Πότε χρειάζεται το παιδί να επαναλάβει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο; Η ειδική παιδαγωγός απαντά

Πότε χρειάζεται το παιδί να επαναλάβει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο; Η ειδική παιδαγωγός απαντά

Όλο ένα και πιο συχνά στις μέρες μας προτείνεται η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο, καθώς οι απαιτήσεις της Α» Δημοτικού είναι αυξημένες. Το παιδί για να φοιτήσει στην Α» Δημοτικού, θα πρέπει να έχει κατακτήσει ένα πλήθος δεξιοτήτων, σε όλους τους μαθησιακούς τομείς. Αυτοί οι τομείς είναι: Γλωσσικές δεξιότητες, κοινωνικές -συναισθηματικές δεξιότητες, συγκέντρωση-οργάνωση, αδρή-λεπτή κινητικότητα, προσανατολισμός, μνήμη, λογικομαθηματικές έννοιες, γραφωνολογική ενημερότητα, χωροχρονικές έννοιες.

Πότε χρειάζεται το παιδί να επαναλάβει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο; Η ειδική παιδαγωγός απαντά

Υπάρχει το δικαίωμα επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο;

Σύμφωνα με το νόμο 3699/2008 έχουν δικαίωμα επαναφοίτησης νήπια που παρουσιάζουν αναπτυξιακές δυσκολίες ή αναπηρίες ή δυσκολίες στη γλώσσα ή ανωριμότητα. Επιπρόσθετα μπορεί ο γονιός που θα νιώσει ότι το παιδί του είναι πίσω, να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση και να δίνει την συγκατάθεση για επανάληψη. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι για να γίνει επαναφοίτηση πρέπει πάντα να το επιθυμούν οι γονείς.

Ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι για τη σχολική επαναφοίτηση;

•Νήπια,όπου κρίνονται με βάση την αναπτυξιακή τους εικόνα.
•Γονείς, οι οποίοι καλούνται να πάρουν την τελική απόφαση.
•Νηπιαγωγοί, καθώς βλέπουν κάθε μέρα το παιδί και έχουν σαφή γνώση των γνωστικών και συναισθηματικών ικανοτήτων του παιδιού.
•ΚΕΔΔΥ-Ιατροπαιδαγωγικά αφού είναι οι επίσημοι φορείς που αξιολογούν το παιδί διαγνωστικά κ διεπιστημονικά.
• Σχολικοί σύμβουλοι, όπου αξιολογούν το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, αξιολογούν όλα τα παραπάνω και δίνουν την έγκριση τους για επαναφοίτηση.
• Θεραπευτικά πλαίσια όπου παρακολουθούν τα παιδιά ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να ενισχύσουν τη σχολική ετοιμότητα;

Διαβάστε ή ξεφυλλίστε μαζί παραμύθια-βιβλία
Παίξτε επιτραπέζια, παιχνίδια παρατηρητικότητας και επίλυσης προβλημάτων
Παίξτε παιχνίδια memo για να ενισχύσετε την μνήμη
Εξασκήστε μέσα από την καθημερινή ζωή αριθμητικές έννοιες
Δημιουργήστε με πηλό και πλαστελίνη γράμματα και αριθμούς
Χρησιμοποιείστε μαγνητικά γράμματα και αριθμούς
Ενισχύστε το συμβολικό παιχνίδι
Βοηθήστε το να γίνει ανεξάρτητο
Δίνετε κατανοητές οδηγίες
Θέστε σαφή όρια
Εστιάστε στην προσπάθεια

Γιατί είναι απαραίτητη η επαναφοίτηση νηπιαγωγείου στις μέρες μας;

Το όριο της ηλικίας για τη φοίτηση της Α δημοτικού έχει αυξηθεί λόγω των πολλαπλών απαιτήσεων του δημοτικού. Θα ήταν καλύτερα ένα παιδί να κάνει επανάληψη νηπιαγωγείου, εάν υπολείπεται σε σημαντικές δεξιότητες καθώς η πρώτη δημοτικού αφενός είναι η τάξη που μπαίνουν οι βάσεις και αφετέρου το παιδί θα νιώσει άγχος και ματαίωση εάν δεν τα καταφέρνει και μπορεί να οδηγηθεί σε σχολική άρνηση.

Μια επανάληψη νηπιαγωγείου, είναι προτιμότερη από μια επανάληψη τάξης του δημοτικού!

Eιρήνη Παπαδοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός

Διαβάστε ακόμα:

Ανοικτό Σχολείο του Δήμου Στροβόλου: Ένα απίθανο πρόγραμμα περιμένει φέτος μικρούς και μεγάλους!

«Είναι μεγάλο το συναισθηματικό τραύμα που έχω βιώσει»: Ο 15χρονος γιος της Μπρίτνεϊ Σπίαρς ανοίγει την καρδιά του

Δεν χρειάζεται να αγαπήσεις την εγκυμοσύνη σου για να αγαπήσεις το μωρό σου

Επιστροφή στα σχολεία χωρίς μάσκες αλλά με… τυχαίους δειγματοληπτικούς ελέγχους!

Επιστροφή στα σχολεία χωρίς μάσκες αλλά με... τυχαίους δειγματοληπτικούς ελέγχους!

Επιστροφή στα σχολεία χωρίς μάσκες αλλά με... τυχαίους δειγματοληπτικούς ελέγχους!

Η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή στα σχολεία έχει ξεκινήσει και οι ανακοινώσεις του Υπ. Παιδείας για πλήρη ετοιμότητα των σχολικών μονάδων δίνουν και παίρνουν. Τι γίνεται, όμως, με τα μέτρα κατά του κορωνοϊού;

Επιστροφή στα σχολεία χωρίς μάσκες αλλά με... τυχαίους δειγματοληπτικούς ελέγχους!

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπ. Υγείας, μαθητές και εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στα σχολεία με την προαιρετική χρήση προστατευτικής μάσκας αλλά και με σύσταση για διενέργεια rapid ή self test.

Δειγματοληπτικοί έλεγχοι στα σχολεία

Ωστόσο, μιλώντας στο Κρατικό Ραδιόφωνο, ο σύμβουλος επικοινωνίας του υπουργού Υγείας, Κωνσταντίνος Αθανασίου, αποκάλυψε πως κάθε εβδομάδα, θα επιλέγονται τυχαία δύο σχολεία, στα οποία θα διενεργούνται τυχαίοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι από μονάδες του Υπουργείου Υγείας.

Σημείωσε μάλιστα πως όταν παρατηρείται διασπορά του ιού, θα επαναλαμβάνεται η διαδικασία εξέτασης και θα λαμβάνονται τα δέοντα μέτρα.

Χωρίς μάσκα – ΜΕ τεστ

Μπορεί η χρήση μάσκας να είναι προαιρετική στα σχολεία, ωστόσο σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, εντός της πρώτης εβδομάδας επιστροφής στα σχολεία, θα παραχωρηθεί δωρεάν στους μαθητές Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης, μία συσκευασία με πέντε self test.

