Άρθρα - Page 1607 of 2247 - Infokids.cy
  • Άρθρα

    «Κύπρος: 45 χρόνια κατοχής»: Επετειακή έκθεση για την εισβολή στην Κύπρο το 1974

    Όσοι βρεθείτε στην Αθήνα την εβδομάδα που έρχεται μην χάσετε την ευκαιρία να επισκεφθείτε την έκθεση για τα 45 χρόνια από το πραξικόπημα του 1974 στην Κύπρο.

    H Ομοσπονδία Κυπριακών Οργανώσεων Ελλάδος (Ο.Κ.Ο.Ε.), η Ένωσις Κυπρίων Ελλάδος (Ε.Κ.Ε.) και το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών της Κυπριακής Δημοκρατίας, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα 45 χρόνια από το πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974, διοργανώνουν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σταθμού ΜΕΤΡΟ στην Πλατεία Συντάγματος, Έκθεση με θέμα:

    Κύπρος: 45 χρόνια κατοχής- Cyprus: 45 years of occupation με φωτογραφίες από το αρχείο του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών και έργα του ζωγράφου Βασίλη Προκόπου από τη συλλογή «Μάνες της Κύπρου»

    Εγκαίνια Έκθεσης: Τρίτη 16 Ιουλίου 2019, ώρα 7:30 μμ.

    Χαιρετισμό θα απευθύνουν:

    Γιώργος Συλλούρης, Πρόεδρος Ο.Κ.Ο.Ε.

    Λεωνίδας Μασσοστασής, Πρόεδρος Ε.Κ.Ε.

    Σόφη Μιχαηλίδου, Διευθύντρια Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών Κυπριακής Δημοκρατίας

    Κυριάκος Κενεβέζος, Πρέσβης Κυπριακής Δημοκρατίας

    Ομιλητής: Γιαννάκης Ομήρου – τ. Πρόεδρος Βουλής των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας

    Διάρκεια έκθεσης: 16 – 20 Ιουλίου 2019

    Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Σάββατο  09:00 πμ – 09:00 μμ

    Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σταθμού Μετρό “Σύνταγμα”, στην πλατεία Συντάγματος στο κέντρο της Αθήνας.

    «Ήμουν μέσα στη γέννηση του παιδιού μου»: Ένας μπαμπάς περιγράφει πώς βίωσε από κοντά τον ερχομό του γιου του

    Νέοι και μέλλοντες μπαμπάδες ενωθείτε. Αν αγχώνεστε για το τι θα βιώσετε την ημέρα του τοκετού της συζύγου σας ή βιώσατε πρόσφατα αυτή την εμπειρία, ίσως ταυτιστείτε με το παρακάτω κείμενο.

    Ένας μπαμπάς περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια πώς έζησε τη γέννηση του γιου του από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στο μαιευτήριο με τη σύζυγό του.

    Άγχος, σκέψεις, κινήσεις, αναμονή, συναισθήματα: Όλα όσα βίωσε και προσπάθησε να διαχειριστεί μέχρι να κρατήσει στα χέρια του το πρώτο του παιδί σε ένα κείμενο απίστευτα αληθινό.

    Διαβάστε την ιστορία του

    «Ποιο φρούτο θεωρείται ο μεγιστάνας της βιταμίνης C; Ακτινίδιο, μανταρίνι, μπανάνα ή πορτοκάλι;”. Λοιπόν, θα πω ακτινίδιο κι αν είναι σωστό, σημαίνει πως θα πάμε με φυσιολογικό τοκετό και όχι καισαρική. Οι πιθανότητες ήταν 50-50 και όπως σ’ όλα τα ερωτήματα που ξέρω ότι η απάντηση θα έρθει στο μέλλον, έψαχνα να βρω ενδείξεις και σημάδια, τζογάροντας στη σωστή επιλογή ανόητων και ανούσιων τεστ. Άλλοτε το κάνω με πινακίδες αυτοκινήτων (μονά ή ζυγά), άλλοτε με αριθμούς σελίδων ενός βιβλίου.

    Το σαλόνι στην υποδοχή του Ρέα ήταν άδειο και μονάχα ένας υπάλληλος της καφετέριας και τα παιχνίδια γνώσεων στις οθόνες των τηλεοράσεων, άλλαζαν τα χρώματα και διατάραζαν την απόλυτη σιγή της αίθουσας. Σκέψου κοντράστ, απ’ τη μια η απόλυτη ηρεμία και 1-2 ορόφους πιο κάτω, γυναίκες θα ανακοίνωναν μέσω ουρλιαχτών ή δυνατών αναστεναγμών την έλευση αγοριών ή κοριτσιών που η ζωή θα τους έδενε για πάντα. Πριν προλάβω να ολοκληρώσω αυτή τη σκέψη, μια οικογένεια 5-6 μελών έφτασε στην αίθουσα σαν πέτρα που πέφτει σε μια γαλήνια θάλασσα. Είχαν μόλις υποδεχθεί το νέο μέλος της φαμίλιας τους και άνοιγαν κουτιά με γλυκιά, συζητώντας αρχικά σε ποιον μοιάζει το νεογέννητο παιδί και ότι όλα πήγαν καλά και εν συνέχεια για πιο πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας όπως το “τι γίνεται στη δουλειά”, “πως περάσατε το Πάσχα”, υποδεικνύοντάς μου πως όλα στη ζωή, όσο σημαντικά κι αν είναι, πάντα κάτι θα βρεθεί να τα προσπεράσει.

