- Infokids.cy - https://www.infokids.cy -

Γιατί οι ειδικοί προτείνουν αυγά από τους 6 μήνες στη βρεφική διατροφή

Για πολλά χρόνια, οι γονείς λάμβαναν τη σύσταση να αποφεύγουν την πρόωρη έκθεση των βρεφών σε τροφές που θεωρούνται αλλεργιογόνες, όπως τα αυγά. Ωστόσο, τα επιστημονικά δεδομένα των τελευταίων ετών έχουν αλλάξει τις οδηγίες και μια νέα μελέτη έρχεται να ενισχύσει αυτή τη νέα προσέγγιση.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Pediatrics, η εισαγωγή του αυγού στη διατροφή των βρεφών μέχρι την ηλικία των 6 μηνών συνδέεται με σημαντική μείωση της συχνότητας εμφάνισης αλλεργίας.

Η επικεφαλής της μελέτης, Τζένιφερ Κόπλιν, από το Κέντρο Έρευνας για την Υγεία του Παιδιού του Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία, υπογράμμισε ότι οι αλλαγές στις διατροφικές οδηγίες, όταν βασίζονται σε ισχυρά επιστημονικά στοιχεία, μπορούν να έχουν ουσιαστικό όφελος στη δημόσια υγεία.

Τι έδειξαν τα στοιχεία

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στη Μελβούρνη και περιέλαβε περισσότερα από 7.000 βρέφη ηλικίας 11 έως 15 μηνών. Οι επιστήμονες συνέκριναν δύο διαφορετικές περιόδους:

  • Την περίοδο 2007-2011, πριν αλλάξουν οι συστάσεις.
  • Την περίοδο 2018-2019, μετά την εφαρμογή των νέων οδηγιών.

Οι γονείς συμπλήρωσαν ειδικά ερωτηματολόγια και τα βρέφη υποβλήθηκαν σε εξετάσεις για πιθανή αλλεργία στα αυγά.

Μείωση των αλλεργιών κατά 17,7%

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το ποσοστό των βρεφών που είχαν δοκιμάσει αυγό μέχρι την ηλικία των 6 μηνών αυξήθηκε σημαντικά, από περίπου 25% στην πρώτη ομάδα σε περίπου 57% στη δεύτερη.

Παράλληλα, η συχνότητα εμφάνισης αλλεργίας στα αυγά μειώθηκε από 9,2% σε 7,6%, γεγονός που αντιστοιχεί σε σχετική μείωση κατά 17,7%.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι πρόκειται για την πρώτη μελέτη που καταγράφει μείωση της αλλεργίας στο αυγό σε επίπεδο πληθυσμού μετά την αλλαγή των διατροφικών κατευθυντήριων οδηγιών.

Τα ευρήματα θεωρούνται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τους γονείς, οι οποίοι συχνά προβληματίζονται σχετικά με το πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να εισαγάγουν στη διατροφή των βρεφών τροφές που μπορεί να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις.

Διαβάστε επίσης:

Το Make Music Cyprus επιστρέφει: 3 μέρες μουσικής, δράσεων και δωρεάν εκδηλώσεων στη Λευκωσία [2]

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική σύμφωνα με τους ειδικούς [3]