Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Τάλας στο πρόγραμμα Erasmus+

Το Δημοτικό Σχολείο Τάλας έχει αποκτήσει τη διαπίστευση ERASMUS+ KA121-SCH, Accreditation for an individual organisation, η οποία έχει ισχύ από το 2022 μέχρι και το 2027 και αφορά σε κινητικότητες προσωπικού και μαθητών/τριών.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η διαπίστευση αυτή πιστοποιεί ότι ο σχολικός μας οργανισμός έχει την πρόθεση να συμμετάσχει σε ποιοτικές διασυνοριακές κινητικότητες στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του προγράμματος Erasmus+ (2021-2027).

Επιγραμματικά, οι στόχοι του προγράμματός μας είναι η συμπεριληπτική κουλτούρα, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, η χρήση Νέων Τεχνολογιών, η μη τυπική εκπαίδευση, η προστασία του περιβάλλοντος και η διασφάλιση βιώσιμων συνθηκών ζωής και η διεθνοποίηση του σχολικού μας οργανισμού.

Δεύτερη χρονιά του προγράμματος

Από τον Σεπτέμβριο του 2023 διανύουμε τη δεύτερη χρονιά του προγράμματος, που θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2024 αναφέρεται στην ανακοίνωση, σημειώνοντας πως μέχρι τότε θα έχουν πραγματοποιηθεί πέντε συμμετοχές από εκπαιδευτικούς του σχολείου σε σεμινάρια που διοργανώνονται για εκπαιδευτικούς σε ευρωπαϊκές πόλεις (Πράγα, Ρώμη, Βιέννη, Λισαβόνα και Νίκαια).

Ακόμη, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου θα συμμετάσχουν σε σκιώδη εργασία (job shadowing) σε σχολικούς οργανισμούς ευρωπαϊκών πόλεων (Τουρκού και Τενερίφη). Τέλος, έχει ήδη πραγματοποιηθεί κινητικότητα οκτώ μαθητών του σχολείου , με τη συνοδεία δύο εκπαιδευτικών στην Αθήνα από 7 μέχρι 14 Απριλίου του 2024.

Συντονισμό της κινητικότητας στην Αθήνα

Τον συντονισμό της κινητικότητας στην Αθήνα είχαν η διευθύντρια του σχολείου κ. Αναστασία Ανδρέου Αρτέμη, η βοηθός διευθύντρια κ. Χριστίνα Λαχανιάτη και ο εκπαιδευτικός κ. Αντώνης Αντωνίου. Τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση της δράσης έκαναν η κ. Χριστίνα Λαχανιάτη και ο κ. Αντώνης Αντωνίου.

Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος έγινε μεγάλη προσπάθεια για μια πράσινη κινητικότητα: Οι μετακινήσεις τους, όπως σημειώνεται, έγιναν με μέσα μαζικής μεταφοράς. Ταυτόχρονα`, τα παιδιά ακολούθησαν στο μέτρο του δυνατού υγιεινή διατροφή με τοπικά προϊόντα και ο χρόνος ύπνου των παιδιών και ο χρόνος ενασχόλησής τους με ηλεκτρονικά μέσα ήταν ο ενδεικνυόμενος από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για την παιδική ηλικία. Τέλος, δόθηκε μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια και υγεία, στη συμπεριφορά και στις επικοινωνιακές δεξιότητες των παιδιών.

Εξάλλου τη βδομάδα 07- 14 Απριλίου 2024 8 μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και Στ΄ τάξης και οι εκπαιδευτικοί Χριστίνα Λαχανιάτη και Αντώνης Αντωνίου είχαν τη χαρά να φιλοξενηθούμε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Αγίου Θωμά. Για την κινητικότητα αυτή, οργανώθηκαν διάφορες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες (γνωριμία ιστορίας και κουλτούρας της Αθήνας), σχετικές με τους στόχους του προγράμματός, τόσο από τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Τάλας, όσο και από τους εκπαιδευτικούς του ελληνικού σχολείου.

Την Κυριακή 07 Απριλίου τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην Πλατεία Συντάγματος, στην οδό Ερμού και στη βυζαντινή εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας.

Τη Δευτέρα 08 Απριλίου τα οκτώ παιδιά επισκέφθηκαν για πρώτη φορά το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Αγίου Θωμά. Η διευθύντρια κ. Μαρία Μπαλατσού, οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων τους είχαν υποδεχτεί θερμά σε συγκέντρωση στο αίθριο του σχολείου.
Τα παιδιά είχαν χρόνο να γνωριστούν μεταξύ τους, να συνομιλήσουν και να απολαύσουν νόστιμα κεράσματα. Ακολούθως, τα παιδιά παρουσίασαν το Δημοτικό Σχολείο Τάλας σε παρουσίαση Microsoft PowerPoint ενδοτμηματικά. Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παιδιών και σύγκριση των δύο σχολείων και της λειτουργίας τους.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας τα παιδιά ξεναγήθηκαν στην Αρχαία Αγορά, στη Στοά του Αττάλου και στον Ναό του Ηφαίστου και περιπλανήθηκαν στο Μοναστηράκι.

Την Τρίτη 09 Απριλίου και Τετάρτη 10 Απριλίου τα παιδιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν στα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος του ελληνικού σχολείου. Τα παιδιά της Στ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα Γαλλικών και Γερμανικών.

Ακολούθως τα δύο απογεύματα τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Πολεμικό Μουσείο, στην Ακρόπολη, στο Ηρώδειο και στο Μουσείο Ακρόπολης. Ακόμη, απόλαυσαν το πάρκο Ριζάρη με τα ελεύθερα παπαγαλάκια.