    Αύριο σε λίγες ώρες, θα είμαι κι εγώ στη θέση τους. Πετριγυρισμένος από συγγενείς και φίλους, να με ρωτούν για τη γέννα και έπειτα για το “πως πάει η δουλειά”. Η σκέψη πως όλα τα πράγματα στην κορύφωσή τους διαρκούν μόνο για έναν συγκεκριμένο χρόνο πάντα με ηρεμεί, όπως και τώρα, με τη διαφορά πως προστέθηκε στο μείγμα και μια ικανοποιητική δόση συγκίνησης. Δεν κράτησε για πολύ όμως, δεν μπορούσε να κρατήσει για πολύ, αφού ο νικητής των σκέψεων ήταν η γυναίκα μου και “τι να κάνει εκεί κάτω που την πήραν”. Ήταν λίγο μετά τις 12, είχε μπει η 10η Μαΐου, η μέρα που θα γεννιόταν ο γιος μου, το πρώτο μας παιδί. Ένιωθα τόσο αμέτοχος και ανενεργός για μια τόσο μεγάλη στιγμή, που δεν ήξερα τι να κάνω για να πάρω τη ρεβάνς.

    Μου ζήτησε αν θέλω να κατέβω κάτω μαζί της κι ένιωσα σαν τον παίκτη που παίρνει τις τελευταίες οδηγίες απ’ τον προπονητή του λίγο πριν μπει στο ματς, για να το “καθαρίσει”. Δεν θα ήμουν αυτός που θα καθόριζε το αποτέλεσμα, αυτό ήταν αδύνατο, ωστόσο μπορούσα να στρώσω το ρυθμό, να περιορίσω κάθε αντίπαλο και να φέρω ασφάλεια στην ομάδα για να έρθει η πολυπόθητη νίκη.

    Κατέβηκα στο -1 και αντικρίζοντας ακόμη μια αίθουσα αναμονής δεν ήξερα αν ήμουν στο σωστό σημείο. Ο χώρος ήταν σαφώς πιο κρύος απ’ τους αναπαυτικούς καναπέδες του καθιστικού, όμως δεν έδωσα πολύ σημασία, γιατί ήξερα πως έτσι κι αλλιώς δεν θα καθόμουν με τις ώρες εκεί μέσα. Ρώτησα έναν στην ηλικία μου καθιστό που κι αυτός ήταν στην ίδια κατάσταση και έψαχνε ευκαιρία για κουβέντα χαλάρωσης, όμως εκμεταλλεύτηκα στη ψύχρα τις πληροφορίες και τον άφησα με την επιθυμία. Πάτησα το κουμπί/κουδούνι, άνοιξε συρταρωτά η πόρτα και με υποδέχτηκε ένας καλοσυνάτος και παράλογα κεφάτος για την ώρα (ήταν λίγο μετά τις 01:00) νοσοκόμος. Δεν ξεπερνούσε το 1,70 και ενώ μου έλεγε στοχευμένα αστείες ατάκες για την όλη κατάσταση προκειμένου να με χαλαρώσει, ταυτόχρονα μου έβαζε την ρόμπα που έχουν στα χειρουργεία. “Η κυρία Μπάτη είναι στο 3”, μου είπε και μέχρι να φτάσω, έπαιζε σε λούπα στο μυαλό του αυτό το “κυρία Μπάτη”, σαν κάτι σημαντικό να έχω κάνει για να πάρει εκείνη τ όνομά μου. Το πιο σημαντικό ωστόσο θα ερχόταν πιο μετά και σ’ αυτό έπρεπε να κάνουμε focus.

    Το ματς μόλις ξεκίνησε και χρειαζόταν απόλυτη συγκέντρωση. Περπατώντας προς τον θάλαμο, κοίταξα αριστερά και δεξιά τον χώρο που έμοιαζε πια περισσότερο με νοσοκομείο (οκ λογικό), παρά με ξενοδοχείο όπως τα περισσότερα μέρη εντός του Ρέα. Τα δωμάτια που κάποια γυναίκα γεννούσε εκείνη την ώρα ξεχώριζαν απ’ τα υπόλοιπα λόγω του φωτός που πλημμύριζε τον χώρο, ενώ στα υπόλοιπα υπήρχε χαμηλός φωτισμός, όπως και στο δικό μας. Μόλις την είδα και με είδε, έφυγαν τόνοι αγωνίας από πάνω μας και αφού πήρα μια καρέκλα, έκατσα δίπλα της και μου διηγήθηκε ό,τι είχε συμβεί αυτή τη μια ώρα που ήμασταν χώρια. Της χορήγησαν ένα φάρμακο για να έρθουν σιγά σιγά οι τεχνητοί πόνοι και ο γιατρός με την μαία μ’ είχε διαβεβαιώσει πως θα πάρει αρκετές ώρες για να δράσει, οπότε το καλύτερο και για τους δυο μας ήταν να είμαστε χωριστά για να κοιμηθούμε/ξεκουραστούμε. Είχα κανονίσει να μείνω σε φίλο στο Κουκάκι και κατά τις 04:00 – 05:00 να επιστρέψω, ωστόσο κατάλαβα πόσο ανάγκη είχε ο ένας τον άλλον και καθόμουν αθόρυβα, ίσα για να νιώθει ο ένας την παρουσία του άλλου. Κατά τις 02:00 κι αφού καταλήξαμε πως δεν υπάρχει πιθανότητα να κοιμηθούμε αφού εκείνη αγωνιούσε πως θα κοιμηθώ στην καρέκλα κι εγώ πως θα κοιμηθεί γενικώς, είπαμε να αποχωρήσω και να επιστρέψω στις 04:00.

