίας 10 έως 12 ετών, έδειξε ότι τα πιο αστεία παιδιά ήταν εντέλει τα πιο έξυπνα.

«Το χιούμορ θα πρέπει να εκλαμβάνεται από γονείς και δασκάλους ως ένας δείκτης ευφυΐας», δήλωσε ο καθηγητής και επικεφαλής της μελέτης Ugur Sak.

Η σχεση νοημοσυνης και χιουμορ

Η σχέση νοημοσύνης και αίσθησης του χιούμορ διερευνήθηκε μέσα από την ικανότητα των παιδιών να προσθέσουν «εξυπνα» λεκτικά στα γνωστά «συννεφάκια» σκέψεων ή διαλόγων των χαρακτήρων σε δέκα σενάρια κόμικς, εντελώς κενά ή εν μέρει συμπληρωμένα.

Μια επταμελής επιτροπή αποτελούμενη από δύο ακαδημαϊκούς με εδειδίκευση στo χιούμορ και πέντε κομίστες (δημιουργοί κόμικς), βαθμολόγησε έπειτα τις προσπάθειες με έναν έως πέντε βαθμούς για τη συνάφεια των διαλόγων με την εικόνα και, με αντίστοιχο σύστημα, το πόσο αστεία ήταν. Συνολικά, κάθε παιδί μπορούσε να συγκεντρώσει έως 100 βαθμούς.

Πριν από τη διαδικασία, τα παιδιά υποβλήθηκαν σε τεστ IQ σύμφωνα με την τουρκική Κλίµακα Νοημοσύνης Anadolu-Sak, για την οποία η μέση ευφυΐα για τα παιδιά κυμαίνεται μεταξύ 85 έως 115.

Από το σύνολο 217 παιδιών, 8% πέτυχαν σκορ κάτω από τον δείκτη μέσης ευφυίας και 15% τον ξεπέρασαν ενώ 17% των παιδιών ταξινομήθηκαν ως «εξαιρετικά ευφυή».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα παιδιά εξαιρετικής ευφυΐας συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο 92 βαθμούς ένατι των 54 για τα παιδιά χαμηλότερης νοημοσύνης, ενώ ο μέσος όρος ήταν οι 78 βαθμοί.

Η μελέτη που διαπίστωσε ότι τα δημιουργικά και αστεία «μυαλά» είναι και τα πιο έξυπνα, δεν διέφυγε αρκετούς περιορισμούς, τους οποίους παρουσίασε ο επικεφαλής ερευνητής.

Ειδικότερα, σημείωσε ότι τα κόμικς αποτελούν μία μόνο μορφή χιούμορ η οποία μάλιστα δεν αναπτύσσεται μέσα σε ορισμένο κοινωνικό πλαίσιο.

Έπειτα, τα σενάρια κόμικς του διάσημου Τούρκου κομίστα Selçuk Erdem που χρησιμοποιήθηκαν στη μελέτη είχαν δημοσιευτεί παλιότερα, επομένως δεν αποκλείεται μερίδα παιδιών να τα γνώριζε ήδη ή να ήταν εξοικειωμένα με τη δουλειά του.

Τέλος, καθώς οι ομάδες ανά επίπεδο νοημοσύνης δεν ήταν ισάριθμες, οι οποιεσδήποτε συγκρίσεις πρέπει να γίνουν με μεγάλη προσοχή.

Διαβάστε επίσης:

Πώς ένα λάθος αστείο μπορεί να «τραυματίσει» την ψυχή ενός παιδιού – Ο ψυχολόγος εξηγεί

10 φοβεροί δάσκαλοι από όλο τον κόσμο που ξεχωρίζουν για την φαντασία και το χιούμορ τους

Πώς επηρεάζει το χιούμορ τη νοημοσύνη των μωρών