Διαβάστε ακόμα:

Έγκυος η Κλέλια Γιασεμίδου! Το φανταστικό βίντεο της μεγάλης αποκάλυψης

Δύο κλήσεις πήρε ανήλικος που «πετούσε» στον αυτοκινητόδρομο με την Porsche και συνοδηγό τη… μαμά του!

Σάλος με την 33χρονη influencer που φωτογραφήθηκε φορώντας στρινγκ με τον έφηβο γιο της -Πώς αποστόμωσε τους πάντες η ίδια

Ανοικτό Σχολείο του Δήμου Στροβόλου: Ένα απίθανο πρόγραμμα περιμένει φέτος μικρούς και μεγάλους!

Ανοικτό Σχολείο του Δήμου Στροβόλου: Ένα απίθανο πρόγραμμα περιμένει φέτος μικρούς και μεγάλους!

Τη Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022 αρχίζουν οι εγγραφές για τις δραστηριότητες που προσφέρονται στο πλαίσιο του προγράμματος του Ανοικτού Σχολείου Δήμου Στροβόλου.

Ανοικτό Σχολείο του Δήμου Στροβόλου: Ένα απίθανο πρόγραμμα περιμένει φέτος μικρούς και μεγάλους!

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Στροβόλου, «για τη σχολική χρονιά 2022-2023, στο πρόγραμμα του Ανοικτού Σχολείου Δήμου Στροβόλου έχουν προστεθεί νέες δραστηριότητες, κατόπιν εισηγήσεων των συμμετεχόντων».

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα

Αρχίζουν οι εγγραφές για το Ανοικτό Σχολείο του Δήμου Στροβόλου 

Πρόκειται για το πρόγραμμα Αυτοάμυνας Krav Maga για παιδιά και ενήλικες, Χτίζω και Αναδομώ Χαρακτήρες σε σχέση με τη διατροφική και ψυχοσυναισθηματική συμπεριφορά για παιδιά, Face Yoga, ορχήστρα boomwhackers και κρουστών για παιδιά, Μοmmy and Me (χορός για μαμάδες και νήπια), ενώ εμπλουτίστηκαν τα πολύ δημοφιλή προγράμματα ρομποτικής μέσω της δημιουργίας τεσσάρων νέων τμημάτων για STEAM- Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics για παιδιά.

Το κοινό μπορεί να εγγραφεί και να καταβάλει το ποσό των διδάκτρων με ασφάλεια ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου Στροβόλου ή μέσω επίσκεψης στο Δημοτικό Μέγαρο τις ώρες 8:00- 14:00, Δευτέρα με Παρασκευή. Οι εγγραφές συνεχίζονται μέχρι την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου.

Το πρόγραμμα του Ανοικτού Σχολείου Δήμου Στροβόλου, όπως και περισσότερες λεπτομέρειες για τα προσφερόμενα μαθήματα βρίσκονται στην ιστοσελίδα μας (www.strovolos.org.cy).

Το πρόγραμμα Ανοικτό Σχολείο Δήμου Στροβόλου λειτουργεί εδώ και 15 χρόνια με μεγάλη επιτυχία, προσφέροντας δραστηριότητες για παιδιά, εφήβους και ενήλικες σε προσιτές τιμές. Επί της ευκαιρίας, ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο και η ομάδα του Ανοικτού Σχολείου Δήμου Στροβόλου ευχαριστούν τον κόσμο που αγκάλιασε το πρόγραμμα, το μεγαλύτερο παγκύπρια με πάνω από δύο χιλιάδες συμμετέχοντες.

Διαβάστε ακόμα:

«Είναι μεγάλο το συναισθηματικό τραύμα που έχω βιώσει»: Ο 15χρονος γιος της Μπρίτνεϊ Σπίαρς ανοίγει την καρδιά του

Δεν χρειάζεται να αγαπήσεις την εγκυμοσύνη σου για να αγαπήσεις το μωρό σου

O «Πινόκιο» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο κάνει πρεμιέρα στο Λονδίνο και εμείς απλά… δεν κρατιόμαστε!

Δείτε πόσο ομόρφυνε το Δημοτικό Σχολείο Καϊμακλίου λίγο πριν υποδεχθεί τους μαθητές του!

Δείτε πόσο ομόρφυνε το Δημοτικό Σχολείο Καϊμακλίου για τους μαθητές

Δεν υπάρχει καλύτερη υποδοχή για έναν μαθητή στο σχολείο του -ειδικά για ένα Πρωτάκι!- από το να φτάνει εκεί την πρώτη ημέρα και να αντικρύζει έναν χώρο καθαρό, φροντισμένο και γεμάτο παιχνίδια! Αυτό σκέφτηκε ο πάντα ενεργός Σύνδεσμος Γονέων Α+Β Δημοτικών Σχολείων Καϊμακλίου και δείτε τι ωραίες εκπλήξεις ετοίμασε για τα παιδιά!

Δείτε πόσο ομόρφυνε το Δημοτικό Σχολείο Καϊμακλίου για τους μαθητές

Ανανενώθηκε φυσικά και το σκεπαστό γήπεδο μπάσκετ:

Στην ανάρτησή τους οι γονείς του Συλλόγου γράφουν:

«Το σχολείο μας ομορφαίνει και ετοιμάζεται να υποδεχτει τους μαθητές μας.
Ομάδα απο το Σύνδεσμο ετοίμασε τα παιχνίδια στο δάπεδο της αυλής μας!

Ευχαριστούμε την Εφορεία Λευκωσίας και ιδιαίτερα τη Σχολικη μας Εφορο κα Ολγα Μαρουδιά για το φρεσκάρισμα του γηπέδου μπασκετ κι την Αννα Λουκά για τη πολύτιμη βοήθεια της.»

Διαβάστε ακόμα:

Παιδιά που γεννιούνται από κατεψυγμένα έμβρυα: Ο σοβαρός κίνδυνος που μπορεί να αντιμετωπίσουν

Επιδότηση νηπίων: Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις – Αυτή είναι η πλατφόρμα που θα επισκέπτονται οι γονείς

«Ο γιατρός μου είπε να ρίξω το μωρό μου – Σήμερα ετοιμάζεται να γίνει η ίδια γιατρός!»: Η μαρτυρία αυτής της μαμάς συγκινεί

Όχι στις βαριές σχολικές τσάντες: Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς

Όχι στις βαριές σχολικές τσάντες: Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς για το βάρος της σάκας

Η σχολική σάκα συνοδεύει τα παιδιά μας όλο τον χρόνο και, δυστυχώς, μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στην υγεία τους.

Όχι στις βαριές σχολικές τσάντες: Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς για το βάρος της σάκας

Πολλές επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει πως το βάρος αλλά και η λανθασμένη μεταφορά της σχολικής τσάντας μπορούν να προκαλέσουν:

  • πόνο στη μέση (οσφυαλγία) και τον αυχένα εξαιτίας του μεγάλου βάρους του φορτίου της τσάντας
  • τραυματισμούς της ωμικής ζώνης, λόγω της μεγάλης πίεσης που δέχονται οι κλείδες από τους ιμάντες (λουριά) της τσάντας
  • μυϊκή καταπόνηση και μυϊκές θλάσεις που οφείλονται τόσο στο μεγάλο φορτίο, όσο και στον λανθασμένο τρόπο με τον οποίο οι μαθητές σηκώνουν τη σχολική τσάντα για να τη βάλουν στους ώμους τους.

