Σε τροχιά αλλαγών βρίσκεται το νησί μας με τα σχέδια για Λευκωσία και Λεμεσό να έχουν ήδη τεθεί επί τάπητος.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία ποδηλατοδρόμων και όχι μόνο στη Λευκωσία και νέες υποδομές για τους κατοίκους της Λεμεσού.
Με δύο παράλληλους διαγωνισμούς το υπουργείο Μεταφορών, προχωρεί στην υλοποίηση της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων που θα συνδέσουν το ένα άκρο της Λευκωσίας – την Έγκωμη και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, με το άλλο της άκρο, την οδό Αγ. Ιλαρίωνος και το Γραμμικό Πάρκο, στο Καϊμακλί, όπως και στήσιμο ποδηλατικής υποδομής που θα ξεκινά από το Μετόχι του Κύκκου στην Έγκωμη και θα καταλήγει στην Πλατεία Σολωμού.
Σύνδεση Πανεπιστημίων με Κέντρο της Πόλης
Το συνολικό κόστος του έργου
Η Ανάπλαση της Λευκωσίας
Στο στάδιο της προεργασίας βρίσκεται το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λεμεσού (ΣΒΑΚ).
Όπως ανέφερε στην Offsite ο συγκοινωνιολόγος του Τμήματος Δημοσίων Έργων και συντονιστής του ΣΒΑΚ, Δημήτρης Δημητρίου, η προεργασία αφορά τη σύσταση των Επιτροπών που θα είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση του έργου. Οι Επιτροπές που θα συσταθούν θα είναι τρεις. Θα υπάρχουν τριών επιπέδων Επιτροπές. Π.χ στην πρώτη Επιτροπή αναμένεται να συμμετέχουν οι Δήμαρχοι, το Υπουργείο. Η δεύτερη θα αφορά την τεχνική επιτροπή (πολεοδόμηση κτλ) και η τρίτη τους εμπλεκόμενους φορείς όπως Συντεχνίες, οι κάτοικοι του κέντρου κτλ.
Αυτή τη στιγμή γίνονται επίσης συζητήσεις ώστε να δοθεί προτεραιότητα για τον κεντρικό σταθμό λεωφορείων που προβλέπεται να γίνει στο κέντρο της πόλης απέναντι από το ΤΕΠΑΚ. ‘’Γίνεται μια συζήτηση με τον Δήμο για να βρεθεί μια λύση’’. Σε ότι αφορά το συγκεκριμένο θέμα μέχρι το καλοκαίρι του 2020 θα πρέπει να βρεθεί μια λύση ώστε να μπορεί να αρχίσει να λειτουργεί ο νέος σταθμός. Κεντρικός Σταθμός Λεωφορείων (ΚΣΛ)
Ο ΚΣΛ προτάθηκε να χωροθετηθεί στην οδό Ανδρέα Θεμιστοκλέους στο ιστορικό κέντρο της Λεμεσού. Ο σταθμός θα είναι ο τερματικός σταθμός για 15 διαδρομές λεωφορείων: την κεντρική διαδρομή , 7 πρωτεύουσες διαδρομές και 7 δευτερεύουσες. Αυτές οι 15 διαδρομές θα εξυπηρετήσουν τον κεντρικό σταθμό σε συχνότητα 10 λεπτών. Ο ΚΣΛ θα επιτρέψει στους επιβάτες τη μετεπιβίβαση μεταξύ δύο ακτινικών γραμμών με ομαλή αλλαγή μιας στάσης και με σύντομους χρόνους αναμονής.
6 Δήμοι και 11 κοινότητες επωφελούνται
Υπενθυμίζεται ότι η περιοχή μελέτης περιλάμβανε έξι δήμους και έντεκα κοινότητες που από κοινού συνθέτουν την «ευρύτερη» αστική περιοχή της Λεμεσού. Αυτή η περιοχή μελέτης καλύπτει μια συνολική έκταση 222,5 τ.χλμ. με πληθυσμό περίπου 205.000 κατοίκους.
Ο συνολικός στόχος για την ανάπτυξη του Σχεδίου Αειφόρου Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη και την ευρύτερη αστική περιοχή της Λεμεσού είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής. «Η Λεμεσός όπως και οι υπόλοιπες πόλεις της Κύπρου είναι εξαρτημένες από το αυτοκίνητο με 92% στη χρήση του.
Αυτό πρέπει να αλλάξει. Θα πρέπει να πάμε σε χρήση εναλλακτικών μέσων διακίνησης όπως είναι το λεωφορείο, το ποδήλατο και φυσικά το περπάτημα αλλά και να δημιουργηθούν κι άλλες υποδομές που υποβοηθούν τη διακίνηση με αυτά τα μέσα», τονίζει ο κ. Δημητρίου.