    Ο θαυμασμός στη γυναίκα μου

    “Έλα και στις 6, δεν θα την πιάσουν νωρίτερα”, με συμβούλεψε μια μαία πριν ανοίξει η πόρτα της αίθουσας τοκετών, αλλά μια ώρα αργότερα το τηλέφωνό διέλυσε το γλάρωμα που ξεκινούσε να με διαπερνά και σε 7 λεπτά ήμουν πάλι εκεί, στο ίδιο σημείο, σε άλλη εντελώς κατάσταση. Το πρόσωπό της είχε αγριέψει και πάλευε με τους πόνους, αυτούς που έφερναν το μαντάτο ότι ο γιος μας ξεκίνησε να έρχεται σιγά σιγά. Ηρεμούσε για κάποια λεπτά και μετά πάλι έπεφτε στη μάχη. Κάθε που σταματούσε ο πόνος, έβλεπα τα μάτια της ταλαιπωρημένα και παράλληλα πεισμωμένα. Μετά από μισή ώρα, ο χρόνος της ηρεμίας μειωνόταν κι εκείνος του πόνου αυξανόταν. Τόσο που με τα νύχια της πότε γράπωνε το σεντόνι και πότε έσφιγγε την παλάμη της στα χερούλια που υπήρχαν δίπλα στο κρεβάτι. Ήμουν τόσο διακοσμητικός εκείνη την ώρα, που το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να την υποστηρίζω ψυχολογικά, να την αγγίζω και να της εκφράζω όλα όσα ένιωθα, ενώ το φυτό του θαυμασμού όλη εκείνη την ώρα είχε γιγαντώσει τις ρίζες του μέσα μου και είχε γίνει ολόκληρο δέντρο. Το πιο ψηλό, πιο πλούσιο και πιο όμορφο δέντρο, στο δάσος του εντός μου.

    Δεν είχαν περάσει πάνω από 5 λεπτά όταν έφτασε και η μαία μας στην αίθουσα και πρόσθεσε ακόμα μεγαλύτερη ηρεμία, με 2-3 ατάκες, όχι σπουδαίες αλλά αυτές που έπρεπε να πει με την εμπειρία και την ωριμότητά της παρά το νεαρό της ηλικίας της. Τι πράμα κι αυτό με τους ανθρώπους που ζουν πρωτόγνωρα αγχωτικές ή ξένες καταστάσεις; Φτάνουν 1-2 προτάσεις από κάποιον ξένο (ψυχολόγο, γιατρό ή ακόμα και γνωστό) που απλά ξέρει λίγα πράγματα παραπάνω και οι παλμοί επανέρχονται.

    Η ένταση των πόνων έφερε κούραση και κατά τις 05:00 κατάφερε να κοιμηθεί λίγο, για να είναι ξεκούραστη πριν το δεύτερο (κρίσιμο) ημίχρονο. Ανάμεσα στα ξυπνήματα, λέγαμε άσχετα πράγματα, γελούσαμε και χαλαρώναμε με την μουσική που έπαιζαν στα ηχεία της αίθουσας. Λίγο μετά τις 06:00 και ενώ η μαία και ο γιατρός έφυγαν για λίγο, τον ήχο απ’ τους παλμούς του παιδιού μέσα στην κοιλιά (aka καρδιοτοκογράφος), ήρθε να καλύψει το αγαπημένο της τραγούδι. Τα πιατίνα του Pettersen μαρτύρησαν τη συγκινησιακή στιγμή που θα ακολουθήσει και το “Majesty” από τους Madrugada μας βρήκε με μάτια υγρά να χαμογελάμε και να γυρνάμε το χρόνο λίγο πίσω στο live που είχαμε δει πριν λίγες εβδομάδες. Και τώρα εδώ, να περιμένουμε τον μεγαλειότατο, το πιο μεγάλο κατόρθωμα που έχουμε κάνει στη ζωή μας.

    Η πόρτα ανοίγει συρτά και η μαία επιστρέφει μαζί με το γιατρό. “Θα σπάσουμε τα νερά”, μας είπαν με τέτοια χαλαρότητα, που μας παρέσυρε κι εμάς και πριν το πολυσκεφτούμε, η διαδικασία είχε ήδη γίνει. “Άλλο ένα βήμα πιο κοντά”, σκέφτηκα και εκείνη τη στιγμή αναλογίστηκα πως όπως συνήθως στη ζωή, ποτέ κανένα γεγονός δεν είναι τόσο βαρύ και ασήκωτο όσο πριν το βιώσεις. Ένιωθα τόσο ανάλαφρος και ευτυχισμένος εκεί μαζί της, που χαμογελούσα μόνος μου με τις ίδιες σκέψεις που πριν ένα 24ώρο μου ανέβαζαν παλμούς αγωνίας και έφτιαχναν υποθετικά (αγχωτικά) σενάρια. Την ίδια ώρα, εκείνη είχε παραδοθεί στον πιο γλυκό ύπνο. Στον τελευταίο ύπνο που έκανε χωρίς να κουβαλά το βαρύ και σπουδαίο τίτλο της μητέρας. Οι επόμενες ώρες ήταν κρίσιμες και συνάμα ήρεμες για κάποιον αλλόκοτο λόγο.

    Πάντα η σκέψη πως πρέπει να είμαι μέσα, έστω κι αν εκείνη κοιμάται γαλήνια, κυριαρχούσε απ’ τον πρώτο γύρο και είχε βγάλει νοκ άουτ, οποιεσδήποτε άλλες κοινωνικές συναναστροφές.

    “Δηλαδή μπορεί να γεννήσουμε και το μεσημέρι;”, ρωτάω την μαία λίγο μετά τις 08:00 και η άμεση και καταφατική της απάντηση, είχε δημιουργήσει ήδη στο μυαλό μου ένα πρόγραμμα για να αντέξω όλες εκείνες τις ώρες που θα έρθουν. Τρία λεπτά αργότερα, βλέπω στο σεντόνι λίγο αίμα και με διαβεβαιώνουν πως είναι κάτι συνηθισμένο, οπότε προχωράμε κανονικά. “Γύρνα απ’ την άλλη. Μην κοιτάς. Θα την αλλάξουμε”, με συμβούλεψαν κι ενώ συνήθως όποτε έβρισκα ευκαιρία έκλεβα και την κοιτούσα, αυτή τη φορά είπα να πάω με το γράμμα του νόμου. Στάθηκα μπροστά στην συρτή πόρτα που στο πάνω της μέρος είχε ένα τζάμι και χάζευα απέναντι στην γραμματεία της αίθουσας, μαίες, νοσοκόμες και γιατρούς όλων των ηλικιών να μιλάνε για τα καθημερινά θέματα και προσπαθούσα να υπολογίσω πόσα περίπου παιδιά να ξενεγεννούν κάθε μέρα άραγε. Ένα ακόμη παιδί θα είναι το δικό μας, σε λίγες ώρες κάποιος άλλος θα γίνει πατέρας και μάνα στο ίδιο δωμάτιο και κανείς πια δεν θα θυμάται πως περάσαμε. Αυτή τη μηδενιστική σκέψη διαδέχτηκε η φωνή της μαίας που μ’ έκπληξη και κάπως ανεβασμένη ένταση είπε: “γεννάμε”. “Τι; Πως γεννάμε; Πριν 5 λεπτά λέγαμε ότι μπορεί να γεννήσουμε το μεσημέρι.”