Για να αποφύγετε τα παραπάνω πρέπει να επιλέξετε μία τσάντα η οποία δεν θα επιβαρύνει την πλάτη του μαθητή, ενώ πρέπει να προσέχετε πάντα και το βάρος της σάκας.

Ποιο ειναι το μεγιστο βαρος της σχολικης σακας;

Σύμφωνα με τους ειδικούς η σχολική τσάντα δεν πρέπει να ξεπερνάει το 15% του βάρους του παιδιού.

Για παράδειγμα, ένα παιδί 20 κιλών δεν μπορεί να σηκώνει τσάντα βάρους άνω των 3 κιλών.

Στην παρακάτω φωτογραφία θα δείτε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η σωστή σχολική τσάντα για να μην επιβαρύνει το παιδικό σώμα.

Τα χαρακτηριστικα της σωστης σχολικης τσαντας

  • Φαρδείς ιμάντες με βάτες για τους ώμους. Να υπάρχουν δύο ιμάντες για τους ώμους και όχι μόνο ένας που περνά διαγώνια μπροστά από το σώμα του μαθητή.
  • Φαρδιά βάτα στο πίσω μέρος (εκείνο που έρχεται σε επαφή με την πλάτη) που κάνει την τσάντα να είναι πιο αναπαυτική και προστατεύει από αιχμηρά αντικείμενα.
  • Ο ιμάντας που περνά από τη μέση να επιτρέπει καλύτερη πρόσδεση της τσάντας στο σώμα και καλύτερη κατανομή του βάρους της. Η ίδια η τσάντα, δεν πρέπει να είναι βαριά αλλά ελαφριά –ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα στο χέρι του παιδιού.
  • Οι σχολικές τσάντες με ρόδες είναι πολύ καλή επιλογή, διότι επιτρέπουν στους μαθητές να μην τις φορτώνονται και έτσι να μην επιβαρύνουν την πλάτη τους.

Αφού επιλέξετε τη σχολική τσάντα του παιδιού σας, θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι η χρήση της θα είναι ασφαλής και πρακτική.

Τι πρεπει να προσεξετε

  • Το βάρος της τσάντας θα πρέπει να είναι μικρότερο από το 16% του βάρους του παιδιού.
  • Το μέγεθος της θα πρέπει να είναι μικρότερο από την πλάτη του παιδιού, δηλαδή να εκτείνεται μεταξύ των δύο ωμοπλατών.
  • Θα πρέπει να διαθέτει δύο ιμάντες εξάρτησης (λουριά), φάρδους 5 cm, με ενισχυμένες βάτες ώστε να μην πιέζονται οι κλείδες.
  • Η βάση τσάντας θα πρέπει να βρίσκεται στη γραμμή των ισχίων του παιδιού.
  • Προτιμούμε τσάντες με ιμάντα στην περιοχή του θώρακα για σταθερότητα κατά τη βάδιση.
  • Στις θήκες που βρίσκονται δεξιά και αριστερά της τσάντας τοποθετούμε τα ελαφριά αντικείμενα.
  • Σωστός τρόπος τοποθέτησης των βιβλίων μέσα στην τσάντα: τα βαριά πιο κοντά στη σπονδυλική στήλη, τα πιο ελαφριά στο μπροστινό μέρος της τσάντας.
  • Τοποθετούμε κάθε φορά μόνο τα απαραίτητα βιβλία και αντικείμενα στην τσάντα.

Με πληροφορίες από το paedialine.blogspot.com

Διαβάστε επίσης:

Τι μπορεί να προκαλέσει στη σπονδυλική στήλη η σχολική τσάντα;

Μπαμπάς έφτιαξε την πιο όμορφη σχολική τσάντα στον γιο του, γιατί δεν μπορούσε να του αγοράσει (εικόνες)

Η απάντηση ενός μαθητή σε σχολική εργασία που… έγινε το απόλυτο viral

Πώς θα μάθει το παιδί να χρησιμοποιεί το ψαλίδι

Η εκμάθηση κοψίματος με ψαλίδι ως δεξιότητα είναι πολύ σημαντική, αλλά ταυτοχρόνως και πολύ δύσκολη στο να κατακτηθεί από ένα μαθητή με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αναφέρει ο Φώτης Παπαναστασίου, Ειδικός Παιδαγωγός.

Είναι μια προγραφική δεξιότητα, μιας και το παιδί χρησιμοποιεί τα τρία δάχτυλα που χρησιμοποιεί κατά τη γραφή, ακολουθεί γραμμές και μαθαίνει να κινείται μέσα σε πλαίσια. Το κόψιμο, λοιπόν, με το ψαλίδι βοηθά το παιδί να ενδυναμώσει και να συνδυάσει τους μύες των δαχτύλων που εμπλέκονται στη διαδικασία της γραφής. Επιπλέον, διδάσκει στο παιδί να χρησιμοποιεί ένα μόνο χέρι κατά τη διαδικασία του κοψίματος και το οδηγεί σταδιακά στην παγίωση της πλευρίωσης.

Το κόψιμο με το ψαλίδι είναι μια λεπτή κινητικότητα, και γι’ αυτό καλό είναι πριν ξεκινήσει η συγκεκριμένη εκμάθηση το παιδί να έχει εξασκηθεί και σε άλλες ασκήσεις λεπτής κινητικότητας, όπως να ανοίγει τρύπες σε ένα κομμάτι χαρτί με διακορευτή, να πιέζει μαλακά μπαλάκια για ενδυνάμωση του χεριού, να παίζει με δαχτυλόκουκλες για να μάθει να κουνάει το κάθε δάχτυλο του χεριού ξεχωριστά και προς διαφορετικές κατευθύνσεις, να βάζει μανταλάκια σε ένα κομμάτι χαρτί. Κάτι ακόμα που θα πρέπει να προσέξουμε πριν ξεκινήσουμε την συγκεκριμένη δεξιότητα είναι να επιλέξουμε τα κατάλληλο ψαλίδι. Για αρχή καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσουμε ειδικά ψαλίδια ασφαλείας, τονίζει ο κ. Παπαναστασίου. Αν το παιδί είναι αριστερόχειρας θα πρέπει να επιλέξουμε ένα ψαλίδι για αριστερόχειρες.

Η δεξιότητα κοψίματος με ψαλίδι θα πρέπει να διδαχθεί σε δύο στάδια:

Πρώτο στάδιο: Το παιδί μαθαίνει να κρατά σωστά το ψαλίδι

Το παιδί μαθαίνει να κρατά το ψαλίδι με το σωστό τρόπο: τον αντίχειρα μέσα στη μια τρύπα, το μεσαίο δάκτυλο μέσα στην άλλη τρύπα και το δείκτη να στηρίζει πάνω στο εξωτερικό μέρος του ψαλιδιού. Σε περίπτωση που τα δάχτυλα του παιδιού είναι πολύ μικρά μπορούμε να το κατευθύνουμε ώστε να βάλει το μεσαίο δάχτυλο και το δείκτη σε μία τρύπα για να διευκολυνθεί.

