Jessie Pitsillides: Η 18χρονη Κύπρια «ηρωίδα της πανδημίας» που αγωνίζεται για την ισότητα στην εκπαίδευση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου, η βρετανική εφημερίδα Sun επέλεξε δέκα γυναίκες που ζουν στη Βρετανία, εξαίροντας το έργο και αποδίδοντάς τους τον τίτλο της «ηρωίδας της πανδημίας». 

Ανάμεσα σε αυτές τις γυναίκες, μεταξύ των οποίων ήταν και η καθηγήτρια Σάρα Γκίλμπερτ, επικεφαλής των ερευνών για το εμβόλιο της AstraZeneca, συγκαταλέγεται και μία νεαρή Κύπρια, η Jessie Pitsillides, η οποία μέσω του προγράμματος Mentor Jr. βοηθά στην εκπαίδευση παιδιών, σε μία προσπάθεια να εξαλειφθούν οι ανισότητες στην εκπαίδευση. 

«Πάντα ήμουν καλή στα μαθηματικά και προσφέρθηκα να βοηθήσω στα δημοτικά σχολεία της περιοχής. Με την άφιξη του κορωνοϊού, συνειδητοποίησα ότι ήμουν σε πλεονεκτική θέση για να βοηθήσω με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», είχε αναφέρει στην βρετανική εφημερίδα.

Η Jessie Pitsillides μίλησε στο Infokids.cy για το έργο της, τις προκλήσεις που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει με το πρόγραμμα, την Κύπρο, ενώ κάνει και μία ευχή για το μέλλον.

«Ενώ γεννήθηκα στο Ηνωμένο Βασίλειο,  όλη μου η οικογένεια ζει στην Κύπρο και εγώ νιώθω πολύ Κύπρια, καθώς επισκέπτομαι την οικογένειά μου στη Λεμεσό από τότε που ήμουν μικρή. Μου αρέσει να περνώ χρόνο στην παραλία με τα ξαδέλφια μου, να μαγειρεύω με την γιαγιά μου και να πηγαίνουμε βόλτες με το αυτοκίνητο με τον παππού μου», μάς λέει Jessie.

Αναφορικά με την επιλογή της ως μία από τις ηρωίδες της πανδημίας στη Βρετανία, η Jessie δηλώνει με ενθουσιασμό: «Ήταν μεγάλη τιμή για μένα να ανακηρυχθώ ως ηρωίδα της πανδημίας  ανάμεσα σε εκπληκτικές γυναίκες, όπως η καθηγήτρια κα Σάρα Γκίλμπερτ. Είμαι ακόμη έκπληκτη που βρέθηκα δίπλα σε αυτές τις γυναίκες – πρότυπα, κάτι που μου δίνει έμπνευση να θέλω να αναπτύξω το project μου τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο, όσω και διεθνώς».

«Ένιωσα υποχρέωση να εξαλείψω τις ανισότητες στην εκπαίδευση»

Αναφορικά με Mentor Jr. η Jessie Pitsillides αποκαλύπτει ποιο ήταν το κίνητρό της για τη δημιουργία του εν λόγω προγράμματος.

«Δημιούργησα το Mentor Jr., καθώς μεγαλώνοντας στο Ηνωμένο Βασίλειο, έβλεπα πάντα τις ανισότητες που υπήρχαν στο εκπαιδευτικό σύστημα και ούσα μοναχοπαίδι, είχα διδαχθεί να αξιοποιώ στο έπακρο τις σχέσεις μου με τους συμμαθητές μου και τους καθηγητές μου. Συνεπώς, ένιωσα την υποχρέωση να αντιμετωπίσω αυτό το ζήτημα των εκπαιδευτικών ανισοτήτων με κάποιο τρόπο, προσφέροντας δωρεάν διδασκαλία σε παιδιά του Ηνωμένου Βασιλείου που το είχαν περισσότερο ανάγκη. Ενώ ξεκίνησε ως σκέψη για μία πρόσωπο με πρόσωπο διαδικασία, με καθηγητές που θα επισκέπτονταν σχολεία με φυσική παρουσία, η πανδημία μάς οδήγησε να υιοθετήσουμε μία άλλη μορφή και έτσι αυτή η προσπάθεια μετατράπηκε σε διαδικτυακή, με τη δημιουργία το www.mentorjr.com. Αυτό σήμαινε, ότι τώρα θα μπορούσα να απασχολήσω δασκάλους και να βοηθώ μαθητές από όλον τον κόσμο, καθώς η διαδικτυακή σφαίρα «γκρέμισε» τα εμπόδια, που συχνά συναντούσα, όταν προσπαθούσα να βρω εθελοντές ή όταν προσπαθούσα να αποκτήσω πρόσβαση σε εκπαιδευτική υποστήριξη, κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών μαθημάτων», σημειώνει.

