- Infokids.cy - https://www.infokids.cy -

Αν δεν αισθάνεστε ξεκούραστοι μετά από 8 ώρες ύπνου, αυτό πρέπει να το διαβάσετε!

Όταν το θέμα του ύπνου έρχεται στη συζήτηση, είναι συχνά επειδή συμπάσχουμε με φίλους ή συναδέλφους για το πόσο κουρασμένοι νιώθουμε αφού δεν κοιμόμαστε αρκετά.

Σε έναν κόσμο που οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πραγματικά εξαντλημένοι, η ιδέα για έναν καλό ύπνο [2] είναι απλά αστεία. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, ο υπερβολικός ύπνος ίσως είναι σημάδι μιας υποκείμενης ασθένειας και, αν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί μακροπρόθεσμα να είναι επιβλαβής για την υγεία.

Το σώμα κάθε ατόμου είναι διαφορετικό και ο ύπνος που χρειαζόμαστε ποικίλλει, αλλά οι γιατροί συμφωνούν ότι οι υγιείς ενήλικες πρέπει να κοιμούνται 7-8 ώρες κάθε νύχτα. «Οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται επτά ώρες ύπνου για να αισθανθούν αναζωογονημένοι την επόμενη μέρα», αναφέρει ο Dr. James A. Rowley, MD.

Υπνική άπνοια

Αν κάποιος χρειάζεται περισσότερες από οκτώ ώρες ύπνου τη νύχτα, ήρθε η ώρα να διερευνήσουμε την πιθανότητα μια υποκείμενη κατάσταση υγείας να παρεμβαίνει στον ύπνο του. «Ένα κοινό παράδειγμα είναι η άπνοια ύπνου [3]», εξηγεί ο Dr. Timothy P. Wong. Τα άτομα με υπνική άπνοια μπορεί να μην έχουν ξεκούραστο ύπνο, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί να περάσουν περισσότερες ώρες στο κρεβάτι για να ξυπνήσουν αναζωογονημένοι.

Άγχος και κατάθλιψη

Η Sanam Hafeez, PhD, νευροψυχολόγος με βάση τη Νέα Υόρκη και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Columbia, δήλωσε ότι ο υπερβολικός ύπνος μπορεί επίσης να είναι σημάδι κατάθλιψης. «Τα άτομα με κατάθλιψη είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν κόπωση και τα άτομα με χρόνια κόπωση είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν κατάθλιψη, δημιουργώντας έναν κύκλο που μπορεί να είναι δύσκολο να σπάσει», εξήγησε. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι πολλά άτομα που έχουν άγχος και κατάθλιψη παίρνουν φάρμακα που μπορούν να προκαλέσουν υπνηλία -οπότε αν παίρνετε φάρμακα κατά του άγχους ή αντικαταθλιπτικά και κοιμάστε περισσότερο από τον μέσο ενήλικα, αξίζει να μιλήσετε με τον γιατρό σας για την ενδεχόμενη αλλαγή του φαρμάκου σας.ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ INFOWOMAN.GR [4]