Εξετάσεις Τετραμήνου: Τραγικά τα αποτελέσματα στους τελειόφοιτους λένε οι γονείς – Έρχεται νέα πρόταση

Εξετάσεις Τετραμήνου: Τραγικά τα αποτελέσματα στους τελειόφοιτους λένε οι γονείς - Έρχεται νέα πρόταση

Τραγικά χαρακτηρίζουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων Α’ τετραμήνου στους τελειόφοιτους οι γονείς, σε επιστολή τους που έστειλαν στην υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ζητώντας την ακύρωσή τους.

Στην επιστολή τους αναφέρουν: 

«Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Κα Αθηνά Μιχαηλίδου

Με την παρούσα μας επιστολή επιθυμούμε να εκφράσουμε την αγανάκτηση και την πικρία που νιώθουμε ως γονείς παιδιών τελειόφοιτων μετά τα τραγικά αποτελέσματα του Α΄ τετραμήνου, καθώς και την αγωνία μας για το μέλλον των παιδιών μας.

Τα παιδιά μας που αποφοιτούν φέτος είναι η γενιά που στερήθηκε τις μαθητικές χαρές αφού το 2020 λόγω της πανδημίας αναγκάστηκαν να κλειστούν στο σπίτι με μαθήματα εξ αποστάσεως, διατάγματα και αυστηρά “lock down”. Δεν τους καμαρώσαμε στην αποφοίτηση τους στο γυμνάσιο λόγω των μέτρων.

Και ερχόμαστε τώρα στην φετινή τελευταία τους χρονιά στο σχολείο, και τους βρίσκουμε πάλι με συναισθήματα ανασφάλειας, θυμού και απογοήτευσης λόγω των τραγικών αποτελεσμάτων των εξετάσεων του Α΄τετραμήνου.

Αξιοσημείωτη είναι δε και η αδικία που αισθανόμαστε όταν μαθαίνουμε πως ιδιωτικά σχολεία εξαιρέθηκαν από τις εξετάσεις τετραμήνων. Πώς γίνεται αυτή η παράτυπη εξαίρεση;

Τα παιδιά μας που φοιτούν στο δημόσιο σχολείο από την αρχή της χρονιάς μελετούν ασταμάτητα, και αντί να έχουν ελεύθερο χρόνο για να χαρούν τα πιο όμορφα μαθητικά χρόνια με τους συμμαθητές τους τρέχουν στα φροντιστήρια για να καλύψουν τη ύλη και τα κενά του συστήματος.

Κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών τα παιδιά δεν απόλαυσαν τις οικογενειακές συναντήσεις όπως συνηθίζεται στην κυπριακή κουλτούρα. Επίσης, δεν ξεκουράστηκαν λόγω μελέτης και επιπλέον φροντιστηρίων όπως έγινε με τους συνομηλίκους τους σε ευρωπαϊκές και άλλες χώρες γιατί έπρεπε να προετοιμαστούν για “το απλό διαγώνισμα” του Α΄τετραμήνου που τελικά, ακόμα και ο ίδιος ο προηγούμενος Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας τις σύγκρινε με τον βαθμό δυσκολίας των παγκύπριων εισαγωγικών εξετάσεων δημοσιεύοντας μάλιστα και συγκριτικούς πίνακες.

Επιπρόσθετα με τον βαθμό δυσκολίας των δοκιμίων ήρθε και το φιάσκο με το δοκίμιο των Νέων Ελληνικών με την διαρροή των θεμάτων. Και ενώ ήδη τα παιδιά ξεκίνησαν να γράφουν για μισή και πλέον ώρα, αγχωμένα και συγκεντρωμένα, οι καθηγητές τους, και αυτοί σε σύγχυση για το πρωτόγνωρο συμβάν, απέσυραν τα γραπτά.Ακολούθωςσε σύντομο χρονικό διάστημα τους έδωσαν να λύσουν εκ νέου καινούργιο δοκίμιο. Αν είναι δυνατόν! Τα παιδιά μέσα σε πανικό, τρέμουλο και πλήρη σύγχυση αναγκάστηκαν να αρχίσουν και πάλι να λύνουν από την αρχή ένα άλλο γραπτό.

Ακολούθησανοι εξετάσεις των Μαθηματικών οι οποίες οδήγησαν σε αντιδράσεις των καθηγητών. Ακόμα και η Μαθηματική Εταιρεία Κύπρου δήλωσε με ανακοίνωσή της, τον μεγάλο βαθμό δυσκολίας και τον μη επαρκή χρόνο επίλυσης του γραπτού.