Και προσθέτει: «Έτσι, το πρόγραμμα μεγάλωσε αρκετά και από τις περίπου 15 οικογένειες στο Λονδίνο, πλέον βοηθάμε πάνω από 300 οικογένειες κάθε εβδομάδα, από την Νιγηρία μέχρι τη Βουλγαρία και την Κύπρο. Ο παππούς μου πάντα μου λέει ότι «μπορεί να σου πάρουν τα πάντα, το αυτοκίνητο, το ρολόι, την τηλεόραση, όμως κανείς δεν μπορεί να σου πάρει μακριά την εκπαίδευσή σου». Σ’ αυτό επένδυσα. Συνεπώς, ακόμη κι αν δυσκολεύομαι πολλές φορές με πρόγραμμα Mentor Jr., έχω στα αυτιά μου τα λόγια του και συνεχίζω να βοηθώ στο να αποκτήσουν όλο και περισσότερα παιδιά την εκπαίδευση που αξίζουν».

«Οι γονείς μπορούνμέσω της ιστοσελίδας να κάνουν δωρεάν κράτηση 45λεπτων μαθημάτων με νέους, ενθουσιώδεις φοιτητές – δασκάλους. Μπορούν να διαβάσουν για τον κάθε δάσκαλο στην επιλογή «Meet the Mentors» και να μάθουν για τον καθέναν από αυτούς, προτού διαλέξουν αυτόν που επιθυμούν και στη συνέχεια να κάνουν την κράτησή τους. Το Mentor Jr. δημιουργήθηκε για να περιλαμβάνει παιδιά όλων των επιπέδων ικανότητας και εκπαιδευτικού υποβάθρου, συνεπώς ανεξάρτητα με τις ανάγκες τους, μπορούν να βρουν τον δάσκαλο, με τον οποίο θέλουν να δουλέψουν, και να χτίσουν την εμπιστοσύνη τους σε οποιοδήποτε πεδίο τους ενδιαφέρει», αναφέρει η Jessie.

«Μία απαιτητική εμπειρία, που με γέμισε δύναμη και αντοχή»

«Θεωρώ ως τη μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αντιμετωπίσει ως τώρα ήταν να μάθω να διαχειρίζομαι αυτήν την πρωτοβουλία. Την ξεκίνησα, όταν ήμουν 17 ετών και έπρεπε πολύ γρήγορα να πάθω για τις Πολιτικές Απορρήτου, Πιστοποιητικά Ποινικού Μητρώου, μέτρα προστασίας, μεθόδους πρόσληψης, εταιρικές σχέσεις και πολλές εξειδικευμένες επιχειρηματικές έννοιες που δεν είχα ξανακούσει ποτέ πριν», τονίζει η Jessie.

Έτσι, υποθέτω πως ενώ η πιο απαιτητική πλευρά της ανάπτυξης του Mentor Jr. ήταν όλα αυτά που έπρεπε να μάθω κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ήταν ωστόσο και μία εμπειρία που με γέμισε και με έκανε να αποκτήσω αντοχή σε προσωπικό επίπεδο. Μπορώ να πω, ότι το Mentor Jr. είναι αυτό για το οποίο είμαι περισσότερο περήφανη», συμπληρώνει.

«Θέλω να συνεχίζω τον αγώνα για την ισότητα στην εκπαίδευση»

«Η ευχή μου για το μέλλον είναι να συνεχίζω να δίνω αγώνα για την ισότητα στην εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κόσμο. Ελπίζω να επεκτείνω το Mentor Jr, καθώς επίσης και να μπορέσω να αλλάξω τακτικές και πολιτικές ανά τον κόσμο, ιδιαίτερα σε χώρες όπου τα κορίτσια ακόμη αγωνίζονται για το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση. Ελπίζω να μελετήσω Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο και ελπίζω να είμαι ικανή να χρησιμοποιήσω τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και την έμφυτη αισιοδοξία μου, μαζί με την πειθαρχία μου για τους μελλοντικούς μου στόχους», καταλήγει η 18χρονη ηρωίδα.