Την Πέμπτη 11 Απριλίου τα παιδιά συμμετείχαν σε εκπαιδευτική εκδρομή με τα παιδιά του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών στον Υμηττό και στην Καισαριανή. Στο οργανωμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα στον Υμηττό τα παιδιά ενεργοποίησαν τις αισθήσεις τους και άσκησαν τις ικανότητές τους σε περιβαλλοντικές δραστηριότητες, ενώ εξοικειώθηκαν και συνδέθηκαν εμπειρικά με τον φυσικό κόσμο, κατανοώντας την αλληλένδετη σχέση ανθρώπου-φύσης και αναπτύσσοντας αβίαστα τη φιλοπεριβαλλοντική τους συνείδηση. Στο τέλος της εκδρομής ξεναγήθηκαν στο ιστορικό μοναστήρι της Καισαριανής.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας τα παιδιά ψυχαγωγήθηκαν στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων και έπειτα έκαναν μια όμορφη περιδιάβαση στη γύρω περιοχή και συγκεκριμένα στην Πλάκα, Ρωμαϊκή Αγορά, στο Παλιό Πανεπιστήμιο, στο Πύργο και στο Λουτρό Αέρηδων, στην κατοικία Βενιζέλου, στο Μνημείο Λυσικράτη και στις Βυζαντινές εκκλησίες.

Η Παρασκευή 12 Απριλίου ήταν η τελευταία τους μέρα στο ελληνικό σχολείο. Οι διευθύνσεις, το διδακτικό προσωπικό και τα παιδιά του συμπλέγματος εκπαιδευτηριών Αγίου Θωμά (8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, 106ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, 9ο Ειδικό Δημοτικό Αθηναίων και Νηπιαγωγείο Αγίου Θωμά) είχαν οργανώσει μια μοναδική δραστηριότητα, στην οποία συμμετείχε όλος ο σχολικός πληθυσμός. Όλοι μαζί, προστίθεται στην ανακοίνωση, τραγουδήσαν το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης» και χορέψαν στον εξωτερικό χώρο των σχολείων
με κυκλικούς σχηματισμούς πιασμένοι χέρι με χέρι. Η όμορφη δραστηριότητα δεν άφησε ασυγκίνητους ούτε τους κατοίκους των γειτονικών πολυκατοικιών, ούτε και τους επισκέπτες και το προσωπικό του γειτονικού νοσοκομείου. Πολλοί ήταν αυτοί που βγήκαν στα μπαλκόνια και τραγούδησαν μαζί μας.

Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με την απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης και τον αποχαιρετισμό.

Το απόγευμα επισκεφθήκαν ακολούθως το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο (Ευγενίδειο), όπου τα παιδιά παρακολούθησαν μια ταινία με θέμα «Το Κέντρο του Κόσμου: από το Γεωκεντρικό σύστημα στην διαστολή του». Η μέρα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη των παιδιών στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Εκεί ξεναγήθηκαν στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος από υπεύθυνο ξεναγό, καθώς και στους υπόλοιπους χώρους του Κέντρου.

Η τελευταία μέρα των παιδιών στην Αθήνα, το Σάββατο 13 Απριλίου, ξεκίνησε με μια βόλτα στον Εθνικό Κήπο και στο Ζάππειο. Ακολούθως, τα παιδιά παρακολούθησαν το εμβληματικό έργο του Βίκτoρος Ουγκό «ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ» σε θεατρική παράσταση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού με έναν θίασο 22 καταξιωμένων και ταλαντούχων ηθοποιών στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Η κινητικότητά του σχολείου με παιδιά στην Αθήνα ολοκληρώθηκε με μια όμορφη περιδιάβαση στην περιοχή Ψυρρή.

Κατά τη διάρκεια της βδομάδας στις σχολικές εργασίες η κ. Χριστίνα Λαχανίατη συντόνισε το παιχνίδι «Καρουσέλ» με τα παιδιά της Στ΄ τάξεις με θεματολογία από την Ιστορία της Αθήνας και τα αρχαιολογικά μνημεία της. Επίσης, δίδαξε τον κυπριακό χορό της Σούστας (τραγούδι «Ψιντρή βασιλιτζιά μου») στα παιδιά των Ε΄ και Στ΄ τάξεων. Ο κ. Αντώνης Αντωνίου εφάρμοσε δραστηριότητες διαφοροποίησης αξιοποιώντας το μάθημα: «Ο Ένας και ο Άλλος» στα Ελληνικά της Ε΄ τάξης και τη δραστηριότητα «Κατασκευή και δραματοποίηση του παραμυθιού:
Το δέντρο που έδινε» στην Ε΄ τάξη. Ακόμη, πραγματοποίησε το εργαστήριο ηλεκτρονικών υπολογιστών « Γνωριμία με ψηφιακά εργαλεία» με τα παιδιά των Ε΄ τάξεων.

Αναμφίβολα, συνεχίζει η ανακοίνωση, ήταν μια ξεχωριστή βδομάδα για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς / κηδεμόνες του Δημοτικού Σχολείου Τάλας.Όπως αναφέρεται ήταν η πρώτη τους κινητικότητα με παιδιά και αξιολογήθηκε από όλους τους φορείς πολύ θετικά.

Τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων της κινητικότητας θα παρουσιαστούν στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε συνεδρίαση προσωπικού και στα υπόλοιπα παιδιά ενδοτμηματικά.

Η κινητικότητα με παιδιά στην Αθήνα συγχρηματοδοτήθηκε από το Eυρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+, καταλήγει η ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης:

Συγκλονιστικό τραγούδι για τα 50 χρόνια εισβολής από μαθητές του «Κουπάτειου» Δημοτικού

Είσαι μια πολύ κουρασμένη, μαμά;