    “Πάμε καρδιά μου, λίγο ακόμα έμεινε”

    Οι παλμοί επιτάχυναν απότομα και πριν προλάβω να βάλω σε σειρά τις σκέψεις μου, το δωμάτιο είχε γεμίσει με τον γιατρό και μαίες. Άπαντες στέκοταν δίπλα στη γυναίκα μου και ένας μεγάλος προβολέας που πήρε θέση μάχης, έκανε το δωμάτιο εξωφρενικά φωτεινό. Τα φώτα είχαν πέσει πάνω στους μεγάλους πρωταγωνιστές, σ’ εκείνη και σ’ εκείνον που ερχόταν. Οι δυο τους μπήκαν στον τελευταίο και κρίσιμο γύρο και έδειξαν πως θα φτιάξουν πολύ δυνατό/ταιριαστό δίδυμο. “Σπρώξε. Μην βγάζεις αέρα απ’ τη μύτη, σπρώξε προς τα κάτω”, ένα μακρύσυρτο επιφώνημα ανείπωτης δύναμης ήταν η απάντηση κάθε τόσο στις απαιτήσεις του προσωπικού. “Πάμε καρδιά μου, λίγο ακόμα έμεινε”, το πιο αληθινό που μπορούσα να της πω την ώρα που την άγγιζα όπως ποτέ άλλοτε σ’ όποιο σημείο του κορμιού της ήταν λιγότερο απασχολημένο. Μα όλο της το είναι είχε παραδοθεί εκείνη την ώρα στο πιο μεγάλο θαύμα της ζωής και της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένα γαλάζιο σεντόνι είχε σκεπάσει τα πόδια της και είχε καλύψει το μέρος που θα έφερνε μια νέα ζωή στον κόσμο. Παρά τις συστάσεις όλων των φίλων και γνωστών, να αποφεύγω να βλέπω πράγματα που μπορεί να μείνουν στο μυαλό μου και να μ’ επηρεάσουν στο μέλλον, προσπαθούσα να “κλέψω” και να καταλάβω πόσο κοντά στη μεγάλη στιγμή βρισκόμασταν.  “Κάτσε κάτω”, μου είπε ο γιατρός και οι μαίες, αλλά ούτε που τους άκουσα, μέχρι τη στιγμή που για να με πείσουν έβαλαν τα μεγάλα μέσα: “αν πέσεις κάτω δεν θα ασχολούμαστε μαζί σου” και σκέφτηκα πως ναι οκ μια χαρά είμαι, αλλά δεν είναι καιρός για ταρζανιλίκια.

    “Πάμε μια ακόμη δυνατή και τελειώσαμε”, ακολούθησε ένα αγκομαχητό νίκης, παύση 2 δευτερολέπτων και ένα κλάμα. Ούτε δικό της, ούτε δικό μου. Κοιταχτήκαμε τόσο βαθιά μέσα στα μάτια, με ανακούφιση, αγάπη και αγαλλίαση και άρχισαν ταυτόχρονα να κυλούν τα δάκρυα σαν ποτάμι που έδιωχνε την παλιά ζωή και έφερνε χαρά. Ο γιατρός άφησε το κοκκινισμένο και ελαφρώς μελανιασμένο βρέφος αμέσως στην αγκαλιά της, ενώ την ίδια στιγμή μου έδωσε ένα μεγάλο χειρουργικό ψαλίδι για να κόψω τον ομφάλιο λώρο. Αιφνιδιάστηκα, γιατί δεν το είχαμε συζητήσει, αλλά χωρίς να το πολυσκεφτώ το έκανα και ένιωσα μετά από τόσες ώρες κι εγώ συμμέτοχος σ’ ένα τόσο μεγάλο γεγονός. Στο γεγονός της ζωής μας.

    Η εικόνα που φυλακίστηκε στην καρδιά μου

    Η εικόνα με τους δυο τους αγκαλιά φυλακίστηκε ισόβια στο μυαλό μου και το κλάμα του μωρού είχε πλέον συντροφιά τα δικά μας. Κλαίγαμε και οι τρεις μας τόσο ταυτόχρονα και τόσο αρμονικά, που νόμιζα πως δεν έχω ακούσει πιο ταιριαστή και ευτυχισμένη μελωδία. Εκείνος ήταν ο μαέστρος μας κι εμείς τα συνοδευτικά όργανα, που έφτιαχναν ένα ολοκληρωμένο τραγούδι γνωριμίας και έρωτα. Ήταν 10 Μαΐου 2019, ώρα 08:50 και αυτή η στιγμή δεν ξέρω αν θα είναι η πιο ευτυχισμένη που θα μας προσφέρει ο μικρός στις ζωές μας, αλλά ξέρω πως δεν θα τη ξεχάσω ποτέ.