Τα αποτελέσματα τραγικά και απογοητευτικά. Μαθητές στα όρια της κατάθλιψης και μελαγχολίας και το χειρότερο να υποτιμούν την αξία του εαυτού τους και να νιώθουν ηττοπάθεια και απαγοήτευση.Και εμείς οι γονείς να καλούμαστε να στηρίξουμε τα παιδιά μας, που πλέον δεν έχουν κίνητρα και ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν γύρω τους.

Την ευθύνη την έχει καθαρά το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητιμού και Νεολαίας με τον απαράδεκτο τρόπο βαθμολόγησης. Που ξανακούστηκε να είναι ένας μόνο διορθωτής για κάθε ένα γραπτο; Που είναι ο έλεγχος; Επιπλέον, οι οδηγοί διόρθωσης είχαν ασάφειες και άλλαζαν συνέχεια στην πορεία. Αυτό όμως αυτόματα οδηγεί σε εντελώς άνισο και πρόχειρο τρόπο βαθμολόγησης. Ακόμα και στον υπολογισμό των συγκεντρωτικών μονάδων έγιναν λάθη!

Στη συνέχεια δεν δόθηκε το δικαίωμα στα παιδιά να δουν αναλυτικά και προσεκτικά τα γραπτά τους, στερώντας έτσι το δικαίωμα της ελευθερίας και της επιλογής. Τα παιδιά τρομοκρατημένα φοβήθηκαν να στείλουν τα γραπτά για αναβαθμολόγηση, και σημειώνουμε ότι πολλά παιδιάπου τολμησαννα στείλουν γραπτά για αναβαθμολόγηση, αυτά τους επιστράφηκαν “διορθωμένα” με βαθμό προς τα κάτω γιατί στο Υπουργείο αποφάσισαν να τους κόψουν μονάδες και από τις ήδη σωστές απαντήσεις, που αυτό σημαίνει ότι πάλι θέλουν να μηδενίσουν το γεγονός και να αποτρέψουν τα παιδιά να έχουν λόγο και φωνή!

Και η εμπιστοσύνη των παιδιών κλονίζεται περισσότερο από την τρανταχτή υπόσχεση του ΠΤΔ για μείωση του ποσοστού Α’ τετράμηνού στο 5/100 γιατί “αντιλήφθηκε “, όπως ο ίδιος δήλωσε την αδικία και τα λάθη που έγιναν σε βάρος των τελειόφοιτων. Υπόσχεση που τελικά αθέτησε, προσθέτοντας και αλλάσυναισθήματααρνητικά τόσο σε γονείς όσο και στα παιδιά, της εξαπάτησης, της αμφισβήτησης και της εγκατάλειψης.

Είμαστε λίγο πριν το Πάσχα, και ακόμη υπάρχει το άγχος πόσο θα μετρήσει η εξέταση του Α΄τετραμήνου. Το απολυτήριο θα είναι το πιστοποιητικό που καθορίσει το μέλλον τους.

Συγκεκριμένα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν καθορίσει την απαιτούμενη βαθμολογία εισδοχής, και ζητούν τη βαθμολογία τετραμήνου.Τα παιδιά μας κινδυνεύουν να μην γίνουν αποδεκτά στα πανεπιστήμια!

Το ερώτημα είναι τα παιδιά μας τι βαθμούς θα έχουν στα απολυτήρια;
Ποιος είναι ο αντίκτυπος που έχουν οι εξετάσεις που έγιναν τον Ιανουάριο 2023 στα απολυτήρια των τελειόφοιτων; Πώς γίνεται οι βαθμοί και η εικόνα τους να έχουν αυτή την τεράστια απόκλιση από τον βαθμό των εξετάσεων;

Επιπλέον, λόγο της χαμηλής βαθμολογίας της εξετάσεις Α΄ τετραμήνου μειώνεται ο γενικός βαθμός του απολυτηρίου και τα παιδιά μας κινδυνεύουν να χάσουν υποτροφίες. Σκεφτείτε πόσες οικογένειες βασίζονταν στην οικονομική αυτή βοήθεια που ήταν ήδη εξασφαλισμένη, και τώρα θα πρέπει να βρουν λεφτά από αλλού, ίσως και να δανειστούν!

Και αφού υπάρχει η παραδοχή ότι ο θεσμός τετράμηνών χρειάζεται βελτίωση, μπάζει νερά και θα καταργηθεί από τη νέα χρόνια, γιατί θυματοποιείτε τους φετινούς τελειόφοιτους 2022-2023;

Είναι λυπηρό να είναι τα παιδιά του δημοσίου σχολείου, θύματα του εγωισμού, των συμφερόντων είτε προσωπικών είτε της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των πολιτικών αντιπαραθέσεων.

Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Γενικέ Εισαγγελέα, Επίτροπε Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Κυβερνώντες και Βουλευτές σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και αναλάβετε τις ευθύνες σας. Σας ζητούμε να σταματήσετε αυτό το έγκλημα που γίνεται εις βάρος των τελειόφοιτων μας τώρα!
Πρέπει οι νέοι να σας εμπιστευθούν. Είναι οι μελλοντικοί επιστήμονες και το μέλλον της Κύπρου μας. Μετά τις σπουδές τους ποιο κίνητρο θα φέρει αυτά τα παιδιά πίσω στην πατρίδα τους, εάν τώρα φύγουν απογοητευμένα και προδομένα από πολιτικές υποσχέσεις;

Ζητούμε να στηρίξετε και να ακυρώσετε άμεσα τις ευτράπελες εξετάσεις του Α΄τετραμήνου αφού ο νόμος δεν έχει εφαρμοστεί σωστά και δεν τηρήθηκαν οι δέουσες διαδικασίες. Και ξανατονίζουμε ότι καταπατείται το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης των παιδιών όσον αφορά τα απολυτήρια, αφού ιδιωτικά σχολεία χωρίς τις εξετάσεις τετράμηνού, θα έχουν άριστα απολυτήρια εις βάρος των παιδιών μας.

Κύριοι, πώς γίνεται η Κυπριακή Δημοκρατία να αναγνωρίζει δύο ειδών απολυτήρια;
Δώστε εφόδια στα παιδιά να μπορέσουν να ανοίξουν τα φτερά τους και να πραγματοποιήσουν τους στόχους και τα όνειρα τους. Μην τους στερήσετε το δικαίωμα της μόρφωσης και επιλογής πανεπιστημίου με το να έχουν χαμηλούς βαθμούς στο απολυτήριο, που δεν ανταποκρίνονται κιόλας στο επίπεδό τους. Ποιο άλλο κράτος υποβαθμίζει και μειώνει τους νέους του κάνοντας αποτυχημένα πειράματα με τη παιδεία;

Δώστε αγάπη, κατανόηση, βοήθεια και στήριξη στους φετινούς τελειόφοιτους 2022-2023. Ποια άλλη κυβέρνηση καταδικάζει η ίδια τα παιδιά της; Και δυστυχώς αυτή η κακή εικόνα θα βγει και στο εξωτερικό. Αλήθεια αυτό το “χαμηλό επίπεδο” μαθητών θέλετε να αντικατοπτρίζεται στα απολυτήρια της Κυπριακής Δημοκρατίας;
Κλείνοντας την παρούσα μας επιστολή θα θέλαμε να περιλάβουμε ως κατακλείδα, όλα όσα ειπώθηκαν στη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής στις 29.3.2023 από διάφορους φορείς.

Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, περιμένουμε δημόσια τις απαντήσεις σας σε όσα καταγγέλλουμε πιο πάνω.

Με εκτίμηση, Γονείς Μαθητών Γ’ Λυκείου 2022-2023»

Η νέα πρόταση

Μέχρι το τέλος του Μαΐου θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών Μέσης Εκπαίδευσης, ανέφερε η αρμόδια Υπουργός, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε δηλώσεις της μετά το τέλος της έκτακτης συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, η οποία συζήτησε τους περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικούς) Κανονισμούς του 2023.

Στη συνεδρία της Επιτροπής, η Υπουργός πρότεινε η βαρύτητα της γραπτής εξέτασης να μειωθεί στο 20% και της προφορικής να αυξηθεί στο 80% για το β’ τετράμηνο, διευκρινίζοντας ότι αυτό γίνεται εκτάκτως για τη φετινή χρονιά, για να βοηθηθούν οι μαθητές. «Προχωρούμε με μια λύση ανάγκης», είπε.

Διαβάστε επίσης:

Δύο γυμνάσια της Πάφου σάρωσαν τα βραβεία στον διαγωνισμό Love Cyprus

Στα λευκά το τελευταίο αντίο στην 23χρονη Ανδρονίκη – «Έσβησε» στην άσφαλτο δίπλα στην κορούλα της

Δασκάλα που πυροβολήθηκε από 6χρονο μαθητή ζητά αποζημίωση – Τι συνέβη εντός σχολείου