Οι γονείς είναι υπερβολικά πολυάσχολοι για να εκπαιδεύσουν το παιδί στην τουαλέτα, λέει νέα έρευνα

Οι γονείς είναι πολύ απασχολημένοι για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους στην χρήση της τουαλέτας στις μέρες μας, αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα.

68% των νηπιαγωγών σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς παρατήρησε ότι τα τελευταία 5 χρόνια τα παιδιά εκπαιδεύονταν για να αφήσουν πίσω τους την πάνα σε μεγαλύτερη ηλικία σε σχέση με παλιότερα.

Σχεδόν οι μισοί νηπιαγωγοί και βρεφονηπιοκόμοι που συμμετείχαν στην έρευνα θεώρησαν ότι οι γονείς καθυστερούσαν αυτή τη διαδικασία, επειδή ήταν πολύ απασχολημένοι ή δούλευαν πολλές ώρες.

Παράλληλα, το 92% των συμμετεχόντων στην έρευνα παραδέχθηκε ότι η ευθύνη της εκπαίδευσης τουαλέτας θα έπρεπε να μοιράζεται ανάμεσα σε σχολείο (βρεφονηπιακό σταθμό) και γονείς.

Η επικεφαλής της έρευνας, Purnima Tanuku, επιβεβαίωσε τα όσα υποστήριξαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα τονίζοντας, ότι εκπαιδευτικοί και γονείς πρέπει να συνεργαστούν πιο στενά έτσι ώστε τα παιδιά να επωφεληθούν και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα νωρίτερα.

Έλλειψη χρόνου και οικονομικές δυσκολίες

Ιδιοκτήτρια βρεφονηπιακού σταθμού σχολίασε τα αποτελέσματα της έρευνας λέγοντας: «Οι γονείς είναι απασχολημένοι και αυτό επηρεάζει και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το παιδί. Για να μάθει το παιδί να χρησιμοποιεί την τουαλέτα απαιτείται επιμονή και υπομονή. Η πρωινή προετοιμασία είναι μία κατάλληλη στιγμή για να δείξουν οι γονείς στα παιδιά τι να κάνουν, αλλά είναι και μια στιγμή μέσα στην ημέρα που βιάζονται πάρα πολύ. Βασίζονται, λοιπόν, στο σχολείο για να το κάνει. Το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε, όμως, ένα παιδί να κάνει το πρωί με το που ξυπνά είναι να πηγαίνει στην τουαλέτα. Έτσι θα κατανοήσει καλύτερα και το πώς λειτουργεί το έντερό του».

Στη διάρκεια της έρευνας το 57% των συμμετεχόντων παραδέχθηκε, επίσης, ότι οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πλέον οι οικογένειες επηρέαζαν το πόσο έτοιμα ήταν τα παιδιά για το σχολείο.

Οι επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών

Όταν ένα παιδί δεν ξέρει να χρησιμοποιεί την τουαλέτα τα πράγματα γίνονται δύσκολα για όλους. «Η τάξη αποσπάται σε περίπτωση “ατυχήματος” και η ψυχολογία του παιδιού επηρεάζεται αρνητικά. Αυτό είναι λάθος», τόνισε η Amanda Spielman, εκ των συμμετεχόντων στην έρευνα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας βασίστηκαν σε στοιχεία της βρετανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης για την υγεία του παιδικού εντέρου και κύστης, ERIC, και της NDNA (National Day Nurseries Association), βραβευμένης φιλανθρωπικής οργάνωσης που παρέχει στήριξη, καθοδήγηση και πληροφορίες για την ανατροφή βρεφών και παιδιών μικρής ηλικίας.