Δεύτερο στάδιο: Το παιδί μαθαίνει να κόβει με ψαλίδι

Αρχικά το παιδί μαθαίνει να κόβει μαλακά υλικά, όπως λωρίδες πλαστελίνης ή πηλού. Στη συνέχεια μαθαίνει να κόβει λωρίδες από μαλακά κορδόνια ή κλωστές, που του τις κρατάμε τεντωμένες, και έπειτα λωρίδες από χαρτί, που τις κόβει κομματάκια. Συνεχίζουμε με γραμμές πάνω σε χαρτί που χρειάζονται ένα ή δύο κοψίματα. Σταδιακά αυξάνουμε το μήκος των γραμμών μέχρι να καταφέρει το παιδί να κόβει ένα κομμάτι χαρτί στη μέση. Συνεχίζουμε με ευθείες γραμμές, με γραμμές ζικ-ζακ, και τέλος με καμπύλες. Έπειτα, το παιδί προχωρά στο κόψιμο απλών σχεδίων με ευθείς γραμμές, όπως τρίγωνα και τετράγωνα. Μόλις εξοικειωθεί, μαθαίνει να κόβει απλά σχέδια με καμπύλες και κύκλους. Στη συνέχεια, εξοικειώνεται με το κόψιμο πιο σύνθετων σχημάτων με ευθείες γραμμές, όπως ένα αστέρι, και τέλος μαθαίνει να κόβει πολύπλοκα σχήματα με καμπύλες.

Τα παιδιά που περνάνε περισσότερο χρόνο σε μη οργανωμένες δραστηριότητες είναι πιο ανεξάρτητα

Τα παιδιά που περνάνε περισσότερο χρόνο σε μη δομημένες δραστηριότητες- όπως π.χ παίζοντας έξω από το σπίτι, διαβάζοντας βιβλία, πηγαίνοντας περιπάτους- είναι πιο ικανά να θέσουν τους προσωπικούς τους στόχους και να αναλάβουν δράση προκειμένου να επιτύχουν αυτούς τους στόχους χωρίς ώθηση από του γονείς τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μπόλντερ στο Κολοράντο.
Η έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers in Psychology, ανακάλυψε επίσης ότι τα παιδιά που συμμετέχουν σε πιο δομημένες και οργανωμένες δραστηριότητες – όπως μαθήματα ποδοσφαίρου, πιάνου και διάβασμα για το σχολείο- επέδειξαν πιο φτωχή αυτορυθμιζόμενη εκτελεστική λειτουργικότητα η οποία αποτελεί ένα μέτρο της ικανότητας να θέσει κανείς στόχους και να τους επιτύχει ανεξάρτητα, χωρίς βοήθεια ή ενίσχυση.

«Η εκτελεστική λειτουργικότητα είναι εξαιρετικά σημαντική για τα παιδιά» είπε η Καθηγήτρια του πανεπιστημίου Boulder Colorado στους τομείς της ψυχολογίας και νευροεπιστήμης και βασική συγγραφέας της έρευνας Yuko Munakata. «Τα βοηθάει με κάθε πιθανό τρόπο κατά τη διάρκεια της καθημερινότητάς τους, από το να αλλάζουν δραστηριότητες με ευκολία χωρίς να κολλάνε σε μία δραστηριότητα και μόνο μέχρι να ελέγχουν τον εαυτό τους προκειμένου να μη φωνάζουν όταν είναι θυμωμένα και μέχρι να μπορούν να αναβάλλουν την ικανοποίηση. Η εκτελεστική λειτουργικότητα κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας, επίσης, μπορεί να αποτελέσει δείκτη πρόβλεψης σημαντικών ζητημάτων, π.χ των ακαδημαϊκών επιδόσεων, της υγείας, της ευημερίας και της εγκληματικότητας για χρόνια ή και δεκαετίες αργότερα.»

Παιδί Διαβάζει

Η έρευνα είναι μια από τις πρώτες που προσπαθούν να καταπιαστούν επιστημονικά με το πώς μια αύξηση των οργανωμένων δραστηριοτήτων μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο που αναπτύσσεται ο παιδικός εγκέφαλος.
Η Munakata είπε ότι μια διαμάχη για τη φιλοσοφία της γονεϊκότητας —με πολύ αυστηρούς γονείς από τη μία και αρκετά πιο ελαστικούς από την άλλη- έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στα διάφορα μέσα και στα blogs γονεϊκότητας τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν λίγα επιστημονικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς της μίας ή της άλλης πλευράς.

Για την έρευνα, οι γονείς 70 παιδιών 6 ετών κατέγραψαν τις καθημερινές δραστηριότητες των παιδιών τους για μια εβδομάδα. Οι επιστήμονες μετά κατηγοριοποίησαν αυτές τις δραστηριότητες ως δομημένες ή λιγότερο δομημένες, βασιζόμενες/οι σε υπάρχουσες ταξινομήσεις χρήσης του χρόνου που έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη στην επιστημονική κοινότητα από οικονομολόγους.

«Αυτές ήταν οι καλύτερες και οι πιο αυστηρές ταξινομήσεις που μπορέσαμε να βρούμε» είπε η Barker. «Δεν αποδίδουν πλήρως τον βαθμό οργάνωσης της κάθε δραστηριότητας αλλά ήταν το καλύτερο σημείο εκκίνησης καθώς θέλανε να συνδέσουμε αυτήν την έρευνα με προηγούμενες εργασίες.»

Σε αυτό το σύστημα ταξινόμησης οι οργανωμένες δραστηριότητες περιλαμβάνουν εργασίες σπιτιού, μαθήματα σωματικής άσκησης, μαθήματα γενικά και θρησκευτικές δραστηριότητες. Οι λιγότερο οργανωμένες δραστηριότητες περιλαμβάνουν ελεύθερο παιχνίδι μεμονωμένα ή με άλλα παιδιά, κοινωνικές εξόδους, περιήγηση σε αξιοθέατα, διάβασμα και χρόνο που αφιερώνεται στα διάφορα μέσα. Οι δραστηριότητες που δεν μέτρησαν για καμία κατηγορία είναι ο ύπνος, το φαγητό, το σχολείο και οι μετακινήσεις.

Τα παιδιά αξιολογήθηκαν επίσης στην εκτελεστική λειτουργικότητα μέσω ενός κοινά χρησιμοποιημένου τεστ λεκτικής δεξιότητας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο περισσότερο χρόνο αφιέρωναν τα παιδιά σε λιγότερο οργανωμένες δραστηριότητες τόσο καλύτερη ήταν η εκτελεστική λειτουργικότητα. Το αντίθετο συνέβαινε με τις πιο οργανωμένες δραστηριότητες.

