Δημοψήφισμα κάνουν οι μαθητές για τις εξετάσεις 4μήνων – Σε διάλογο καλεί το Υπουργείο

Παγκύπριο Δημοψήφισμα διεξάγει αύριο (29 Ιανουαρίου) κατά την τρίτη περίοδο, η ΠΣΕΜ, ούτως ώστε να αποφασίσουν οι μαθητές το επόμενο βήμα όσον αφορά τις εξετάσεις ανά τετράμηνο.

Σε ανακοίνωση της προς τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια Λυκείων, Τεχνικών Σχολών και εξατάξιων Γυμνασίων με θέμα «Παγκύπριο Δημοψήφισμα στις 29/1», η ΠΣΕΜ αναφέρει ότι «μετά τη μεγαλειώδη κινητοποίηση στις 16 Ιανουαρίου έξω από το Προεδρικό και το ξεκάθαρο μήνυμα που στείλαμε ενάντια στις εξετάσεις ανά τετράμηνο κρίνουμε αναγκαίο να απευθυνθούμε στη βάση των μαθητών για το επόμενο βήμα».

«Αποφασίσαμε λοιπόν να διεξάγουμε Παγκύπριο δημοψήφισμα σε όλους τους μαθητές για να αποφασίσουμε το επόμενο βήμα ώστε να καταργηθούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο και να γίνει ένας πραγματικός διάλογος για την αξιολόγηση του μαθητή και να εφαρμόσουμε ένα σύστημα που θα έχει στο επίκεντρο τον μαθητή», προσθέτει.

Η ΠΣΕΜ καλεί το μαθητικό κίνημα ενωμένα και συλλογικά να αποφασίσει για το πως θα ασκηθεί πίεση στο Υπουργείο Παιδείας για να τροποποιήσει τη νομοθεσία, να καταργήσει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο και να διαμορφώσει τον τρόπο αξιολόγησης του μαθητή ώστε να έχει στο επίκεντρο του την ολόπλευρη μόρφωση και την κριτική σκέψη και όχι το βαθμό.

Καλεί, παράλληλα, τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια να αναλάβουν τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος, να συλλέξουν τα ψηφοδέλτια και να τα παραδώσουν στη Γραμματεία της ΠΣΕΜ και προσθέτει ότι τα ψηφοδέλτια θα δοθούν στα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια από μέλη της Γραμματείας της ΠΣΕΜ.

«Τα ΚΜΣ θα έχουν την ευθύνη να διεξάγουν το δημοψήφισμα σε όλες τις τάξεις κατά την 3η περίοδο. Μετά την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος θα δώσουν τα ψηφοδέλτια σε εκπροσώπους της ΠΣΕΜ. Ψηφίζουμε με: √ ή Χ ή + στο ερώτημα: Συμφωνείτε ως επόμενο βήμα και μέσο πίεσης προς το Υπουργείο Παιδείας να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας πραγματοποιώντας ολοήμερη αποχή από τα μαθήματα;», καταλήγει η ΠΣΕΜ, στην ανακοίνωση της.

Σε διάλογο καλεί το Υπουργείο Παιδείας

Διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις ξεκινά το Υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με τις αναπροσαρμογές που χρειάζεται να γίνουν στο θέμα των εξετάσεων των τετραμήνων, είπε ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου. Η ουσία είναι πως η αξιολόγηση γίνεται πλέον στη βάση των δεικτών επάρκειας και όχι της ύλης, πρόσθεσε ο Υπουργός.

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου και ερωτηθείς για το θέμα των εξετάσεων των τετραμήνων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το θέμα έχει δύο διαστάσεις, μια διαδικαστικής και οργανωτικής φύσης και μια ουσίας.

Τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει διάλογος με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και ακολούθως και με τους γονείς και ο στόχος είναι να γίνουν οι αναπροσαρμογές που χρειάζονται, ώστε η διαδικασία να γίνει μέσα σε φιλικό περιβάλλον, να μη δημιουργείται πίεση ούτε επιπρόσθετα προβλήματα, είπε ο κ. Προδρόμου. Φέτος, συνέχισε, ήταν η πρώτη φορά και ενδεχομένως στη συνέχεια τα πράγματα θα είναι αρκετά πιο εύκολα.

Συνομίλησε με διευθυντές ο Υπουργός

Είπε ακόμη ότι οι τεχνοκράτες του Υπουργείου έχουν καταγράψει παρατηρήσεις, ενώ ο ίδιος επισκέφτηκε σχολεία και μίλησε με διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά.

«Ήδη υπήρξε συνεννόηση και με τους επιτελικούς του Υπουργείου που είχαν επεξεργαστεί από την αρχή τα αναλυτικά προγράμματα, το νέο σχήμα, μέσα στο οποίο εντάσσεται και αυτή η εξέταση, που κατά την άποψη μου είναι απλώς μια ρύθμιση και καλά κάνουμε να πάψουμε να δίνουμε σημασία μόνο στα διαδικαστικά και να δούμε την ουσία», ανέφερε ο Υπουργός.

Συνέχισε, λέγοντας ότι «η άλλη διάσταση είναι η ουσία» καθώς πλέον υπάρχουν και ενδιάμεσα αποτελέσματα τετράμηνου με τα οποία μπορεί να γίνει αξιολόγηση στη βάση των δεικτών επάρκειας και όχι της ύλης.

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε ακόμη ότι η λογική που έγινε αυτή η μεταρρύθμιση, είναι «για να πάψει το σύστημα να είναι εξετασιοκεντρικό και απομνημόνευσης». Αρά, συνέχισε, ο στόχος μας είναι αρκετά απαιτητικός και για μια νέα μορφή διδασκαλίας θα πρέπει να δούμε και τι αποδίδει η διδασκαλία, πώς έχουν εφαρμοστεί τα νέα αναλυτικά προγράμματα. «Το Υπουργείο θα πρέπει να βγάλει συμπεράσματα για τη γενικότερη κατάσταση πραγμάτων. Εδώ είναι η ουσία του πράγματος και είναι κάτι που θα μελετήσουμε με κάθε προσοχή» πρόσθεσε.

Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα των εξετάσεων, ο Υπουργός είπε ότι «δεν είναι θέμα ικανοποίησης. Τα αποτελέσματα είναι αυτά που είναι. Δείχνουν πώς προχωρά η παιδαγωγική διαδικασία μέσα στο σχολείο. Άρα, λοιπόν, πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές τόσο συλλογικά όσο και σε ατομικό επίπεδο».