Παιχνίδι με πινέζες: Μαθαίνουμε τα σημεία στίξης

Τα σημεία στίξης για πολλά από τα παιδιά με Δυσλεξία είναι στοιχεία περιττά. Ένα δυσλεξικό παιδί έχει πολλά πράγματα να καταφέρει ταυτόχρονα, π.χ. να κατανοήσει την ερώτηση, να συνθέσει την απάντησή του και να τη γράψει με τα λιγότερα ορθογραφικά λάθη. Αυτό σημαίνει πως τα «δεύτερα» στοιχεία του Λόγου, όπως είναι ο τονισμός και άλλα σημεία στίξης, πολλές φορές δεν εμφανίζονται στο γραπτό του.

Το κλειδί και πάλι για το δυσλεξικό παιδί είναι η αυτοματοποίηση. Η επιτυχία είναι να χρησιμοποιεί τα σημεία στίξης όσο γράφει, χωρίς να χρειάζεται υπενθύμιση ή να ανατρέχει στο γραπτό του αφού το ολοκληρώσει, ώστε να τα προσθέσει στο τέλος.

Υλικά: πινέζες, επιφάνεια με φελλό ή φελιζόλ

Μια μέθοδος αφομοίωσης αυτών των στοιχείων, που είναι χρήσιμα για την απόδοση του νοήματος στο γραπτό λόγο, είναι να τα τονίσουμε. Να δείξουμε ότι υπάρχουν εκεί! Να τα απεικονίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Να κάνουν αισθητή την εμφάνισή τους μέσα στο κείμενο.

Βάζουμε τη σελίδα με το κείμενο που θέλουμε να δουλέψουμε πάνω στην επιφάνεια του φελλού ή φελιζόλ. Το παιδί βρίσκει όλες τις τελείες του κειμένου και πιέζει πάνω τους κάθε φορά από μια πινέζα.

Τώρα είναι και η ευκαιρία να δείξουμε ότι μετά από κάθε τελεία ξεκινάμε πάντα με κεφαλαίο γράμμα!

Extra-tip: Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να τονίσουμε τους τόνους!

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
E-mail: amitrakaki@gmail.com
dyslexiaathome.blogspot.gr