Περπατάει μόνο

Εξαιτίας του γεγονότος ότι κάποιες κατηγορίες μπορεί να μην αντανακλούν τον πραγματικό βαθμό οργάνωσης μιας δραστηριότητας, οι ερευνήτριες και οι ερευνητές έκαναν κάποιους επιπλέον υπολογισμούς αφού αφαίρεσαν τις κατηγορίες που ήταν αμφισβητήσιμες. Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα ήταν και πάλι τα ίδια.

«Η έρευνα δεν είναι τέλεια αλλά είναι ένα πρώτο βήμα» είπε η Munakata. «Τα αποτελέσματά μας είναι ενδεικτικά και ενδιαφέροντα. Τώρα θα δούμε αν θα διατηρηθούν αν συνεχίσουμε με περισσότερες πληροφορίες.»

Οι ερευνήτριες και οι ερευνητές δίνουν έμφαση στο γεγονός ότι τα αποτελέσματά τους δείχνουν μια σύνδεση μεταξύ της χρήσης του χρόνου και της εκτελεστικής λειτουργικότητας, αλλά, δεν αποδεικνύουν ότι η αλλαγή στην εκτελεστική λειτουργικότητα προκλήθηκε από το ποσό του οργανωμένου ή μη οργανωμένου χρόνου. Η ομάδα ήδη σκέφτεται να διενεργήσει μια μακροχρόνια έρευνα η οποία θα παρακολουθούσε τους συμμετέχοντες στο πέρασμα του χρόνου προκειμένου να απαντήσουν στο ερώτημα της αιτίας.

Οι υπόλοιποι συγγραφείς της έρευνας είναι οι : Andrei Semenov, Laura Michaelson Lindsay Provan, από το CU-Boulder και η Hannah Snyder, από το Πανεπιστήμιο του Denver. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Παιδικής Υγείας και Ανθρώπινης Ανάπτυξης.

Πηγή: Antikleidi.gr

Παιχνίδι με πινέζες: Μαθαίνουμε τα σημεία στίξης

Τα σημεία στίξης για πολλά από τα παιδιά με Δυσλεξία είναι στοιχεία περιττά. Ένα δυσλεξικό παιδί έχει πολλά πράγματα να καταφέρει ταυτόχρονα, π.χ. να κατανοήσει την ερώτηση, να συνθέσει την απάντησή του και να τη γράψει με τα λιγότερα ορθογραφικά λάθη. Αυτό σημαίνει πως τα «δεύτερα» στοιχεία του Λόγου, όπως είναι ο τονισμός και άλλα σημεία στίξης, πολλές φορές δεν εμφανίζονται στο γραπτό του.

Το κλειδί και πάλι για το δυσλεξικό παιδί είναι η αυτοματοποίηση. Η επιτυχία είναι να χρησιμοποιεί τα σημεία στίξης όσο γράφει, χωρίς να χρειάζεται υπενθύμιση ή να ανατρέχει στο γραπτό του αφού το ολοκληρώσει, ώστε να τα προσθέσει στο τέλος.

Υλικά: πινέζες, επιφάνεια με φελλό ή φελιζόλ

Μια μέθοδος αφομοίωσης αυτών των στοιχείων, που είναι χρήσιμα για την απόδοση του νοήματος στο γραπτό λόγο, είναι να τα τονίσουμε. Να δείξουμε ότι υπάρχουν εκεί! Να τα απεικονίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Να κάνουν αισθητή την εμφάνισή τους μέσα στο κείμενο.

Βάζουμε τη σελίδα με το κείμενο που θέλουμε να δουλέψουμε πάνω στην επιφάνεια του φελλού ή φελιζόλ. Το παιδί βρίσκει όλες τις τελείες του κειμένου και πιέζει πάνω τους κάθε φορά από μια πινέζα.

Τώρα είναι και η ευκαιρία να δείξουμε ότι μετά από κάθε τελεία ξεκινάμε πάντα με κεφαλαίο γράμμα!

Extra-tip: Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να τονίσουμε τους τόνους!

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
E-mail: amitrakaki@gmail.com
dyslexiaathome.blogspot.gr

Βοηθήστε τα παιδιά σας να σκέφτονται δημιουργικά

Ένα παιδί που μαθαίνει να σκέφτεται δημιουργικά, τα οφέλη που θα αποκομήσει θα το βοηθήσουν, όχι μόνο στην παιδική ηλικία, αλλά και στη μετέπειτα ζωή του ως ενήλικας.

Τα παιδιά που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα τους έχουν υψηλότερη αυτοεκτίμηση και περισσότερη όρεξη για τη ζωή!

Τα οπτικά παιχνίδια βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα  τους διότι μαθαίνουν να βρίσκουν λύσεις μέσα από γεωμετρικά σχήματα και φόρμες. Έτσι χρησιμοποιούν τη δημιουργικότητα τους ενώ παράλληλα διευρύνουν τη διορατικότητα τους. 

Ένας τρόπος να πυροδοτήσετε αυτήν τη δεξιότητα στα παιδιά είναι μέσω αφηρημένων εικόνων. Αφήστε τα να κοιτάξουν τις εικόνες και μετά μιλήστε μαζί τους και συζητήστε για το τι είδαν.

Μη σταματήσετε εκεί όμως! Ενθαρρύνεται τα παιδιά να κοιτάξουν τις εικόνες και από άλλες οπτικές και γωνίες.

Θυμηθείτε.. Το νόημα του παιχνιδιού είναι να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους οπότε μην τα περιορίσετε!

Πώς θα καταλάβετε ότι το παιδί σας δεν αντέχει άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες

Τα σύγχρονα παιδιά ασχολούνται με πλήθος εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Οι γονείς φροντίζουν από νωρίς να οργανώσουν εποικοδομητικά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών, με στόχο να τους προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια, ώστε να είναι προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν το δύσκολο κόσμο των ενηλίκων. Μήπως όμως ύστερα από κάποιο σημείο αυτές οι δραστηριότητες περισσότερο καταπιέζουν, παρά απελευθερώνουν και διευρύνουν τους ορίζοντες ενός παιδιού;

Είναι σημαντικό λοιπόν να καταλάβετε ως γονείς πότε τα παιδί σας δεν αντέχει άλλες δραστηριότητες και χρειάζεται ξεκούραση. Το παιδί σας έχει φτάσει τα όριά του όταν:

1. Δεν το βλέπετε ποτέ να κάθεται και να μην κάνει τίποτα. Αν λοιπόν το παιδί σας είναι συνεχώς απασχολημένο με κάτι μάλλον το πρόγραμμά του πρέπει να ελαφρύνει.

2. Το παιδί σας έχει τη συμπεριφορά ενήλικα. Παράπονα για πονοκέφαλο ή κούραση είναι κυρίως συνήθεια των μεγάλων. Όταν το παιδί σας έχει τέτοια συμπτώματα μάλλον κάτι δεν πάει καλά.