    Οι γιατροί μου ζήτησαν να βγω απ’ την αίθουσα και στα πρώτα βήματα ως μπαμπάς, ένιωθα σαν να έχω κατακτήσει την πιο ψηλή κορυφή του κόσμου. Άνοιξα την πόρτα και περπατούσα με το βλέμμα στο άπειρο και το μυαλό να ταξιδεύει λίγες στιγμές πριν. Τις σκέψεις σταμάτησαν η εναλλαγή απ’ το φως του προβολέα σ’ εκείνο του ήλιου και της ημέρας, αλλά και οι αγκαλιές και τα φιλιά των συγγενών. Η πρώτη που βρέθηκε μπροστά μου ήταν η μητέρα μου και η αλήθεια είναι πως δεν θα μπορούσε να είναι κάποια άλλος. Πάντα εκείνη ήταν εκεί στις πιο δύσκολες και ωραίες στιγμές της ζωής μου. “Τώρα, θα ‘χω άλλη μητέρα να προσέχω και να νοιάζομαι. Εκείνη του παιδιού μου. Τώρα από γιος έγινα πατέρας”, σκέφτηκα, και ο κύκλος της ζωής έσκασε μπροστά μου σαν ήλιος φωτεινός και καθαρός.

    Όλα ήταν λαμπερά εκείνη την μέρα. Πήγαμε στο καφέ του μαιευτηρίου ενθουσιασμένοι και χαρούμενοι. Κέρασα όσους φίλους και συγγενείς ήταν δίπλα μου στη μέρα της ζωής μου και μιλούσα ακατάπαυστα και στο repeat για το θαύμα που ‘χα ζήσει πριν λίγες ώρες. Ο σερβιτόρος ερχόταν και έφευγε όπως και οι δικοί μας που μας επισκέφτηκαν. Όταν εξαντλήσαμε πια το θέμα της έλευσης του νέου (και πιο σημαντικού) μας μέλους, η κουβέντα συνεχίστηκε για απλά θέματα της ημέρας. Γύρισα μηχανικά το βλέμμα μου στην οθόνη και χωρίς να προλάβω να δω την ερώτηση του κουίζ, ξεχώρισα μόνο μια λέξη: “Ακτινίδιο”.»

    πηγή: oneman.gr

    Δημοσία δαπάνη η κηδεία της μικρής Sierra – Αυλαία στη δράση του κατά συρροή δολοφόνου που συγκλόνισε την Κύπρο

    Κλείνει με τον πιο δραματικό τρόπο η υπόθεση της φρικτής δράσης του κατά συρροή δολοφόνου που συγκλόνισε με τις πράξεις του την Κύπρο.

    Ο Νίκος Μεταξάς ή «Ορέστης» σκότωσε 7 ανθρώπους και έκρυψε πολύ καλά τα πτώματά τους σε μέρη του νησιού. Ανάμεσα στα θύματά του και δύο παιδιά. Η μικρή Sierra βρέθηκε τελευταία στη Λίμνη Μεμί στο Ξυλιατό τυλιγμένη μέσα σε ένα σεντόνι.

    Δημοσία δαπάνη η κηδεία

    Το τελευταίο αντίο θα απευθύνουν στο κοριτσάκι συγγενείς, φίλοι και πολιτεία στην 6χρονη Sierra Graze Seucaliuc, στη Ρουμανία μετά από επιθυμία του πατέρα της.

    Την ερχόμενη Κυριακή, λοιπόν, στις 16:00 το απόγευμα θα τελεσθεί εξόδιος ακολουθία στην Εκκλησία Αποστόλου Ανδρέα και Πάντων στο χωριό Επισκοπειό της επαρχίας Λευκωσίας.

    Η εξόδιος ακολουθία θα τελεσθεί χοροστατούντος του Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής Ησαΐα.

    Με δημόσια δαπάνη θα τελεσθεί η κηδεία της 6χρονης, όπως και των υπόλοιπων θυμάτων του κατά συρροή δολοφόνου.

    Η ταφή της μητέρας της 6χρονης δεν έχει διευθετηθεί ακόμη.

    Υπενθυμίζεται ότι η μικρή Sierra όπως και η μητέρας της Μαρί Ρόουζ, δολοφονήθηκαν στις 4 Μαίου του 2018 από τον Νίκο Μεταξά.

     

    «Η ζωή της μαμάς»: Το ενός λεπτού video με το οποίο θα ταυτιστεί κάθε μαμά

    «Πότε ένα παιδί φωνάζει μαμά;»: Αυτό είναι το κεντρικό ερώτημα του video που περιγράφει σε μόλις ένα λεπτό τη ζωή μιας μαμάς με μικρά παιδιά.

    Η Esther Anderson, μαμά και blogger χρησιμοποιεί συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δημοσιοποιεί στιγμές από την καθημερινότητά της με τα παιδιά. Έφτιαξε, λοιπόν, ένα video το οποίο περιγράφει με σχεδόν απόλυτη ακρίβεια πώς είναι η καθημερινότητα μιας μαμάς με μικρά παιδιά.

    Το videο μπορεί να κυκλοφόρησε πριν από λίγα χρόνια, αλλά παραμένει επίκαιρο και είναι πολύ δημοφιλές ανάμεσα σε μαμάδες. Μέχρι σήμερα οι προβολές του έχουν ξεπεράσει τα 40 εκ., τις 220 χιλ. αντιδράσεις και τα 57 χιλ. σχόλια!

    Δείτε και θα καταλάβετε το γιατί…

    "Mommy!"

    How do they always KNOW

    Gepostet von Story of This Life am Dienstag, 7. Juni 2016

    Μωράκι γεννήθηκε με σημάδι σε σχήμα “batman” στο πρόσωπο και πέφτει θύμα bullying

    Όταν η Κάρολ Φένερ, 35 ετών, και ο σύντροφός της, Τιάγκο Ταβάρες, ηλικίας 32 ετών, από τη Νότια Φλόριντα, έφεραν στον κόσμο το μωρό τους τον περασμένο Μάρτιο, δεν περίμεναν ποτέ ότι θα αντικρύσουν ένα υγιέστατο κατά τα άλλα μωρό, με ένα μεγάλο σκουρόχρωμο σημάδι στο πρόσωπο (γνωστό ως γιγαντιαίο συγγενές μελανοκυτταρικό νεύρο -GCMN- που εμφανίζεται σε ένα στα 20.000 νεογέννητα παγκοσμίως).

