Στις 21 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας θα παρουσιάσει το Πρόγραμμα της Μέσης Γενικής, Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής», το οποίο εγγράφεται στην πολιτική της βιωματικής μάθησης που προωθείται στην σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου, τα βιωματικά ποιητικά εργαστήρια, με τίτλο «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής», λειτουργούν για τρίτη συνεχή χρονιά ως μία διεπιστημονική, διαθεματική και καινοτόμος διαδικασία μάθησης. Την έμπνευση, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση είχε η ΕΜΕ Φιλολογικών μαθημάτων, Χρυσούλα Αλεξάνδρου.
«Με συνεργάτες μάχιμους εκπαιδευτικούς από τα σχολεία της ΜΕ που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα θέτουν σε λειτουργία δεξιότητες του 21ου αιώνα, βασικές έννοιες και στάσεις απαραίτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε ένα ανθρώπινο, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό και υγιές σχολείο. Απώτερος σκοπός τους αποτελεί η συνάντηση των μαθητών και των μαθητριών με τον αληθινό εαυτό τους, την ψυχή, τη ζωή και την εξέλιξή τους», προστίθεται.
Δεκάδες σχολεία της Κύπρου
Σημειώνεται ότι το 2021-22 συμμετείχαν στο Πρόγραμμα 16 σχολεία της Κύπρου. Το 2022-23 τα ΒΠΕ βγήκαν από τα σύνορα της Κύπρου και μεταφέρθηκαν σε σχολικές αίθουσες του ελλαδικού χώρου, συνήθως σε ακριτικές περιοχές ενισχύοντας τη συνειδητοποίηση της κοινής μας μοίρας μέσα από την τέχνη της ποίησης και της δημιουργικής γραφής. Το 2022-23 συμμετείχαν 53 σχολεία. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά οι αριθμοί των συμμετεχόντων έγιναν ακόμη μεγαλύτεροι, 65 σχολεία.
«Οι αριθμοί και η αυξητική τους πορεία καταδεικνύουν τη δύναμη που έχει ο ποιητικός λόγος στην ανθρωπιστική παιδεία, που αναντίρρητα προσδοκούμε στον τόπο μας», προστίθεται. Επιπλέον, η βιωματική αυτή δραστηριότητα συνεισφέρει στην υλοποίηση του οράματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επίτευξη του ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης έως 2025, ενθαρρύνοντας νέες πρωτοβουλίες μάθησης, συνεργασίας και συνεργατών σε σχολικό τοπικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Επισημαίνεται ότι οι συμμετέχοντες στα ΒΠΕ χρησιμοποιούν μεθόδους δημιουργικής γραφής και δημιουργούν ένα συλλογικό ποίημα. Στη συνέχεια αποτυπώνουν το ποίημα εικαστικά, μουσικά και το μεταφράζουν σε γλώσσες που υπάρχουν και ακούγονται στο σχολικό περιβάλλον στο οποίο φοιτούν. «Οι μεταγνωστικές εμπειρίες των μαθητών/τριών καλλιεργούνται, αφού καλούνται να μεταφέρουν τις σκέψεις τους σε πεζογράφημα, αφήγημα, παραμύθι ή δημοσιογραφικό άρθρο, εφαρμόζοντας στην πράξη γνώσεις που εγγράφονται στους δείκτες επιτυχίας και επάρκειας διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος της ΜΓΕ και ΜΤΕΕ», σημειώνεται.
Όλη η παραγωγή των εργαστηρίων, τα ποιήματα που παράγονται στα εργαστήρια, αλλά και οι εργασίες που γίνονται μετά σε κάθε σχολείο, μπαίνει σ’ ένα τόμο κάθε τέλος της σχολικής χρονιάς και εκδίδεται από την Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Στις 21 Μαρτίου 2024, στις 11 π.μ., στην αίθουσα Ισογείου του ΥΠΑΝ, θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων μέσα από την παρουσίαση του Β΄ Τόμου, που κυκλοφορεί τον Μάρτιο του 2024. Στην παρουσίαση θα παραστεί και θα χαιρετίσει η Υπουργός Παιδείας, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου. Την παρουσίαση του τόμου θα κάνει ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης, Δρ Κυπριανός Λούης.
Η παρουσίαση θα πλαισιωθεί από καλλιτεχνικό πρόγραμμα με αφορμή τα 50 χρόνια εισβολής και κατοχής της Κύπρου, βασισμένο σε δημιουργίες των μαθητών/τριών από τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια της φετινής σχολικής χρονιάς.
Διαβάστε επίσης:
Προληπτική ανάκληση γνωστής σοκολάτας
Δεν κοιμάμαι:Τα μάτια μου είναι κλειστά, αλλά δεν κοιμάμαι… 😴🌙✨