3. Το παιδί σας δεν ξετρελαίνεται με τις αγαπημένες του λιχουδιές. Όταν δείτε το παιδί σας να μην βρίσκει χαρά στις απλές καθημερινές συνήθειες που παλαιότερα το ξετρέλαιναν, είναι σημάδι εξάντλησης από την καθημερινότητα.

4. Οι βαθμοί του πέφτουν απότομα. Μπορεί να το βλέπετε όλη μέρα να πασχίζει με τα βιβλία του, να είστε όμως σίγουροι ότι η απόδοσή του δεν θα είναι η αναμενόμενη αν είναι υπερ απασχολημένο με μια ντουζίνα επιπλέον δραστηριότητες.

Παιδί

5. Το αυτοκίνητο είναι το δεύτερο σπίτι του. Αν περνάει περισσότερη ώρα στο πίσω κάθισμα απ’ ότι στο σπίτι τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα. Το παιδί χρειάζεται μία ανάσα!

6. Αν δείτε ότι είναι συνεχώς κακόκεφο ή αγχωμένο, τότε μάλλον έχετε φορτώσει το παιδικό του μυαλουδάκι με έννοιες που δεν αρμόζουν στη ξεγνοιασιά της ηλικίας του.

7. Οι φίλοι του έχουν να εμφανιστούν καιρό. Ειδικά από μία ηλικία και μετά, όταν το παιδί αρχίζει να κοινωνικοποιείται, οι φίλοι του είναι βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς του. Αν λοιπόν έχετε να τους δείτε καιρό μάλλον πρέπει να αντικαταστήσετε μία δραστηριότητα με το ‘παιχνίδι με φίλους.

8. Το οικογενειακά γεύματα είναι πλέον σπάνια. Αν το παιδί σας λείπει τις περισσότερες φορές από το τραπέζι την ώρα του φαγητού, τότε καταλαβαίνετε ότι δεν του μένει χρόνος ούτε για τα βασικές καθημερινές συνήθειες.

9. Σας ρωτάει συνέχεια τη γνώμη σας και δεν χρησιμοποιεί τη φαντασία του. Η φαντασία είναι χαρακτηριστικό της παιδικής ηλικίας. Όταν λοιπόν εξαφανίζεται, πρέπει να ανησυχήσετε.

10. Είστε κι εσείς το ίδιο κουρασμένοι με το παιδί σας, αφού συνεχώς τρέχετε μαζί του. Είναι ένα βασικό σημάδι που σας κάνει να καταλάβετε ότι το παιδί σας κουράζεται περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε. Χαλαρώστε μαζί!

Αυτά τα 10 αθλήματα επιτρέπονται πλέον στην Κύπρο

Νέο διάταγμα με αλλαγές κυρίως  στον αθλητισμό εξέδωσε την Παρασκευή, 8 Μαΐου, ο Υπουργός Υγείας.

Όσον αφορά τις προπονήσεις για τις ομάδες Α’ Κατηγορίας, διευκρινίζει ότι οι ατομικές προπονήσεις  των ποδοσφαιριστών τους πρέπει να γίνονται σε μικρές ομάδες των 5 ατόμων.

Πιο συγκεκριμένα:

Επιτρέπεται σε ανοικτές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις, οι οποίες χρησιμοποιούνται από τις ομάδες των Ποδοσφαιρικών Σωματείων που μετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α Κατηγορίας, οι ατομικές προπονήσεις  των ποδοσφαιριστών τους, σε μικρές ομάδες των 5 ατόμων, περιλαμβανομένου του προπονητή, χωρίς να γίνεται χρήση των αποδυτηρίων και/ή γυμναστηρίων και οποιωνδήποτε άλλων κλειστών αθλητικών και παρεμφερών υποδομών, με σκοπό τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, της ατομικής τεχνικής και της ενδυνάμωσής τους.

Ξεκινούν και πάλι προπονήσεις αυτά τα 10 αθλήματα

Επιπλέον επιτρέπεται η ατομική άθληση σε ανοικτές εγκαταστάσεις για τα πιο κάτω 10 ατομικά αθλήματα χαμηλής επικινδυνότητας:

(i) αντισφαίριση,

(ii) γκολφ,

(iii) ιππασία,

(iv) σκοποβολή,

(v) τοξοβολία,

(vi) υποβρύχια δραστηριότητα,

(vii) ορειβασία-αναρρίχηση,

(viii) αεραθλητισμός,

(ix) μηχανοκίνητος αθλητισμός, νοουμένου ότι σε κάθε μηχανοκίνητο όχημα επιτρέπεται μόνο ένας αθλητής,

(x) άθληση στη θάλασσα με ιστιοφόρα σκάφη (ιστιοπλοΐα), κανό και καγιάκ, νοουμένου ότι σε κάθε σκάφος επιτρέπεται μόνον ένας αθλητής:

Νοείται ότι, για όλα τα πιο πάνω αθλήματα,  δεν επιτρέπεται η φυσική παρουσία πέραν των δύο προσώπων στην ίδια εγκατάσταση, χωρίς να γίνεται χρήση αποδυτηρίων και/ή γυμναστηρίων και οποιωνδήποτε άλλων κλειστών αθλητικών και παρεμφερών υποδομών  (όπου εφαρμόζεται)  και τηρούνται όλα τα μέτρα ασφάλειας και υγείας, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες, οι οποίες εκδίδονται από το Υπουργείο Υγείας και τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού.

Άλλες πρόνοιες για τον αθλητισμό

– Επιτρέπεται σε ανοικτές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις η προπόνηση αθλητών και αθλητριών υψηλής επίδοσης, οι οποίοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο της Κυπριακής Ολυμπιακής Επιτροπής και στον Σχεδιασμό Υψηλής Επίδοσης του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, σε εγκαταστάσεις τις οποίες υποδεικνύει  ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού, χωρίς όμως να γίνεται χρήση των αποδυτηρίων και/ή γυμναστηρίων και οποιωνδήποτε άλλων κλειστών αθλητικών και παρεμφερών υποδομών, νοουμένου ότι οι μετέχοντες στην προπόνηση δεν υπερβαίνουν τα πέντε άτομα, περιλαμβανομένου και του προπονητή,

– επιτρέπεται σε κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις, τις οποίες υποδεικνύει ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού,  η προπόνηση αθλητών και αθλητριών υψηλής επίδοσης, οι οποίοι περιλαμβάνονται στον Κατάλογο της Κυπριακής Ολυμπιακής Επιτροπής και στον Σχεδιασμό Υψηλής Επίδοσης του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού, χωρίς όμως να γίνεται χρήση αποδυτηρίων και/ή γυμναστηρίων και άλλων παρεμφερών υποδομών, νοουμένου ότι οι μετέχοντες στην προπόνηση δεν υπερβαίνουν τα δυο άτομα, περιλαμβανομένου και του προπονητή.