    Η διαφορετική αυτή εικόνα του μωρού τους, όμως, όχι μόνο δεν τους ενόχλησε, αλλά τους έκανε να αγαπήσουν το διαφορετικό παιδί τους ακόμα περισσότερο!

    Αρχικά οι γονείς ανησύχησαν μήπως το σημάδι αυτό ήταν με οποιοδήποτε τρόπο καρκινικό. Ευτυχώς, όμως, η μαγνητική τομογραφία που του έγινε έδειξε ότι δεν ήταν.

    Τα προβλήματα για τους γονείς άρχισαν, όταν κάποιοι ασυνείδητοι και ανεγκέφαλοι άρχισαν να αποκαλούν το παιδί τους «τέρας». Ακόμα χειρότερα, κάποιοι είπαν στη μάνα, ότι η 4 μηνών σήμερα Λούνα, είναι ένα «τέρας που θα πρέπει να θανατωθεί».

    Πώς απαντούν οι γονείς στον “πόλεμο” που δέχονται για το σημάδι σε σχήμα Batman στο πρόσωπο του παιδιού

    Οι γονείς, λοιπόν, θέλοντας να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση του κόσμου πάνω στα σημάδια εκ γενετής δημιούργησαν μια σελίδα Instagram στην οποία μέχρι στιγμής έχουν δεχθεί αμέτρητα θετικά σχόλια από τους πάνω από 70.000 ακόλουθους της Λούνα που την αποκαλούν «μικρή πεταλουδίτσα». Δείτε παρακάτω:

    INSTAGRAM/LUNA.LOVE.HOPE

    Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε στο μωρό και στην τόσο υποστηρικτική οικογένειά του τα καλύτερα!

    Δείτε εδώ την ιστορία της μικρής Λούνα

     

    Γυρίζουν την πλάτη σε παιδιά με αναπηρίες – Κόβουν επίδομα 13χρονου με εγκεφαλική παράλυση

    Την αποκοπή επιδόματος, καταγγέλλει η οικογένεια παιδιού που έχει διαγνωστεί με εγκεφαλική παράλυση/αριστερή ημιπληγία μεικτού τύπου, με επιβάρυνση, αδυναμία και παραμόρφωση στο αριστερό άνω άκρο.

    Η οικογένεια του 13χροου Στέφανου, σύμφωνα με την καταγγελία, ενώ ήταν, λήπτης επιδομάτων μέχρι το 2017, προχώρησε μετά από υποδείξεις του Υπουργείο Εργασίας σε αίτηση για Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα(ΕΕΕ), αίτηση η οποία στη συνέχεια απορρίφθηκε, με αποτέλεσμα να μην λαμβάνει καμία οικονομική βοήθεια.

    Μετά από επίμονες προσπάθειες της οικογένειας, η Παγκύπρια Οργάνωση Γονέων και Φίλων Παιδιών με Εγκεφαλικές και Άλλες Παραλύσεις-Αγκαλιά Ελπίδας, έστειλαν τον Απρίλιο του 2019 στην τελευταία τους επιστολή προς τη Διευθύντρια του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, γράφοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

    «Αναφερόμαστε στο πιο πάνω θέμα και σας πληροφορούμε ότι το τελευταίο διάστημα λαμβάνουμε σωρεία παραπόνων από μέλη της οργάνωσης μας , τα οποία μετά από αξιολόγηση  της αναπηρίας τους στο τμήμα σας , τερματίστηκε η παροχή σε αυτούς του επιδόματος φροντίδας  που τους καταβαλλόταν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο παρελθόν {…}Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αναπηρία ενός ατόμου ως αποτέλεσμα της εγκεφαλικής παράλυσης συνεπάγεται πολύ σοβαρά εμπόδια σε πολλούς τους τομείς της καθημερινής τους ζωής και διαβίωσης και δεδομένου ότι η αξιολόγηση της κινητικής τους αναπηρίας βασίζεται αυστηρά σε ερμηνεία της φράσης «μηδενική ή σχεδόν μηδενική κίνηση», χωρίς να λαμβάνεται καθόλου υπόψη ότι οι κινήσεις που γίνονται από τα άτομα αυτά δεν συνεπάγονται με οποιοδήποτε τρόπο δραστηριοποίηση και συμμετοχή τους στην κοινότητα σε ίση βάση με τα υπόλοιπα παιδιά, παρακαλούμε όπως τερματίσετε την ιδιαίτερα στενή ερμηνεία της νομοθεσίας λαμβάνοντας υπόψη μόνο τη βλάβη, όπως αυτή μετριέται  από τα εργαλεία αξιολόγησης της λειτουργικότητας που χρησιμοποιούνται στο Τμήμα σα.  Παράκληση μας, συγκεκριμένα, είναι όπως οι αποφάσεις σας σχετικά λαμβάνουν υπόψη και τα σοβαρά εμπόδια που συναντούν τα άτομα αυτά στη συμμετοχή τους σε όλους τους τομείς της ζωής. Αναφερόμαστε στα εμπόδια που υπάρχουν στην προσβασιμότητα, την ενσωμάτωση, την αυτονομία, την εκπαίδευση, την αναψυχή, τη συμμετοχή, τη διακίνηση και πολλά άλλα, σε κάθε δηλαδή τομέα της ζωής των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση».

    Η πιο πάνω επιστολή, σύμφωνα πάντα με την πρόεδρο της οργάνωσης, Γιούλα Πιτσιάλη, δεν βρήκε καμία ανταπόκριση, από τους αρμόδιους, με αποτέλεσμα η κατάσταση να παραμένει ως έχει.