Εύκολες δραστηριότητες για να μάθουν τα παιδιά την ορθογραφία εύκολα και γρήγορα

Γράφει η Παρασκευούλα Στυλιανού-Χατζηαναστάση, Δασκάλα- Σύμβουλος Ελληνικών Λάρνακας/Αμμοχώστου

Μελέτες και έρευνες έχουν δείξει ότι ο κάθε μαθητής, όπως και ο καθένας από εμάς, μαθαίνει ορθογραφία με διαφορετικό τρόπο. Σύγχυση προκαλεί η άποψη, ότι η ορθογραφική ικανότητα αποτελεί δεξιότητα ή έμφυτη ικανότητα. Από αυτήν την παρανόηση ξεκινά η σχετικοποίηση του ρόλου του δασκάλου, αλλά και της βοήθειας του στον τομέα αυτό.

Υπάρχουν ασφαλώς μαθητές, που με μικρή σχετικά προσπάθεια γίνονται ορθογράφοι. Αποτυπώνουν στη μνήμη τους ορθογραφημένα τις λέξεις ή μαθαίνουν με ευκολία και εφαρμόζουν τους ορθογραφικούς κανόνες. Είναι αποδεδειγμένο, ωστόσο, το γεγονός ότι όλοι μπορούν να πετύχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα, έστω κι αν χρειαστεί να καταβάλουν μακροχρόνιες και επίπονες προσπάθειες.

Η ορθογραφία μπορεί να αποκτήσει νόημα, εφόσον καλλιεργείται στο μαθητή η κριτική σκέψη και η πεποίθηση πως έχει την ικανότητα να ελέγξει με λογικό τρόπο το κείμενό του. Η προσπάθειά μας θα πρέπει να επικεντρώνεται στο να διδάξουμε τους μηχανισμούς της ορθογραφημένης γραφής και να καλλιεργήσουμε την ικανότητα της αυτοδιόρθωσης στους μαθητές. Οι ευκαιρίες που μας δίνονται είναι οι ορθογραφικές και λεξιλογικές ασκήσεις που υπάρχουν σε κάθε ενότητα, αλλά και τα γραπτά των παιδιών μας.

Ο στόχος μας δεν είναι να διορθώνουμε εμείς τα λάθη των παιδιών αλλά να τα βοηθάμε να τα δουν μόνα τους και να τα αξιοποιούμε για να τα επεξεργαστούμε. Μια άσκηση γραμματικής ή μια άσκηση παραγωγής λόγου είναι μια ευκαιρία να καταγράψουμε τις ορθογραφικές αδυναμίες της τάξης μας και να τις δουλέψουμε. Π.χ., αν κάνουμε μετατροπή ενός κειμένου από το παρόν στο παρελθόν και ζητάμε τη μεταφορά των ρημάτων στον αόριστο και βλέπουμε ότι η τάξη μας έχει ορθογραφικό πρόβλημα στις καταλήξεις σε –ησα, επωφελούμαστε από αυτό και θυμίζουμε την καταληκτική ορθογραφία του αορίστου. Υπενθυμίζουμε πως τα εργαλεία μας για να διδάξουμε την ορθογραφία είναι η ετυμολογία και οι οικογένειες λέξεων για το θεματικό κομμάτι και η γραμματική για την καταληκτική ορθογραφία.

001
Προτεινόμενες ορθογραφικές δραστηριότητες:

Να συμπληρώσουν γράμματα που λείπουν σε λέξεις
Να συμπληρώσουν λέξεις που λείπουν σε κείμενο
Να συμπληρώσουν λέξεις που λείπουν σε προτάσεις επιλέγοντας κάθε φορά, από διαφορετικές προτεινόμενες, τη σωστή
Να υπογραμμίσουν μέσα σε κείμενο ή σε προτάσεις λέξεις με μια συγκεκριμένη ορθογραφική απόδοση (π.χ. ουσιαστικά και επίθετα που λήγουν σε –οι)
Να χρησιμοποιήσουν σωστά τα σημεία στίξης σε προτάσεις ή σε κείμενο
Να φτιάξουν λίστες με λέξεις που τους δυσκόλεψαν πολύ στην ορθογραφία και τις έκαναν πολλές φορές λάθος
Να λύσουν ένα σταυρόλεξο ή ένα κρυπτόλεξο
Να κάνουν παιχνίδια με τις λέξεις (π.χ. ακροστιχίδες, αναγραμματισμούς)
Να εξηγήσουν την ορθογραφία των λέξεων συνδέοντάς την με την ετυμολογία και τη γραμματική

Μήπως το παιδί σας δυσκολεύεται στην ανάγνωση;

«Ο γιος μου έχει πρόβλημα με την ανάγνωση επειδή αναπτύσσεται πιο αργά ή επειδή έχει μαθησιακές δυσκολίες;»

Απαντά η Αλίκη Κασσωτάκη Λογοπεδικός /Επιστημονική Συντονίστρια Κέντρων ikid

Το κάθε παιδί αναπτύσσεται με τον δικό του ρυθμό. Ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπιστεί οποιαδήποτε «καθυστέρηση» στην ανάπτυξη είναι λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένα κριτήρια. Για παράδειγμα: Ποιες είναι οι σχετιζόμενες με την ανάγνωσηεργασίες που φαίνεται να αποτελούν εμπόδιο στην επιτυχία του γιου σας; Μπορεί να αναγνωρίζει πολύ συνηθισμένες λέξεις, να προφέρει νέες λέξεις, να συνδυάζει ήχους γραμμάτων και να καταλαβαίνει το νόημα των λέξεων (με ή χωρίς άντληση στοιχείων από τα συμφραζόμενα);

Ο δάσκαλος του παιδιού σας πιθανόν να μπορεί να σας διαφωτίσει σχετικά με τις ανησυχίες σας με βάση πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει από εξέταση. Το σχολείο ίσως προτείνει την εξέταση για ανίχνευση μαθησιακής δυσκολίας που σχετίζεται με την ανάγνωση (γνωστή ως δυσλεξία) αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι και εσείς θα μπορούσατε να ζητήσετε την διενέργεια αξιολόγησης οποιαδήποτε στιγμή. Μην βιάζεστε όμως να προχωρήσετε στην εξέταση! Μερικές φορές η αλλαγή διδασκαλίας στην τάξη ή η συζήτηση με εξειδικευμένους επαγγελματίες μπορεί να αρκεί για να οδηγήσει τον γιο σας στομονοπάτι της επιτυχίας.