    «Δεν παίρνουμε καμία οικονομική βοήθεια»

    Για αδικία η οποία αποτελεί συνέχεια της νομοθεσίας κάνει λόγο, ο πατέρας του 13χρονου Στέφανου, μιλώντας στο sigmalive.
    «Δεν παίρνουμε καμία οικονομική βοήθεια  από το 2017 και δεν έχουμε καμία πρόσβαση σε θεραπείες. Ο Στέφανος είναι ημιπληγικός που για να ξεπεράσει τα προβλήματα χρειάζεται θεραπείες. Σταμάτησε το κολύμπι, για παράδειγμα, το οποίο τον βοηθούσε πολύ στην ψυχολογία του», ανέφερε ο πατέρας του Στέφανου.

    «Κάναμε πολλές προσπάθειες, αλλά τώρα σκέφτομαι να κινηθώ νομικά».

    Αποκόβουν  επιδόματα σε πολλά παιδιά

    «Το πρόβλημα μας δημιουργείται μέσω δύο υπουργείων. Πέραν από το Υπουργείο Εργασίας, ετοιμάζουμε επιστολή και προς το Υπουργείο Υγείας, για την μη Κάλυψη Εξόδων θεραπειών αιτούνται για τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία και που δεν προσφέρονται στο δημόσιο τομέα», ανέφερε η πρόεδρος της Αγκαλιά Ελπίδας, κ . Γιούλα Πιτσιαλή.

    Πρόσθεσε μάλιστα, πως «υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις παιδιών που τους κόβουν το επίδομα , μπορεί η οικογένεια του ΣΓ να είναι περίπτωση από τις παλιές που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε, όμως υπάρχουν και άλλες πιο πρόσφατες.. Υπάρχει κενό στην, νομοθεσία και πρέπει να το δουν. Δεν μπορούν να χωρίζουν την αναπηρία σε ήπια, μέτρια και σοβαρή. Δεν δίνατε να κόβουν επιδόματα σε παιδιά που έχουν σοβαρά νοητικά προβλήματα. Είχαμε και παλαιότερα πάρει διαβεβαιώσεις, τάρα περιμένουμε να πάρουμε ανταπόκριση», εξήγησε η κ. Γιούλα.

    Με αφορμή τα πιο πάνω αλλά και τη σωρεία καταγγελιών που δέχονται οι οργανώσεις σήμερα στις 11:00 το πρωί, μέλη τους θα βρεθούν στο Υπουργείο Οικονομικών όπου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση της υπουργού Εργασίας, Ζέτας Αιμιλιανίδου, με εθελοντικές οργανώσεις, όπου και θα παραθέσουν επιστολή με το παράπονο τους, για την ανταπόκριση που δεν πήραν ποτέ από τους υπεύθυνος.

    *Τα στοιχεία της οικογένειας δεν έχουν δημοσιευτεί για προστασία των προσωπικών δεδομένων 

    πηγή: sigmalive.com

    Θεομηνία στη Χαλικιδική: Πώς έχασαν τη ζωή τους μία γυναίκα και το 8χρονο παιδί της

    Η χθεσινοβραδινή θεομηνία στη Χαλκιδική άφησε πίσω της 6 νεκρούς, δεκάδες τραυματίες και αμέτρητες καταστροφές.

    Ανάμεσα στα θύματα και ένα 8χρονο παιδί που ξεψύχησε μαζί με τη μάνα του (όπως τουλάχιστον αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες χωρίς να έχει ακόμα διασταυρωθεί), οι οποίοι λόγω του δυνατού αέρα καταπλακώθηκαν από το στέγαστρο ταβέρνας στην οποία έτρωγαν.

    Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε τη μαρτυρία κατοίκου της Χαλκιδικής για το πώς πέθαναν η άτυχη 54χρονη και ο 8χρονος από τη Ρουμανία την ώρα που έτρωγαν, όπως την κατέγραψε το seleo.gr.

    «Δεν καταλάβαμε τίποτα. Είχε 100 άτομα μέσα. Τίποτα δεν καταλάβαμε. Τρέξαμε, βγάλαμε όσους μπορούσαμε, καμιά 10αρια τραυματίες. Τη γυναίκα δεν μπορούσαμε να τη βγάλουμε», λέει άντρας που βρισκόταν στην ίδια ταβέρνα στη Χαλκιδική.

    Ο κάτοικος στο βίντεο συνεχίζει λέγοντας: «Το παιδάκι ήταν εδώ έξω. Δεν ήταν τραυματισμένο. Σταμάτησε να αναπνέει. Το πήρε η γυναίκα μου, το πήγε στο ΕΣΥ και εκεί κατέληξε». Περιγράφοντας τη σφοδρότητα των φαινομένων είπε: «σήκωσε κιόσκια από άλλα καταστήματα και τα έφερε εδώ».

    Μνημόσυνο σήμερα για τους 13 ήρωες που έχασαν τη ζωή τους στη Ναυτική Βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί

    Με βαθιά θλίψη η Κύπρος θυμάται σήμερα τους 13 ανθρώπους που έχασαν στις 11 Ιουλίου 2011 τη ζωή τους από την τρομερή έκρηξη που σημειώθηκε στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί της Λεμεσού.

    Έτσι, στις 08:30 σήμερα το πρωί τελέστηκε, στο εκκλησάκι που ανεγέρθηκε στο χώρο της έκρηξης στη Ναυτική Βάση, παρουσία του Υπουργού Άμυνας Σάββα Αγγελίδη, τρισάγιο στη μνήμη τους.

    πηγή φωτο: Reaction Cyprus

    Στις 19:30 ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης Γεώργιος Σαββίδης και ο Αρχηγός της Αστυνομίας Κύπρος Μιχαηλίδης αναμένεται να παραστούν στην εκδήλωση μνήμης και τιμής των πεσόντων πυροσβεστών που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της ΕΜΑΚ στην Κοφίνου.