11 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να ελέγξει τη πίεση που ασκεί στο μολύβι

Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες με την άσκηση επαρκούς πίεσης στο μολύβι όταν γράφουν. Η χρήση μαρκαδόρου αποτελεί μία λύση στο πρόβλημα, υπάρχουν όμως κι άλλες. Ας δούμε 10 εύχρηστες ιδέες…

  • Χρησιμοποιείστε μαρκαδόρο ή στυλό με τζελ, αντί για μολύβι
  • Χρησιμοποιείστε μολύβι με βαρίδι ή βαρίδια καρπών/χεριών προκειμένου ν’ αυξήσετε την ασκούμενη πίεση
  • Χρησιμοποιείστε χαρτί με καρμπόν. Το παιδί είναι υποχρεωμένο να πιέσει περισσότερο το μολύβι προκειμένου να βγει το αποτύπωμα στην δεύτερη σελίδα
  • Ζητείστε από το παιδί ν’αποτυπώσει το περίγραμμα μιας εικόνας, κάνοντας μικρές τρύπες στο χαρτί με το μολύβι του.
  • Τοποθετείστε το χαρτί πάνω σε ανώμαλη επιφάνεια (πχ. γυαλόχαρτο), ώστε να υπάρχει απτική ανάδραση όταν γράφει το παιδί.
  • Ζητείστε από το παιδί να εμπλουτίσει τη ζωγραφιά του με σκιές. Ο διαφορετικός τόνος της κάθε σκιάς απαιτεί από το παιδί την άσκηση λιγότερο ή περισσότερο έντονης πίεσης στο μολύβι.
  • Ζητείστε από το παιδί να χρησιμοποιήσει ένα μολύβι ή κάποιο άλλο αιχμηρό αντικείμενο για να γράψει πάνω σε πηλό ή πλαστελίνη.
  • Ζητείστε από το παιδί να «ζεστάνει» πρώτα τα χέρια του με μια μπάλα αντιστρές, παίζοντας καροτσάκι ή κάνοντας επιτοίχια πους απ.
  • Ενδυναμώστε τα δάχτυλα του παιδιού και τη λαβή παίζοντας διάφορα παιχνίδια με μανταλάκια.
  • Ενδυναμώστε τα δάχτυλα του παιδιού επιλέγοντας παιχνίδια στα οποία πρέπει ν’ ανοίξει τρύπες στο χαρτί.
  • Χρησιμοποιήστε παιχνίδια με εργαλεία (βίδες, παξιμάδια, κατσαβίδια, κλπ.)

Ελιζιάννα Χριστοδούλου
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια SIT
E-mail: paidikaiergotherapeia@gmail.com
http://paidikaiergotherapeia.blogspot.gr/

7 ιδέες διακόσμησης του παιδικού γραφείου για να διαβάζουν τα παιδιά με όρεξη (εικόνες)

7 ιδέες διακόσμησης του γραφείου για να διαβάζουν τα παιδιά με όρεξη (εικόνες)

Το διάβασμα για το σχολείο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των παιδιών, είτε τους αρέσει, είτε το βρίσκουν κουραστικό και βαρετό. Τι είναι αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να κινητοποιήσουμε τα μικρά μας να διαβάσουν με μεγαλύτερη ευχαρίστηση;

7 ιδέες διακόσμησης του γραφείου για να διαβάζουν τα παιδιά με όρεξη (εικόνες)

Να τους δημιουργήσουμε έναν χώρο στο δωμάτιό τους, ευχάριστο και όμορφο, ώστε να διαβάζουν με περισσότερη όρεξη. Κι εμείς σας προτείνουμε μερικές πολύ ωραίες ιδέες διακόσμησης για όλα τα γούστα και χώρους.

Γραφείο στο παράθυρο

Τα περισσότερα δωμάτια δεν έχουν φυσικό φως. Ωστόσο, αν είστε από τους τυχερούς και το δωμάτιο του παιδιού σας μπορεί να λούζεται από το φως της ημέρας, τότε δεν έχετε παρά να τοποθετήσετε το γραφείο του μπροστά ή δίπλα από το παράθυρο. Η ενέργεια που θα τους δώσει το φυσικό φως είναι μοναδική.

Φέρτε τη φύση στο γραφείο
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Helen (@_plyconic)

Αν πάλι δεν είστε από τους τυχερούς να βλέπετε φύση από το παράθυρο, τότε μπορείτε να τη φέρετε μέσα στο δωμάτιο του παιδιού. Είτε μπορείτε να προσθέσετε στο σημείο του γραφείου του μία ταπετσαρία με μοτίβα φύσης, είτε να τοποθετήσετε φυτά εσωτερικού χώρου σε γωνίες του δωματίου. Με προσοχή πάντα στην επιλογή των φυτών!

Ατάκες που δίνουν κίνητρα

Ένα ακόμη στοιχείο που θα μπορούσε να φτιάξει τη διάθεση του παιδιού και να διαβάσει με περισσότερη θέρμη είναι οι ατάκες που ενθαρρύνουν. Δημιουργώντας ευχάριστη ατμόσφαιρα με αποφθέγματα που δίνουν κίνητρα, είτε στον τοίχο, είτε σε έναν πίνακα ανακοινώσεων, θα κάνουν το διάβασμα ακόμη πιο αποτελεσματικό.

Συν τοις άλλοις, είναι και αρκετά πρωτότυπο.

Κρατήστε το γραφείο μακριά από το κρεβάτι

Άλλος ένας ιδαιτέρως ενδιαφέρων τρόπος να κάνετε τα παιδιά σας να διαβάσουν πιο εύκολα είναι να μην βρίσκεται το γραφείο δίπλα στο κρεβάτι. Δεν είναι εύκολο πολλές φορές, γιατί αρκετά σπίτια δεν έχουν αυτήν την πολυτέλεια του χώρου. Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να απομακρύνετε το ένα από το άλλο, απλά αλλάξτε κατεύθυνση. 

Όλα σε τάξη

Ένα γραφείο που είναι ακατάστατο αποσπά την προσοχή και δεν βοηθά την συγκέντρωση του παιδιού στο διάβασμά του. Υπάρχουν λύσεις ακόμη και για τους πιο μικρούς χώρους να παραμείνουν οργανωμένοι, είτε με ραφιέρες, είτε κρεμαστές βιβλιοθήκες, είτε ενιαίο γραφείο με ράφια που μπορούν όλα τα πράγματα, βιβλία και τετράδια, να είναι τακτοποιημένα και νοικοκυρεμένα.

Αν έχετε πάνω από ένα παιδί

Ένας «πονοκέφαλος» για τους γονείς που έχουν πάνω από ένα παιδί, αλλά λιγότερο από δύο ξεχωριστά δωμάτια, είναι πώς θα μπορέσουν να εξοικονομήσουν χώρο για τα γραφεία των παιδιών, έτσι ώστε να διαβάζουν με ηρεμία.

Και σε αυτό υπάρχουν λύσεις, όπως ενιαία γραφεία που επιτρέπουν σε δύο και παραπάνω παιδάκια να διαβάζουν. Μπορείτε να επιλέξετε ενιαία γραφεία, όπου μπορούν τα παιδιά να κάθονται μαζί, αλλά και ξεχωριστά, έτσι ώστε αν είναι στον ίδιο χώρο να είναι και μαζί και «απομονωμένα».

Αρκεί να φροντίσετε να έχετε μία ευχάριστη διακόσμηση, χωρίς πολλά αντικείμενα που να αποσπούν την προσοχή.

Διαβάστε επίσης:

7 απίθανες ιδέες διακόσμησης του παιδικού δωματίου που θα κάνουν το παιδί να νιώθει όμορφα (εικόνες)

10 παραμυθένια χρώματα για να βάψετε το δωμάτιο του παιδιού σας

1/15