    “Η μέρα που δεν ξημέρωσε ποτέ” – Το χρονικό της έκρηξης

    Ήταν 11 Ιουλίου 2011, 5:50 το ξημέρωμα, όταν όταν μία τρομερή έκρηξη σημειώθηκε στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί της Λεμεσού, αναστατώνοντας τη γύρω περιοχή.

    98 εμπορευματοκιβώτια που περιείχαν πυρίτιδα εξερράγησαν, αφήνοντας πίσω τους 13 νεκρούς, 62 τραυματίες, ανείπωτες καταστροφές (π.χ. του γειτονικού ηλεκτροπαραγωγού σταθμού της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου) κι ένα τεράστιο πλήγμα στην οικονομία του τόπου.

    Τα εμπορευματοκιβώτια αυτά, όπως αναφέρει σε ανάρτησή του το tothemaonline.com δεν ήρθαν από το πουθενά και η έκρηξη δεν έπιασε κανέναν εξ απροόπτου. “Βρίσκονταν στην Κύπρο ήδη από το 2009 και οι απελπιστικές επιστολές του Διοικητή Πλοίαρχου Ανδρέα Ιωαννίδη, για απομάκρυνσή τους, έπεφταν διαρκώς στο κενό. Το κακό θα γινόταν με μαθηματική ακρίβεια, όμως οι αρμόδιοι επέλεξαν να μην ασχοληθούν σοβαρά με το ζήτημα. Τους αρκούσε «να ραντίζουν τα εμπορευματοκιβώτια με νερό» για να αποφευχθεί τυχόν έκρηξη τους”.

    πηγή φωτό: tothemaonline.com

    Εκκενώθηκε ξενοδοχείο στη Λεμεσό για έναν απίστευτο λόγο!

    ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

    Επτά άτομα που βρίσκονταν εντός του ξενοδοχείου την ώρα των αναθυμιάσεων, μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, αφού αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα.

    Για την ασφάλεια των υπολοίπων (προσωπικού και ενοίκων) εκκενώθηκε ο πρώτος όροφος του κτηρίου.

    Φαίνεται πάντως πως έχει αποφευχθεί πλέον ο κίνδυνος.

    ——————————————————————————————————————————

     

    Μεγάλο ξενοδοχείο στην περιοχή του Αγίου Τύχωνα εκκενώθηκε νωρίτερα λόγω αναθυμιάσεων.

    Συναγερμός σήμανε στη Λεμεσό και άμεσα κλήθηκαν οι αρχές, με τους πυροσβέστες να προχωρούν σε εκκένωση του ξενοδοχείου.

    Ο λόγος της εκκένωσης φαίνεται να είναι διαρροή χημικών φαρμάκων (πιθανόν χλωρίου).

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, χύθηκαν χημικά σε αποθήκη με αποτέλεσμα να υπάρξουν έντονες αναθυμιάσεις. 

    Έτσι, προληπτικά εκκενώθηκαν συγκεκριμένοι χώροι του ξενοδοχείου που γειτνιάζουν με το σημείο όπου υπήρξε η διαρροή.

    Θα ακολουθούσαν περισσότερες πληροφορίες τις επόμενες ώρες.

    «Τα παιδιά μας αξίζουν περισσότερα από οποιοδήποτε κόμπλεξ…»: Το κείμενο που μας θυμίζει τι έχει αξία το καλοκαίρι

    Πολλοί από εμάς δεν νιώθουμε άνετα να βγούμε στις παραλίες το καλοκαίρι. Κάποια παραπάνω κιλά, ίσως μερικά σημάδια στο σώμα μας και – αρκετές φορές – τα αδιάκριτα βλέμματα των γύρω μας μας αποθαρρύνουν από το να χαρούμε την υπέροχη αυτή εποχή του χρόνου.

    Ένα κείμενο από τον Μάριο Σταύρου και το Reaction Cyprus, όμως, μας θυμίζει τι έχει τελικά σημασία στη ζωή κάθε γονιού.

    Διαβάστε το και να θυμάστε πάντα το χαμόγελο στο πρόσωπο των παιδιών σας

    “Με τα κιλά μου δεν θα τα πήγα ποτέ καλά και πάντα είχα κάποια περισσότερα από το κανονικο. Πριν να αποκτήσω παιδάκια σκεφτόμουν να πάω παραλία μιας και δεν είχα και το τέλειο σώμα για παραλία. Σκεφτόμουν, ανόητα πάντα, αν θα με σχολίαζε κάποιος μιας και τους κοιλιακούς τους είχα αντικαταστήσει με κοιλίτσα ? Πραγματικά Φίλοι/ες μου είτε έχετε κάποια κιλά παραπάνω, είτε οποιοδήποτε άλλο δισταγμό για να πάτε παραλία απλά σκεφτείτε το χαμόγελο και την ευτυχία των παιδιών σας όταν μπείτε μαζί τους στην θάλασσα, όταν κάνετε μαζί τους κάστρα στην άμμο… και να θυμάστε… ΚΑΝΕΝΑΣ δεν είναι τέλειος και σίγουρα τα παιδιά μας αξιζουν πολύ περισσότερα από οποιοδήποτε δισταγμό ή κόμπλεξ ή όπως αλλιως το πείτε! Άρα, όσοι διαβάζετε αυτό και είχατε τις ίδιες σκέψεις με εμένα… μην χάσετε λεπτό! Τα παιδιά δεν θυμούνται ατέλειες… θυμούνται το χρόνο που πέρασες μαζί τους στην άμμο… στη παραλία… στη θάλασσα! Καλά να περάσετε ?”

    Δείτε την αρχική ανάρτηση

  • Επικοινωνήστε μαζί μας:
    Μύλων 75 104 41 Αθήνα
    0035722010823

    τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

    news@infokids.cy

    για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

    info@infokids.cy

    για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

    Εγγραφή στο Newsletter

  • ESPA